• 0

Kritiek op topkeuze.com

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik ben aan een project genaamd topkeuze.com bezig en wil weten wat ondernemers van de website vinden.

 

uit de info op je site leid ik af dat je je richt op 50-plussers. gebruik dan in ieder geval groter lettertype. verder veel taalfoutjes: intresse, specefieke... ook zou ik niet er op vertrouwen dat alle 50-plussers flash hebben geinstalleerd of dat gaan doen op jouw verzoek. in het algemeen denk ik dat je concept nogal uitgemolken is en daarom geef ik het niet veel kans tot slagen.

Link naar reactie
  • 0

ten eerste bedankt voor het opbeurende commentaar ;)

ten tweede is het niet mijn idee

ten derde, de site zit nog in de testfase, er staan dus nog niet zoveel producten op

ten vierde is het geen iniatief van R.Dreams maar wel degelijk van een particulier, ik ben degene die het (gedeeltelijk) vormgeeft.

ten vijfde heb ik geen teksten geschreven.

 

Er zijn toch nog een paar punten waar ik iets mee kan.

1. De site is niet te navigeren voor 50 plussers

kan je ook eventueele verbeteringen aangeven?

2. De site is saai

kan je ook vertellen waarom?

3. Slechte site qua opbouw

kan je ook vertellen waarom?

 

Ik hoor het wel

 

Groeten,

 

Rik

Link naar reactie
  • 0

Als ik op Zuid-Holland druk, verschijnt er rechts niets....

Voordat ik door heb dat ik dan ook nog op het pull-down menu moet drukken ben ik bejaard...

Op de eerste pagina zou ik duidelijker aangeven waar deze site over gaat...

Zet er tevens iets op over van wie deze site is en waarom.....

Maak gebruik van duidelijke buttons en misschien ook met een groter lettertype.....

Gebruik wat kleur....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

;D Kleurtjes ogen al een stuk beter,

ook die zoom-optie is leuk bedacht, echter het mag nog wel wat groter 8)

Ook nog drie zaken inzake de navigatie....

--Ik zou dat pull-down menu rechts weghalen en deze opties gewoon gelijk rechts laten zien als je op de provincie drukt.

--Ik zie tussen de linker en rechter kant twee "pijlbuttons" onderelkaar..en maar drukken erop maar er gebeurt niets....(gewoon weghalen joh...)

--Als ik op meer info druk krijg ik een scherm met een plaatje van supradyn, maar hoe kom ik terug..... klik klik klik...oh, ik zit in een nieuw venster...vandaar dat ik de back button mis....

dit zou ik anders doen.....

 

Verder heb je goed geluisterd en begint het wel wat te worden....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ik vindt het nog steeds slecht leesbaar. Wellicht komt dit door de witte achtergrond. De zoomoptie verbetert het wat maar niet optimaal. Vooral in de bovenbalk komt dit slecht over. De tekst in het pull down menu is wel duidelijker.

 

Groet

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd heb ik maar 1 grote vraag / punt van kritiek: Waarom in vredesnaam deze site geheel in flash uitvoeren?

 

Functioneel lijkt me dit niets toevoegen, navigatie wordt er eerder vaag dan duidelijk door. Bovendien zijn de letters minder goed leesbaar, zelfs voor iemand die de komende decennia geen leesbril nodig heeft. Ook is het stukje met content van vaste grootte, ongeveer 10x15 cm op mijn 19" scherm (vult dus pakweg 1/4 van het scherm)... an sich is dat niet erg, maar in combinatie met de wat lastig te lezen letters is dit wel weer een punt.

 

Wat wel positief is dat je de navigatie duidelijk stuurt door het 'nu-te-klikken' object er uit laat springen.

 

De slechte leesbaarheid vind ik echt jammer, zeker als het ook nog vriendelijk voor ouderen moet zijn. Op je eigen bedrijfssite doe je dat aanzienlijk beter - al zal ik nooit een flash-fan worden ;)

 

Flash is om piguins te plagen.

Link naar reactie
  • 0

O.K ....hier heb ik dus geen zin in, al je het over de on- en mogelijkheden van HTML en Flash wilt hebben start je maar een nieuw onderwerp.

 

Ik kan je precies vertellen waar dit heen gaat. Ik vertel dat er in de site dit en dat gebeurd met behulp van flash en dat dat dus niet mogelijk is met HTML. Dan kom jij weer met de tegenreactie dat dit wel degelijk mogelijk is, je hoeft alleen maar 400 regels code in te voeren en je hebt t voor mekaar en voor je t weet zijn we vergeten waar deze thread eigenlijk voor bedoeld was..... :o

Link naar reactie
  • 0
Gast Leopard

Heb je nog wat anders dan supradyn???

 

Je wilde commentaar:

-slechte site qua opbouw,

-voor 50- plussers niet te navigeren....

-leugens (particulier initiatief ? ) Is R-dreams een particulier dan???

-Voegt helemaal niets toe....

 

 

 

Ik vind het nogal wat om meteen te roepen dat iemand liegt. Het lijkt me toch duidelijk dat R-Dreams hier de maker is en niet de bedenker ofzo. Misschien is het ene plan wat beter na te denken voordat je wat post?

 

Of de website wat toevoegd lijkt me niet aan jou! En dat er nog maar 1 product is te krijgen lijkt me niet vreemd in een testfase van een website.

 

Voortaan graag wat beter onzerzoek en wat meer beargumentatie bij een oordeel!!

Link naar reactie
  • 0

leopard, als je de thread van begin af aan hebt gelezen, kon je zien dat de website inmiddels op punten is aangepast. In de eerste versie stond de tekst er dusdanig triviaal dat die conclusie getrokken kon worden.

Verder zijn wij hier een forum waar meningen gevraagd wordt. We zijn geen onderzoeksbureau dat een diepgaande studie gaat plegen van een paar dagen als iemand een mening vraagt.

 

Ik, en ook de andere forumleden hebben hier aangegeven wat een bezoeker kan bedenken/vinden als hij op deze site komt. En daar zitten nuttige en minder nuttige tips tussen. In iedergeval zijn het eerlijke meningen zonder de nodige poespas er om heen.

 

Het is aan rpointdreams of hij hier wat mee doet of niet. Na de eerste verandering van zijn website heb ik trouwens ook mijn mening herzien....dus misschien had jij ook wat onderzoek kunnen plegen in plaats van zo je mening te spuien (achteraf).

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

O.K ....hier heb ik dus geen zin in

 

Sorry hoor, dacht dat we hier van elkaar konden leren, maar dan niet hoor...

 

Enkele opmerkingen over de site:

 

- Veel schrijffouten, zelfs al in de title.

- Omdat het volledig flash is kan de website niet goed geindexeerd worden door zoekmachines. Daardoor moet je élke mogelijkheid tot het opgeven van trefwoorden op je site aangrijpen om deze toe te voegen, hier zie ik nog weinig van in de source.

- De aanwijzer van op welke pagina je bent in de header is te druk, wordt op den duur vervelend.

- Dat plaatje van dat gras onderaan, met die dropshadow, wat is het? Erboven staan ogen, daarboven een blauw vlak, als je in die stijl blijft werken is het veel mooier, dat gras (txtgreenwishblu.jpg) is erg lelijk (en loodzwaar qua filesize).

- Als ik een keer zoom en dan klik moet ik weer zoomen, mooier is als je mijn keuze onthoudt op de volgende pagina.

- Gooi de verschillende linkpagina's in de header bij elkaar in, en voeg een 'over ons' o.i.d. eraan toe, nu is op de voorpagina na niet duidelijk wat de site wil doen. En die voorpagina is niet meer te vinden als je eenmaal doorgeklikt hebt (back button doet het niet in flash).

Link naar reactie
  • 0

tuurlijk ben je hier om wat van elkaar te leren....dat was ook de reden dat ik besloten heb de site te laten keuren op verschillende fora, dit forum, een forum voor senioren en op een forum voor webdesigners. Maar dit ging niet over de mogelijkheden van Flash vs. HTML, ik zou er graag over willen discuseren maar niet in deze thread.

De site zit nog in de TESTFASE :-\ en de puntjes moeten nog op de I worden gezet, dus nog geen meta tags. De site is trouwens niet helemaal in flash.... Het gras heeft idd geen echte functie maar is er voor bedoeld om de nadruk op het thema "duurzaam" te leggen, hetzelfde geld voor de wolkjes bovenaan....ik zie trouwens niet waar ik van deze stijl afwijk en lelijk is maar een heel relatief begrip ;D....Er zit wel degelijk een back button, links naast de provincienaam zie je twee pijltjes "terug".

 

Naar mijn idee was het trouwens van het begin af aan al duidelijk dat R.Dreams niet de iniatiefnemer is...maargoed.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat je zelf de initiatiefnemer niet bent is inderdaad wel duidelijk, maar dat maakt het voor ons allemaal lastiger nuttige kritiek te geven.

 

Ik neem aan dat je dit site bouwt naar de wens van je klant, en (dus) niet overal kunt doen wat je zelf het beste lijkt. Soms denk je wellicht zelf iets beter op te kunnen lossen, maar wil je klant het niet hebben... gebeurd bij ook wel eens, volgens mij is dat intrinsiek aan dingen ontwerpen voor een ander.

 

Die zoom-functie zou ik trouwens lozen en daarbij standaard kiezen voor het grotere formaat. Qua lettertype zou ik in ieder geval overal hetzelfde aanhouden.. het letterype op de voorpagina is (mits gezoomd) voor mijn gevoel het best leesbaar.

 

PS: zou je je usericon wat kleiner kunnen maken, het trekt de layout een beetje scheef zo.

Link naar reactie
  • 0

dat was mij ook al opgevallen, in de eerste versie stond er iets aan beide kanten en zag het er idd een stuk uitgebalanceerder uit....maarja...klant is koning he :-\ en soms, heel veel soms, is dat in het nadeel van de uitvoerder, de kunst is dan om en te doen wat hij wil en je eigen ideeen niet te laten sneuvelen...tot nu toe is dat me gelukkig aardig gelukt. Maar je krijgt nooit het resultaat dat je voor ogen zag.

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er verstand van flash in combinatie met PHP?

 

Ik wil nml dat mensen informatie in een flash formulier kunnen invullen, die informatie moet dan weer naar een .txt bestandje op de server gestuurd worden zodat een ander flash filmje de informatie weer kan laten zien....ik dacht zelf dat dit nooit zo moeilijk kon zijn voor iemand die nog nooit met PHP gewrkt had, had ik dus mis..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.