• 0

Klanten werven als Personal trainer (fitness branche)

Hallo,

 

Om te beginnen, eerst maar eens een korte uitleg over mijn bedrijf. Ik ben nu iets meer als een jaar geleden begonnen als ZZP-er. Ik ben werkzaam als personal trainer in de fitness branche. Zo help ik mensen met het behalen van hun fitness doelstellingen. Dit kan zijn afvallen, de lichaamscompositie veranderen (vet verliezen en spiermassa opbouwen), spiermassa opbouwen en het verbeteren van conditie en kracht. Dit doe ik bij twee fitness clubs in Nederland.

 

Het afgelopen jaar heb ik voor mijzelf bewezen dat ik goed ben in wat ik doe, ik lever resultaat aan mijn klanten. Echter heb ik ook gemerkt dat ik mijzelf nog een hoop moet verbeteren in het ondernemerschap. Ik werk in mijn bedrijf, maar overzie het geheel nog moeilijk. Een van de zaken die hierin een grote rol speelt is het werven van nieuwe klanten, zodat ik mijn inkomsten verzeker wat mij rust gaat geven in de toekomst.

 

Ik werf mijn klanten door mensen aan te spreken in deze clubs en hen een proefles aan te bieden, waarna ik hen meer vertel over personal training. Daarnaast helpen de clubs mij door mensen die geïnteresseerd zijn in personal training een drietal proeflessen bij mij te laten volgen waarna zij kunnen besluiten om een begeleidingstraject aan te gaan. Aan deze proeflessen verdien ik niks.

 

Deze manier van klantenwerving werkt voor mij, alleen kost dit tegelijkertijd veel tijd. Daarnaast is het altijd de vraag of een klant na een of meerdere proeftrainingen besluit om te kiezen voor een begeleidingstraject. In het afgelopen jaar dat ik bezig ben heb ik gemerkt dat personal training vanwege de kosten niet voor iedereen is weggelegd. Dit is de reden waarom ik opzoek ben naar manieren om tijd efficiënter te werven gericht op de doelgroep die een personal trainer nodig heeft en kan betalen.

 

In mijn ogen zijn dit de eigenschappen van de doelgroep waaruit ik klanten wil werven:

 

- Mensen die willen afvallen, bodycompositie willen veranderen, lekkerder in hun vel willen zitten, vitaler willen worden, meer energy willen hebben en een betere conditie willen hebben.

- Mensen met een bovenmodaal inkomen, dit zijn tevens vaak de mensen die door hun drukke bestaan minder tijd besteden aan sporten en gezonde voeding. Ik denk hierbij aan mensen met hun eigen bedrijf, een baan met veel verantwoordelijkheid.

 

Ik ben opzoek naar een coach of een bedrijf die mij kan helpen met het vinden en benaderen van deze doelgroep. Voordat ik deze doelgroep wil gaan benaderen is het voor mij eerst erg belangrijk dat er door deze coach of bedrijf wordt gekeken naar:

 

- Mijn verhaal als personal trainer over mijn diensten (pakketten en begeleidingstrajecten), tarieven en ook heel belangrijk mijn salespitch.

- Mijn website, en vooral dan ook of mijn website mijn doelgroep aanspreekt en aanzet tot het leggen van contact, het aanmelden voor een kennismakingsgesprek.

- Mijn persoon, waar ik qua persoonlijkheid mij in kan verbeteren om mijn bedrijf nog beter over te laten komen en nog beter kan verkopen.

 

Heb de nodige tijd doorgebracht met het zoeken op het internet naar bedrijven die dit soort totaalpakketten aanbieden, maar niet gevonden waar ik naar op zoek ben. Ben dan ook erg blij dat ik dit forum gevonden heb en hoop dat jullie mij kunnen helpen naar het vinden van de right man or company for the job. Ik heb nog niet een erg groot budget wat ik hiervoor kan uitgeven, maar alle tips zijn welkom!

 

Alvast hartelijk bedankt!

 

Sportieve groet,

 

Tom

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik maak zelf ook gebruik van een soort van trainer, misschien niet helemaal wat jij wil zijn maar het is misschien interessant.

 

Iedere 6 weken spreek ik een uurtje af met die persoon en dan wordt er kort vooruitgang besproken, gewicht, vetpercentage, plezier in het sporten,...

En vaak krijg ik ook iedere 6 weken een nieuw schema, aangepast aan mijn wensen; op die manier train ik verantwoord met genoeg afwisseling en ook gericht.

 

Ik betaal 15 euro voor zo'n afspraak maar zou ook zonder probleem het dubbele betalen. Iemand die iedere training naast me komt staan kan ik niet betalen en zou ik ook niet leuk vinden maar op deze manier vind ik het wel heel interessant.

 

Hij is verschillende dagen per week aanwezig op de fitness waar hij een lokaal huurt en ik zie hem zelden met de vingers zitten draaien, er komt echt veel volk.

 

Misschien is dat een goede afwisseling op het heel intensief iemand begeleiden?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is je manier van klantenverwerven perfect en ga je daar moeilijk een betere manier voor vinden denk ik.

 

Waar je wel meer aandacht aan kunt besteden is je "conerversie" verhogen (wat is hier eigenlijk het geeigende offline woord voor). Wanneer horen je prospects wat de kosten van het vervolg traject zijn? Na of voor de proefles(sen)? Generen je huidige klanten mond-tot-mond reclame? Mond-tot-mond reclame is de beste die er is en zal ook de meest passende mensen opleveren.

 

Zie je mogelijkheid om de prospects die op dit moment afvallen vanwege de kosten toch op enige mogelijkheid te bedienen? Iets dat voor hen binnen het budget ligt, voldoende meerwaarde biedt en toch voor jou voldoende oplevert?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is je manier van klantenverwerven perfect en ga je daar moeilijk een betere manier voor vinden denk ik.

 

* Deze manier van klantenwerven werkt dat klopt. Alleen zoek ik mensen uit een doelgroep die personal training beter kunnen betalen. Deze klanten zijn er niet veel van in de sportschool en deze wil ik vanuit buiten de sportschool aantrekken. Eenmaal wat meer mensen gevonden die personal trainer beter kunnen betalen kan ik mijn diensten aan hen ook uitbreiden en nog meer kwaliteit leveren (meer trainingen is meer resultaat) en bovendien levert dat ook rust op. Immers klanten die het goed kunnen betalen zullen langer personal training kunnen nemen. Dit zorgt voor mij er voor dat ik minder bezig hoef te zijn met werven.

 

Waar je wel meer aandacht aan kunt besteden is je "conerversie" verhogen (wat is hier eigenlijk het geeigende offline woord voor). Wanneer horen je prospects wat de kosten van het vervolg traject zijn? Na of voor de proefles(sen)? Generen je huidige klanten mond-tot-mond reclame? Mond-tot-mond reclame is de beste die er is en zal ook de meest passende mensen opleveren.

 

* Dat woord ken ik niet :) Kun je dit misschien nog wat verder uitleggen? Mijn prospects horen de kosten van het vervolg traject nadat de proefles(en) zijn afgerond. Mijn huidige klanten genereren geen mond tot mond reclame. Heb hier wel eens navraag naar gedaan, maar ook mijn huidige klantenkring bestaat nog te weinig uit de doelgroep zoals ik die hierboven bespreek, de doelgroep die personal training makkelijker kan betalen. Heb sommige van mijn klanten wel eens gevraagd of zij mensen kennen die ook baat bij een personal trainer zouden hebben, maar hier komt eigenlijk nooit wat uit. Kan misschien komen door mijn manier van aanpak hierin, maar aan de andere kant waarschijnlijk ook ivm kostenplaatje.

 

Zie je mogelijkheid om de prospects die op dit moment afvallen vanwege de kosten toch op enige mogelijkheid te bedienen? Iets dat voor hen binnen het budget ligt, voldoende meerwaarde biedt en toch voor jou voldoende oplevert?

 

* Goed punt, het idee van de reactie boven die van jou zou ik mee aan de slag kunnen gaan. Alleen ben ik bang dat een coaching sessie eens in de zoveel tijd niet het resultaat geeft waar mensen eigenlijk naar op zoek zijn. Daarnaast is een coaching sessie eens in de zoveel tijd een leuke bron natuurlijk van extra inkomsten, maar zoek ik meer naar een aantal vaste klanten die ik voor een lange periode kan begeleiden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met conversie verhogen bedoel ik ervoor zorgen dat meer mensen na de proeflessen ervoor gaan betalen. Zou het een idee zijn de prijzen vooraf te bespreken? Mensen die dan al denken dat het veel te duur is en ze dat nooit gaan betalen vallen dan af en hoef je dus ook niet nutteloze tijd aan te voldoen.

 

Mensen van specifiek je doelgroep vinden is lastiger, daarvoor moet je bedenken waar die doelgroep zich organiseert en hoe je ze dan goed kunt bereiken. Zorg ervoor dat je gegroepeerde mensen weet te vinden die zo veel mogelijk in je doelgroep passen. Dus niet in de breedte gaan, maar je niche opzoeken.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Wat je kan doen is je klanten belonen als zij voor 'n nieuwe klant hebben gezorgd, misschien kortingsbon of bepaalde voedingssupplementen? Bv kappers en schoonheidsspecialisten doen dat weleens, ikzelf trap daar iig in. Mond-tot-mond reclame is erg belangrijk, als ik zo iemand zou zoeken en 'n vriendin al iemand zou weten zou ik niet verder zoeken, zou zonde van mijn tijd zijn.

 

Je zou kunnen kijken waar jouw doelgroep zoal komt en of je hun daar kan bereiken. Misschien dat je ook kan kijken waar je zoal reclame kan achterlaten, bv misschien bij sportschool, winkel die voedingssupplementen verkoopt of andere locaties waar klanten ook komen zoals kapper of schoonheidsspecialist.

 

Wellicht kan je ook folders uitdelen met eventueel aanbieding om het eerst uit te proberen, eventueel in het nieuwe jaar voor degene met goede voornemens. Hoewel de kans groot is dat dat ongelezen in prullenbak verdwijnt....

Link naar reactie
  • 0

Beste Tom, als fanatieke fitnesser heb ik een aantal sportscholen van binnen gezien en ook kennisgemaakt met verschillende PT's.

 

Je aanname dat vooral de rijkeren een PT betalen hoeft niet te gelden. Afhankelijk van je service zullen ook het normale fitnessvolk graag gebruik willen maken van je service en er geld voor over hebben om hun bij te staan bij t afvallen of revalideren (fysio is ook duur). Denk hier over na hoe je ook t gewone volk kan bereiken en niet uitstraalt dat je onbetaalbaar bent. Straal uit dat je mensen gelukkiger, mooier, gezonder kan maken. Niet dat je duur bent. Mensen kopen vaak onzinnige suplementen, omdat ze niet beter weten.

 

Belangrijk is om jezelf te laten zien. Misschien dat je eens kan afspreken met een sportschoolhouder dat je om 19.30 elke werkdag een buikspierkwartiertje houdt waar iedereen gratis aan mee kan doen. Na dat kwartiertje kan je je zelf lekker voorstellen.

 

Ander punt is dat ik veel PT als ZZPer zie werken bij een sportschool. Ze worden gewoon ingehuurd door een sportschool en jij als PTer betaalt een fee aan de sportschool. Kan je ook zo iets opzetten?

 

 

Waar ergens in Nederland zit je eigenlijk?

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Met conversie verhogen bedoel ik ervoor zorgen dat meer mensen na de proeflessen ervoor gaan betalen. Zou het een idee zijn de prijzen vooraf te bespreken? Mensen die dan al denken dat het veel te duur is en ze dat nooit gaan betalen vallen dan af en hoef je dus ook niet nutteloze tijd aan te voldoen.

 

* Dit zou ik kunnen doen bij mensen die ik zelf aanspreek, maar niet bij mensen die vanuit de club 3 proefsessies krijgen. De ervaring leert echter dat mensen vallen over de bedragen die worden gevraagd voor personal training. De meeste sportschool bezoekers vinden een uurtarief van 50 euro erg veel geld. Het bij voorbaat al aangeven dat het zoveel kost, maakt de kans dat zij na een proeftraining vol met adreline en vol overtuiging van het nut toch besluiten personal training te nemen een stuk kleiner denk ik, maar ook andere trainers op de club.

 

Mensen van specifiek je doelgroep vinden is lastiger, daarvoor moet je bedenken waar die doelgroep zich organiseert en hoe je ze dan goed kunt bereiken. Zorg ervoor dat je gegroepeerde mensen weet te vinden die zo veel mogelijk in je doelgroep passen. Dus niet in de breedte gaan, maar je niche opzoeken.

 

* Dit vind ik een goed punt, maar tegelijkertijd ook erg lastig. Zelf heb ik ook wel eens gedacht aan koud bellen en dergelijke, maar daar voor heb ik een goed opgezet stappenplan nodig om mensen aan te zetten tot het nemen van een proefles/kennismakingsgesprek.

Link naar reactie
  • 0

Beste Tom, als fanatieke fitnesser heb ik een aantal sportscholen van binnen gezien en ook kennisgemaakt met verschillende PT's.

 

* :) Leuk te zien dat je bekend bent met personal training! Heb je zelf ook al eens een personal trainer gehad / mee getraint?

 

Je aanname dat vooral de rijkeren een PT betalen hoeft niet te gelden. Afhankelijk van je service zullen ook het normale fitnessvolk graag gebruik willen maken van je service en er geld voor over hebben om hun bij te staan bij t afvallen of revalideren (fysio is ook duur). Denk hier over na hoe je ook t gewone volk kan bereiken en niet uitstraalt dat je onbetaalbaar bent. Straal uit dat je mensen gelukkiger, mooier, gezonder kan maken. Niet dat je duur bent. Mensen kopen vaak onzinnige suplementen, omdat ze niet beter weten.

 

* Klopt zeker weten, mijn huidige klanten bestand bestaat dus ook niet uit de door mij omschreven doelgroep. Wel is het zo dat mijn doelgroep PT minder makkelijk betaald en daarom puur een traintraject aangaat om snel resultaat te boeken en niet het geld heeft om voor langere tijd met mij te trainen. Dit is een van de grote redenen waarom ik mij graag wat meer wil gaan richten op lange termijn begeleiding. Dit zorgt voor mij voor mijzelf voor rust omdat ik mij niet zorgen hoeft te maken dat ik elke maand klanten moet werven vanwege verloop. Daarnaast kan ik nog meer kwaliteit gaan leveren, kan mij meer met mijn product bezig gaan houden als ik mijzelf meer kan verzekeren tot een vaste inkomensbron.

 

Belangrijk is om jezelf te laten zien. Misschien dat je eens kan afspreken met een sportschoolhouder dat je om 19.30 elke werkdag een buikspierkwartiertje houdt waar iedereen gratis aan mee kan doen. Na dat kwartiertje kan je je zelf lekker voorstellen.

 

* Goed punt, ik werk op twee clubs en ben dus ook veel op de clubs. Ik spreek veel mensen aan en bied sommige proefsessies aan. Dit zou ik nog meer kunnen doen, maar ik wil dus eigenlijk minder verschillende klanten en meer klanten die lange tijd personal training afnemen. Dit om de allerbeste kwaliteit te leveren en mijzelf en mijn bedrijf rust te kunnen geven om verder te kunnen ontwikkelen.

 

Ander punt is dat ik veel PT als ZZPer zie werken bij een sportschool. Ze worden gewoon ingehuurd door een sportschool en jij als PTer betaalt een fee aan de sportschool. Kan je ook zo iets opzetten?

 

* Dit doe ik al :) Ik betaal een maandelijkse fee aan de sportschool.

 

Waar ergens in Nederland zit je eigenlijk?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je kan doen is je klanten belonen als zij voor 'n nieuwe klant hebben gezorgd, misschien kortingsbon of bepaalde voedingssupplementen? Bv kappers en schoonheidsspecialisten doen dat weleens, ikzelf trap daar iig in. Mond-tot-mond reclame is erg belangrijk, als ik zo iemand zou zoeken en 'n vriendin al iemand zou weten zou ik niet verder zoeken, zou zonde van mijn tijd zijn.

 

* Ik heb zoiets al eens opgezet. Bijvoorbeeld met kerst een tegoedbon voor 3 gratis personal train sessies die mijn klanten aan hun vrienden/familie cadau konden doen. Hier is jammer genoeg geen goede respons op geweest. Ben wel van mening dat ik moet proberen hier nog meer mee te doen. Dank je wel om dit nog eens te benadrukken.

 

Je zou kunnen kijken waar jouw doelgroep zoal komt en of je hun daar kan bereiken. Misschien dat je ook kan kijken waar je zoal reclame kan achterlaten, bv misschien bij sportschool, winkel die voedingssupplementen verkoopt of andere locaties waar klanten ook komen zoals kapper of schoonheidsspecialist.

 

* Ja hier heb ik ook over na zitten denken. Vooral het achter laten van reclame materiaal bij kappers en schoonheidsspecialisten lijkt mij ook een goede plaats. Een schoonheidsspecialist is hier nog beter dan een kapper denk ik. Toch blijft het een gok qua doelgroep, want de mensen die naar bijvoorbeeld een schoonheidsspecialist gaan zijn ook erg divers.

 

Wellicht kan je ook folders uitdelen met eventueel aanbieding om het eerst uit te proberen, eventueel in het nieuwe jaar voor degene met goede voornemens. Hoewel de kans groot is dat dat ongelezen in prullenbak verdwijnt....

 

* Ja heb ik ook over nagedacht, maar net zoals je zelf al aangeeft hoe groot is de kans wel niet dat dit in de prullebak verdwijnt. ???

Link naar reactie
  • 0

Zijn er sales/werving bedrijven die de door mij omschreven doelgroep weet te benaderen, hen warm kan maken (door een goede pitch) voor personal training en vervolgens een afspraak met hen inplannen voor een proef/kennismakingssessie? Het zou geweldig zijn als dit zou bestaan en dat ik een bedrijf kan betalen doormiddel van een percentage van de door hun gegenereerde leads of iets in die trant. Ik weet dat dit gedaan wordt hoorde dit via via van een collega ergens in het land, maar niet gevraagd welk bedrijf dit doet en spreek degene ook niet meer.

 

Een andere reden waarom ik dit ook vraag is omdat ik van plan ben in de nabije toekomst een studio te openen en ik dan niet kan putten uit een groep mensen die al lid is van een sportschool. Ik zal dan nieuwe manieren van klantwerving moeten gebruiken.

 

Ben erg blij dit forum te hebben gevonden en vind het echt top dat jullie allemaal zo behulpzaam zijn! Ben zeker van plan mijn steentje bij te gaan dragen aan dit forum!

Link naar reactie
  • 0

Je zou kunnen kijken waar jouw doelgroep zoal komt en of je hun daar kan bereiken. Misschien dat je ook kan kijken waar je zoal reclame kan achterlaten, bv misschien bij sportschool, winkel die voedingssupplementen verkoopt of andere locaties waar klanten ook komen zoals kapper of schoonheidsspecialist.

precies Sandra, daar loopt jouw doelgroep zeker rond.

zeker als je zelf niets verkoopt zijn zij erg blij met de verwijzingen van jou, en andersom kunnen zij ook klanten voor jou werven, zoek eens om je heen welke winkels er bij jou in de buurt zitten en ga er eens een praatje maken.

 

als je bij mij in de buurt werkzaam bent moeten we een afspraak gaan maken. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

...Ik heb zoiets al eens opgezet. Bijvoorbeeld met kerst een tegoedbon voor 3 gratis personal train sessies die mijn klanten aan hun vrienden/familie cadau konden doen. Hier is jammer genoeg geen goede respons op geweest. Ben wel van mening dat ik moet proberen hier nog meer mee te doen. Dank je wel om dit nog eens te benadrukken.

...

Het is misschien wel zo dat het doorverwijzen voor de klant totaal geen nut heeft...zelf kregen ze geen cadeau, alleen iets dat ze konden doorgeven. Wat je zou kunnen doen is 2 gratis sessies, namelijk 1 voor de reeds bestaande klant en 1 voor de nieuwe klant. Misschien dat ze het ook minder snel doen wegens schaamte, bv dat ze hulp nodig hebben om te trainen om af te vallen en dat niet willen doorvertellen, dat het daardoor geen zin had.

Link naar reactie
  • 1

Misschien is het ook een optie bij mensen thuis te gaan? Ik kan me goed voorstellen dat er een bepaalde doelgroep is die zich 'te goed' voelt voor een gewoon fitnesscentrum of om andere redenen daar niet naartoe wil gaan;

 

Dit is zeker voor mensen met een maatje meer een optie. Een aantal losse gewichten en een pilatesbal kunnen voor deze mensen "wonderen" doen. Bovendien kun je het cardio gedeelte ook met de mensen samen doen door in de buitenlucht te gaan fietsen/rennen/snel wandelen/etc.

 

Nu ik er zo over denk zou dit zeker een mogelijkheid zijn. Als personal trainer ben je wellicht ook zeer creatief met oefeningen die alleen gebruik maken van lichaamsgewicht en/of een tera-band. Je hebt de sportschool niet nodig als trainingscomplex. Door juist naar de mensen toe te gaan en lekker buiten te trainen kun je je onderscheiden van andere PT''s. Bovendien kun je de kosten voor de klant hierdoor een stuk omlaag brengen wat de drempel om naar jou te komen zal verlagen.

 

Een tweede punt, waar ik zelf mee gewerkt heb, is het geven van een garantie. Je vind jezelf goed? je bent zeker van kwaliteit en behalen van resultaat?

 

Maak dan een realistisch plan met je klant en beloof dat hij pas hoeft te betalen bij het behalen van een doel.

 

Stel je wilt met klant X 15 kilo afvallen, spierkorset rond zijn rug versterken (i.v.m. lage rugklachten) en conditie verbeteren. Dit breng je dan onder in subdoelen die je per week/maand gaat behalen. Aan ieder subdoel koppel je een bepaald geldbedrag.

 

1ste maand;

- Lichaamsgewicht met 2 kilo verminderen

- Stabiliteits oefeningen voor lage rug; X herhalingen, X series kunnen uitvoeren

- Conditie verbeteren dmv.

> Kracht; Alle oefeningen van jou krachtprogramma naar behoren (jou inzicht) kunnen uitvoeren

> Lenigheid; n.v.t.

> Uithoudingsvermogen; Persoon moet X minuten kunnen fietsen met X omwentelingen per minuut

> Coördinatie; zie stabiliteits oefeningen voor onderrug.

> Snelheid; n.v.t.

Deze punten koppel je aan geldbedragen. Of je maakt voor al deze punten 1 bedrag. Het bedrag en de doelstelling is natuurlijk gekoppeld aan het aantal keer dan de klant wenst te komen.

 

Je ze zult op deze manier zeker meemaken dat je een klant een X aantal keer begeleidt en dat deze de doelstelling niet behaald > stopt > zich niet meer laat zien > niet betaald. Helaas, Iedere ondernemer krijgt te maken met mensen die niet betalen. Het gaat er om dat je op langer termijn meer klanten binnen krijgt.

 

Edit;

Nog een mogelijkheid is het om klanten in groepjes te laten komen. Indien klanten je uurtarief te duur vinden kun je ook voorstellen dat ze met een vriendin mogen komen. Stel jij kost 50 euro per uur. Iemand kan dit duur vinden maar als hij/zij met 2 vriendinnen mag komen en de kosten door 3 kunnen delen hebben ze het EN gezellig(er) EN goedkoper.

 

Voor jou maakt het niet uit want jij krijgt je uurtarief en zeg eerlijk... 3 mensen bezig houden moet geen probleem zijn.

 

 

 

"Leiderschap is mensen laten worden wie ze zijn" - Wessel Ganzevoort

"Trust is good, but control is better." - Vladimir Lenin

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens overwogen samen te gaan werken met gewichtsconsulenten? Het beroep gewichtsconsulent richt zich vooral op het afvallen, maar binnen deze opleiding word opvallend weinig gedaan met het onderdeel sport. Wellicht kun je je netwerk wat vergroten door ook eens contact op te nemen met gewichtsconsulenten in je eigen buurt. Daarnaast kun je ook eens contact opnemen met zelfstandig gevestigde diëtisten.

Link naar reactie
  • 0

...Ik heb zoiets al eens opgezet. Bijvoorbeeld met kerst een tegoedbon voor 3 gratis personal train sessies die mijn klanten aan hun vrienden/familie cadau konden doen. Hier is jammer genoeg geen goede respons op geweest. Ben wel van mening dat ik moet proberen hier nog meer mee te doen. Dank je wel om dit nog eens te benadrukken.

...

Het is misschien wel zo dat het doorverwijzen voor de klant totaal geen nut heeft...zelf kregen ze geen cadeau, alleen iets dat ze konden doorgeven. Wat je zou kunnen doen is 2 gratis sessies, namelijk 1 voor de reeds bestaande klant en 1 voor de nieuwe klant. Misschien dat ze het ook minder snel doen wegens schaamte, bv dat ze hulp nodig hebben om te trainen om af te vallen en dat niet willen doorvertellen, dat het daardoor geen zin had.

 

Binnenkort maar eens proberen om dit op een andere manier aan te pakken en kijken wat de respons is. Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het ook een optie bij mensen thuis te gaan? Ik kan me goed voorstellen dat er een bepaalde doelgroep is die zich 'te goed' voelt voor een gewoon fitnesscentrum of om andere redenen daar niet naartoe wil gaan;

 

Dit is zeker voor mensen met een maatje meer een optie. Een aantal losse gewichten en een pilatesbal kunnen voor deze mensen "wonderen" doen. Bovendien kun je het cardio gedeelte ook met de mensen samen doen door in de buitenlucht te gaan fietsen/rennen/snel wandelen/etc.

 

Nu ik er zo over denk zou dit zeker een mogelijkheid zijn. Als personal trainer ben je wellicht ook zeer creatief met oefeningen die alleen gebruik maken van lichaamsgewicht en/of een tera-band. Je hebt de sportschool niet nodig als trainingscomplex. Door juist naar de mensen toe te gaan en lekker buiten te trainen kun je je onderscheiden van andere PT''s. Bovendien kun je de kosten voor de klant hierdoor een stuk omlaag brengen wat de drempel om naar jou te komen zal verlagen.

 

Een tweede punt, waar ik zelf mee gewerkt heb, is het geven van een garantie. Je vind jezelf goed? je bent zeker van kwaliteit en behalen van resultaat?

 

Maak dan een realistisch plan met je klant en beloof dat hij pas hoeft te betalen bij het behalen van een doel.

 

Stel je wilt met klant X 15 kilo afvallen, spierkorset rond zijn rug versterken (i.v.m. lage rugklachten) en conditie verbeteren. Dit breng je dan onder in subdoelen die je per week/maand gaat behalen. Aan ieder subdoel koppel je een bepaald geldbedrag.

 

1ste maand;

- Lichaamsgewicht met 2 kilo verminderen

- Stabiliteits oefeningen voor lage rug; X herhalingen, X series kunnen uitvoeren

- Conditie verbeteren dmv.

> Kracht; Alle oefeningen van jou krachtprogramma naar behoren (jou inzicht) kunnen uitvoeren

> Lenigheid; n.v.t.

> Uithoudingsvermogen; Persoon moet X minuten kunnen fietsen met X omwentelingen per minuut

> Coördinatie; zie stabiliteits oefeningen voor onderrug.

> Snelheid; n.v.t.

Deze punten koppel je aan geldbedragen. Of je maakt voor al deze punten 1 bedrag. Het bedrag en de doelstelling is natuurlijk gekoppeld aan het aantal keer dan de klant wenst te komen.

 

Je ze zult op deze manier zeker meemaken dat je een klant een X aantal keer begeleidt en dat deze de doelstelling niet behaald > stopt > zich niet meer laat zien > niet betaald. Helaas, Iedere ondernemer krijgt te maken met mensen die niet betalen. Het gaat er om dat je op langer termijn meer klanten binnen krijgt.

 

Edit;

Nog een mogelijkheid is het om klanten in groepjes te laten komen. Indien klanten je uurtarief te duur vinden kun je ook voorstellen dat ze met een vriendin mogen komen. Stel jij kost 50 euro per uur. Iemand kan dit duur vinden maar als hij/zij met 2 vriendinnen mag komen en de kosten door 3 kunnen delen hebben ze het EN gezellig(er) EN goedkoper.

 

Voor jou maakt het niet uit want jij krijgt je uurtarief en zeg eerlijk... 3 mensen bezig houden moet geen probleem zijn.

 

 

 

 

Een garantie geven en mensen achter af te laten betalen als hun doel is bereikt vind ik een goed idee. Er zit wel een maar aan en dat is de inzet van de klant. Deze inzet kan ik zelf heel goed monitoren tijdens de trainingsessies, maar buiten de club kan ik dit niet zien. Ik begeleid klanten met trainen en met hun voeding. Het trainen gecombineerd met de voeding geeft het resultaat. Nu houden mijn klanten een voedinglogboekje bij, maar kan ik mij voorstellen dat een klant die al betaald heeft misschien een grotere inzet toont om alles er uit te halen dan iemand die betaald als het resultaat bereikt is. Hoe denken jullie hierover? Moeten hier afspraken over worden gemaakt in de overeenkomst? Vind dit wel lastig.

 

Het zou wel de drempel kunnen verlagen voor sommige mensen. Wat ik zelf het liefst zie is een bedrijf die mij helpt goede leads te bezorgen (doelgroep) en dat ik dit bedrijf betaal aan de hand van een bepaald percentage of iets in die richting.

 

Iemand die dit soort bedrijven / personen kent?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf nog nooit van zo'n bedrijven gehoord. Ook niet van mensen die met zo'n soort bedrijven werken. De instructeurs en personaltrainers die ik ken gaan zelf er op uit, bedenken zelf acties en vergroten zo hun klantenkring.

 

Ik begrijp ook niet goed hoe je "dat bedrijf" wat je voor ogen hebt voor je ziet. Denk je dat zij een blik potentiële klanten voor personaltraining kunnen opentrekken waar jij gebruik van kunt maken? en dat jij aan het einde van de maand een geldbedrag overmaakt voor het aantal klanten wat je via hun hebt gekregen?

 

Als het zo makkelijk was waren er zeker meer personaltrainers. (niet l*llig bedoeld)

 

Imo moet je meer denken vanuit de klant. De klant wil doelen bereiken qua fitness en waar doe je dat? juist in een fitnesscentrum. De klant denkt niet gelijk aan een personaltrainer en als hij er al aan denkt associeert hij het met duur.

 

Ik denk dat je dus niet aan een bedrijf moet denken, maar de energie moet steken in leuke marketingacties en deze moet neerleggen bij fitnesscentra. Spreek verschillende centra's aan. Misschien kun je gebruik maken van hun reclamekanalen?

 

En ook niet te vergeten.. Misschien zit je nu wel aan de max. qua klanten? Wie garandeert jou dat het haalbaar is om een fulltime baan te krijgen met personaltraining? Eerlijk is eerlijk; personaltraining staat al jaren in fitnessbladen als de nieuwe hype en ieder jaar weer opnieuw vertellen de bladen "personaltraining is hot!". Ergens betwijfel ik of dat het ooit ECHT door gaat stoten.

 

Veel succes!

 

"Leiderschap is mensen laten worden wie ze zijn" - Wessel Ganzevoort

"Trust is good, but control is better." - Vladimir Lenin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.