• 0

Onbelast vergoeden DGA en werknemers

Gast Verwijderd account

Wie oh wie weet in hoeverre je DGA's (als enige in loondienst) en werknemers onbelast kan (en mag) vergoeden zodat het brutoloon (dus de werkgeverslasten) laag blijven maar het netto salaris hoger? Dit alles in zo'n structuur dat de fiscus niet gaat piepen... ;)

Ik dacht zelf aan bijv. een hoge niet-ziekbonus, maar volgens mij wil de fiscus dit gebruteerd zien en is het dus weer geen netto bonus.

Wie heeft er tips???? Hoog onbelast belonen dus....

Liqide_Logo_A--_copy.thumb.JPG.7a2ce92721677f0036ca1d6a0bd5cbae.JPG

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3368-onbelast-vergoeden-dga-en-werknemers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Auto van de zaak....

Telefoonvergoeding....

PC-Prive projectje....

Vergoeding particuliere ziektekostenverzekering.....

Studiekostenvergoeding....

Deze vergoedingen kunnen...

Al die leuke bonussen die je aangeeft die zijn helaas allemaal belast....

Met vergoedingen kun je het netto-salaris onbelast nog wel wat omhoogkrikken, bonussen zijn eigenlijk altijd belast.

Egbert Punter

• 0
Gast Verwijderd account

Hmm... Maar hoe werkt het met die niet-ziekbonus dan? Dat is dan toch ook negatief voor de werknemer?

Ik kan me namelijk vaag herinneren dat deze constructie her en der werd toegepast: een laag bruto salaris met een netto bonus van 200 euro, zodoende een hoger netto salaris. Maar jij zegt dus dat ook die bonus helaas gebruteerd wordt?? Geen uitzonderingen?

Bedankt voor je antwoord weer..

• 0

:-[ Ik ken geen enkel bedrijf die zo'n Niet-Ziek bonus heeft....

Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een dergelijke regeling bestaat, te meer omdat dit sociale ongelijkheid en dus discriminerend werkt jegens mensen die zonder eigen schuld ziek worden. (ze worden namelijk al gepakt door de 70% regeling tijdens de ziekte !!! )

Als je hierover wat vindt, laat het me dan even weten, ik vind het wel interessant hier wat meer over te lezen....

Egbert Punter

• 0
Gast Verwijderd account

http://www.pwnet.nl/rubriek.jsp?art=31448 (artikel)

http://www.zibb.nl/humanresources/nieuwsbericht.asp?artnr=747715&versie=1 (nog een artikel)

Hier staat wel iets... maar is idd weinig over te vinden. Hoop dat je hier iets mee kunt..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar