• 0

Wat vinden jullie van mijn Bedrijfje? [juwelier op internet]

Omschrijving van je concept:

Beste HL'ers,

 

Al een geruime tijd ben ik bezig met het opzetten van een internet bedrijf.

Nu dat hij af is, zou ik graag feedback & tips hoe ik de website kan promoten/ positioneren van jullie ontvangen.

De website is: http://www.topwesselton.nl/

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Chiel van Wessel

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is al gelanceerd.

 

Op het gebied van marketing:

- Flyers printen

- Aanmelden bedrijvengidsen

- Aanmelden socialmedia platformen

- Het verloten van een horloge: http://www.topwesselton.nl/index.php/default/nieuwsbrief_actie

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Fouten constateren & tips op het gebied van marketing.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

TopWesselton probeert de weg tussen een fysieke winkel en een internet winkel kleiner te maken dmv goede service.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback die TopWesselton helpt om haar tot een succes te leiden/ te positioneren.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tip 1: Heb respect voor je eigen onderneming. Je runt een bedrijf en geen bedrijfje! (topictitel)

 

Door zo te spreken over je bedrijf zet jij jezelf al op een achterstand voor men weet wat je doet.

 

- Verder vind ik je website mooi en professioneel ogen, ik zou wel even kijken naar de tekst onder de wisselende foto's, dat contrast mag denk ik wel wat beter.

 

- Misschien ook even je oprichtingsdatum verwijderen uit 'Over ons'. Persoonlijk word ik altijd een beetje zenuwachtig van pas opgerichte webwinkels. Je website oogt professioneel maar bij sommige mensen kan de 'nieuwigheid' afbreuk doen aan het vertrouwen.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes met je BEDRIJF! ;)

 

edit: ik zie trouwens dat je hier hetzelfde topic hebt geopend, wat is daar de bedoeling van? Op deze manier lijkt het op domeinnaam spam.

Link naar reactie
  • 0

De site ziet er keurig uit. Het is alleen niet geoptimaliseerd voor Safari.

Mensen zoals ik, die alleen maar Apple apparatuur hebben, kunnen heel slecht op de "contact" en "winkelmandje" knop drukken.

 

Ik raad verder aan om meer te vertellen over je eigen bedrijf. De missie en visie, de doelgroep, wat onderscheid je van andere juweliers of internetwinkels, etc..

 

Voor de Google positie zou ik nog kijken naar SEO. Correcte URL's, zo min mogelijk tables gebruiken en h1/h2/h3 tags gebruiken voor kopjes en belangrijke teksten.

Link naar reactie
  • 0

Ik druk altijd eerst even op de knop 'nieuws' als ik een site beoordeel. En ja hoor, een nietszeggend nieuwsitem van 5 maanden geleden. Wellicht logisch als je net gestart bent, maar ik stel je toch de vraag: ben je echt van plan regelmatig nieuwsitems te plaatsten op je site? Zo nee, weg ermee! Ik zie liever meer achtergrondinfo als visie en zo, dan een blokje nieuws waar geen nieuws achter staat.

 

succes,

 

Jos

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Je noemt jezelf een topjuwelier die constant 'opzoek' is. Je bent opgericht in 2011. Ik zou het eerste statement graag onderbouwd zien. Vermoeden is dat je gelinkt bent aan een gevestigd bedrijf om exclusieve merken te kunnen inkopen. Die link mag van mij naar voren komen, al kan er een reden zijn omdat niet te doen.

 

;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Chiel,

 

Bij een snelle blik vallen mij de volgende zaken op:

 

- je verkoopargumenten vind ik niet echt sterk; over die "uitstekende service" vind ik nergens extra informatie en het "eigen keurmerk" doet meer vermoeden dan het uiteindelijk blijkt te zijn, namelijk alleen een extra controle (door jou?)

- je gebruikt de algemene voorwaarden van de Stichting Thuiswinkel Certificaat, maar bij die stichting kan ik je niet vinden

- volgens mij mag je het retourneringsrecht niet uitsluiten voor producten die met korting worden verkocht

- test je site nog even: als ik op het i-teken klik bij de maatselectie van het Ducati-horloge verwacht ik een uitleg van de maten, maar in plaats daarvan ga ik naar de homepage

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

volgens mij mag je het retourneringsrecht niet uitsluiten voor producten die met korting worden verkocht

 

Klopt. Dit mag inderdaad niet. Alhoewel vele webwinkeliers deze regel aan hun laars lappen.

 

Wat ik persoonlijk storend vind is dat ik de algemene voorwaarden eerst moet downloaden voordat ik ze kan lezen. Dit wekt bij mij de indruk dat je de rechten van de consument zoveel mogelijk uit het zicht wilt houden.

 

Link naar reactie
  • 0

- Misschien ook even je oprichtingsdatum verwijderen uit 'Over ons'. Persoonlijk word ik altijd een beetje zenuwachtig van pas opgerichte webwinkels. Je website oogt professioneel maar bij sommige mensen kan de 'nieuwigheid' afbreuk doen aan het vertrouwen.

 

Bedankt dit ga ik zeker aanpassen!

 

De site ziet er keurig uit. Het is alleen niet geoptimaliseerd voor Safari.

Mensen zoals ik, die alleen maar Apple apparatuur hebben, kunnen heel slecht op de "contact" en "winkelmandje" knop drukken.

 

Ik raad verder aan om meer te vertellen over je eigen bedrijf. De missie en visie, de doelgroep, wat onderscheid je van andere juweliers of internetwinkels, etc..

 

Voor de Google positie zou ik nog kijken naar SEO. Correcte URL's, zo min mogelijk tables gebruiken en h1/h2/h3 tags gebruiken voor kopjes en belangrijke teksten.

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad last met de contact & winkelmandje button, de phper geeft aan niet te weten hoe dit opgelost moet worden. Heeft iemand hiervoor misschien een oplossing? ???

Heb je toevallig een goede website waar ik meer over SEO kan lezen om zo de website te kunnen optimaliseren?

Alvast bedankt! :D

 

Ik druk altijd eerst even op de knop 'nieuws' als ik een site beoordeel. En ja hoor, een nietszeggend nieuwsitem van 5 maanden geleden.

 

We zijn nog bezig met het verwerken van de nieuwstopic in de admin panel, ik zal hier binnenkort veel gebruik van gaan maken! Wat meer vertellen over de visie en missie van TopWesselton is inderdaad een goede! Dit zal ik binnenkort verwerken onder het kopje "over ons". Bedankt!

 

Je noemt jezelf een topjuwelier die constant 'opzoek' is. Je opgericht in 2011.

 

Bedankt! Ik zal hier morgen even voor gaan zitten en kijken hoe ik deze statement wil onderbouwen. Ik houd u hierover op de hoogte!

 

- je verkoopargumenten vind ik niet echt sterk; over die "uitstekende service" vind ik nergens extra informatie en het "eigen keurmerk" doet meer vermoeden dan het uiteindelijk blijkt te zijn, namelijk alleen een extra controle (door jou?)

- je gebruikt de algemene voorwaarden van de Stichting Thuiswinkel Certificaat, maar bij die stichting kan ik je niet vinden

- volgens mij mag je het retourneringsrecht niet uitsluiten voor producten die met korting worden verkocht

- test je site nog even: als ik op het i-teken klik bij de maatselectie van het Ducati-horloge verwacht ik een uitleg van de maten, maar in plaats daarvan ga ik naar de homepage

 

Bedankt voor uw reactie!

- Uitstekende service staat uitgelegd bij "ons keurmerk", maar dit is ook heel oppervlakkig ik zal hier dieper op ingaan. Misschien is het ook een idee om van de 6 groene v'tje een link te maken, waardoor de consument meteen de gewenste (gevraagde) informatie heeft.

- Volgens het Thuiswinkelcertificaat moet ik die algemene voorwaarden hanteren, daarom staan ook alleen die algemene voorwaarden op de site. Daarnaast is de algemene voorwaarden die ik voorheen had precies het zelfde.

- Zou u een link kunnen sturen van het desbetreffende horloge waar het I-icoontje het niet bij doet? Bij mij doet deze het namelijk wel.

Alvast bedankt!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

volgens mij mag je het retourneringsrecht niet uitsluiten voor producten die met korting worden verkocht

 

Klopt. Dit mag inderdaad niet. Alhoewel vele webwinkeliers deze regel aan hun laars lappen.

 

Wat ik persoonlijk storend vind is dat ik de algemene voorwaarden eerst moet downloaden voordat ik ze kan lezen. Dit wekt bij mij de indruk dat je de rechten van de consument zoveel mogelijk uit het zicht wilt houden.

 

 

Dit is totaal niet de bedoeling! Ik kan me indenken wat voor idee dit bij de consument schept en zal je feedback dus verwerken!

 

Link naar reactie
  • 0

Een site met horloges. Voor de liefhebber altijd leuk om even doorheen te grasduinen. Nu ben ik geen speciale liefhebber van horloges, maar de volgende punten weerhouden mij van het zelfs maar overwegen van een aankoop via deze site:

 

1. Algemene indruk: eerder die van een nieuwkomende horlogeboer dan die van een ware vakman/liefhebber met vele jaren ervaring die vol passie vertelt over specifieke merken en modellen.

 

2. De naam: klinkt wat pretensieus maar het lijkt me een prima naam voor een high-end horlogesite. Alleen wordt deze belofte vervolgens totaal niet waar gemaakt.

 

3. Assortiment: bij sommige merken krijg ik maar 1 exemplaar te zien, bij andere zelfs geen enkel exemplaar. Wederom een belofte die niet of slechts zeer magertjes wordt waargemaakt.

 

4. Homepage

a. Hoofdmenu: paginanamen zijn op mijn scherm zo goed als niet zichtbaar.

b. "Waarom TW" (6 punten): 1) "Zuiver in kwaliteit": Wat betekent dit? 4) "Officiële fabrieksgarantie": Dat lijkt me niet meer dan normaal en die krig ik overal! 5) "Eigen keurmerk": de waarde van een keurmerk is dat het door een onafhankelijke gezaghebbende instantie wordt toegekend aan individuele aanbieders, in casu stelt dit dus geen ene reet voor. Loze kretologie dus. 6) "Uitstekende service!": Da's mooi, maar waarin uit zich dat en hoe weet ik dat dit wederom geen loze kretologie is?

 

5. Over TW: "Op TW vindt u de collectie van bekende merkhorloges": Nee dus, nietszeggende kretologie (zie kritiekpunt 3). "alsmaar op zoek naar opkomende trends en nieuwe horloges": Joh! Je doelgroep zoekt een gaaf horloge en verwacht dat jij die al voor hen hebt. "TW staat voor kwaliteit en loep zuiverheid richting haar klanten": Leuke belofte, maar maak je dit waar en wat bedoel je hier precies mee? "TW blijft er aan werken om haar service richting haar klant te waarborgen en te verbeteren": Dat mag ik hopen ja! Dit komt over alsof je dit punt nog helemaal niet onder de knie hebt. Een goede reden om met jou geen zaken te doen!

 

Mijn welgemeende advies is daarom: huur iemand in die blijkens zijn/haar portfolio zeer bedreven is in de online marketing van luxe artikelen. Want dat is net net als het vak van juwelier een vak apart. Heel veel succes!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Een juwelier verkoopt toch juwelen en een horlog(i)er of horlogemaker horloges? Wat heeft een online horlogeverkoper dan te maken met diamanten? Een positionering, daar zou je zelf reeds over nagedacht moeten hebben. Je vermeldt diverse merken zonder dat producten getoond worden, hoe zit dat?

 

Je schrijft zelf student te zijn en een internetbedrijf gestart te hebben, maar hoe kom je dan aan vakkennis en vertegenwoordigingen in klokjes van een paar duizend EURO? Over de beantwoording van de vijf vragen lijkt nog geen vijf minuten nagedacht te zijn, wat verwacht je dan terug te krijgen? De site is in basis misschien zo slecht nog niet, maar deze introductie is dat natuurlijk wel. Zoon van?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. heb je de horlogeliefhebbers op HL al gevonden d.m.v. de zoekfunctie?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

- Volgens het Thuiswinkelcertificaat moet ik die algemene voorwaarden hanteren, daarom staan ook alleen die algemene voorwaarden op de site.

Maar waarom ben je dan niet te vinden op de site van Thuiswinkelcertificaat?

 

 

Zou u een link kunnen sturen van het desbetreffende horloge waar het I-icoontje het niet bij doet? Bij mij doet deze het namelijk wel.

Probeer het eens met Internet Explorer 8 ...

Link naar reactie
  • 0

Je kan de foto niet vergroten (alleen inzoomen maar dat vind ik persoonlijk niet handig). Je hebt bijna geen aanbod in veel categorieën en je hebt geen 24 uur levertijd wat voor mij sowieso in principe een no go is. Ook onderstaande tekst:

TopWesselton is een internetwinkel opgericht in het jaar 2011

 

Staat mij niet aan ik zou het niet zo naar voren brengen dat je nog maar net bestaat (of nog maar 1 jaar bestaat).

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.