• 0

Produceren tassen / accessoires lijn in Istanbul

Binnenkort ga ik naar Istanbul om te bekijken of ik mijn tassenlijn kan laten produceren hier. Ik heb al een contact gehad met een aantal fabrieken die ik ga bezoeken. Wellicht hebben mede ondernemers hier nog tips voor mij? Bijvoorbeeld nog wat adressen? Contact personen? Wellicht iemand met ervaring hiermee?

Mijn bedoeling is om eerst overal samples van te ontvangen zodat ik hiermee de winkels langs kan gaan.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom niet eerst samples ontvangen en daarna de fabrieken bezoeken waar de samples goed van waren?

 

Uit ervaring blijkt dat de helft van de fabrieken die je bezoekt tijdverspilling is. Ik heb in Portugal vele fabrieken bezocht. Bij allen had ik vooraf mijn wensen kenbaar gemaakt en gevraagd of ze dat konden leveren. Was geen probleem.

 

Eenmaal aangekomen blijkt dat toch anders te gaan. Sommige waren niet eens in staat aan mijn eisen te voldoen maar dachten me wel om te kunnen praten. Eentje dacht zelfs me van sokken naar ondergoed te kunnen ompraten!!

 

 

Probeer op voorhand gewoon erg veel info te krijgen van de fabrikant,probeer even te bellen ipv alleen maar te mailen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

De vraag is hoe je aan je adressen bent gekomen, en of je zelf een aardig woordje Turks spreekt. Mijn ervaring is dat je soms (maar niet altijd) veel kunt afleiden uit een website: Heeft een fabriek een website; welke informatie geven ze; hoe professioneel oogt het; gebruiken ze (foutloos) buitenlandse talen?

Het is ook raadzaam de ambassade/consulaat/NBSO om advies te vragen. Zij zijn meestal goed op de hoogte van wat er zich op lokaal niveau afspeelt en kunnen, naast het helpen aan contacten, in elk geval met je meedenken.

 

En ja, voor een duurzame relatie zul je de fabriek toch moeten bezoeken ;)

 

Succes ermee!

Michel@icibusiness.nl

Ondernemerschap inspireert!

Link naar reactie
  • 0

Hi iedereen!

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

@danny ik heb al vaker samples opgevraagd bij bedrijven (toen in China) maar dat beviel tot nu toe niet zo. Vanuit mijn omgeving heb ik begrepen dat bezoeken vaak wel echt noodzakelijk is.

 

Ik heb een aantal grote fabrieken die ook werken voor grotere mode merken in Nederland en ik heb er een aantal gevonden via Alibaba. Ik heb zelf wel de indruk dat je in persoon betere afspraken kan maken en beter duidelijk kan maken wat je wilt. Ook denk ik dat je eerder serieus over komt omdat ze volgens mij vaak genoeg mailtjes en telefoontjes krijgen van mensen.

 

Of het zo is zal blijken! Mocht het tegen vallen ben ik toch weer een ervaring en een stedentrip rijker!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.