• 0

Afstandsverkopen Internationaal + welk BTW tarief?

Beste allemaal, ik zit met het volgende, ik heb hiervoor heel internet al afgestruind, maar nog geen passend en duidelijk antwoord gevonden:

 

Ik heb een ebaystore (kvk geregistreerd), en verkoop zonnebrillen internationaal, niet voor een vast bedrag dat komt doordat mensen moeten bieden.

 

nu moet ik eerdaags mijn btw aangeven alleen ik verkoop het merendeel buiten de E.U.

 

is er niet een normale grafiek die aangeeft welk tarief per land?, ik hoor van sommige dat de V.S. bv het 0% tarief is, maar van andere hoor ik weer niet.

 

hopelijk kan iemand mij een passend antwoord geven.

 

heel erg bedankt alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je de zonnebrillen vanuit NL vervoert en levert aan afnemers buiten de EU dan moet je NL BTW in rekening brengen a 19%, ongeacht het land.

 

Huhum.....,

Dat ging een beetje (te) snel volgens mij. Het gaat naar afnemers buiten de EU:

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/zakendoen_buitenland/zakendoen_buiten_eu/zakendoen_buiten_eu.html

 

Dit antwoord klopt inderdaad.

De douane instantie in het import land zal op basis van het product en de waarde de eventuele BTW en invoerrechten bepalen.

Op de volgende link kan je de HS code zoeken voor zonnebrillen en vervolgens per land waar je naar wil exporteren controleren wat de benodigde exportdocumenten zijn:

 

http://madb.europa.eu/mkaccdb2/indexPubli.htm

 

Zo zal een commerciele factuur volgens mij in alle gevallen verplicht zijn, op basis van dit document zal de calculatie ook plaatsvinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.