Een Amerikaanse particulier wil van mij een apparaat kopen (+€ 4.000) speciaal voor spieren waar de zenuw niet meer intact is. Het apparaat wordt niet door ons gemaakt. Het heeft een medische CE. Dus mag het in heel de EU verkocht worden. Een dealer in Amerika mag het niet verkopen want dan moet het aan de FDA voldoen.
Maar mag ik het wel direct aan een particulier in Amerika verkopen?
Immers als een Amerikaan een NL winkel in loopt hoeft de winkelier ook niet te vragen in welk land de klant het gaat gebruiken. Of bij een internet bestelling uit Gambia hoef je je als verkopende partij toch ook niet in de plaatselijke wetgeving te gaan verdiepen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Apollo
Apollo
Een Amerikaanse particulier wil van mij een apparaat kopen (+€ 4.000) speciaal voor spieren waar de zenuw niet meer intact is. Het apparaat wordt niet door ons gemaakt. Het heeft een medische CE. Dus mag het in heel de EU verkocht worden. Een dealer in Amerika mag het niet verkopen want dan moet het aan de FDA voldoen.
Maar mag ik het wel direct aan een particulier in Amerika verkopen?
Immers als een Amerikaan een NL winkel in loopt hoeft de winkelier ook niet te vragen in welk land de klant het gaat gebruiken. Of bij een internet bestelling uit Gambia hoef je je als verkopende partij toch ook niet in de plaatselijke wetgeving te gaan verdiepen?
Zelfs van de EVD kreeg ik een vaag antwoord.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33631-verkoop-aan-particulier-in-amerika-plaatselijke-regelgeving/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag