• 0

tips voor promotie opening kledingwinkel

Beste medeleden, ik en mij compagnon starten in december aanstaande een damesboutique. Erg gewaagd voor deze tijd van het jaar maar daar laat ik me niet voor terugdijnzen dus gaan we er met volle kracht voor.

In ons ondernemersplan hebben we al een paar punten gezet waar we mee uit willen blinken om klanten te trekken en vaste klanten op te bouwen. Hierover een klein marketing onderzoekje gedaan en er word zeer positief op gereageerd dus die plannen gaan we zeker doorzetten.

 

Nu zijn we bezig de opening voor te bereiden en hebben we een paar dingen hiervoor. De genodigden krijgen een hapje en een drankje , een balonnenboog voor de deur, flyers laten drukken en huis en huis laten verspreiden. een actie in sweetdeal plaatsen met een percentage korting op de aankoop.

 

Graag zou ik nog wat tips willen of kunnen gebruiken die wij misschien over het hoofd zien en erg leuk en opvallend zijn en passend bij een dameskledingwinkel cq boutique. het gaat hier om een winkel voor dames tussen de 20 en max 50 jaar.

 

Bij voorbaar dank

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

dank u wel voor uw reactie

de doelgroep is de middenklasser. dus betaalbare kleding voor het gemiddelde huishouden

broek rond de 45 en blouse rond de 35 zeg maar.

 

goodiebag is inderdaad leuk, maar het gaat me meer om de promotie naar buiten toe, de winkel ligt in het verlengde van de grote winkelstraat maar dat stuk is nog redelijk rustig, ik wil mensen dus bewust richting de winkel trekken

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dan ook willen aanbevelen om eens een actie te plaatsen met groupdeal, die zijn groter dan bij sweetdeal.

 

Verder mis ik een beetje wat je onderscheid en of het nieuwswaarde heeft. Komt er een lokale heldin langs of een of andere bekende persoon? Ga nieuws maken en stel een persbericht op. Neem ook zeker contact op met de weekkrant bij jouw in de buurt. Sweetdeal is namelijk van wegener uitgevers en vertel dat je met hen een actie doet. Wellicht dat het dan elkaar verder kan ondersteunen. Hoe je jezelf in de media plaatst, heb ik enkele weken geleden een column over geschreven hier op Higherlevel (kan even niet linken vanaf mijn mobiel) waar zeker zinnige tips in staan en wat langer geleden een topic over groupbuying sites. Bekijk dat ook eens zou ik zeggen.

Link naar reactie
  • 1

Nodig alle ondernemers in de straat of in elk geval degene die klanten zouden kunnen doorsturen uit voor een pre-opening party bijvoorbeeld de dag voor de officiële opening, uiteraard na sluitingstijd, gewoon een uurtje even kennismaken en de winkel bekijken. ze weten gelijk dat je er bent en wat je verkoopt.. Tijdens jou officiële opening moeten ze natuurlijk in hun eigen winkel staan en zo weten ze wat er verderop in de straat gebeurd en wat er bij is gekomen,heb je gelijk een paar ambassadeurs erbij..

 

Voor de flyers ook samenwerken met andere winkeliers, bij aankoop van meer dan x euro 10% (of 10 euro) korting bij de schoenwinkel of de bijouterie. En/Of aan hen flyers van jou geven om aan hun klanten te geven voor korting in jou winkel. dat kan alleen tijdens de openingsperiode maar misschien zit hier ook wel een structurele samenwerking in...

 

Misschien niet direct iets voor de openingsdag maar wel voor de openingsperiode om klanten te trekken en ook te binden een combinatie met advertenties in de trand van "Tijd voor een echte make over / nieuwe look, kom naar ... " met gratis kleur- en stijladvies in de winkel aan te bieden. Werk samen met een styliste die een aantal dagen naar jou winkel komt om adviezen te geven. Ik zou die styliste dan niet op de drukste dagen uitnodigen maar juist op dagen waar wat minder aanloop is en misschien wel op afspraak werken dus tijdens de officiële opening uitnodigingen uitdelen voor zo'n advies later in de week / maand.

 

In de categorie "beter goed gejat dan slecht bedacht" (ikea heeft het onlangs gedaan in zweden bij de opening van een filiaal) op de openingsdag of de openingsweek de mannelijke variant van "de kinderhoek", een mannenhoek met paar game consoles, tv met voetbal o.i.d. . Zodat zij zich ook niet hoeven te vervelen terwijl vrouwlief aan het shoppen is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Net zoals Jeroen al aangeeft en wat ik zeer grappig vind is dat kinderhoekje idee, dat is iets wat vele kleding winkels missen en moeders niet weten hoe gauw ze de winkel uit moeten vluchten als de kinderen niet luisteren, dat is dus onder andere iets wat wij gaan inzetten, een klein tafeltje met een televisie waar de hele dag een tekenfilm draait. zodat de moeder inderdaad lekker kunnen winkelen

 

ook doen wij eens per maand een deejay in de winkel. dat speelt veel in het westen en missen wij hier in het zuid oosten en ook daar is vraag naar en sluit deels aan bij mijn doelgroep , vandaar de donderdag avond.

Maar om een kortings actie met andere winkeliers op te zetten vind ik ook wel een leuk idee. en zeker dat bij de opening rekening gehouden moet worden met andere openingstijden, goed gedacht, want daar had ik zelf nog niet aangedacht inderdaad, Dank je wel daarvoor

Link naar reactie
  • 0

aan romano : wat betreft sweetdeal is de enige reden dat ilk me eerst daar wil aanmelden juist omdat ze van wegener zijn om om hunzelf te promoten ze tot en met december gratis advertentie wegruimte cadeau doen voor 2 weken, en dan praat ik over halve pagina's in de stedelijke bladen

 

reden genoeg eerst voor sweetdeal te kiezen lijkt me ;-)

Link naar reactie
  • 0

aan romano : wat betreft sweetdeal is de enige reden dat ilk me eerst daar wil aanmelden juist omdat ze van wegener zijn om om hunzelf te promoten ze tot en met december gratis advertentie wegruimte cadeau doen voor 2 weken, en dan praat ik over halve pagina's in de stedelijke bladen

 

reden genoeg eerst voor sweetdeal te kiezen lijkt me ;-)

 

Vergeet niet: als het om sales gaat, dan presteert SweetDeal aanzienlijk minder. Voorbeeld van de editie Groningen; bij dezelfde massage die ik 3 weken geleden Bij SweetDeal heb aangeboden met 4 sales daar, heb ik bij GroupDeal 35 sales gehad. Daarnaast hoef je niet bij 1 aanbieder te zijn; ik heb gemerkt dat niet iedereen overal bij is aangemeld, dus je kunt gerust meerdere groupbuying sites naast elkaar gebruiken. Zet simpelweg in je voorwaarden van de voucher dat de vouchers niet te combineren zijn en je pakt een breder publiek.

 

Geheel gratis is het trouwens niet; je moet natuurlijk altijd een bepaalde korting geven, maar zou zeggen, verdiep je ook eens in andere groupbuying sites. Daarnaast het feit dat ze gratis advertentieruimte aanbieden heeft ook een bepaalde keerzijde; namelijk dat ze nog niet veel leden op hun mailinglijst hebben in dat gebied én dus weinig mensen bereiken. Denk dat GroupDeal (die al langer in Nederland draait) geen verkeerde optie is. Betaal je welliswaar wat meer commissie over de sales, maar dan heb je ook daadwerkelijk sales. Ik zou je afraden met GroupOn samen te werken (te hoge commissies).

 

Zelf experimenteer ik ook nog flink met dit soort sites, cq. dit compleet in mijn marketingstrategie te zetten.

Link naar reactie
  • 0

goede ideeën van Roel, heb ik niet zoveel op aan te vullen.

 

vergeet ook niet om even aan te kloppen bij je winkeliersvereniging, voorzitter heeft vaak goede connecties met de lokale krant (media aandacht is erg handig, free publicity nog beter) en kent de andere collega winkeliers ook goed, dat is ook weer handig als je samenwerking zoekt.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste Dussz Fashion,

 

Volgens mij nog niet eerder genoemd maar ik ging even zoeken op Google of ik al wat kon vinden over jullie shop maar het enige dat ik vond is je profiel op Higherlevel.

 

Afgezien van het openingsspektakel zou ik er ook z.s.m. voor zorgen dat je tenminste op Google op je eigen bedrijfsnaam te vinden bent. Ik weet niet of je straks een site krijgt maar meld je winkel sowieso even aan bij Google Maps.

 

Dat is ook makkelijk voor klanten die straks willen weten waar je winkel zit. En het voorkomt een beetje dat mensen die je winkel zoeken direct op dit topic stuiten. ;)

 

Groetjes,

Dirk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.