• 0

Sparerib bezorger

Beste higherlevel leden,

 

Mijn naam is Daniel en ik ben 22 jaar oud. Momenteeel volg ik een hbo opleiding.

Ik loop al een tijd rond met het ideel om een sparerib bezorger te beginnen, iets zoals sparerib express.

naast spareribs wil ik ook chicken wings en drumsticks verkopen, dit alles ook als menu.

 

Ik wil me alleen gaan richten op bezorging en hoef dus ook zeker niet op een A locatie gevestigd te zijn.

 

ik heb al onderzoek gedaan en weet dat er in mijn woonplaats een markt voor is.

Nu ben ik alleen bang dat ik er te makkelijk over denk en dat ik belangrijke zaken over het hoofd zie.

 

Ook zijn eventuele namen zeer welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Frans:

- Nee ik heb geen ervaring

- Ik heb zeker tijd naast mijn studie, zit in het laatste jaar dus volgend jaar heb ik zeker tijd.

- Ik heb een redelijke financiele buffer.

- Ik ga ze samen met een kameraad bereiden en bezorgen( beschikken over een bestel auto ).

- In mijn stad is er op dit wel een markt voor.

 

@ Wouterjan:

- Via de vers groothandel

- Het zijn voorgegaarde stukken vlees dus het kan in de oven of steamer.

- voorraad in diepvries en koeling

- Beperkte concurrentie maar probeer goede porties aan te bieden voor een scherpe prijs.

- wetten en regels ben ik mee bezig

Link naar reactie
  • 0

Op het eerste gezicht geen gek idee: kippetjes in plaats van ribbetjes bereiden en bezorgen! Gaat dat goed wat betreft voedselveiligheid en hygiëne? Doet me ook denken aan kalkoenen die volgens velen bij de diverse feestdagen op tafel horen.

 

- Het zijn voorgegaarde stukken vlees dus het kan in de oven of steamer.

 

Hebben jullie culinaire kennis en horeca-ervaring? Ik zou dit zo veel mogelijk naar eigen recept op proberen te zetten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Hebben we een apart topic voor

 

Dat is nog al voorbarig: het is nu quick-and-dirty chick-and-turkey! ;)

 

Ik lees nog nergens dat dit een startende ondernemer met uitgewerkt plan is.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2

Je wilt een soort ribrunner worden dus?

 

Daar heb je al een naamsuggestie. Ik denk dat je zoiets moet 'branden" door een koeriersaanpak te combineren met smaakideeën, maaltijdsuggesties (solo, familie, party) en herkenbare combinaties (de buckets van KFC) met bv salades en drinks. Hou het een beetje gericht en ga niet pizza's en andere rotzooi toevoegen. Noem het geheel Carnifour ofzo (vlees is een usp) en haal geen beeldgrapjes uit met die 4.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@twaBla: bedankt voor uw reactie, de naamsuggestie ribrunner vond ik ook erg goed maar deze is al bezet.

Hoe bedoelt u koeriersaanpak combineren met smaakideeen, maaltijdsuggesties (solo, familie, party) en herkenbare combinaties (de buckets van KFC) met bv salades en drinks. ?

 

was idd niet van plan een heel breed assortiment aan te bieden wil echt blijven bij chicken wings drumsticks en spareribs.

Link naar reactie
  • 0

Zou je met slechts 1 auto niet heel beperkt zijn? Stel dat je in een kwartier 3 bestellingen krijgt verspreid over het hele dorp/stad. Dat is nog best een uitdaging om dat binnen korte tijd, zeg, drie kwartier bij alle drie de adressen te krijgen met slechts 1 auto. Laat staan als je opeens nog meer bestellingen krijgt.

 

Ik denk dat je het best met 1 a 2 16-17 jarige jongens op een brommer er bij kan werken. Die zijn relatief goedkoop en daarmee ben je een stuk flexibeler :)

 

Je zou ook franchise kunnen overwegen. Volgens mij zijn zo'n beetje alle grote bezorgketens franchise. Je hebt dan als voordeel dat het menu en de marketing al geregeld zijn. Zie ook een aflevering van Undercover Boss bij NY Pizza. Misschien haal je daar wat tips of inspiratie uit voor de bezorgdienst :)

Link naar reactie
  • 0
was idd niet van plan een heel breed assortiment aan te bieden wil echt blijven bij chicken wings drumsticks en spareribs.

 

Ik denk dat je daar toch een slechte keus mee maakt. Kijk alle prijslijsten van bezorgers maar na. tientallen gerechten staan er op maar uiteindelijk zal 80% van jouw omzet komen uit 20% van de gerechten. Bij de chinees zijn de babi-pangang en fuong-hai nog steeds de omzet makers terwijl ze vaak toch een keur aan gerechten op de lijst hebben.

 

Klanten willen nu eenmaal een ruim assortiment zien. :P

Link naar reactie
  • 0

Een ruim assortiment in de horeca betekent ook een heel hoog risico (bederf van producten) en dat je dus niet altijd even vers kan serveren. Ik denk dat juist een smal assortiment, maar snelle levering en hoge kwaliteit, een goed begin is.

 

Spare rib express heeft slechts een handje vol gerechten, maar die zijn wel van zeer hoge kwaliteit en ze bezorgen als een van de snelste, bij mij thuis in elk geval. Ze zijn ook nog eens zeer duur (tot het viervoudige) tov. een pizza bezorg dienst, maar ik bestel er toch graag.

Link naar reactie
  • 1

Emmertje kipsaté, kipspiezen (shaslicks), kipschnitzels, chicken nuggets... conceptmatig is er van alles mogelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe bedoelt u koeriersaanpak combineren met smaakideeen, maaltijdsuggesties (solo, familie, party) en herkenbare combinaties (de buckets van KFC) met bv salades en drinks. ?

 

 

De slager verkocht vroeger ook alleen maar vlees. Tot-ie bedacht waarom en wanneer mensen vlees kopen. En dus allerlei halfbereide vleesgrecehten begon toe te voegen. En salades. En hele barbecuesets. En satesaus.

 

Dus iemand die spareribs bestelt, is misschien wel erg geïnteresseerd in een koolsla, een saus, potato wedges of een grote fles kouwe frisdrank.

 

Iemand die twee maten op bezoek krijgt, heeft een andere interesse dan een familie. Terwijl je een feestje graag een paar dagen van tevoren ziet aankomen, zodat je een speciale partypack kan samenstellen.

 

Je begint maw met wat je goed kan en graag wil, om dat vervolgens 90' naar de markt te draaien door toe te voegen wat je aanstaande klanten graag zien.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

rauwkost en salades willen we sowieso bij een menu leveren. Ik wil gewoon een niet te groot assortiment omdat ik graag de nadruk wil leggen op de spareribs en kip ( drumsticks en chickenwings).

En verder zal inderdaad de menukaart kunnen worden aangevuld als blijkt dat klanten toch iets missen op onze menu kaart.

 

Link naar reactie
  • 0

@Downsize, niet iedereen houdt van kluiven en ook niet bij iedere gelegenheid is dat gepast. Neemt niet weg dat we jouw integrale plan natuurlijk graag uitgewerkt zien.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Bekijk het eens op een andere manier. Toen Starbucks begon, kon je ook koffie krijgen in elk cafe en restaurant. Maar Starbucks gaf aan die koffie zo'n draai, dat klanten graag bereid zijn veel meer te betalen voor die koffie.

 

Vijftien jaar geleden kon ik in Utrecht al spareribs laten bezorgen door de shoarma-turk om de hoek. Veel vlees voor weinig geld. Daar wil je niet mee op prijs concurreren. Je zal dus iets speciaals moeten maken van jouw aanbod.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ duch guy:

nee de sparerib express levert niet bij mij in de stad.

 

@ Highio:

Dat niet iedereen houd van kluiven dat snap ik, mijn grootste doelgroep zal dan ook jongemannen zijn.

aangezien ik uit het oosten des lands kom kan ik waarschijnlijk ook veel afzetten aan de zogenaamde keeten waar jongeren in het weekend samen komen.

 

@TwaBla: Ik denk dat de nadruk idd ligt het op de hoeveelheid en de smaak, concurreren op prijs is gewoon lastig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.