• 0

Waarde website

Na jaren hier als bezoeker te hebben rondgelopen heb ik nu besloten dat het tijd is om mij ook maar hier te registreren.

 

Ik zit met het volgende. Ik heb zojuist een telefoontje gehad uit Parijs van iemand die interesse heeft in het kopen van mijn website. Mijn website is een voetbal site welke al zeven jaar online staat. De voetbal site bevat een 5 jaar oude video archief van een specifieke competitie en heeft ook een Facebook fan pagina met ongeveer 5000 fans.

 

Gemiddeld komen er maandelijks 100.000 unieke bezoekers en tot zes maanden geleden waren de verdiensten via Google gemiddeld 700 euro per maand. Helaas heeft Google toen besloten om mijn site te bannen vanwege de wijze waarop een advertentie was geplaatst. De advertentie was geplaatst boven op een video en dat beperkte de zichtbaarheid van de advertentie, aldus Google.

 

Persoonlijk denk ik dat de site in potentie makkelijk enkele duizenden euro's kan opleveren. Echter weet ik nu niet zo goed hoe ik het beste de waarde van mijn site kan inschatten zodat ik een voorstel kan geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou hun toch ook eerst een voorstel laten doen.

Weet je meteen of het serieus is.

Zou je met dergelijk bezoekersaantal niet meer uit de site halen via specifieke sport affiliate programs? Want dat is toch een heel specifieke doelgroep en een bezoekersaantal om u tegen te zeggen. Commercieel dus zeer aantrekkelijk. Zit volgens mij ook veel meer verdienste in.

Bij affiliate ben je qua plaatsing van reclame niet afhankelijk van 1 partij . Zonde van alle energie anders. Zeker als men je zo meteen schrapt.

Vraag is ook of je nog plezier hebt in de site. Dat speelt ook een grote rol in een onderhandelingspositie natuurlijk.

 

Het is heel moeilijk om een prijs te plakken (soms wat de gek er voor geeft) maar als ik een paar bekende landelijk websites ingeef op deze website lijken de bedragen me niet onrealistisch http://urlinformatie.nl/

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je eenmaal een voorstel hebt ontvangen, dan wil je natuurlijk van ons weten of het een goed bod is. Helaas kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Jij zult zelf moeten inschatten of het bedrag aantrekkelijk genoeg is. Het waarderen van een website is heel moeilijk, vooral als het nu niet meer een vaste inkomstenstroom genereert. Ook in de toekomst toe kan er veel veranderen. De internetwereld is continu in beweging. Het kan best zijn dat jij over een jaar nauwelijks bezoekers meer hebt of juist misschien een verdrievoudiging. De waarde is natuurlijk hiervan afhankelijk. Bij traditionele bedrijven is het vaak gemakkelijker te voorspellen.

 

Als je denkt dat het bedrag te laag is, kun je altijd nog onderhandelen. Maar zoek eerst uit hoe serieus de andere partij is. En wees niet te snel ontevreden met het bedrag. Dit laatste is echter afhankelijk van jouw plannen met de website. Wil je eventueel doorgaan met de site, of wil je nu iets anders gaan doen? Hoeveel tijd kost het je om het te onderhouden? Heb je de cash die het eventueel oplevert straks nodig?

 

Een echte ondernemer probeert zijn bedrijf (in dit geval jouw website) verder uit te bouwen totdat hij geen zin meer erin heeft. Dan heeft hij een koper nodig om te kunnen cashen. Dus het gaat dan om timing, want kopers staan niet in rijen bij jou voor de deur.

 

Hopelijk dat de Fransen met een interessant bod komen.

 

Bonne chance!

Carter Business Development Blog

http://www.carterbusinessdevelopment.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf niet veel ervaring met websites verkopen maar las dat je je verdiensten haalde uit Google en ze je website hebben geband.

 

Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je nu voor altijd uit de index van Google bent. Ze geven daar enkel mee aan dat je fout bezig bent en dus flink aan je site moet gaan werken. Wellicht interessant om daar aan te werken?

 

Daarmee maak je je aanbod nog aantrekkelijker lijkt mij!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij google gooien ze er vaak om verschillende onduidelijke redenen uit. Bij geringe twijfel, eruit. Dit doet google om zijn adverteerders te beschermen. Echter heb ik geen idee voor hoelang je eruit ligt. Dit programma van google staat geloof ik op persoonlijke titel genoteerd (correct me if i'm wrong).

 

Website verkopen is inderdaad maar net wat jij ervoor wilt ontvangen. Reken uit wat je bezoekers jouw kunnen opleveren (affliates o.a.) Ben jij tevreden met 1000 euro of wil je er tienduizenden voor. En bedenk inderdaad: heb je er nog lol in of niet? Wat wil je daarna gaan doen? Een andere website opnieuw opzetten en uitbouwen kost energie, maar kan ook weer een mooie uitdaging zijn.

 

Succes ermee in ieder geval!

dus...

Link naar reactie
  • 0
Vraagje, toen je geband werd van Google, had je nog tegoed staan op je adsense rekening?

Zal best wel, als hij maandelijks 700 omzet had, dan zal Google bij een ban halverwege de maand vast niet uitbetalen en staan er misschien nog wel twee maanden open.

 

@TS: heb je al middels affiateprogramma's of andere adverteerders geprobeerd opnieuw omzet te creeren?

Een website zonder omzet verkoopt moeilijker dan eentje met.

Je bezoekersaantallen kunnen interessant zijn voor mogelijke kopers, maar de kwaliteit van de bezoekers is dan wel van belang.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een dikke maand verder, vraag ik me af of de koper nog steeds interesse heeft. Hafez, ben je eigenaar van de beeldrechten van deze wedstrijden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Excuses voor de late reactie. Ik heb opgemerkt dat ik geen notificatie ontvang bij nieuwe berichten waardoor ik het idee had dat er niet werd gereageerd op mijn eigen topic.

 

Ik heb geen reactie ontvangen van de geïnteresseerde partij. En het beeldmateriaal heb ik geen exclusieve rechten over, maar omdat dit wordt opgenomen van een land zonder enige copyright rechten en waarbij de tv rechten niet internationaal worden verkocht voorzie ik geen problemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je site die inkomsten heeft en bezoekers dat je aan een bedrag van minimaal 10.000 euro moet denken.

Inkomsten is toch minimaal 10x de omzet bij grote bezoekers aantallen en de bezoekers aantallen zelf zijn ook geld waard.

Hoeveel is altijd de vraag, is geen berekening op los te laten website waarde sites zijn echt waardeloos hiervoor.

 

 

verkoop je website http://www.mijnwebsiteverkopen.nl

vergelijk digitale televisie http://www.vergelijk-digitaletelevisie.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in het verleden wel eens een website gekocht en ik volg de sites waar je sites kunt kopen, maar de prijzen die men vraagt zijn meestal onrealistisch hoog. 10 keer de omzet zou desalniettemin goed zijn, vooropgezet dat de klanten organisch binnen komen.

 

Een flinke smet is wel dat je bent geband door Adsense. Veel potentiel kopers haken dan af, omdat men denkt dat er nog meer mis kan zijn met je site.

 

Maar als je het wilt verkopen zal ik het eerst aanbieden op verkoopsites als flippa.com. Ik zou in ieder geval niet wachten op die Fransen.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Een goede vraagprijs is tussen de 5 en 20 x de winst.

Ik zie nu dat je gebanned bent door adsence, Dat is een zware tegenvaller voor een eventuele verkoopprijs, maar nog meer een zwaar obstakel voor potentiele kopers.

Dat is bij grote bezoekersaantallen toch een leuk extra inkomen dan nu wegvalt.

 

Je moet dit altijd eerlijk melden, en ben bang dat er nu weinig kopers overblijven met die kennis.

 

toch succes met de verkoop

verkoop je website http://www.mijnwebsiteverkopen.nl

vergelijk digitale televisie http://www.vergelijk-digitaletelevisie.nl

Link naar reactie
  • 0

Een naar mijn mening goede website om de waarde van je website te bepalen is Website Shadow. Deze website geeft de domeinnaam een redelijk goede ''ABCDE'' rating en verder geeft het je direct het aantal bezoekers, gemiddelde advertentie inkomsten ed.

 

Met deze info, kun je dan zoals hier al eerder is genoemd x 5-10 een schatting maken van een juiste verkoopprijs.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.