• 0

Verhuizing en Uitkoopbedrag

Goedemiddag Allemaal,

 

Ik heb 9 jaar een computerwinkel aan een parkeerplaats bijna midden in het centrum. Het gaat sinds begin dit jaar niet echt geweldig. Zie vorige topic. Nu heb ik net weer een nieuwe huurcontract gekregen voor 5 jaar en loopt tot 2017. Nu heeft zich een groowinkelbedrijf gemeld die mij op mijn huidige locatie weg wil hebben en ze bieden een alternatief pand aan 500 meter verder en aan de rand van het centrum, wel met pakeerruimte voor de deur. Dit groowtwinkelbedrijf koopt het hele pand waar ik nu in zit bestaat uit 3 winkelunits en een woning op van de huidige eigenaar. Dit wordt dus eventueel mijn nieuwe huurbaas. Nu hebben ze een kleiner pand gevonden wat in de huurprijs op een derde ligt dan nu. dus ga 66% minder huur betalen, nu mijn vraag wat is een redelijk bedrag, voor herinrichting, verhuizing, promotie en zijn er nog meer dignen die vergeten ben. Bouwkundig zal er het een en ander aangepast moeten worden omdat ik in een risicoklasse val met mijn goederen. Heeft iemand tips en trics. Hoe dit spel te spelen er is een bedrag genoemd van 30-40k is dit reëel?

 

Graag jullie reacties, ik heb het gevoel dat ik klem zit nu. Help

 

Groet GJM

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Eerste afweging is of je dit wilt: kun je met een kleinere ruimte volstaan, heeft dit effect op je omzet en weegt de huurverlaging daar tegenop?

Stel een overzicht op van de (verwachte) kosten (vraag bijvoorbeeld een aannemer wat aanpassing zou kosten) en kijk of het uit kan.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.