• 0

Openingsfeestje bij Opening?

Over niet al te lange tijd open ik mijn deuren van een Yoga- beweegcentrum.

Nu wil ik dit graag vieren, maar zit een beetje te worstelen met de datum. Wanneer open je nu officieel je bedrijf? De ideeen zijn er wel, mensen aktief mee laten doen aan een minilesje bv, het uitproberen van de diverse apparaten die we hebben enz.

Maar plan ik nu de opening wanneer ik een aantal klanten heb of meteen vanaf de dag dat ik start? Misschien een domme vraag?

 

Groet,

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zou zowiezo even wachten tot je wat klanten hebt.

Wanneer je tijdens de contacten vast warmmaakt voor een feestje heb je al wat volk.

Daarnaast zou je die klanten al wat voor je kunnen laten werken, door wat mensen mee te nemen. Daar kun je dan weer een beloning tegen over zetten.

Ik denk ook dat dat nog wel aan maand na startdatum kan. Geeft je wat meer kans op succes denk ik.

 

succes

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou m'n openingsfeest gewoon houden op het moment dat hij mij het best uit zou komen. Hierin zou ik wel meenemen dat je het niet pland op dagen dat er in de regio "grote" activiteiten zijn.

 

Ik heb een aantal jaren gewerkt in fitnesscentra en op alle feesten (inclusief openingsfeesten) moet je het niet hebben van je bestaande klanten. Deze komen over het algemeen niet (of nauwelijks) en als ze komen zijn ze over het algemeen het type dat via via gehoord heeft dat er iets gratis is. Ze zijn er smorgens om 09:00 als de verse broodjes er zijn. Kijken een uurtje rond en als de manden leeg zijn gaan ze verder met het vervolg van de dag. Of anders zetten ze zich neer in een hoekje met de vast groep en maken ze het zelf gezellig als sporters onder elkaar die elkaar ook eens spreken buiten het sporten.

 

Ik overdrijf het wellicht een beetje, maar het zit toch niet ver af van mijn persoonlijke ervaringen.

 

Wat ik verder bedoel aan te geven is dat de drukte van de opening valt of staat bij de marketing/bekendmaking die je hebt ingebracht. Laat je keuze niet afhangen van een datum, maar steek je energie in het aanspreken van mensen. Natuurlijk is mond op mond reclame belangrijk, maar dit is meer iets voor de lange termijn of als je al veel klanten hebt. Of je nu geen of 20 mensen hebt. Kun je dan spreken van mond op mond reclame?

 

Verder

- Bedenk een leuke inschrijfkorting en maak deze bekend.

- I.p.v. korting op bijvoorbeeld inschrijfgeld kun je ook denken aan een 13de maand gratis als ze zich inschrijven voor een jaarcontract.

- Indien iemand zich inschrijf mag de partner zich inschrijven tegen een X korting.

- Organiseer iets voor kinderen (ook al is het niet jouw doelgroep) Indien je veel kinderen bij elkaar krijgt bijvoorbeeld door een ballonnenwedstrijd, dan krijg je ook veel ouders bij elkaar. De kinderen komen tenslotte niet zelf met de auto naar je toe.

- Misschien kun je denken aan iets te eten of te drinken. Mensen blijven nu eenmaal langer staan als ze wat te drinken krijgen aan een leuke staantafel met een leuk uitzicht (jou demoles?).

- Zorg dat er lessen worden gegeven op het feest. Ga er niet vanuit dat mensen mee doen. Verplaats je in de klant. Indien jij naar een openingsfeest gaat in je mooiste kleren, stap je dan op fitnessapparatuur?

 

Succes ermee!

 

 

 

"Leiderschap is mensen laten worden wie ze zijn" - Wessel Ganzevoort

"Trust is good, but control is better." - Vladimir Lenin

Link naar reactie
  • 0

goede tips van Evers, niet zo heel veel op aan te vullen.

 

wij hebben een openingsweek gedaan, en we waren al drie weken open.

in ons geval (winkel) elke dag een ander thema met op de zaterdag een extra activiteit,

dmv een dobbelspel de klanten zelf korting laten dobbelen met grote dobbelstenen, ziet er ook leuk uit.

 

uiteraard ook advertentie in de krant en op internet aangekondigd.

 

vergeet ook niet je bedrijf te pitchen en flyers neer te leggen bij drogisterijen, reformzaken en vitaminewinkels bij je in de buurt, daar komt jouw doelgroep ook regelmatig.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.