• 0

Verslag van het verloop SPECIAALZAAK

hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen met een advies hoe te handelen.

 

Verslag van het verloop SPECIAALZAAK

Geachte heer/mevrouw,

26 maart 2009 heb ik het bedrijf overgenomen van mijn moeder omdat zij ziek is geworden (COPD) en hierdoor niet meer kon werken i.v.m. dat zij 24 uur per dag aan een zuurstof apparaat zit. Het bedrijf was toen nog gevestigd in Den Haag. De verhuurder van het winkelpand in Den Haag hield de oud eigenaar aan het huurcontract en wilde dit niet op mijn naam overzetten. Waarop ik een andere locatie heb gezocht om mijn bedrijf verder voort te zetten.

De oud eigenaar heeft toen het advies van een advocaat gekregen om zelf haar faillissement aan te vragen om zo onder het huur contract wat iedere maand een bedrag van rond de 2500 euro was uit te komen. Dit faillissement is toen uitsproken op dinsdag 29 maart 2011 en direct op internet gezet op diverse websites.

Nu is het zo dat ik het bedrijf verder heb voort gezet op de in Rijswijk en dacht dat ik een goed en gerenommeerd bedrijf had.hier kwam een omslag in op het moment dat het persoonlijk faillissement over de oud eigenaar is uitgesproken.

Het is in deze tijden al moeilijk genoeg om je hoofd als ondernemer boven water te kunnen houden maar als het volgende met je bedrijf gebeurt is het einde nabij. Op de dag dat het faillissement werd uitgesproken over de oud eigenaar werd het bedrijf op internet als failliet gezet.( het bedrijf waar ik eigenaar van was) vanaf dat moment werd ook mijn post doorgestuurd en geopend. Ik heb hierover direct contact gezocht met de curator die hierover ging en melde mij dat niet ik failliet was, maar de oud eigenaar in natuurlijk persoon. en dat ik de rechtbank hiervoor moest bellen wat ik toen ook gedaan heb. De rechtbank die ik toen gesproken heb vertelde mij dat ik maar de kamer van koop handel moest bellen wat ik toen ook gedaan heb. De kamer van koophandel zei mij dat ze geen melding hadden dat het bedrijf failliet was, en verwees me weer naar de rechtbank. Die zei toen ik weer belde, dat er bij hun stond dat de persoon in kwestie voorheen handelde onder de naam van het bedrijf failliet is en niet het bedrijf. Maar ik bleef op internet met mijn naam en adres op internet staan als zijnde failliet. U kan begrijpen dat als iemand iets wil bestellen of je adres zoekt en zij zien dat je failliet bent ze het wel bij een collega concurent gaan halen.

Je kan natuurlijk wel tegen klanten zeggen NEE JOH IK BEN NIET FAILLIET maar waar rook is, is vuur denken ze zou ikzelf ook denken hoor. En hier zeker geen dure hengel of artikelen via internet bestellen. Hetgeen ik dus na dit gebeuren ook niet meer heb gehad. Nu is het zo dat ik door dit geval mijn winkel heb moeten sluiten en een bijstand uitkering moet aanvragen en met een aanzienlijke schuld blijf zitten welke ik wel wil terug betalen aan de bedrijven waar al zolang een relatie mee opgebouwd is en mij ook al van kinds af aan kennen.

Doordat de klanten uitbleven en maar mondjes maat gekocht werd slonk mijn voorraad en kon niets bestellen omdat ik gelijk moest afrekenen bij de groothandels waar ik zaken mee deed. Mijn kosten gingen natuurlijk gewoon door. Doordat ik niets of weinig meer kon inkopen had ik ook minder BTW aftrek bij de belasting en heb ook hier nog schuld.

Ik ben gelukkig met de verhuurder van het winkelpand omdat zij mij na het uitleggen van de situatie niet nog 4 jaar aan het huur contract houden en gewoon het contract zullen beeindigen.

Hierbij wil ik het verder laten, mocht u verdere uitleg wensen zal ik dit aandragen.

 

Ik hoop dat ik van iemand enig advies kan krijgen over wat ik nog kan doen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ho stop... in het faillissement dossier van moeder word de handelsnaam incl. KvK nummer etc. genoemd en ook dat het faillissement betrekking heeft op de eenmanszaak.

 

Zie bijlage (geanonimiseerd)

 

Hoe het een en ander kan blijft voor mij een raadsel als de persoon genoemd in het faillissement uw moeder is en het genoemde bedrijf uw bedrijf waar in het uittreksel KvK de naam niet meer op voor komt.

 

In dit geval zou ik een advocaat gaan bezoeken en deze alles voorleggen om alle fouten glad te gaan strijken dit kan je namelijk heel lang blijven achtervolgen.

Faillissement1.thumb.png.54905c81c426dd995b37a3a7e1b11371.png

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

feit is ook dat dat failissement niet van internet is af te krijgen

 

 

Het kan aan mij liggen, excuus dan daarvoor. Maar ik begrijp er helemaal niks meer van.

 

 

Jij neemt een exacte handelsnaam over van een zaak die failliet is en dan klaag je dat die naam naar boven komt als je zoekt op google??

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik denk meer het feit dat bij een persoonlijk faillissement de naam, het KvK nummer etc. van een eenmanszaak genoemd word die niet meer in het bezit is van degene waarover het faillissement is uitgesproken.

 

Overname eenmanszaak in 2009 en persoonlijk faillissement in 2011.

 

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de overname gebeurt is na aanvraag van het persoonlijk faillissement van de moeder waardoor deze wel in de stukken is blijven staan. Maar ja dan had het nog niet in de (gepubliceerde) uitspraak mogen terugkomen aangezien de persoon waarover het faillissement niet meer handelde onder die naam.

 

Maar zo wie zo een faillissement aanvragen om onder een huurcontract uit te komen is ook niet netjes...

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Danny, als ik het goed begrijp, heeft TS in 2009 een onderneming overgenomen van zijn moeder en is zijn moeder 2 jaar later, in 2011, failliet verklaard. De onderneming zou daar niets meer mee te maken mogen hebben en dus uberhaupt niet in het faillissementsverslag terug mogen komen.

 

Lijkt mij dat dat het eerste is dat de curator op moet helderen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Danny, als ik het goed begrijp, heeft TS in 2009 een onderneming overgenomen van zijn moeder en is zijn moeder 2 jaar later, in 2011, failliet verklaard. De onderneming zou daar niets meer mee te maken mogen hebben en dus uberhaupt niet in het faillissementsverslag terug mogen komen.

 

Lijkt mij dat dat het eerste is dat de curator op moet helderen.

 

Kijk , nu begrijp ik het!!

 

Dank!

Link naar reactie
  • 0

het advies om mijn moeder persoonlijk failliet te verklaren is van een advocaat gekomen en misschien nog niet zo gek als je nog een contract van 5 jaar hebt plotseling ernstig ziek geworden bent en aan een bedrag van €3000,- huur per maand vast zit. en de verhuurder absoluut het contract zelf niet wilden ontbinden. mijn moeder was gewoon niet in de positie nog 5 jaar de huur op te brengen. verder was het wel een goed lopend bedrijf wat al sinds 1934 in onze familie is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.