• 0

Gezocht: VROUWELIJKE meningen!

Omschrijving van je concept:

Best HL Dames,

 

Afgelopen maand hebben mijn partner en ik een nieuwe webshop live gezet, deze webshop is gespecialiseerd in het online verkopen van salsaschoenen. De salsaschoenen die wij aanbieden zijn vooral damesschoenen.

 

Graag horen wij wat jullie anders zouden doen, of absoluut niet zouden doen en zouden we graag een mening willen horen over de volgende punten:

 

[*]Kleur gebruik

[*]Aanbod

[*]Opmaak

[*]Teksten

 

 

Uiteraard is de mening van HL mannen ook welkom.

 

De website waar de salsaschoenen online staan: www.salsaschoen.nl Zoals eerder aangegeven in een andere topic, vind ik het belangrijk dat de naam van het product, in dit geval salsaschoenen ook in de domeinnaam terug te vinden is.

 

Ik ben benieuwd naar de feedback.

 

Jeroen

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een volledige website opgebouwd, producten besteld met ons eigen logo.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een ruimer aanbod salsaschoenen leveren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Op dit moment maken wij gebruik van een snelle levering 48uur, en hebben wij als enige salsaschoenen webshop een keurmerk.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Over de volgende punten zouden we graag feedback willen krijgen:

 

[*]Kleur gebruik

[*]Aanbod

[*]Opmaak

[*]Teksten

 

 

Salsaschoen__248.thumb.jpg.592ce78e14a171c9e0b035a44e8464ea.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Uiteraard is de mening van HL mannen ook welkom.

Je gaat immers t.z.t. ook schoenen voor mannen verkopen ...

 

Bij een snelle blik vallen mij de volgende zaken op.

 

Heb je deze site gemaakt voor je (potentiële) klanten of voor google? Die kleine lettertjes onderin geven mij de indruk van het laatste ... :(

 

Qua positionering van alle elementen maakt de site op mij een chaotische indruk. En bij de overgang van het ene scherm naar het volgende scherm lijken er een aantal tussenstappen te zijn, waardoor ik het idee krijg van een stroboscoop (bijvoorbeeld van stap 1 naar stap 2 in het bestelproces).

 

Je breadcrumb is onlogisch. Als ik op een schoen klik komt er een element tussen ("advanced", "intermediate") terwijl die categorieën nergens anders aan bod komen (ook niet in je sitemap).

 

De validatie van de postcode en het telefoonnummer is niet logisch (en daardoor niet handig).

 

Ok, nu mogen de dames. Die zullen vast wel weten welke kleur "Donder huidskleurig" is ... ;)

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 1

ik mis de functie dat ik op maat kan zoeken, ik heb diverse schoenen aangeklikt om te zien of ze in mijn maat beschikbaar waren, maar na 8 paar bekeken te hebben heb ik geen schoenen in mijn maat kunnen vinden.

 

inderdaad je kruimelpad is onduidelijk en de paarse knoppen (om weer een niveau terug te gaan) onderin bij de details van het product vind ik overbodig

 

storend dat het vlak met de inhoud van je winkelwagen steeds uit beeld is als je naar een nieuwe pagina gaat

 

in de winkelwagen kan ik ook de maat niet meer wijzigen

 

maar het geheel ziet er verder goed uit (alleen het grijs spreekt me niet zo aan)

Link naar reactie
  • 1

Bij de eerste foto op de homepage, rode schoenen, zie ik overal al draadjes loshangen enz. Dat geeft mij geen goed beeld van wat je verkoopt. Zeker voor die prijs verwacht ik dat toch niet. (hangt het misschien van het materiaal af?)

 

Ik vind de eerste 4 schoenen heel fel op elkaar lijken, is het niet interessanter om te proberen een grotere verscheidenheid aan te bieden?

 

Wat is het verschil tussen salsaschoenen en standaard schoenen?

 

Die hakbeschermers, passen die op alle hakken die jullie verkopen?

 

Op veel foto's staat het gereedschap om de schoenen weer schoon te maken. Dat zou ik eraf laten, een vrouw koopt een schoen voor een goed gevoel, we willen er niet bij de eerste foto aan denken dat die ook onderhoud nodig heeft.

 

Bij het retourneren, wat maakt het uit in welke doos de schoenen terugkomen als ze verder nog in goede staat zijn?

 

Ik vind het jammer dat je een schoenkrabber (wat het ook is) pas krijgt bij een bestelling van 100 euro en bijna alle schoenen 99,95 kosten. Dan zou ik ofwel dat altijd meegeven ofwel het bedrag verhogen naar bvb 150. Dat staat gewoon leuker vind ik.

Link naar reactie
  • 1

Deze reactie is even snel als jouw invulling geven aan het stramien (naast een introductie met dubbele teksten t.o.v. de antwoorden op de vragen erg karig wat duidelijk niet de bedoeling is van deze rubriek):

 

M.b.t. het kleurgebruik: au, waar komt de kleurkeuze van die paarse knoppen vandaan? Het logo zoals ook in de afbeelding op Higherlevel wordt getoond, straalt kwaliteit uit, maar het valt helaas weg op de gekozen, donkere achtergrond van de webshop. Een witte achtergrond is misschien toch beter.

 

M.b.t. het aanbod: echt niet het grootste van Nederland, alleen hoge, open modellen. Alleen dansbaar voor een deel van de Nederlandse vrouwen.

 

M.b.t. de opmaak: geen opmerkingen. Hier bespreek ik voor het gemak ook de afbeeldingen: deze worden niet optimaal gecentreerd en nooit gemaximaliseerd getoond (veel witruimte) en bij de matrix met afbeeldingen is alleen een rol-over titel beschikbaar. Misschien te weinig tekst bij de afbeelding. Weinig beleving in het beeldmateriaal.

 

Teksten: goede omschrijvingen m.b.t. materiaalgebruik bij de producten. Pluspunt! De veelgestelde vragen zou ik iets uitgeklapt tonen, dit oogt nu kaal. De categorieën zijn niet zoekmachine geoptimaliseerd.

 

Eigen aanvulling m.b.t. de gekozen domeinnaam: enkelvoud voor een paar schoenen wat gekocht wordt, is een onlogische keuze. Waar komen de namen voor de schoenmodellen vandaan? Kun je daar niet beter iets van het materiaalgebruik in vermelden?

 

Worden de uitverkochte maten weer aangevuld? Heb je een reserverings- of reminderfunctie voor uitverkochte modellen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Als ik het goed begrijp, gaat het om schoenen voor dansers. Een wat kleinere doelgroep dus.

 

Ik weet niet precies waar op de gehele linie van salsa dansers -- van prof en docent door semi-prof en hobbyist tot hoopvol aspirant en vrouwen die alleen de look willen hebben -- je op wilt mikken. Dat zou mijn feedback beïnvloeden, kan je dit verklaren?

 

Maar om in het algemeen te beginnen zou ik het overwegen om de producten te taggen met bv de uitstraling of kenmerken die meer aanslaan bij de zoekwensen van je doelgroep ("elegant" "opvallend" "wedstrijddansen" "satijn" "dierenprint", ik verzin maar wat). Profs zoeken vaak in connectie met een uitstraling die ze willen gaan creëren of met een bepaalde jurk in gedachten, bijvoorbeeld, dan is het schoen makkelijker gevonden vanuit hun zoektermen.

 

Ook zou ik over nadenken om een regeling te hebben voor dansscholen of dansgroepen gezamenlijk te kunnen bestellen.

 

Ik zou het ook overwegen om wat kenmerken door te geven die voor dansers extra van belang zijn: de binnenzool, het gewicht, ed. Op dit moment hebben ze allemaal dezelfde tekst hierover en dat geeft me geen vertrouwen dat het echt zo is. Als ze allemaal zacht zijn en een goede demping bevatten dan is dat leuk, maar ik als danser maak een keuze voor een schoen wel op bepaalde kenmerken die ik op internet niet kan zien, en waarvoor de fabrikant niet vermeld is -- en dan wardeer ik het zeer als deze kenmerken wat aandacht krijgen. Een schoen is perfect voor dagelijks gebruik, in de les bv, en een andere voor wedstrijddansen en dat mag ook doorgegeven worden.

 

Bij ballet, weet je van de fabrikant wel genoeg: ik kocht altijd Bloch en mijn vriendin altijd Capezio; dit heeft minder met de prijs te maken dan met hoe je voet in elkaar zit en als je uren achter elkaar op je tenen staat dan heeft dat betrouwbaarheid wel waarde. Als de fabrikant niet vermeld is dan kan je wel baat hebben bij het melden van de kenmerken waarvoor mensen voor deze merken kiezen: "extra steun voor hooge instap" "flexibel bij de haak".

 

Misschien een paar suggesties van danseressen, van bevorderd tot beginner? "Ik heb deze schoen gedragen bij de kampioenschap in België en...". "Mijn eerste paar salsaschoenen...."

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

De winkel wagen verdwijnt steeds uit je beeld, wat bedoel je daar precies mee?

 

als ik naar een andere pagina ga, staat de bovenzijde van de header tegen de bovenkant van mijn browser, het logo en het vlak waarin de winkelwagen staat verdwijnt dan uit beeld, die staan immers boven de header, ik moet dan met behulp van mijn scrollbalk weer naar boven scrollen om het vlakje met de winkelwagen te zien

(getest op safari 5 macosx 10.5.8)

Link naar reactie
  • 1

 

Beste Jeroen,

 

Je gebruikt op je website de algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk. TIP: sluit je aan bij Webshop Keurmerk. Stichting Webshop Keurmerk zal jouw webwinkel toetsen aan haar keurmerk-code. Het mooie is dat je algemene voorwaarden hiermee zullen voldoen aan de Nederlandse (en Europese) regelgeving, onder andere ter bescherming van de consument.

 

www.keurmerk.info

 

Je kunt na goedkeuring door de stichting het bekende Webshop Keurmerk-logo 'veilig en betrouwbaar' gebruiken op je website. Klanten zijn hier erg gevoelig voor. Steeds meer mensen willen alleen zaken op internet kopen als de webwinkel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk..

 

Veel succes met je webwinkel!

 

DE CLERCQ

 

 

DE CLERCQ Advocaten • Notarissen

http://www.declercq.com

Link naar reactie
  • 1

Ik zie bij de herenschoenen staan "Wij verwachten begin 2012 een nieuwe partij mannen schoenen, in onze nieuwsbrief houden wij jullie graag op de hoogte." Partij klinkt zo mannelijk :p collectie klinkt veel vrouwelijker

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

@ DE CLERCQ

 

Helemaal bedankt, als het goed is krijgen wij deze week het keurmerk :)

 

nogmaals bedankt voor de tip!

Het keurmerk is een beetje inhoudsloos. Een steekproef wees uit dat slechts 21% van de aangesloten shops van dit keurmerk voldoet aan de wettelijke eisen.

Alhoewel dat op zich voor jouw shop op zich niets uit hoeft te maken. Een andere test wees namelijk uit dat zelfs als je je eigen keurmerk verzint dat dat al meer vertrouwen opwekt bij de klanten. Hier heb ik helaas niet zo snel een link van terug kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Het is geen uitvoerige review van de site alleen 1 ding valt mij op en dat is bij het kopje aanbiedingen de artikelen er niet echt uit springen bij het overzicht van de huidige 3 aanbiedingen die je hebt. Omdat de korting die je krijgt op de aanbiedingen niet zichtbaar is en er ook niet uit springt (nou kan een aanbieding er ook niet uit springen als de korting niet vermeld wordt). Ook als ik het artikel bekijk springt het er niet uit dat ik korting krijg. Normaal is de kortingsprijs tekst rood en valt het daardoor meer op. Waardoor men meer het gevoel krijgt dat het een goedkope koop is en dus een goede aanbieding is.

 

Wellicht wel je het juist eenvoudig houden en is er juist bewust voor gekozen om bovenstaande niet te doen.

 

Tevens lijkt naar mijn mening de website niet groot ik heb voor mijn gevoel (misschien mede door het kleine assortiment en een gerichte doelgroep) niet het idee dat er achter de website een groot bedrijf zit. Dit zegt niks over de webshop zelf want ik vindt hem er wel degelijk zeer mooi en professioneel uitzien. Alleen ik krijg niet het idee dat er een groot bedrijf achter zit. Wat wellicht wederom ook misschien bewust gedaan is omdat wellicht de doelgroep zich daardoor beter aangesproken voelt.

 

P.S. ik ben geen vrouw ;)

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 1

Het is geen weekend en ik moet met toch als vrouw gedragen, pfff, we gaan een poging doen:

 

Je aanbod is helder en dat helpt al om de juiste bezoekers op je site te krijgen, en te houden en verder heb je in ieder geval aandacht aan je site besteed. Dat zien we hier weleens anders.

 

Paar puntjes van aandacht:

 

[*]Ik vind het verspringen van de header tussen homepage en andere pagina's wat onrustig

[*]Je geeft op de productpagina's de beschikbare maten mooi in een vierkantje weer. Ik heb alleen de neiging erop te klikken en dan gebeurt er neits. Wellicht slim op die afbeeldingen te koppelen aan de dropdownbox met de maten. Klik op een maat en je selecteert hem.

[*]Is een antwoordnummer op je contactpagina een bewuste keus, en zo ja, waarom? ipv bv een postbus

[*]De opmerking over meer filtermogelijkheden cq. beschrijvingen is een goede. Nu weet ik niet zo goed waar te beginnen en ik vind het totale aantal gewoon te groot om zonder aanvullende categorieindeling of filtermogelijkheden te doorzoeken

[*]Als je dan toch categorien maakt, denk er eens over na die op te nemen in je bovenmenu. Aansprekender dan 'over salsa' en 'contact'. Die twee kunnen heus wel ergens klein, en laat je ruimte in je header vrij voor de werkelijk relevante menuonderdelen. Menuknoppen wat meer designen trouwens wat mij betreft

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, hier weer een mannelijke mening.

 

Wat is er zo specifiek aan salsaschoenen? Zijn deze schoenen voorgeprogrammeerd om de salsa te dansen?

Is het toegestaan om met deze schoenen ook andere dansvormen te beoefenen of heb je daar een andere webshop voor?

 

Ik stel me voor dat als ik salsa danser door het leven ga en ik schoenen nodig heb, dat ik dan toch echt ga zoeken op dansschoenen. Dus je optimalisatie zou dus afgestemd moeten zijn op dansen en dansschoenen, niet op salsaschoenen.

 

Ik weet niet hoeveel salsa dansers er zijn, maar er zijn veel en veel meer latin dansers. Of in jou geval: danseressen

 

Volgens mij gebruik je dit soort schoenen bij alle latin dansen en dan is het jammer dat je gekozen hebt voor salsaschoen.nl

Misschien heb ik het totaal mis, ben geen kenner, maar dan maakt je website ook niet duidelijk wat er nu zo specifiek is aan een salsaschoen t.a.v een andere (latin) schoen. Dus dan zou je daar wat meer aandacht aan moeten schenken.

 

Gr

 

Devlinx

 

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 1

Hallo,

Er zijn dagen bij dat ik niet op Salsaschoenen loop. Er zijn evenzoveel dagen dat ik niet dans.

 

Wat me opviel is de knoeperd van een header. Verder kan ik detailfoto's niet doorklikken, dus snel van de ene naar de andere foto. Moet eerst afbeelding sluiten om vervolgens de tweede te bekijken. Normaliter kun je rechts op de geopende foto klikken om de volgende te zien.

 

Reviews en gastenboek zorgen voor verse inhoud en houden je zelf ook scherp. Klanten lezen de ervaringen van anderen. Zo genereer je ook veel interessante en relevante tekst. (en het kost je niets!, behlave het bouwen van de toepassing)

 

filter onder de header is niet mooi en rommelig. Blokjes verschillen van formaat en kleur paars is m.i. niet veel gebruikt en komt daardoor vreemd over.

 

Dat je een klein deel van de markt bedient, hoeft geen enkele belemmering te zijn. Als dansend Nederland je kent, komt het vanzelf.

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 1

grappig om te zien hoeveel mannen het topic openen en vooral ook reageren, ik heb het eigenlijk steeds genegeerd (vind mezelf geen typische vrouw dus als er om mijn vrouwelijke mening wordt gevraagd dan denk ik dat ik de plank missla ;D) .

 

Uiteindelijk toch maar geopend en de site bekeken. Hierboven is al heel veel nuttigs gezegd. De eerste aanblik vind ik niet aantrekkelijk. Er zit weinig lijn in huisstijl als die er al is. Dit komt vooral tot uitdrukking in het kleurgebruik en de grootte en variatie van letters. Bovendien staan de logo's van twitter hyves, paypal e.d. te prominent in beeld waardoor het meer een reclame site lijkt voor die bedrijven en het geheel een rommelige uitstraling geven. De foto's zijn volgens mij van slechte kwaliteit. Het komt bij mij op het scherm korrelig en onduidelijk over en de schoenen zijn niet op een aantrekkelijke manier op de foto gezet. De tekst aan de onderzijde van de openingspagina is te veel en te kleine letters.

 

:-[ komt allemaal wel erg grumpy over maar zo bedoel ik het niet hoor. Ik hoop dat je met de opmerkingen en tips op dit forum een onwijs mooie site kunt maken en een booming bedrijf kunt ontwikkelen, succes.

 

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 1

begrijp ik het nou goed dat al je schoenen tot maat 39,5 gaan? volgens mij komt maat 40 ook nog veel voor bij vrouwen in reguliere schoenenwinkels is maat 40 in ieder geval even makkelijk te verkrijgen als 38 en 39. Wanneer je die maat niet kunt leveren is het misschien wel aardig als je op je landingspagina vermeld welke maten je verkoopt, want het is erg frustrerend voor een vrouw als ze al je schoenen heeft aangeklikt en steeds moet concluderen dat haar voeten een halve maat te groot zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties, er zijn zeker wat belangrijke punten uitgekomen en ieder geval actie lijst.

 

Wij hebben nu intern besloten om een deel van de lay-out om te gooien in wat heldere kleuren, ook alle feedback wat betreft het gebruikers gemak hebben wij mee genomen.

 

Onze verwachting is dat wij over 1,5 maand onze website vernieuwd hebben en dan zullen we een nieuw onderwerp starten!

 

Nogmaals bedankt!

 

8)

Link naar reactie
  • 0

Aangezien er veel feedback is over kleurstellingen en layout, geef ik hier wat aanwijzingen op grammaticaal gebied.

Persoonlijk vind ik dat er op een website geen taalfouten mogen voorkomen.

 

1. De zin "Wil je als eerst op de hoogte blijven" zou ik echt veranderen in: "Wil je als eerste op de hoogte blijven" ...

2. De zin "Besteld nu uit het nieuwste salsaschoenen assortiment" moet zijn: Bestel nu uit het nieuwste salsaschoenen assortiment

 

3. De tekst onderaan de pagina bevat behoorlijk wat dubbele content en naar mijn idee te lange zinnen door het ontbreken van komma's.

 

Tab nieuwsbrief:

"Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en maakt kans" moet zijn: "Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en maak kans"

 

Tab hulp nodig:

"dat u uw e-mail adres vermeld" moet zijn: "dat u uw e-mail adres vermeldt"

 

Tab garantie:

"Wij doen ons uiterste beste" moet zijn: "Wij doen onze uiterste best"

 

Tab onderhoud:

"maar ook één die de hiel vertevigd" moet zijn: "maar ook één die de hiel verstevigt" zie ook opbergtips.

"Doordat u transpireerd" moet zijn: "Doordat u transpireert"

"Gebruikt tijdens het dansen" moet zijn: "Gebruik tijdens het dansen"

 

 

Groet, CS01

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal,

 

Nogmaals bedankt voor jullie feedback, ;D!!

 

De site heeft een make-over gehad en draait nu op de achtergrond. Ik heb bijna alle advies vanuit dit forum mee genomen in het nieuwe design. Na nog wat kleine aanpassingen gaat de site over enkele dagen online.

 

Ik stel voor dat jullie eerst even naar het oude design kijken: www.salsaschoen.nl en DAARNA naar het nieuwe http://www.salsaschoen.nl/PHP/index.php

 

Ik hoor graag jullie op of aanmerkingen.

 

Gr,

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

keurig!!!! (alleen ook nog wel ff een fysiek adres plaatsen)

 

UPDATE:

 

En nog een tip/advies je FB pagina naar fan of bedrijfspagina maken. Je mag geen bedrijf als persoonspagina gebruiken en FB is daar heel streng mee, daarbij kunnen je FB vrienden veel makkelijker je content delen etc

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.