• 0

Eenmanszaak; Naheffingsaanslag. Help?

Beste,

 

Paar maanden geleden ben ik 'n eenmanszaak(webshop) begonnen. Maar door m'n studie heb ik helaas geen tijd gehad om aan de webshop te werken. Nu heb ik een brief van de Belastingdienst gekregen dat ik naheffingsaanslag moet gaan betalen, we hebben dan over een bedrag van 1000,-

 

Nu wil ik graag weten waarom het 1000,- euro is. Want ik heb afgelopen tijd totaal geen omzet gemaakt (slecht, weet het).

Bestaan er ook speciale regelingen om het geld terug te vragen?

Aangezien ik geen 1000,- heb, is het ook mogelijk om in termijnen te betalen?

 

Met vriendelijke groet!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33570-eenmanszaak-naheffingsaanslag-help/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor welke belasting heb je een aanslag gekregen?

 

Reden voor deze naheffingsaanslag

De Belastingdienst heeft u deze naheffingsaanslag opgelegd omdat u de omzetbelasting(gedeeltelijk) niet heeft betaald, of omdat u teveel omzetbelasting heeft terugontvangen.

 

Deze aanslag is gebaseerd op artikel 20 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen.

 

Heb nog nooit omzetbelasting terug gevraagd.

Weet echt niet meer wat ik hier mee moet.

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

  • 0

Ik vermoed dat je had aangifte moeten doen,waarschijnlijk eind juli over het 2e kwartaal en hebt dat denk ik niet gedaan?

Je hebt nu ongetwijfeld een geschatte naheffingsaanslag gekregen, de belastingdienst houd van hoge schattingen dan weten ze tenminste zeker dat ze snel een reactie krijgen ;)

 

Op de aanslag staat hoe je bezwaar kunt maken tegen de aanslag. In je bezwaar geef je aan hoeveel omzet je hebt gemaakt (ook als dat 0 is) en hoeveel btw op kosten je wilt terugvragen voor het tijdvak waarvoor de naheffingsaanslag geld. Volgens mij kun je ook via de inlog ondernemers online een bezwaar indienen, maar dat weet ik niet zeker en ik heb de inlogcodes nu niet bij de hand om het te checken, als online niet kan zul je een brief moeten sturen.

De naheffing zal dan vrijwel zekerworden ingetrokken en vervangen worden door jou eigen gegevens.

 

Omzet belasting moet je elk kwartaal aangeven, dus eind oktober moet je weer aangifte doen over het 3e kwartaal (juli - september 2011) ook als je geen omzet of kosten hebt moet je toch aangifte doen elk kwartaal

  • 0

Ik vermoed dat je had aangifte moeten doen,waarschijnlijk eind juli over het 2e kwartaal en hebt dat denk ik niet gedaan?

Je hebt nu ongetwijfeld een geschatte naheffingsaanslag gekregen, de belastingdienst houd van hoge schattingen dan weten ze tenminste zeker dat ze snel een reactie krijgen ;)

 

Op de aanslag staat hoe je bezwaar kunt maken tegen de aanslag. In je bezwaar geef je aan hoeveel omzet je hebt gemaakt (ook als dat 0 is) en hoeveel btw op kosten je wilt terugvragen voor het tijdvak waarvoor de naheffingsaanslag geld. Volgens mij kun je ook via de inlog ondernemers online een bezwaar indienen, maar dat weet ik niet zeker en ik heb de inlogcodes nu niet bij de hand om het te checken, als online niet kan zul je een brief moeten sturen.

De naheffing zal dan vrijwel zekerworden ingetrokken en vervangen worden door jou eigen gegevens.

 

Omzet belasting moet je elk kwartaal aangeven, dus eind oktober moet je weer aangifte doen over het 3e kwartaal (juli - september 2011) ook als je geen omzet of kosten hebt moet je toch aangifte doen elk kwartaal

 

Beste Roel,

 

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Zal maandag een brief sturen en het online aanpassen.

 

Met vriendelijke groet,

 

John

  • 0

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Zal maandag een brief sturen en het online aanpassen.

 

Met alle respect:

Het lijkt mij dat je een beetje de verplichtingen van een ondernemer moet gaan bestuderen. Dit is namelijk nogal basaal en er zijn heel wat meer dingen die op je af komen.

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/onderneming_starten_stoppen.html

 

  • 0

Ik vermoed dat je had aangifte moeten doen,waarschijnlijk eind juli over het 2e kwartaal en hebt dat denk ik niet gedaan?

Je hebt nu ongetwijfeld een geschatte naheffingsaanslag gekregen, de belastingdienst houd van hoge schattingen dan weten ze tenminste zeker dat ze snel een reactie krijgen ;)

 

Op de aanslag staat hoe je bezwaar kunt maken tegen de aanslag. In je bezwaar geef je aan hoeveel omzet je hebt gemaakt (ook als dat 0 is) en hoeveel btw op kosten je wilt terugvragen voor het tijdvak waarvoor de naheffingsaanslag geld. Volgens mij kun je ook via de inlog ondernemers online een bezwaar indienen, maar dat weet ik niet zeker en ik heb de inlogcodes nu niet bij de hand om het te checken, als online niet kan zul je een brief moeten sturen.

De naheffing zal dan vrijwel zekerworden ingetrokken en vervangen worden door jou eigen gegevens.

 

Omzet belasting moet je elk kwartaal aangeven, dus eind oktober moet je weer aangifte doen over het 3e kwartaal (juli - september 2011) ook als je geen omzet of kosten hebt moet je toch aangifte doen elk kwartaal

 

Beste Roel,

 

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Zal maandag een brief sturen en het online aanpassen.

 

Met vriendelijke groet,

 

John

 

Door het alsnog indienen van de aangifte (soms moet de eerste aangifte nog op papier, maar daar krijg je dan een aangiftebiljet voor, daarna altijd elektronisch, al dan niet via software of de website van de belastingdienst) wordt de opgelegde aanslag verminderd. De verwerking neemt uiteraard enige tijd in beslag. Je kan eventueel uitstel van betaling vragen. Geef dan wel aan wanneer dat de aangifte werd ingediend.

In de opgelegde aanslag zullen waarschijnlijk ook boetes zijn opgenomen: in verband met het niet tijdig doen van aangifte (deze boete blijft tot het minimum bedrag helaas ook bij een eerste verzuim bestaan) en een boete wegens niet tijdig betalen (deze vervalt als je geen te betalen bedrag hebt, zoals in jouw geval kennelijk het geval is).

Zorg er dus voor het 3e kwartaal voor de aangifte voor 31-10-2011 elektronisch te hebben ingediend en als je moet betalen, doe het dan natuurlijk ook op tijd. Een te betalen bedrag moet uiterlijk 31-102-11 door de belastingdienst zijn ONTVANGEN.

 

Succes en hoop dat je wat tijd gaat krijgen voor de "bedrijfsactiviteiten".

 

Administratiekantoor Frelo

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    9 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.