ik ben zzp er id bouw en ik schaf voor mijn werkzaamheden 100 euro materiaal aan.
laten we voor het gemak de btw op 20% houden.
dan mag ik dus 20 euro als voorbelasting opgeven,en de overige 80 euro als aftrekpost opvoeren,bij inkoop,is dit correct?
volgende vraag:we zijn met 7 personen uit eten geweest,familiekring,nu is mijn vraag kan ik deze nota van 200 euro opvoeren,er dient bij vermeld te worden dat ik nog geen 1 keer een zakelijk diner hebt opgevoerd ad belasting.
doet de bd hier moeilijk over of kan ik de gok wagen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
yvopiet
yvopiet
hallo,een voorbeeld.
ik ben zzp er id bouw en ik schaf voor mijn werkzaamheden 100 euro materiaal aan.
laten we voor het gemak de btw op 20% houden.
dan mag ik dus 20 euro als voorbelasting opgeven,en de overige 80 euro als aftrekpost opvoeren,bij inkoop,is dit correct?
volgende vraag:we zijn met 7 personen uit eten geweest,familiekring,nu is mijn vraag kan ik deze nota van 200 euro opvoeren,er dient bij vermeld te worden dat ik nog geen 1 keer een zakelijk diner hebt opgevoerd ad belasting.
doet de bd hier moeilijk over of kan ik de gok wagen?
in afwachting phg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33765-btw-en-aftrekken-overige/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag