• 0

ZZP Thuiswerker -Elektrische Auto : elektra zakelijk vs prive scheiden?

Beste fiscale guru,´s,

 

Ik ben een en ander aan het doorrekenen met betrekking tot de aanschaf van de fiscaal interessante elektrische auto.

 

Echter ik ben een thuiswerker, dus deze auto zal vooral 's nachts worden opgeladen.

 

Nu heb ik geen zakelijk elektra abonnement, maar alleen privé. Hoe kan ik dan de KWH welk voor de auto zijn gebruikt zakelijk administreren? Met 1 meter in de meterkast is dit naturlijk voer voor discussie met de fiscus.

 

Vraag 2: De auto zou natuurlijk ook door middel van zonnepanelen opgeladen kunnen worden.

Echter zelfde vraag hier: kan je zakelijk investeren in zonnepanelen terwijl deze op het privehuis geplaatst worden, maar wel tegelijkertijd een zakelijk auto van elektra aan het voorzien is?

 

Ik kan hier niets aan informatie over vinden op de gebruikelijk sites: belastingdienst, agentschap.nl, etc..

 

Wat heeft het voor nut om een groene auto zakelijk aan te schaffen, als je de brandstof kosten zakelijk niet kwijt kan.

Ik hoop dat jullie wat meer kennis hebben over deze materie en dan met name de registratie van de gebruikskosten.

 

vrgr Antoine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor een paar tientjes heb je een stopcontact/stekkerdoos met een ingebouwde verbruikmeter, zou een onderbouwing daarop gebaseerd niet gewoon goed genoeg zijn voor de belastingdienst? Als je zo'n ding in de schuur/garage plaatst lijkt het me aannemelijk genoeg dat er (vrijwel) niks anders met dat stopcontact gedaan wordt dan het opladen van de auto.

Link naar reactie
  • 0

Ik meen ook een aantal keren gehoord te hebben dat sommige elektrische auto's dit inderdaad zelf bijhouden..

 

Maar ik denk dat het fiscaal gezien redelijk on ontgonnen gebied is. Ik hoorde toevallig vanmiddag bij BNR dat er dit jaar ca 250 elektrische auto's zijn verkocht.. (lijkt me erg weinig misschien was het toch 2500) en dat eind 2011 het aantal laadpunten waarschijnlijk hoger ligt als het aantal elektrische auto's..

 

Dus wellicht dat je er zo wie zo verstandig dat je als pionier een individuele afspraak met de belastingdienst over de aftrekbaarheid van het energieverbruik van de auto en de wijze waarop je dat moet aantonen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.