• 0

Starten met handlichting bij 17 jaar? Los daarvan: hoe zit het met voorraad?

Hoi!

 

Ik wil me graag inschrijven bij de KvK. Dit omdat ik mijn klanten dan beter gerust kan stellen zeg maar. Echter ben ik 17, en dus nog neit bevoegd. Nu lees ik op internet (kvk18.nl) dat het verkrijgen van een handlichting niet noodzakelijk is. Ik kan dus ook zonder handlichting worden ingeschreven ? heb het niet echt nodig namelijk, en de kosten die eraan verbonden zijn vind ik toch wel vrij prijzig:

 

Ik ben nu overigens actief met webdesignen voor de zakelijke markt, en computerreparatie van particulieren.

 

Bedankt!

 

Edit: titel verduidelijkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@leftblank, Service qua binnen een uur antwoord, snel producten opnemen in shop etc. Niet moeilijk doen over RMA;s.. Prijslijst ontvang ik Dinsdag pas, vandaar dat ik dit soort vragen stel.

 

maar denk je echt dat mensen alleen bij een kleine websop komen voor kleine uitgaven?

Wat de gemiddelde consument doet durf ik niet te stellen maar als ITer die z'n eigen computer altijd wel in elkaar steekt zal ik voor de snelste goedkope webshop kiezen, mocht je dus echt heel goedkoop zijn dan kun je daar ook wel mensen mee winnen maar dat is dan nog even afwachten als je die prijzen niet kent.

 

Niet moeilijk doen over RMA's is nog wel een lastig punt, webshops doen daar, lijkt mij, moeilijk over omdat fabrikanten dat ook doen. Wanneer je fabrikant/leverancier je RMA niet accepteert zul je de kosten daarvan dan zelf moeten opvangen en dan ga je wel een flinke marge nodig hebben natuurlijk. Binnen een uur antwoorden is wel 'n leuk idee maar kun je dit ook waarmaken? Als je 17 bent neem ik aan dat je nog naar school gaat en dus ook niet elk moment bereikbaar bent, dat maakt het lastig om je daar op te profileren natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat tot nu toe prima, ik kijk om de 25 tot 35 minuten mijn mail, en ik voel een tril op mn telefoon, als er 1 binnen komt. Dat moet geen probleem zijn.

Jij mag op school onder de les mailen en opnemen?

Mailen gaat nog wel weet ik uit ervaring, maar opnemen is toch vaak een probleem :)

Link naar reactie
  • 0

Ik zag ergens vermeld dat er aangenomen werd dat marges op computer onderdelen 100% zouden zijn. Dat wil ik even corrigeren. Bij een gemiddeld product mag je blij zijn als hij niet voor onder de inkoopprijs weg gaat. Gemiddelde marges liggen op 5 of 10%, en dan heb je een goede deal te pakken. Laptops bijvoorbeeld zijn bij de Media Markt goedkoper dan bij de distributeur.

 

Marges bij een grote computer webshop liggen op een paar procent. Zij moeten het hebben van de jaarafspraken met de leveranciers. Zetten zij voor X miljoen om, dan krijgen zij een paar procent over de omzet gecrediteerd.

 

Prijzen van dit spul zakken enorm snel, dus zelf voorraad houden is een groot risico voor een starter. Ik zou andere spullen gaan verkopen als ik jou was.

Link naar reactie
  • 0

Hmm,

 

HEt wordt wel lastig, maar doen ga ik het sowieso. Ik ga is even met de leverancier om tafel. Ook ik kan aan een bepaald bedrag per jaar komen. (eerste jaar 10.000 inkoop) Misschien is het mogelijk bepaalde afspraken te maken.

 

Ben ook in overleg met een groot forum, 10 leden van dit forum stellen configuratie's voor andere leden samen. dit loopt vaak op tot 6 pc's per dag.

Als hun die 6 pc's bij mij bestellen, en ik geef die 10 leden 20% korting op hun eigen pc's...

Link naar reactie
  • 0

Hmm,

 

HEt wordt wel lastig, maar doen ga ik het sowieso. Ik ga is even met de leverancier om tafel. Ook ik kan aan een bepaald bedrag per jaar komen. (eerste jaar 10.000 inkoop) Misschien is het mogelijk bepaalde afspraken te maken.

 

Ben ook in overleg met een groot forum, 10 leden van dit forum stellen configuratie's voor andere leden samen. dit loopt vaak op tot 6 pc's per dag.

Als hun die 6 pc's bij mij bestellen, en ik geef die 10 leden 20% korting op hun eigen pc's...

 

 

Persoonlijk kijk ik eerst naar de haalbaarheid voordat ik bepaal of ik iets ga doen of niet. Het zou best kunnen dat dit uiteindelijk haalbaar blijkt te zijn, maar ik zou daar veel meer mee bezig zijn nu om daar naar te kijken.

Link naar reactie
  • 0

Haalbaar is het wel. Het concurreren met de grote namen is de aller grootste uitdaging, maar met hulp van de leverancier, hard werken en geluk(!) moet ik er komen.

 

Ik wil onder andere naar een lokale pc shop. Een systeem met hun naam, bijvoorbeeld NAAM WINKEL gaming system Oktober 2011 verkopen op mijn website. Hun verwijzen mensen dan door naar de shop en andersom.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet negatief overkomen op je en wil geen plannen in duigen gooien maar ik denk dat je je mis kijkt op een aantal punten waaronder de prijzen ik heb ook 2 a 3 jaar in computerartikelen gezeten met een kleine shop alleen met de 20 a 25% winst die ik had (op de verkoopprijs) heb ik helaas in die 2 jaar verlies geleden. Enkele dingen kan alvast voorspellen je hebt weinig marge 20 a 25% (en zoals eerder genoemd zullen je concurenten goedkoper zijn als je eigen leverancier). Je hebt een webshop nodig die geen.kosten rekend voor ideal (bereken het anders door in de prijs of de verzendkosten) en je zal moet leveren binnen 1 dag om interessant te zijn voor klanten. En onderzoek marketingcosten en cost per sale goed hoeveel advertentiegeld ben je kwijt voor een verkoop etc. Uit ervaring weet ik dat je euro's tot 10 tallen euro's kwijt ben voor een order waarop je bijna niks verdient. Hoe kom je er overigens aan dat je de 10.000 euro inkoopwaarde wel haslt met 20% marge mo euro omzetten. et je daar al voor 50.000.

 

Even los van alle problemen getallen en berekeningen. Ik adviseer je om als je het echt wil gewoon te beginnen en gaarne weg te leren hoe alles werkt en om er vooral achter te komen wat wel en wat niet werkt. Ik heb zoals eerder genoemd verlies gehad met mijn webwinkelechter heb ik veel heel veel dingen geleerd waar ik erg dankbaar voor ben. Inmiddels heb ik sinds 2 jaar een andere webwinkel die sinds 10 maanden winstgevend is en waar ik met de 1 dag dat ik er aan werk per week genoeg winst heb om die dag dat ik er aan werk uitbetaald te krijgen. Dit heb ik kunnen bereiken door te beginnen te vallen en opstaan en door gaarneweg ervaring op te doen.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

*Ik heb nagedacht, en ingezien dat ik mijn markt moet weten. Dus heb ik besloten om in de markt van waterkoeling te gaan zitten. Hier zijn maar enkele shops in, met grote marges omdat er toch wel bij ze wordt gekocht.

 

Echter, dan moet ik inkopen in het buitenland, zowel europa als in amerika. Hoe zit dat met het BTW nummer? Ik moet VAT nummer ingeven, dat is toch hetzelfde?

Link naar reactie
  • 0

*Ik heb nagedacht, en ingezien dat ik mijn markt moet weten. Dus heb ik besloten om in de markt van waterkoeling te gaan zitten. Hier zijn maar enkele shops in, met grote marges omdat er toch wel bij ze wordt gekocht.

 

Echter, dan moet ik inkopen in het buitenland, zowel europa als in amerika. Hoe zit dat met het BTW nummer? Ik moet VAT nummer ingeven, dat is toch hetzelfde?

 

Ja VAT is engels voor BTW.

Link naar reactie
  • 0

Ah oke. En dan als ik |Dinsdag bij de KvK geweest ben, krijg ik de nummers direct, en kan ze direct doorgeven? Of duurt dat even?

 

Ik denk dat ik meer kans maak in de WaterCooling branche. Marges van 30% zijn daar bijna standaard, dus daar ga ik mooi onder zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ah oke. En dan als ik |Dinsdag bij de KvK geweest ben, krijg ik de nummers direct, en kan ze direct doorgeven? Of duurt dat even?

 

Ik denk dat ik meer kans maak in de WaterCooling branche. Marges van 30% zijn daar bijna standaard, dus daar ga ik mooi onder zitten.

 

Maar begrijp ik het goed dat je gisteren avond hebt bedacht dat je in de watercooling's branche wil gaan verkopen? Ik zou je aanraden je idee iets meer, of veel meer, uit te werken.

 

En over je BTW nummer. Na het inschrijven hoor je binnen een week of je BTW nummer geldig wordt verklaard.

 

Link naar reactie
  • 0

@DaanG: Als je jezelf in de toekomst ziet als ondernemer: Gewoon starten en lekker ondernemen.

 

En over een paar jaar nog even dit topic met adviezen van andere jonge ondernemers eens terugkijken.

 

Hou het klein, probeer te groeien door te zoeken naar niches. Tegen het grote geweld zul je niet opkunnen, dus je moet gaande weg iets onderscheidends gaan vinden.

 

Stop al je tijd en energie er in, maar niet al je geld. Leer vooral.

 

Groet

 

Devlinx

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Jongens, nog even een vraag, ik ga dus ook spullen verkopen via de vraag en aanbod van tweakers. Deze onderdelen zijn dan opengeweest, hebben een krasje etc. Hoe doe ik dat met verkoop facturen?

 

Ik koop het in, daar heb ik een factuur van. Als ik via de webshop verkoop, heb ik ook een verkoop factuur, deze staat op naam.

 

Via de V&A van tweakers, is het niet via een factuur. Maar hoe boek ik het dan? Of mag het ook een factuur zijn die niet op naam staat?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.