Bedrijfsnaam

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Op aanraden van een goeie vriend ben ik bij deze site gekomen om een paar antwoorden en adviesen in te winnen. Ik zal ze maar nie allemaal tegelijk stellen want spelende wijs zal ik zelf ook wel het 1 of ander ontdekken. Nu wil ik samen met mijn broer een vriend van hem een bedrijf oprichten. Alleen een naam verzinnen is hier bij behoorlijk lastig.

De bedoeling van ons bedrijf is webhosting maar ook Server onderhoud voor andere hosters / bedrijven. Dus in de naam komt dan geen "hosting". dit maakt het niet zoveel makkelijker. omdat toch de wens is bij de meeste bedrijfsnamen dat de naam enigzins een indruk maakt wat voor diensenten het desbetreffende bedrijf levert.

nu is mijn vraag.

hebben jullie iedeen of adviesen om een goeie naam constructie te maken?

ik had zelf iets in gedachten met "systems".

Maar ook hier heb ik beetje mijn twijfels over.

Ik hoop dat jullie me op iedeen kunnen brengen

 

Esther

Link naar reactie
De bedoeling van ons bedrijf is webhosting maar ook Server onderhoud voor andere hosters / bedrijven. Dus in de naam komt dan geen "hosting". dit maakt het niet zoveel makkelijker. omdat toch de wens is bij de meeste bedrijfsnamen dat de naam enigzins een indruk maakt wat voor diensenten het desbetreffende bedrijf levert.

 

bedenk een mooie naam, en voeg daar twee handelsnamen aan toe voor je verschillende activiteiten. dus bijvoorbeeld "ESSY" als bedrijfsnaam en "ESSY hosting" voor je hosting activiteiten en "ESSY maintenance" voor je onderhoudsactiviteiten. je moet dan alleen op je communicatie uitingen melden dat "ESSY hosting is een handelsnaam van ESSY B.V.".

 

ps: een kleinere avatar wordt gewaardeerd

Link naar reactie

yep, zou je je avatar wat kunnen verkleinen? welkom trouwens ;)

 

Het bedenken van bedrijsnamen vind ik altijd leuk en een k*t job tegelijkertijd. Zou je het niet gewoon projectX kunnen noemen terwijl je je businessplan schrijft. Zodra je je klanten wat beter begrijpt ga je bezig met het vinden van een naam.

 

Je naam halverwegen moeten veranderen is niet tof (believe me) ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Hai Essy,

 

Wat wil je dat je bedrijfsnaam uitstraalt?

er zijn al duizenden bedrijfsnamen met "systems".

Kies je voor iets anders, dan val je wel op.

 

Mijn naam heb ik eenvoudig gehouden. Geen poespas, omdat

ik wil dat m'n bedrijf dat gaat uitstralen. Niet gestroomlijnt, strak

of hypermodern, maar eenvoudig en breed de lading dekkend.

 

Omdat m'n pa ook een bedrijfsnaam heeft (met een goeie naam), heb ik mijn achternaam gebruikt en daarachter "computertechniek" geplakt.

Iedereen weet waar het om gaat. Bepaalde opmaak (rode letters, zwarte schaduw) en dat is mijn bedrijfs-merk. Geen logo, dat zou voor mij niets toevoegen.

 

Geef dus voor jezelf antwoorden op vragen als:

* hoe wil ik m'n bedrijfje naar buiten laten treden?

* welke doelgroep heb ik? (vooral jongeren, divers, ouderen?)

* Welk imago geef je je bedrijf mee? Eenvoudig? Zakelijk? Speels? Degelijk? Snel en strak?

* Hoeveel bedrijven bestaan al met kreten die jij ook wilt gebruiken?

* etc.

 

Je kunt ook linken maken.

Stel jij gaat onderhoud plegen aan servers, en je weet zeker dat jouw

oplossing de allerbeste is en je weet ook dat je dit kunt waarmaken.

Dan ben jij de one and only (OAO). Maak een logo van een grote A met twee oogjes (ofzo), verwerk de A in je bedrijfsnaam en je knutselt iets in elkaar. Ik noem maar iets. Maar laat je creativiteit er maar op los.

 

Laatst hoorde ik dat een bedrijfje echt gebrainstormt heeft op de naam. Er een stuk of wat op tafel legde en vervolgens de knoop doorhakte door er eentje te kiezen.

 

Er zijn geen grenzen. Aan jou de vrijheid! Besef dit heel goed. Jij hebt alle vrijheid.

Link naar reactie

Om even snel nog te reageren op avatar, had verwacht dat het van zelf kleiner werd gemaak, mijn excuses er nog voor. Heb ondertussen maar een normale grote avatar genomen.

 

Om even terug te komen op bedrijfsnaam Essy.

Ik denk hoogswaarschijnlijk dat de mannelijke partners waar mee ik samen dat bedrijf ga runnen niet zo heel blij mee zijn ;).

 

Over dat projectx:

Dat in het bedrijfsplan noemen lijkt me niet zo moeilijk, maar dat van

 

Zodra je je klanten wat beter begrijpt ga je bezig met het vinden van een naam.

 

dat begrijp ik niet helemaal. Want om klanten te krijgen zal je neem ik aan tog een naam moeten hebben ook qua domeinnaam kiezen. Omdat ik toch het internet als aanspreekpunt wil hebben naar het bedrijf toe

Esther

Link naar reactie

Brainstormen over bedrijfsnamen op HL is vaak leuk, ik zie regelmatig mooie suggesties bovenkomen. Helaas ben ik zer zelf niet zo'n kei in, maar ik ben ook geen marketingmens ;)

 

Toch probeer ik een gooi doen (in de hoop mensen te inspirieren om met iets echt goeds te komen..) - overigens heb ik niet gekeken of deze nog vrij zijn.

 

CorePeople

MagicLAMP / WebLAMP

ServSavers / NetSavers

ActuaServe

 

 

Link naar reactie

 

Om nog even door te gaan over de bedrijfsnaam: mag je als je bijvoorbeeld onder de naam Essy ingeschreven staat bij de KvK op facturen Essy hosting of Essy design zetten?

 

Dus bijvoorbeeld "ESSY" als bedrijfsnaam en "ESSY hosting" voor je hosting activiteiten en "ESSY maintenance" voor je onderhoudsactiviteiten. je moet dan alleen op je communicatie uitingen melden dat "ESSY hosting is een handelsnaam van ESSY B.V.".

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.