• 0

Wat vinden jullie van mijn webwinkel [Basketball kleding]

Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevelers,

 

Sinds 2009 ben ik begonnen met een internet webshop in basketballkleding. Nu 2 jaar later is het bedrijf sterk gegroeid en is het een echte onderneming geworden en niet meer enkel een hobby winkel. Vorig jaar heb ik dit ook benadrukt door de gehele site een professionelere uitstraling te geven.

 

Met betrekking tot (vooral) conversie verhoging ben ik op zoek naar verbeteringen op mijn website om hem nog klantvriendelijker en duidelijker te maken. Graag zou ik hier van jullie feedback en tips over willen in het specifiek. Natuurlijk zijn andere tips ook meer dan welkom.

 

De website is the vinden op: http://www.basketballwear.nl/

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept van Basketballwear ligt op het feit dat ik persoonlijk tussen mijn klanten wil staan en ze van duidelijk advies, tips en een mening wil voorzien in hun aankoop proces. Om dit te realiseren ben ik persoonlijk ook op alle grote basketball evenementen in Nederland om een praatje te maken en eventueel het te hebben over producten en de basketbal wereld.

 

Mijn motto is dan ook: Basketballwear gemaakt voor jullie, gemaakt door jullie.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een betere site maken zodat klanten nog makkelijker hun weg kunnen vinden binnen de webstie. De site moet vertrouwen, professionaliteit en het gevoel van basketbal uitstralen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij zetten onszelf anders in de markt (zie concept omschrijving)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien is wat uitgebreider reageren wel zo netjes, er worden her en der wat vragen gesteld, die nog niet beantwoord zijn.

Ik ben heel benieuwd naar je reactie op de opmerkingen over je Algemene Voorwaarden. Daar staan inderdaad een heleboel zaken in die niet toegestaan zijn.

 

Heel apart dat je 0,70 cent rekent voor een iDeal betaling, waarom niet gewoon die kosten in je prijs verwerkt?

 

Er gaat ergens iets fout in het besteloverzicht, de berekening klopt niet (zie bijlage). Volgens mij komt 19% over 39,94 uit op 7,59 en niet op 7,46. Overigens klopt het bedrag excl. btw volgens mij ook al niet.

 

Verder vind ik het lastig dat er af en toe een "Contact us!" tabje door de tekst heen loopt.

 

De algemene voorwaarden zijn een goed punt. Ik heb de punten die ik er via de HL'ers hier heb gekregen uitgehaald en zal contact opnemen met een jurist om er naar te laten kijken. Natuurlijk mogen jullie er nogmaals naar kijken maar zelf kan ik niet echt dingen meer vinden (beperkte kennis hiervan).

 

De Ideal kosten verwerken is een test die deze week gestart is. Wellicht is het inderdaad slim dit in de prijs te verwerken. Momenteel wacht ik het even af.

 

Het laaste voorbeeld lijkt mij een technische fout, Heb de afbeelding opgeslagen en doorgestuurd want dit klopt natuurlijk van geen kant.

 

De kwaliteit van de slides kan zeker beter. Een groot deel van je productfoto's is redelijk amateuristisch. Het rechtblok met 'Snelle lev

 

Verder voelt je layout erg krap aan, alles staat voor mijn gevoel net wat te dicht op elkaar, en de donkere kleur van je headers draagt daar ook aan bij.

 

Ik ben het met John eens, dat de plakkende Contact Us soms wat vervelend is. Je contact informatie is duidelijk zichtbaar, dus ik zie het nut ook niet in van zo'n tabje.

 

Het kan inderdaad kloppen dat de slides er amateuristisch uitzien. Helaas ben ik zelf maar tot een bepaald punt goed in die dingen (zie rechter blok) en kunnen vrienden die studies in die richting volgen ook maar zoveel doen (Slides). Helaas nog geen goede/goedkope partij kunnen vinden aangezien helaas het geld nog niet op de rug groeit.

 

Tabje ga ik wellicht verwijderen. Onnodig hoor ik al vaker.

 

Contact us, of nog suffer contacteer ons, kun je normaalgesproken makkelijk vervangen tot het uitnodigender: bel of mail ons. In dit geval zou dat zelfs nog afgestemd kunnen worden op de beschikbaarheid van de chat-functie.

 

Groet,

 

Highio

 

Wellicht een oplossing voor het probleem. Hoor van vele andere dat de contact info al duidelijk genoeg is dus wellicht gewoon weghalen.

 

geplaatst door: Jeroen Bakker    geplaatst op: 12 oktober 2011, 21:37

Ik probeer nog wat nietgenoemde punten toe te voegen:

 

Als eerste valt me op dat vrij veel niet op voorraad is?

Rechts staat 'Werdagen'

Is de maattabel het belangrijkste wat je hebt? Verdient die het om meteen bovenaan te staan in je tabel?

Waarom zie ik de optie om tags toe te voegen? (Hij werkt overigens niet, maar volgens mij is dat ook helemaal niet de bedoeling)

Op je Linkspagina linken de links niet

Als ik klik op Registreren kan ik niet meteen registreren, maar moet ik nóg een keer doorklikken

Wat is dit voor vreemd plaatje?

Bij de betaalmethoden staat 'Discover'. Ik ken het niet en klik er op, maar krijg geen info erachter

Trainings Kleding is één woord; Trainingskleding

Een pagina als deze heeft wat mij betreft onnodig filteropties bovenaan de pagina. Less is more.

Op deze pagina zou ik alles met 0 items weglaten

Zoals al gezegd, NL en EN door elkaar heen leest onprettig

De sitemap oogt wat karig, zo'n lijstje op een grote witte pagina

Geef je Twitter-account een bij je shop passende vormgeving, staat mooier én maakt vertrouwd

 

 

Hopelijk heb je er iets aan!

 

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie!

 

Het is normaal gesproken de bedoeling dat producten die niet op voorraad zijn niet getoond worden. Moet daar eens naar kijken. Waar heb je precies dat "werdagen" zien staan? Kan het zelf zo snel niet terugvinden.

 

Wat betreft de filteropties, die ga ik inderdaad zo spoedig mogelijk proberen te verwijderen van de site. Inderdaad vrij onnodig. Aantal andere zaken zal ik even opgeven om te zien of vanuit de achterkant hier verandering in gebracht kan worden.

 

Zijn in ieder geval allemaal punten waar wat mee gedaan kan worden, dank!

 

Mijn 50 cent:

Met al die webwinkels die als paddestoelen uit de grond schieten en door rijp en groen worden opgericht, laat ik mij vooral overtuigen door degelijke keurmerken, het totaal aantal bestellingen sinds start c.q. begin van dit jaar o.i.d., de resultaten van onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoeken en door de inhoud en toon van de correspondentie met klanten in een openbaar gastenboek.

 

Een gelikte site bouwen en schone beloftes doen kan immers iedereen, maar het super of gewoon goed doen in de ogen van je klanten is maar voor weinigen weggelegd. Onder het kopje "Over ons" zie ik dus liever dit soort info staan dan het standaardgelul dat we ons ooit hebben ingeschreven bij de KvK en dat we streven naar 100% tevreden klanten e.d.

 

Ik denk dat ik het tot op een zekere hoogte wel met je eens ben. Ik heb ook geprobeerd om die standaard termen die je overal weer terug ziet komen te vermijden omdat dat echt zo'n gevoel geeft dat ik een van de velen ben. Ik heb daarom gekozen voor "mijn" verhaal. Wellicht is het inderdaad wenselijk om daarbij de resultaten en aantallen bestellingen bij te vermelden. Goed idee.

 

Heren en Dames, allemaal bedankt tot nu toe. Hoop nog veel feedback te ontvangen want hier kan ik echt wat mee!!

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

* Alle producten die niet op voorraad zijn onzichtbaar gemaakt.

 

 

 

:)

 

en waarom staat er eenbuitenlandse tekst bij de facebook button?

 

nietopvoorraad.thumb.png.47c3d8e15a9976ca580d9b7b11374de5.png

Link naar reactie
  • 0

... en zal contact opnemen met een jurist om er naar te laten kijken.

Laat die jurist in elk geval kijken naar:

 

- "Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper."

 

Dat geldt hopelijk alleen voor fouten en vergissingen die door de koper zijn gemaakt.

 

- "Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf verlaten."

 

Volgens mij niet correct, het tijdstip van overhandigen aan de klant is m.i. het tijdstip van juridische levering.

 

- "Per pakket zullen wij maximaal 3 artikelen verzenden. Besteldt u meer artikelen dan zullen we deze in meerdere pakketten versturen."

 

Onduidelijk of je dan ook meerdere keren de verzendkosten berekent. En zo ja, dan komt het op mij wel heel onlogisch en klantonvriendelijk over. Want waarom dan geen grotere doos waar 4 artikelen in passen?

 

- "Wanneer u de bestelling bij ons wenst af te halen, dan kan dat ook. Uiteraard betaalt u dan geen verzendkosten. Indien u via de website koopt, dient u via overschrijving of PayPal te betalen."

 

Dus een iDeal betaling mag niet bij afhalen?

 

- "De aanmelding van de retourgoederen moet uiterlijk binnen 2 werkdagen na verzending bij ons binnen zijn."

 

In strijd met de Wet Koop of Afstand en ook niet realistisch als je aangeeft dat PostNL er al 1 à 2 dagen over doet.

 

- "De 7 werkdagen gaan in op het moment dat wij de goederen verzenden."

 

Ook niet correct. De bedenktermijn gaat in op het moment van ontvangst.

 

- "Binnen 7 werkdagen dient het retourartikel bij ons binnen te zijn"

 

Volgens mij moet het binnen 7 werkdagen verstuurd zijn.

 

- "Verzend- en Rembourskosten worden niet vergoed."

 

Alle door de klant betaalde bedragen (dus ook de verzendkosten van jou naar de klant) dien je te vergoeden. Voor de kosten van onder Rembours versturen gelden wel andere regels.

 

- "De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd: orders die op rekening worden uitgeleverd (partijen goederen) ..."

 

Laat die jurist even goed nagaan of dit wel toegestaan is.

 

- "Indien de klant een beschadigd product ontvangt, wordt deze door Basketballwear omgeruild voor een zelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 2 werkdagen na verzending contact op te nemen met ons."

 

- "Indien de klant een verkeerd product ontvangt, wordt deze door Basketballwear omgeruild voor een zelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 2 werkdagen na verzending contact op te nemen met onze klantenservice."

 

Ook hier is 2 dagen na verzending niet realistisch.

 

- "Basketballwear heeft het recht bij aankoop van een product op onze website uw gegevens te gebruiken in onze maillijst."

 

- "Basketballwear stuurt wekelijks een nieuwsbrief en 2 wekelijks een aanbieding via mail. U wordt automatisch toegevoegd aan ons email bestand als u een bestelling bij ons gemaakt heeft, een klanten profiel bij ons aangemaakt heeft of ons contact formulier ingevultd heeft."

 

Zou ik liever doen via een vinkje bij de bestelling.

 

- "De door ons genoemde prijzen zijn in Euro's, inclusief BTW, maar exclusief Nederlandse verzendkosten, Buitenlandse verzendkosten zijn wel in de prijs inbegrepen."

 

Dan laat ik mijn bestelling toch gewoon in België bezorgen ... ;D

 

- "Elke vorm van garantie op het design of het drukwerk vervalt bij in ontvangstname door de klant."

 

Lijkt me ook niet correct.

Link naar reactie
  • 0

Waar heb je precies dat "werdagen" zien staan? Kan het zelf zo snel niet terugvinden.

 

buttonbel.jpg

 

Misschien kun je overwegen ook 's avonds mogelijkheid tot bellen te geven?

 

Ik heb er zelf geen tijden bij staan maar klanten bellen graag ook 's avonds. En juist met een 06 is dat goed haalbaar.

En als je eens niet opneemt is dat ook geen probleem perse.

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

* Alle producten die niet op voorraad zijn onzichtbaar gemaakt.

 

 

 

:)

 

en waarom staat er eenbuitenlandse tekst bij de facebook button?

 

 

 

Dat Jordan shirt staat nog op de site omdat er een variant (andere maat) op voorraad is. Heb nog geen goede oplossing gevonden daarvoor.

 

Wat betreft de facebook button heb ik geen idee waarom er een buitelandse tekst bij staat. Ik was eerlijk gezegt al heel blij dat ik hem zelf op de site gekregen had.

 

Laat die jurist in elk geval kijken naar:

 

- "Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper."

 

Dat geldt hopelijk alleen voor fouten en vergissingen die door de koper zijn gemaakt.

 

- "Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf verlaten."

 

Volgens mij niet correct, het tijdstip van overhandigen aan de klant is m.i. het tijdstip van juridische levering.

 

- "Per pakket zullen wij maximaal 3 artikelen verzenden. Besteldt u meer artikelen dan zullen we deze in meerdere pakketten versturen."

 

Onduidelijk of je dan ook meerdere keren de verzendkosten berekent. En zo ja, dan komt het op mij wel heel onlogisch en klantonvriendelijk over. Want waarom dan geen grotere doos waar 4 artikelen in passen?

 

- "Wanneer u de bestelling bij ons wenst af te halen, dan kan dat ook. Uiteraard betaalt u dan geen verzendkosten. Indien u via de website koopt, dient u via overschrijving of PayPal te betalen."

 

Dus een iDeal betaling mag niet bij afhalen?

 

- "De aanmelding van de retourgoederen moet uiterlijk binnen 2 werkdagen na verzending bij ons binnen zijn."

 

In strijd met de Wet Koop of Afstand en ook niet realistisch als je aangeeft dat PostNL er al 1 à 2 dagen over doet.

 

- "De 7 werkdagen gaan in op het moment dat wij de goederen verzenden."

 

Ook niet correct. De bedenktermijn gaat in op het moment van ontvangst.

 

- "Binnen 7 werkdagen dient het retourartikel bij ons binnen te zijn"

 

Volgens mij moet het binnen 7 werkdagen verstuurd zijn.

 

- "Verzend- en Rembourskosten worden niet vergoed."

 

Alle door de klant betaalde bedragen (dus ook de verzendkosten van jou naar de klant) dien je te vergoeden. Voor de kosten van onder Rembours versturen gelden wel andere regels.

 

- "De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd: orders die op rekening worden uitgeleverd (partijen goederen) ..."

 

Laat die jurist even goed nagaan of dit wel toegestaan is.

 

- "Indien de klant een beschadigd product ontvangt, wordt deze door Basketballwear omgeruild voor een zelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 2 werkdagen na verzending contact op te nemen met ons."

 

- "Indien de klant een verkeerd product ontvangt, wordt deze door Basketballwear omgeruild voor een zelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 2 werkdagen na verzending contact op te nemen met onze klantenservice."

 

Ook hier is 2 dagen na verzending niet realistisch.

 

- "Basketballwear heeft het recht bij aankoop van een product op onze website uw gegevens te gebruiken in onze maillijst."

 

- "Basketballwear stuurt wekelijks een nieuwsbrief en 2 wekelijks een aanbieding via mail. U wordt automatisch toegevoegd aan ons email bestand als u een bestelling bij ons gemaakt heeft, een klanten profiel bij ons aangemaakt heeft of ons contact formulier ingevultd heeft."

 

Zou ik liever doen via een vinkje bij de bestelling.

 

- "De door ons genoemde prijzen zijn in Euro's, inclusief BTW, maar exclusief Nederlandse verzendkosten, Buitenlandse verzendkosten zijn wel in de prijs inbegrepen."

 

Dan laat ik mijn bestelling toch gewoon in België bezorgen ...

 

- "Elke vorm van garantie op het design of het drukwerk vervalt bij in ontvangstname door de klant."

 

Lijkt me ook niet correct.

 

Bedankt voor de duidelijke lijst. Zal aan de hand van deze lijst zelf ook nogmaals naar mijn algemene voorwaarden kijken.

 

Misschien kun je overwegen ook 's avonds mogelijkheid tot bellen te geven?

 

Ik heb er zelf geen tijden bij staan maar klanten bellen graag ook 's avonds. En juist met een 06 is dat goed haalbaar.

En als je eens niet opneemt is dat ook geen probleem perse.

 

Dat is een goed idee, hetgeen waarmee ik zat is hoe regel je dit als je NIET beschikbaar bent. Hoe kun je dit het beste aangeven? Hoe doe jij dit dan?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een specifieke vraag voor de mede Higherlevelers!

 

Er is veel gezegd over het feit dat de kleuren van de blokkken, titels en prijzen niet geheel klantvriendelijk gemaakt zijn. Dit gaan we vandaag aanpassen maar nou zit ik met suggesties voor betere en vooral klantvriendelijkere kleuren. Graag suggesties?

 

Niet specifiek, maar je kunt met de color scheme designer in ieder geval een combinatie opbouwen die bij elkaar past. Een geweldige tool als je websites aan het ontwerpen/bouwen/verherverbouwen bent!

 

http://colorschemedesigner.com/

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat is een goed idee, hetgeen waarmee ik zat is hoe regel je dit als je NIET beschikbaar bent. Hoe kun je dit het beste aangeven? Hoe doe jij dit dan?

 

 

Als ik niet opneem ben ik er blijkbaar niet. Ik heb nergens tijden staan. Dus soms belt een klant al om 8:00 en soms nog om 22:00. Vaak kan ik wel opnemen. En als ik eens niet opneem is dat eigenlijk nog nooit een probleem geweest. Heb ik twee keer gehad en beide keren mailde de klant toen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik ben het volkomen eens met genoemde verbeterpunten voor de website (idd erg druk). Wellicht dat je foto's kan maken van de producten met een witte achtergrond.

Ik heb geprobeerd om door het bestelproces te lopen op je site maar liep op een gegeven moment vast (ligt ie er deels uit?). Ik kon geen account aanmaken of bestelling afronden met een guest login.

 

Mijn shop heb ik in eerste instantie ook opgezet bij SEOshop. Heb mn shop onlangs herbouwd met OpenCart omdat het gratis is, meer design vrijheid, eenvoudig in gebruik en eenvoudige plug-ins te installeren.

 

Mod edit: eigen initiatief en acquisitiepoging verwijderd

 

Groetjes en veel online succes toegewenst!

 

Sabine

Sabine | www.thedutchview.com | www.merkkledingvoorbabys.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is zo jammer dat je meteen ziet dat het een shop van SEOshop is. Had bij dit onderwerp een wat flitsendere shop verwacht, ook omdat je zegt dat het nu een onderneming is geworden ipv een hobby project.

 

Je title snap ik niet: Basketballwear - Basketballwear

SEO-technisch slaat dat nergens op. Ik denk dat de meeste mensen zullen zoeken op: basketbalkleding (auto-suggestie Google). Pas je title en je description daar dan op aan.

 

Je 06-nummer is inderdaad ook not-done. Dit kan je simpel oplossen door bijvoorbeeld een XOIP nummer te nemen en die door te schakelen naar vast of mobiel.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Mooi dat je website goed loopt :)

 

Ziet er op zich wel oke en uit het werkt snel. Zoals eerder aangehaald zijn er wat minpunten op afwerking, consistentie, en layout.

 

Over het algemeen oogt de website nogal druk. Zelf zou ik aan een complete redesign werken maar een concrete suggestie die je ( misschien makkelijk) kan uitvoeren is bijv. die plaatjes die in het midden kunnen bewegen, vervang door lichtere plaatjes (het liefst met wit achtergrond).

 

Dat plaatje met "snelle levering, bel ons en contact" kan je dat niet doorzichtig maken?

 

En een mooiere simpele banner met een logo, ook minder druk en "goede kwaliteit en lage prijs" zijn nauwelijks zichtbaar en overbodig.

 

Succes!

 

| IT-student | interesse in startups and e-commerce

Link naar reactie
  • 0

Als eerste viel mij idd de laadtijd op, je kunt bij bijvoorbeeld gtmetrix exact zien hoe de huidige kwaliteit is en hoe je een en ander eventueel kunt verbeteren.

 

Daarnaast is er een wirwar aan kleuren en lettertypen/grootte wat eigenlijk not done is, maar mijn eerste indruk is oké.

 

De originaliteit mis ik een beetje (redelijk standaar template) en is het gebruik van nederlandse en engelse teksten door elkaar hinderlijk.

 

Enkele teksten in het middenframe vallen weg als je er door heen scrollt.

 

Heb je de site in verschillende browser getest trouwens?

 

Verder raad ik je aan een en ander door een neerlandicus te laten nalezen. (er staan enkele duiveltjes in de tekst zoals: werdt, verkeerd geplaatste komma's, ontbrekende komma's en niet goedlopende zinnen) Een tekstschrijver is een aanrader en die levert zijn/haar geld op termijn beslist op maar zorgt ook dat je content plezierig is om te lezen.

 

Een volwassen zakelijke uitstraling hoort, in mijn optiek, bij het pretenderen de grootste te zijn. Nu komt de hele website/shop me een beetje over als een uit de kluiten gewassen hobby. (met respect trouwens voor de huidige realisatie)

 

Verder denk ik dat je misschien moet overwegen (misschien maak je er al gebruik van) om foto's te bewerken in de daarvoor gemaakte programma's zoals fotoshop, illustrator en zo. Dan kun je de afbeeldingen mooi vrij zetten.

 

Over het juridische gedeelte heb je al terugkoppeling gehad en daar is ook nog aardig werk aan de winkel (vergeet niet je voorwaarden te registreren)

 

Veel succes verder en weet dat je al verschillende website/shop hebt overstegen door de huidige inhoud en vormgeving!!!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet alle 3 de pagina`s doorgelezen, dus je kan wat tips krijgen die al genoemd zijn.

 

Verbeterpunten:

1: In je header staat bovenin basketbalwear en daaronder basketballwear. Hetzelfde woord op een andere manier geschreven?

2: Ik kan de teksten van je knoppen niet lezen, ik zou gewoon (donker)grijs nemen zonder logo-tjes erop en zwarte of witte tekst.

 

Houden:

1: Ik vind de teksten op je website mooi geschreven.

2: Lay-out ( met uitzondering van de knoppen ) vind ik mooi.

 

Tip:

Je hebt op je website staan: Voor 16.00 besteld, morgen in huis. Hier zou ik van maken: Voor 16.00 besteld, dezelfde dag verzonden. TNTpost ( of een andere ) levert niet altijd dezelfde dag al.

 

ps. Laadtijd is bij mij geen probleem en je website werkt goed met firefox.

www.messenwebwinkel.nl

Link naar reactie
  • 0

je website adres is basketballwear

 

je logo is basketbalwear

 

de url eronder is weer basketballwear

 

lijkt me dus een joekel van een typefout in je logo en verstandig om die daar zo snel mogelijk uit te halen aangezien basketbalwear.nl ook bestaat maar op een geparkeerde pagina uitkomt.

 

Zag die fout overigens op meerdere plekken op je website voorkomen (waar je logo nog verder gebruikt zoals in slider).

 

Verder vind ik vooral het menu erg onoverzichtelijk en druk door die balkjes met 2 kleuren.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een specifieke vraag voor de mede Higherlevelers!

 

Er is veel gezegd over het feit dat de kleuren van de blokkken, titels en prijzen niet geheel klantvriendelijk gemaakt zijn. Dit gaan we vandaag aanpassen maar nou zit ik met suggesties voor betere en vooral klantvriendelijkere kleuren. Graag suggesties?

 

Niet specifiek, maar je kunt met de color scheme designer in ieder geval een combinatie opbouwen die bij elkaar past. Een geweldige tool als je websites aan het ontwerpen/bouwen/verherverbouwen bent!

 

http://colorschemedesigner.com/

 

Succes!

 

Dankjewel hier kan ik wat mee!

 

Als ik niet opneem ben ik er blijkbaar niet. Ik heb nergens tijden staan. Dus soms belt een klant al om 8:00 en soms nog om 22:00. Vaak kan ik wel opnemen. En als ik eens niet opneem is dat eigenlijk nog nooit een probleem geweest. Heb ik twee keer gehad en beide keren mailde de klant toen.

 

Heb dit nu ook overgenomen voor mijn website.

 

Het is zo jammer dat je meteen ziet dat het een shop van SEOshop is. Had bij dit onderwerp een wat flitsendere shop verwacht, ook omdat je zegt dat het nu een onderneming is geworden ipv een hobby project.

 

Je title snap ik niet: Basketballwear - Basketballwear

SEO-technisch slaat dat nergens op. Ik denk dat de meeste mensen zullen zoeken op: basketbalkleding (auto-suggestie Google). Pas je title en je description daar dan op aan.

 

Je 06-nummer is inderdaad ook not-done. Dit kan je simpel oplossen door bijvoorbeeld een XOIP nummer te nemen en die door te schakelen naar vast of mobiel.

 

Het begon inderdaad als een hobbywinkel bij mijnwinkel.nl om vervolgens over te stappen naar SEOShop. Ben momenteel zo tevreden over het SEO gedeelte dat ik op dit moment even geen betere en vooral makkelijkere oplossingen zie.

 

Heb de titel aangepast. Is het zo beter?

 

Over een XOIP nummer ga ik wel even denken, heb de website bezocht (wist niet dat dit bestond) maar zeker een goed idee.

 

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Mooi dat je website goed loopt :)

 

Ziet er op zich wel oke en uit het werkt snel. Zoals eerder aangehaald zijn er wat minpunten op afwerking, consistentie, en layout.

 

Over het algemeen oogt de website nogal druk. Zelf zou ik aan een complete redesign werken maar een concrete suggestie die je ( misschien makkelijk) kan uitvoeren is bijv. die plaatjes die in het midden kunnen bewegen, vervang door lichtere plaatjes (het liefst met wit achtergrond).

 

Dat plaatje met "snelle levering, bel ons en contact" kan je dat niet doorzichtig maken?

 

En een mooiere simpele banner met een logo, ook minder druk en "goede kwaliteit en lage prijs" zijn nauwelijks zichtbaar en overbodig.

 

Succes!

 

 

Inmiddels heb ik een geheel nieuw design genomen wat een stuk vriendelijker en rustiger oogt. Verder heb ik getracht om consistent dezelfde kleuren terug te laten komen door de gehele site. Denk dat dit de rust wel ten goede komt.

 

Als eerste viel mij idd de laadtijd op, je kunt bij bijvoorbeeld gtmetrix exact zien hoe de huidige kwaliteit is en hoe je een en ander eventueel kunt verbeteren.

 

Daarnaast is er een wirwar aan kleuren en lettertypen/grootte wat eigenlijk not done is, maar mijn eerste indruk is oké.

 

De originaliteit mis ik een beetje (redelijk standaar template) en is het gebruik van nederlandse en engelse teksten door elkaar hinderlijk.

 

Enkele teksten in het middenframe vallen weg als je er door heen scrollt.

 

Heb je de site in verschillende browser getest trouwens?

 

Verder raad ik je aan een en ander door een neerlandicus te laten nalezen. (er staan enkele duiveltjes in de tekst zoals: werdt, verkeerd geplaatste komma's, ontbrekende komma's en niet goedlopende zinnen) Een tekstschrijver is een aanrader en die levert zijn/haar geld op termijn beslist op maar zorgt ook dat je content plezierig is om te lezen.

 

Een volwassen zakelijke uitstraling hoort, in mijn optiek, bij het pretenderen de grootste te zijn. Nu komt de hele website/shop me een beetje over als een uit de kluiten gewassen hobby. (met respect trouwens voor de huidige realisatie)

 

Verder denk ik dat je misschien moet overwegen (misschien maak je er al gebruik van) om foto's te bewerken in de daarvoor gemaakte programma's zoals fotoshop, illustrator en zo. Dan kun je de afbeeldingen mooi vrij zetten.

 

Over het juridische gedeelte heb je al terugkoppeling gehad en daar is ook nog aardig werk aan de winkel (vergeet niet je voorwaarden te registreren)

 

Veel succes verder en weet dat je al verschillende website/shop hebt overstegen door de huidige inhoud en vormgeving!!!

 

Zijn de laadtijden snel of juist heel traag?

 

Heb zoals hiervoor gezegt het lettertype en kleuren probleem voor het moment opgelost. Het is in ieder geval consistent, of het de juiste combinatie is geen idee momenteel. Ga ik wat mee testen.

 

Het idee van een tekst schrijven zou het inderdaad wellicht waard zijn, hier ook eens naar kijken.

 

Ik ben vooral geinteresseerd in het stuk waar je zegt voorwaarden registreren? Hoe, Waar?

 

Ik heb niet alle 3 de pagina`s doorgelezen, dus je kan wat tips krijgen die al genoemd zijn.

 

Verbeterpunten:

1: In je header staat bovenin basketbalwear en daaronder basketballwear. Hetzelfde woord op een andere manier geschreven?

2: Ik kan de teksten van je knoppen niet lezen, ik zou gewoon (donker)grijs nemen zonder logo-tjes erop en zwarte of witte tekst.

 

Houden:

1: Ik vind de teksten op je website mooi geschreven.

2: Lay-out ( met uitzondering van de knoppen ) vind ik mooi.

 

Tip:

Je hebt op je website staan: Voor 16.00 besteld, morgen in huis. Hier zou ik van maken: Voor 16.00 besteld, dezelfde dag verzonden. TNTpost ( of een andere ) levert niet altijd dezelfde dag al.

 

ps. Laadtijd is bij mij geen probleem en je website werkt goed met firefox.

 

Bedankt!

 

je website adres is basketballwear

 

je logo is basketbalwear

 

de url eronder is weer basketballwear

 

lijkt me dus een joekel van een typefout in je logo en verstandig om die daar zo snel mogelijk uit te halen aangezien basketbalwear.nl ook bestaat maar op een geparkeerde pagina uitkomt.

 

Zag die fout overigens op meerdere plekken op je website voorkomen (waar je logo nog verder gebruikt zoals in slider).

 

Verder vind ik vooral het menu erg onoverzichtelijk en druk door die balkjes met 2 kleuren.

 

Het is iets wat inderdaad is opgevallen. Ik ga proberen er zelf zo snel mogelijk wat aan te doen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn we ongeveer 2 maanden na het starten van het topic en moet ik eerlijk zeggen dat ik heel erg blij ben met het feit dat ik 3 volledige pagina's aan reacties, feedback, verbeterpunten en tips heb mogen ontvangen van mijn mede higherlevelers.

 

Inmiddels heb ik in de afgelopen maand niet stilgezeten en in mijn vrije tijd een aantal zaken op orde gemaakt. Zal hieronder eens kort zetten wat ik precies gedaan heb.

 

* Design aangepast naar een vriendelijker / warmer karakter.

* Kleuren in het design aangepast en gezorgt dat deze consistent aanwezig zijn.

* Plaatjes rechts aangepast aan design.

* Plaatsjes in de slider aangepast naar design.

* Assortiment op sommige punten aangepast.

* Algemene voorwaarden aangepast.

* Product varianten aangepast (niet meer zoveel producten niet op voorraad)

* Klantenservice aangepast (24 uur per dag bereikbaar)

* Categorieen links aangepast.

 

Natuurlijk is er in mijn ogen altijd ruimte voor verbetering! Ik heb nog een aantal punten van de afgelopen maanden op het to-do lijstje staan maar ben op het zelfde moment ook erg benieuwd wat men nu van mijn website vind.

 

In ieder geval harstikke bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.