• 0

Prijs- en efficiencyverschillen in een restaurant

beste allemaal,

Voor een opdracht voor mijn studie ben ik op zoek naar de wijze van het boeken van prijs- en efficiencyverschillen van een restaurant.

Hiermee bedoel ik afwijkingen bij inkoop op afgesproken prijzen (prijsverschillen), of afwijkingen op bewerking van producten volgens recepturen, hoe wordt dit geboekt (efficiencyverschillen)?

Wordt er in de horeca wel gewerkt met voor- en nacalculatorische kosten? Ik kan er tot nu toe nog niet zo veel over terugvinden.

Wie kan en wil mij ene beetje op weg helpen?

Bij voorbaat heel erg bedankt!

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

De moderators verwijzen voor dit soort topics naar de forumregels, welke zijn te vinden op https://www.higherlevel.nl/higherlevel/gebruiksvoorwaarden, maar ik moest zelf ook even zoeken naar die voorwaarden.

Wellicht een tip om die voorwaarden wat duidelijker ergens te plaatsen. Ik weet niet of je ze al bij registratie onder ogen krijgt, maar misschien handig om het daar te doen?

Zelfstandige loonslaaf

• 0

Als je doelt op de regel dat ik eerst zelf moet zoeken, dan heb ik die gelezen. Natuurlijk heb ik ook eerst zelf gezocht. Ik heb hier een stapel boeken liggen die ik al doorgekeken heb, verder heb ik het internet afgestruind, maar kan de specifieke informatie di eik zoek niet vinden.

Mijn boeken behandelen vooral fabrieksboekhoudingen, het lukt mij niet deze theorie om te buigen naar de praktijk van een restaurant.

Ik had gehoopt dat iemand me hier daarmee op weg kan helpen.

• 0

Nee er wordt gedoeld op het feit dat Highrlevel.nl niet bedoeld is voor studievragen maar voor vragen van mensen die al ondernemer zijn of dat willen worden. Deze focus bewaken we erg streng, om ondernemersvragen alle ruimte te geven. Om deze reden gaat dit topic helaas op slot.

De voorwaarden staan overigens bij registratie ook vermeld, in het hoofdmenu en in elk board rechtsboven onder een klein zwart knopje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar