• 0

ludieke / originele marketing inspiratie gezocht

Ik heb een bureau dat AO/IC mensen detacheerd in gemeenteland. AO/IC staat voor Administratieve Organisatie & Interne Controle. Door de bezuinigingen lopen de inkomsten bij de gemeenten fors terug en en zijn externen de eerste waarop bezuinigd wordt.

Nu heb ik de beschikking over een aantal mensen die minimaal 20 jaar AO/IC ervaring in het bedrijfsleven hebben opgedaan. Deze mensen wil ik tegen een zeer scherp tarief wegzetten (denk hierbij aan een korting van rond de €30% t.o.v. de reguliere tarieven.

Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een marketing actie die dit geheel kan ondersteunen. Het wil me echter maar niet lukken om met een origineel idee te komen.

 

Mailing versturen? Slogans:

•   Bezuinigingen? Wij bezuinigen met u mee!

•   Senioriteit voor een junior prijsje!

•   Is uw doelstelling om 20% te bezuinigen? Wij geven u 30% korting!

•   ?

 

Gimmick versturen?

•   ?

 

Misschien heeft iemand nog een origineel idee idee?

 

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen idee of het prijsinstrument hier het beste is (tegen een algemene stop helpt geen ludieke actie), maar mijn geste:

 

Minimaal 20 jaar ervaring met maximaal 30% korting!

 

Wat zouden jouw (seniore) kandidaten ervan vinden als ze met een kortingsprijs gelabeld worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het makkelijkst bezuinigt u op uitgaven die u niet wilt doen. Wij vinden de lekken in uw organisatie.

 

Lekker aggresief, laat weten dat eigen medewerkers misschien niet altijd geschikt zijn om te snijden in het vet. Deel na de gemeenteraad aan alle wethouders en burgemeesters een vergiet uit met een kaartje of flyer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met Highio eens dat je je goed moet afvragen of je jouw prestatie in geld moet afWAARDEren.

 

Wellicht kun je de prijs handhaven en juist benadrukken wat je er zoal voor doet, wellicht meer dan de gemiddelde concurrent. (Be Good and tell it!). Dus laat de prestatie juist eruit springen, zodat het heel duidelijk is waarom jou prestatie zo WAARDEvol is!

 

En... (sprak hij een beetje eigenwijs ;)): Marketing is een vak, net als Administratie en Interne controle, dus laat je eens door een ervaren marketeer adviseren, voordat je dingen doet waar je later spijt van krijgt, 30% vind ik in ieder geval een forse afWAARDEring en mijns inziens zijn er meerdere opties te overwegen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Valt er te besparen door een betere AO/IC? Dan zou je financiële gezondheidscontrole kunnen aanbieden: drie maanden detachering met een eventuele succesbeloning aan het end. Doe iets in de sfeer van Ghost Hunters en noem het zoiets als de Speurtocht naar Verspilling.

 

Wie huurt zulke mensen in? Wanneer? Waarom? Waar zoeken ze dan?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Allen,

Even druk gehad dus helaas niet eerder kunnen reageren.

 

@ Highio,

 

Minimaal 20 jaar ervaring en maximaal 30% korting vind ikzelf wel een pakkende slogan. daar kan ik misschien wel iets mee.

 

De consultants, hebben inderdaad de ervaring maar niet in gemeenteland. Dit rechtvaardigd dan ook de korting voor hen wel (al zet ik ze wel heeel scherp weg).

 

@Twa Bla,

Wie huur deze mensen in?

Dat zijn over het algemeen controllers, hoofd bedrijfsvoering, hoofden planning & control, of het hoofd van een audit afdeling

 

Wanneer

Dit kan het hele jaar door. Gezien het feit dat het IC werk veelal als voorportaal voor de accountant wordt gebruikt ligt het zwaartepunt op het eind van het kalenderjaar en het 1ste kwartaal van het nieuwe kalenderjaar.

 

Waarom

Zwangerschapsverlof, natuurlijk verloop, ziekte of anderzinds het aanvullen van een capaciteits-of kennis tekort

 

Wat zoeken ze dan?

Een uitspraak over de kwaliteit van de uitvoering van de processen die een financiele weerslag kennen.

 

Qua attentie waarde kwam ik met enig googlen op de volgende ideeen die mij wel sterk lijken.

 

http://www.locomix.nl/outoftheboxcard/

of

http://www.locomix.nl/flessenpost/prijzen.php

 

Zou dit bij de ontvanger de aandacht voldoende vasthouden?

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
  • 0

In begrijp dat je mogelijkheden zoekt om consultants in het bedrijfsleven in te zetten.

 

Wanneer ik echter op je website kijk, zie ik overal 'gemeente' staan. Ik kan me voorstellen dat bedrijven dan niet meer verder kijken.

 

Ook is de eerste pagina van de website niet uitnodigend, het is één lange saaie lap tekst.... Grafisch gezien kan het een stuk beter, waarbij je in je ontwerp rekening kunt houden met de verschillende doelgroepen.

 

Andere branche, maar een club die het goed heeft aangepakt http://www.capwell.nl/ict/index.php

 

 

Link naar reactie
  • 0

Olaf, waarom zoek je het bij je enige doelgroep en in een fikse korting terwijl de mensen die je detacheert allemaal uit het bedrijfsleven komen? Waarom maak je het bedrijfsleven niet ook tot jouw doelgroep?

 

En als de detachering van AO/IC-mensen op z'n gat ligt, is het dan misschien niet een beter idee om ook te zoeken naar een 2e tak van sport? Ik noem maar eens wat: het verzorgen van groepstrainingen AO/IC aan bedrijven die te klein zijn om iemand (tijdelijk) in diens te nemen, maar die wel gebaat zijn bij de kennis van jouw mensen.

 

M.a.w.: vraag jezelf af of je er wel slim aan doet om te focussen op de geplande kortingsactie. Slechte tijden vergen immers meestal nogal wat creatievere oplossingen dan domweg je prijzen verlagen.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Guerrillamarketing is de aangewezen methode voor een ludieke actie. Laat je eens inspireren door zaken die je hierover op internet kan vinden. Voorbeeld link.

 

NB Ik vraag me ook af of korting het gene is waar je klanten op triggeren? Wellicht zou je moeten nadenken over meer triggers?

Bijvoorbeeld garantie/zekerheid: een vast bedrag vragen voor een specifieke accountancy opdracht. Dus geen uurtje-factuurtje maar een garantie dat een opdracht voor een bepaald bedrag wordt uitgevoerd. Ook belangrijk in tijden van bezuinigingen.

Link naar reactie
  • 0

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Qua attentie waarde kwam ik met enig googlen op de volgende ideeen die mij wel sterk lijken.

 

http://www.locomix.nl/outoftheboxcard/

of

http://www.locomix.nl/flessenpost/prijzen.php

 

Zou dit bij de ontvanger de aandacht voldoende vasthouden?

 

De gimmick zullen ze zich zeker herinneren. Verder is het afhankelijk van de inhoud en hoe deze vormgegeven is.

Bij de out of the box card zul je het hoedanook ook over 'bijspringen' moeten hebben ;-)

 

Als het gaat over dat iemand van buiten met een frisse blik de boel genadeloos kan analyseren en zo besparingen kan opleveren, moet ik een beetje aan een hofnar denken: het buitenbeentje dat genadeloos en scherp mag zijn.

In het 'echt' zijn bezuinigingen geen grap, maar in jouw communicatie kun je het allicht wel als 'pijnlijk grappig, maar wel waar' weg zetten. Met wat brainstormen zijn er genoeg inefficiëntie-grappen over ambtenaren te verzinnen...

Daarnaast moet je even nadenken over de vorm: in flyer-vorm, als 'duveltje' uit het envelopje, als video of als een combinatie van media?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.