• 0

Periodiek factureren. Hoe te onthouden?

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Boekhoudkundig is het ook op te lossen....

Boek alle periodieke maand opbrengsten op een aparte grootboekrekening, evenzo met de kwartaalopbrengsten.....

Dan kun je zo zien of er een maand / kwartaal is met minder opbrengsten dan de maand / kwartaal daarvoor. Is dat zo, dan ben je ongetwijfeld iets vergeten te factureren....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Dat gaat natuurlijk de mist in als ik meerdere klanten krijg. Vanaf elk moment dat ik een nieuwe klant invoer zijn de bedragen vanaf die maand anders.

 

Maar daarbij is boekhouden zowel niet mijn hobby, als niet mijn sterkste kant :)

Ik zou dan dus toch voor de Outlook methode gaan...

Link naar reactie
  • 0

Maar als er een klant vertrekt wordt het wel lager :)

 

Ik denk dat ik het voorlopig maar bij Outlook houd.

Niet de mooiste oplossing, maar goedkoper en makkelijker dan op een ander boekhoud pakket over te stappen.

Link naar reactie
  • 0

Als jullie klanten per kwartaal of per jaar een rekening moeten sturen.

Hoe houden jullie dat bij?

Is daar (gratis) software voor, of zetten jullie een reminder in Outlook ;)

 

Ik heb zelf een heel eenvoudig systeempje in access gemaakt. Werkt al 9 jaar. Wij sturen ook kwartaal facturen, maar dan iedere maand.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, shareware ::) Als je access hebt kan ik je misschien de query's en forms sturen die ik daarvoor gebruik. Kan je wat met access? Het is namelijk het beste als je het zelf maakt, dan kan ik je uitleggen welke "truc" ik gebruik.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, shareware ::) Als je access hebt kan ik je misschien de query's en forms sturen die ik daarvoor gebruik. Kan je wat met access? Het is namelijk het beste als je het zelf maakt, dan kan ik je uitleggen welke "truc" ik gebruik.

Daar zou je me ook al een boel mee helpen. In Access kom ik er dan wel uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook in Access zo'n tabel gemaakt met "terugkerende opbrengsten". Hierin geef ik aan in welke maand ik wat moet factureren. Maandelijks als ik ga factureren even een query draaien met facturen en vervolgens de facturen opmaken (dat laatste kun je dan natuurlijk ook automatiseren)

 

Je moet het gewoon opnemen in je werkzaamheden ;-)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook in Access zo'n tabel gemaakt met "terugkerende opbrengsten". Hierin geef ik aan in welke maand ik wat moet factureren. Maandelijks als ik ga factureren even een query draaien met facturen en vervolgens de facturen opmaken (dat laatste kun je dan natuurlijk ook automatiseren)

 

Je moet het gewoon opnemen in je werkzaamheden ;-)

Zelfde vraag natuurlijk. Is dat erg makkelijkzelf te doen, of stel je dat systeempje beschikbaar :)

 

Link naar reactie
  • 0

het is heel makkelijk zelf te doen. Het is niets anders dan een tabel met gegevens.

 

In mijn geval heb ik:

+ bedrijfsnaam (gekoppeld met tabel clienten)

+ datum invoer

+ maand factuur

+ omschrijving

+ diensten die afgenomen kunnen worden (allemaal met ja/nee box)

+ afwijkend bedrag

 

De query die je maakt pas je dan aan op de maand (maand factuur) en alles komt eruit dat in die maand valt. Als je dan ook nog de diensten koppelt aan een prijstabel heb je altijd de actuele tarieven en dus facturen bij de hand.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Access wordt idd mijn oplossing denk ik.

Ik heb nog wat verder gezocht naar kant en klare programma's. Maar je komt toch steeds uit bij redelijk prijzige boekhoudpakketten.

 

Bedankt voor alle adviesen.

Link naar reactie
  • 0

Hiervoor heb ik een compleet factureringsprogramma in Access gemaakt waarmee zowel vrije facturen als facturen vanuit een artikeltabel kunnen worden gemaakt.

Mocht je interesse hebben, dan hoor ik van je.

Gr

Bert

 

 

Wij genereren ook periodieke (kwartaal) facturen uit Access. Gaat prima. In een dag gebouwd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.