• 0

Kerstpresentjes 2011

Met een maandje of 2-3 zijn we al weer in december. Veel bedrijven geven hen medewerkers dan een kerstpakket, of sturen relaties een kaart of wellicht een presentje. Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je feedback krijgt in de zin van nieuwe aankopen. Met dit topic wil ik vooral elkaar gaan inspireren.

 

Voor mijzelf ga ik dit jaar géén kaart sturen, maar heb ik ervoor gekozen om lege flesje met een briefje te versturen. Deze flessenpost bevat dus de boodschap dat ze het flesje kunnen laten vullen in de massagepraktijk met een olie naar keuze. Vond dit een leuker idee dan het standaard versturen van een kerstkaart (al dan niet gepersonaliseerd).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je feedback krijgt in de zin van nieuwe aankopen.

 

Niet het uitgangspunt waar wij het voor doen.

 

Idee van de flesjes is wel leuk trouwens. Heb zelf nog geen originele ideëen. Wie weet komen die deze of volgende maand nog

 

Denk dat het meer moet gaan om je bedrijfsnaam positief te positioneren en gewoon een leuke kerstgroet te doen :)

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Denk dat het meer moet gaan om je bedrijfsnaam positief te positioneren en gewoon een leuke kerstgroet te doen :)

en je klanten bedanken voor hun vertrouwen het afgelopen (en het komende?) jaar

 

ik denk dat een kerstgroet zeker niet hoeft te gaan om aankopen, inspireren kan natuurlijk zeker wel, flesje vullen is ook een leuk idee.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Voor mijzelf ga ik dit jaar géén kaart sturen, maar heb ik ervoor gekozen om lege flesje met een briefje te versturen.

Hoeveel flesjes ga je versturen en hoeveel daarvan denk je dat daadwerkelijk gevuld gaan worden? Heeft het milieu-aspect van zo'n actie een rol gespeeld bij het maken van je keuze? Verwacht je dat dat een issue is bij je doelgroep?

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel flesjes ga je versturen en hoeveel daarvan denk je dat daadwerkelijk gevuld gaan worden? Heeft het milieu-aspect van zo'n actie een rol gespeeld bij het maken van je keuze? Verwacht je dat dat een issue is bij je doelgroep?

Het milieu-aspect heeft geen rol gespeeld bij mijn keuze. Ik verwacht van de personen waar ik deze flesjes aan stuur, dat het ook géén issue zal zijn. De doelgroep naar wie ik het verstuur, betreffen toch de mensen die regelmatig een afspraak maken of vaker zijn teruggekomen. Voor de groep die via bijv. groupbuying sites zijn gekomen en maar 1 keer zijn geweest, zal ik niet zo snel een flesje naar toe zenden. Uiteindelijk wil ik er 50 flesjes gaan verzenden en verwacht dat er 10 tot 20 daadwerkelijk gevuld word.

Link naar reactie
  • 0

ik moet nog bekijken wat ik ditjaar bij de bestellingen rond de feestdagen doe.

Verder heb ik niet speciaal kerst geschenken voor relaties, zit er wel aan te denken voor bepaalde groepen affiliates/dropshippers maar dat zal dan vanaf volgens jaar zijn.

 

ben echter ook aan het kijken of ik zelf kerstpakketten ga samenstellen en aan bedrijven ga aanbieden. beetje ondeugend kerstpakket.

Dit eigenlijk omdat ik vorig jaar wel wat bedrijven gehad heb die losse producten voor in de kerstpakketten bestelde en/of vragen of zoiets mogelijk was, en steeds vaker bestellingen krijg van (zeer grote) bedrijven voor bepaalde producten (voornamelijk de erotische fun producten, de fun drankjes en het erotische snoep) om op bedrijfsfeesten, vrijgezellenfeesten, trouwerijen van personeel enz. te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Zelf heb ik ook nog niet echt een idee wat ik wil gaan sturen. Maar mijn probleem is elk jaar weer dat je kleine presentjes atlijd in grote hoeveelheden moet aanschaffen en dat maakt het voor mij dus erg lastig.

Heeft iemand een tip waar dit niet nodig is?

 

Alvast bedankt voor de moeite.

www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Zelf heb ik ook nog niet echt een idee wat ik wil gaan sturen. Maar mijn probleem is elk jaar weer dat je kleine presentjes atlijd in grote hoeveelheden moet aanschaffen en dat maakt het voor mij dus erg lastig.

Heeft iemand een tip waar dit niet nodig is?

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Is niet gewoon simpel een pen met een kalender erin voor jouw iets?

Link naar reactie
  • 0

Maar mijn probleem is elk jaar weer dat je kleine presentjes atlijd in grote hoeveelheden moet aanschaffen en dat maakt het voor mij dus erg lastig. Heeft iemand een tip waar dit niet nodig is?

Bij sommige leveranciers kun je zelfs per stuk bestellen. Zoek eens met Google op "relatiegeschenken kleine aantallen". Als ik een voorbeeld mag noemen uit mijn Open Coffee netwerk: www.wildlifepresent.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.