• 0

Wat vinden jullie van mijn webwinkel [Basketball kleding]

Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevelers,

 

Sinds 2009 ben ik begonnen met een internet webshop in basketballkleding. Nu 2 jaar later is het bedrijf sterk gegroeid en is het een echte onderneming geworden en niet meer enkel een hobby winkel. Vorig jaar heb ik dit ook benadrukt door de gehele site een professionelere uitstraling te geven.

 

Met betrekking tot (vooral) conversie verhoging ben ik op zoek naar verbeteringen op mijn website om hem nog klantvriendelijker en duidelijker te maken. Graag zou ik hier van jullie feedback en tips over willen in het specifiek. Natuurlijk zijn andere tips ook meer dan welkom.

 

De website is the vinden op: http://www.basketballwear.nl/

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept van Basketballwear ligt op het feit dat ik persoonlijk tussen mijn klanten wil staan en ze van duidelijk advies, tips en een mening wil voorzien in hun aankoop proces. Om dit te realiseren ben ik persoonlijk ook op alle grote basketball evenementen in Nederland om een praatje te maken en eventueel het te hebben over producten en de basketbal wereld.

 

Mijn motto is dan ook: Basketballwear gemaakt voor jullie, gemaakt door jullie.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een betere site maken zodat klanten nog makkelijker hun weg kunnen vinden binnen de webstie. De site moet vertrouwen, professionaliteit en het gevoel van basketbal uitstralen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij zetten onszelf anders in de markt (zie concept omschrijving)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Slechts een snelle blik op geworpen.

 

Maar een 06 nummer als contact nummer is niet de meest ideale oplossing, probeer een vast nummer op te geven en laat die desnoods doorschakelen naar je 06.

Dat blokje aan de linkerkant past niet bij de rest van je template, probeer de kleurstelling en lettertype aan te passen.

 

Bij reactie op mail staat vaak binnen enkele minuten maar dit kan ook oplopen tot enkele uren, wellicht dat je hier beter neer kunt zetten dan je streeft om alle emails binnen enkele uren te beantwoorden.

Als je dan wel binnen enkele minuten antwoord zal dat alleen maar meer verbazing opleveren.

 

Goed dat waren kleine puntjes.

 

Maar je website design is inconsistent en dat is wel jammer.

Ik denk dat je minstens 5 verschillende lettertypes gebruikt op je hoofdpagina.

Zwarte, witte en zacht roze blokken als opmaak zijn vervelend.

Ik weet sowieso niet, psychologisch gezien, of zwarte blokken voor de categorieën wel zo handig zijn.

Het ziet er in ieder geval niet 'clean' uit.

 

Verder is het blokje linksboven in storend, in de zin dat het afbreuk doet op het uiterlijk van de pagina:

Over ons »

Klantenservice »

Mijn account »

 

Probeer daar wat anders voor te verzinnen, onderaan de pagina heb je dat netjes weggewerkt.

 

Wellicht nog een laatste tip, je hebt echt heel erg veel categorieën, is het geen mogelijkheid om meer gebruik te maken van sub categorieën?

 

Oh ja...je populairste product is niet beschikbaar, dat kan natuurlijk maar, probeer daarvan in plaats de klanten de mogelijkheid te geven om er een te reserveren of om een mail te krijgen zodra deze weer op voorraad is.

http://www.basketballwear.nl/spalding-nba-silver-outdoor.html

 

Voor de rest, gefeliciteerd met je onderneming, altijd mooi hoe een hobby tot zoiets groeit.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een potentiële klant (basketballer), dus hier mijn feedback:

 

+ Duidelijk om te zien dat je van basketbal houdt, geeft mij goed gevoel

+ Enthousiasme spat er van af

- Vind de uitstraling (art direction) niet professioneel, beetje rommelig en goedkoop allemaal

- Site is erg onrustig, slecht gebruik van ruimte, zorgt ervoor dat ik na 1 minuut al kijk-moe ben.

 

Tip: de scroll op de homepage hoeft niet continu te verspringen, eens in de 4 seconden is prima

TIp: gebruik gebroken zwart ipv zwart, maakt het contrast minder heftig

Tip: Laat de site wat meer ademen, meer afstand tussen alle elementen

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een potentiële klant (basketballer), dus hier mijn feedback:

 

+ Duidelijk om te zien dat je van basketbal houdt, geeft mij goed gevoel

+ Enthousiasme spat er van af

- Vind de uitstraling (art direction) niet professioneel, beetje rommelig en goedkoop allemaal

- Site is erg onrustig, slecht gebruik van ruimte, zorgt ervoor dat ik na 1 minuut al kijk-moe ben.

 

Tip: de scroll op de homepage hoeft niet continu te verspringen, eens in de 4 seconden is prima

TIp: gebruik gebroken zwart ipv zwart, maakt het contrast minder heftig

Tip: Laat de site wat meer ademen, meer afstand tussen alle elementen

 

Succes

 

Ik ben erg geinteresseerd in de minpunten die je aangeeft met betrekking tot design. Zou je mij mogelijk iets duidelijker en iets meer in detail kunnen uitleggen waardoor jij denkt dat dit zou komen. Natuurlijk kijk ik er zelf met een ander oog naar omdat ik de site zelf gemaakt hebt maar heb het idee dat er op gebied van design zeker te verbeteren valt (geen ervaring mee namelijk)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat hij er goed uitziet. Hij is wel erg druk. Persoonlijk vind ik dat niet storend, maar het kan natuurlijk wel dat anderen het als storend ervaren. Iets meer rust terugbrengen in de opzet is misschien aardig. De tips van jacvandu zijn heel goed.

 

Verder eigenlijk het bovenstaande... foutje uit de header halen. Ik zou ook even het vlaggetje weghalen, als je toch maar één taal kan selecteren heeft een vlaggetje weinig zin ;-)

 

Maar ziet er verder goed uit.

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie
  • 0

Het duurde 10 seconden voordat de site geopend was. Hierdoor ga je heel veel potentiële klanten verliezen die wegklikken en naar de concurrent gaan. Een gemiste kans.

 

Nu snap ik dat je met een SEOshop licentie die shared hosting er gratis bij krijgt (ter waarde van 10 euro paar jaar?) Maar die maandelijkse licentiekosten + x% omzetfee beperkt wel enorm je groei. Houd daar iig wel rekening mee. Hoe meer omzet je maakt hoe meer je moet afstaan. Heeft totaal niet mijn voorkeur..

 

Verder gebruik je voor de product text 2 verschillende blauwkleuren die, behalve dat ze met elkaar vloeken, nergens in het ontwerp van je website terugkomen.

 

Ook zie ik het nut van het nederlandse vlagje niet in als er geen engelse versie beschikbaar is. Weglaten dus ;)

 

7. Ruilen/retourneren van een artikel

 

Klanten van Basketballwear hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 8 dagen een artikel te ruilen/retourneren.

 

Dit moet 7 werkdagen zijn :)

 

Wij doen ons uiterste best om de meeste artikelen binnen 40 werkdagen na plaatsen van de order aan u te leveren.

 

40 werkdagen? Lol? 30 dagen is maximale leverstermijn daarna heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden.

 

En zo kan ik wel doorgaan.. Je kunt beter een jurist naar jouw algemene voorwaarden laten kijken want het is echt een zooitje.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Jero!

 

Het probleem waarom er gekozen is voor een SEOShop licentie is onder andere natuurlijk de goede SEO en het feit dat ik zelf uberhaupt 0% kennis heb van de technische kant van een webwinkel. Hierdoor ben je praktisch genoodzaakt om met iemand in zee te gaan.

 

Zou jij eventueel betere opties hebben want in het feit dat het je omzet drukt heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Link naar reactie
  • 0

En nu weer wel. Maar wel erg traag, dus daar zou ik even naar kijken als ik jou was.

 

Ik vind het een mooie website, maar de layout erg hard. Dat komt door je gebruik van veel zwarte blokken. Ik denk dat het geheel wat beter overkomt als je bijvoorbeeld die zwarte headers, vervangd door iets wat lijkt op die contact-knop die aan je pagina zit.

 

Oh, en je slider gaat voor mij echt veel te snel.

Link naar reactie
  • 0

En nu weer wel. Maar wel erg traag, dus daar zou ik even naar kijken als ik jou was.

 

Ik vind het een mooie website, maar de layout erg hard. Dat komt door je gebruik van veel zwarte blokken. Ik denk dat het geheel wat beter overkomt als je bijvoorbeeld die zwarte headers, vervangd door iets wat lijkt op die contact-knop die aan je pagina zit.

 

Oh, en je slider gaat voor mij echt veel te snel.

 

Bedankt! Nou ben ik heel benieuwd wat je van de website vanuit fotografisch oogpunt? Moet ik gebruik gaan maken van meer foto's, meer hetzelfde, anders?

Link naar reactie
  • 1

Wat kleine puntjes:

 

- probeer zoveel mogelijk in 1 taal te werken. Dus contact us, hoort er niet echt thuis

 

- 6.3 Waar kan ik de algemene voorwaarden inzien?U vindt de Algemene Voorwaarden in het navigatiemenu onder 'Voorwaarden'

Ik kan die "Voorwaarden" niet vinden, wel gewoon de algemene voorwaarden.

 

- Bij het switchen tussen https:// en http:// gaan er dingen niet helemaal netjes waardoor je in IE een melding krijgt waarbij men de keus krijgt om bepaalde items die niet veilig zouden kunnen zijn te weigeren.

Dit kun je oplossen door je foto's en plaatjes ook achter https:// te zetten.

 

- probeer ook in je teksten wat duidelijker te zijn. Spreek de bezoeker of steeds met u aan of met klant maar niet in 1 alinia allebei:

 

Artikelen die niet retour kunnen.

 

De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd: orders die op rekening worden uitgeleverd (partijen goederen). Als u zich niet aan deze voorwaarden houdt kunt u de artikelen niet ruilen/retourneren. Alle gemaakte administratieve kosten worden dan op de klant verhaald.

 

- dit hoort niet bij betaalmethode, maar in je voorwaarden:

 

3. Betalingsproblemen

 

Mocht een vordering op niet op een normale manier te innen zijn dan dienen wij de vordering ter incasso in bij Deurwaarders. De extra kosten die dan gemaakt worden zijn geheel voor rekening en verantwoordelijkheid van de klant.

 

Deurwaarders hoeft niet met hoofdletters, wat is trouwens een normale manier van innen? Ik zou dit defineren.

 

- Ik vraag me af of dit stukje juridisch wel in orde is, je spreekt jezelf tegen met 5 en 8 dagen, bovendien als jij het op dag 1 verstuurd kan je het nooit binnen 5 dagen weer terug hebben, dit gezien verzendtijd, klanten die niet thuis zijn en de dagen dat men het op zicht mag hebben:

 

7. Ruilen/retourneren van een artikel

 

Klanten van Basketballwear hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 7 dagen een artikel te ruilen/retourneren. De consument draagt daarbij zelf op voor de kosten van terugzending. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn.

 

Algemene voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel: correspondentie verloopt per email, het is uw eigen verantwoordelijkheid dat wij uw juiste emailadres hebben. De aanmelding van de retourgoederen moet uiterlijk binnen 5 werk dagen na verzending bij ons binnen zijn. De 5 werk dagen gaan in op het moment dat wij de goederen verzenden. Binnen 8 dagen dient het retourartikel bij ons binnen te zijn, tenzij Basketballwear niet binnen 2 werkdagen uw aangemelde retour beantwoordt.

 

Ongefrankeerde of niet voldoende gefrankeerde retouren worden geweigerd. Let op: niet elk artikel kan worden geruild.

Ruilen van een artikel(en) mag slechts 1 keer per order. Wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan vervalt elk recht op ruilen van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij de klant dan in rekening. Verzend- en Rembourskosten worden niet vergoed. Basketballwear zal binnen 30 dagen na volledige afhandeling van de retourzending u het openstaande bedrag crediteren. Orders die op rekening worden uitgeleverd (grotere partijen goederen) kunnen niet worden geretourneerd.

 

edit1:

Bij over ons kwam ik dit nog tegen:

December 2009 & Januari 2010 waren zo overweldigend dat Basketballwear besloot de volgende stap te nemen en de organisatie nogmaals verder te professionaliseren en uit te breidden.

 

IS dat je buisnessplan? 2 maanden gaat het goed en je gaat opnieuw professionaliseren, de eerste keer is dit dus niet goed gegaan??

 

edit2:

Nog eentje dan, je links op de pagina links werken niet. En er is maar 1 link die er echt spring (door de andere kleur) en dat is een site waar mensen je concurrenten kunnen ontmoeten :-s

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Jero!

 

Het probleem waarom er gekozen is voor een SEOShop licentie is onder andere natuurlijk de goede SEO en het feit dat ik zelf uberhaupt 0% kennis heb van de technische kant van een webwinkel. Hierdoor ben je praktisch genoodzaakt om met iemand in zee te gaan.

 

Zou jij eventueel betere opties hebben want in het feit dat het je omzet drukt heb je natuurlijk helemaal gelijk.

 

Een betere optie is bijvoorbeeld Magento of een andere Open Source systeem. Hiermee betaal je alleen de hosting/domein en geen commissie per verkoop wat onzinnig is eigenlijk. Zoveel hoef je daarbij niet eens veel van de technische eisen af te weten, je kunt altijd mensen inhuren voor zaken waar je niet uitkomt maar uiteindelijk zul je een veel mooiere en professionelere webshop hebben waar je echt in door kunt groeien.

 

Site ziet er goed uit nu, alleen inderdaad wat te druk. Daarnaast kloppen je voorwaarden niet helemaal zoals sommigen al hebben gezegd, ik zou even goed kijken wat de wet verkoop of afstand inhoud. Want je geeft dingen aan, die namelijk niet eens mogen.

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0

Misschien is wat uitgebreider reageren wel zo netjes, er worden her en der wat vragen gesteld, die nog niet beantwoord zijn.

Ik ben heel benieuwd naar je reactie op de opmerkingen over je Algemene Voorwaarden. Daar staan inderdaad een heleboel zaken in die niet toegestaan zijn.

 

Heel apart dat je 0,70 cent rekent voor een iDeal betaling, waarom niet gewoon die kosten in je prijs verwerkt?

 

Er gaat ergens iets fout in het besteloverzicht, de berekening klopt niet (zie bijlage). Volgens mij komt 19% over 39,94 uit op 7,59 en niet op 7,46. Overigens klopt het bedrag excl. btw volgens mij ook al niet.

 

Verder vind ik het lastig dat er af en toe een "Contact us!" tabje door de tekst heen loopt.

Basketbal.thumb.jpg.aa1131307fad241b9e6cc6128d15ac7e.jpg

Link naar reactie
  • 0

En nu weer wel. Maar wel erg traag, dus daar zou ik even naar kijken als ik jou was.

 

Ik vind het een mooie website, maar de layout erg hard. Dat komt door je gebruik van veel zwarte blokken. Ik denk dat het geheel wat beter overkomt als je bijvoorbeeld die zwarte headers, vervangd door iets wat lijkt op die contact-knop die aan je pagina zit.

 

Oh, en je slider gaat voor mij echt veel te snel.

 

Bedankt! Nou ben ik heel benieuwd wat je van de website vanuit fotografisch oogpunt? Moet ik gebruik gaan maken van meer foto's, meer hetzelfde, anders?

 

De kwaliteit van de slides kan zeker beter. Een groot deel van je productfoto's is redelijk amateuristisch. Het rechtblok met 'Snelle lev

 

Verder voelt je layout erg krap aan, alles staat voor mijn gevoel net wat te dicht op elkaar, en de donkere kleur van je headers draagt daar ook aan bij.

 

Ik ben het met John eens, dat de plakkende Contact Us soms wat vervelend is. Je contact informatie is duidelijk zichtbaar, dus ik zie het nut ook niet in van zo'n tabje.

 

Link naar reactie
  • 0

Contact us, of nog suffer contacteer ons, kun je normaalgesproken makkelijk vervangen tot het uitnodigender: bel of mail ons. In dit geval zou dat zelfs nog afgestemd kunnen worden op de beschikbaarheid van de chat-functie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer nog wat nietgenoemde punten toe te voegen:

 

[*] Als eerste valt me op dat vrij veel niet op voorraad is?

[*] Rechts staat 'Werdagen'

[*] Is de maattabel het belangrijkste wat je hebt? Verdient die het om meteen bovenaan te staan in je tabel?

[*] Waarom zie ik de optie om tags toe te voegen? (Hij werkt overigens niet, maar volgens mij is dat ook helemaal niet de bedoeling)

[*] Op je Linkspagina linken de links niet :)

[*] Als ik klik op Registreren kan ik niet meteen registreren, maar moet ik nóg een keer doorklikken

[*] Wat is dit voor vreemd plaatje?

[*] Bij de betaalmethoden staat 'Discover'. Ik ken het niet en klik er op, maar krijg geen info erachter

[*] Trainings Kleding is één woord; Trainingskleding

[*] Een pagina als deze heeft wat mij betreft onnodig filteropties bovenaan de pagina. Less is more.

[*] Op deze pagina zou ik alles met 0 items weglaten

[*] Zoals al gezegd, NL en EN door elkaar heen leest onprettig

[*] De sitemap oogt wat karig, zo'n lijstje op een grote witte pagina

[*] Geef je Twitter-account een bij je shop passende vormgeving, staat mooier én maakt vertrouwd

 

Hopelijk heb je er iets aan!

Link naar reactie
  • 0

Mijn 50 cent:

Met al die webwinkels die als paddestoelen uit de grond schieten en door rijp en groen worden opgericht, laat ik mij vooral overtuigen door degelijke keurmerken, het totaal aantal bestellingen sinds start c.q. begin van dit jaar o.i.d., de resultaten van onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoeken en door de inhoud en toon van de correspondentie met klanten in een openbaar gastenboek.

 

Een gelikte site bouwen en schone beloftes doen kan immers iedereen, maar het super of gewoon goed doen in de ogen van je klanten is maar voor weinigen weggelegd. Onder het kopje "Over ons" zie ik dus liever dit soort info staan dan het standaardgelul dat we ons ooit hebben ingeschreven bij de KvK en dat we streven naar 100% tevreden klanten e.d.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.