• 0

Nieuwe ideeën geboortekaartjes en bedankjes

Hallo,

 

We zijn sinds een week online (ontwerp gelegenheidsdrukwerk en bijhorende spulletjes voor bedankjes).

 

Nu vroeg een kennis mij gisteren iets wat me aan het denken gezet heeft.

Ze wil graag dat ik ontwerp voor haar nieuw project :

 

Zij begint zeer binnenkort met een webshop in BE waar je heel wat spulletjes kan kopen om een feesttafel te creëren in 1 zelfde stijl voor een trouw, babyborrel, communie enz. Best wel een uitdaging vind ik want bij ons is dit nog niet zo ingeburgerd maar kijk maar eens op deze of deze website. Over het water zijn ze hier al veel langer mee bezig.

 

Als je dan gaat kijken naar de Etsy shop dan zie je dat zij gewoon PDFs verkopen aan mensen met het design van hun keuze aangepast met de naam van de jarige bijvoorbeeld. De mensen drukken/printen dit dan zelf zoveel ze willen.

Zou dit hier kunnen werken? Is het ook interessant voor bij geboortes? DIY is wel populair tegenwoordig - misschien willen mensen gewoon een ontwerp dat ze kunnen bestellen via een webshop, dat ze ten laatste een paar dagen later gepersonaliseerd ontvangen en waar ze zelf mee naar een copy center kunnen?

 

Ik weet het niet hoor, het is een bedenking - graag jullie mening!

 

Groetjes,

Kim

 

 

[Aanpassing : zelfpromo url's verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klinkt erg leuk, en ik denk dat het best zou aan kunnen slaan. Als je een strak marketingplan in elkaar draait, zou dit best heel leuk kunnen worden. Heb je al eens gedacht aan een service waarbij mensen online hun uitnodigingen kunnen personaliseren? Een beetje ala greetingcard websites. Ontwerp kiezen, tekst erop in een leuk lettertype, betalen, downloaden en printen maar. Scheelt jou veel werk.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zelfs dat het vernieuwender is om op PDF te verkopen.

Er bestaan namelijk al zoveel druk en print en cadeaushops online met printing erop.

Misschien is het wel een gat in de markt om mensen zelf te laten drukken als het op PDF wordt aangeleverd.

:)

 

Hallo,

 

We zijn sinds een week online (ontwerp gelegenheidsdrukwerk en bijhorende spulletjes voor bedankjes).

 

Nu vroeg een kennis mij gisteren iets wat me aan het denken gezet heeft.

Ze wil graag dat ik ontwerp voor haar nieuw project :

 

Zij begint zeer binnenkort met een webshop in BE waar je heel wat spulletjes kan kopen om een feesttafel te creëren in 1 zelfde stijl voor een trouw, babyborrel, communie enz. Best wel een uitdaging vind ik want bij ons is dit nog niet zo ingeburgerd maar kijk maar eens op deze of deze website. Over het water zijn ze hier al veel langer mee bezig.

 

Als je dan gaat kijken naar de Etsy shop dan zie je dat zij gewoon PDFs verkopen aan mensen met het design van hun keuze aangepast met de naam van de jarige bijvoorbeeld. De mensen drukken/printen dit dan zelf zoveel ze willen.

Zou dit hier kunnen werken? Is het ook interessant voor bij geboortes? DIY is wel populair tegenwoordig - misschien willen mensen gewoon een ontwerp dat ze kunnen bestellen via een webshop, dat ze ten laatste een paar dagen later gepersonaliseerd ontvangen en waar ze zelf mee naar een copy center kunnen?

 

Ik weet het niet hoor, het is een bedenking - graag jullie mening!

 

Groetjes,

Kim

 

 

[Aanpassing : zelfpromo url's verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Zelf hebben wij een feestwinkel.

Wij bieden mensen aan uitnodigingen te maken als ze niets kunnen vinden.

Er zijn heel veel uitnodigingen, maar bijv. voor een discofeest is er weinig.

Wij vragen 50 cent tot een euro voor een uitnodiging en dat loopt heel erg goed.

 

Het is een feit dat er heel veel tijd in gaat zitten.

Daarom zijn wij nu begonnen om het iets minder persoonlijk te maken.

Als mensen graag willen kan er altijd een naam op. maar bijv. een ronde foto kost heel veel tijd.

Dit doen we niet meer.

Mensen stellen het zeer op prijs en we krijgen vaak fooi voor het werk dat we maken.

 

Wij halen gewoon blanco kaartjes en drukken het daarop.

Je moet dan wel een goede printer hebben.

 

Als je het als PDF gaat aanleveren is het wel zo dat mensen een goede printer moeten hebben.

Je kunt bijv. 2 varianten doen.

Zelf printen kost het ... en als wij de kaartjes drukken kost het ... per kaartje.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.