• 0

Kan ik een poster van prive foto inzetten voor marketingdoeleinden?

Beste ondernemers,

 

Soms heb je een goed idee. Tot je echtgenote je weer met 2 voeten op de grond zet. Marktonderzoek met N=1.

Dus wil ik graag jullie ongezouten mening. Ben overigens eigenwijs genoeg om die gewoon naast me neer te leggen. ;)

 

Ik moet voor de Mobicar beurs in Brussel nieuwe folders laten drukken. Op de website van de drukker zag ik een aanbieding voor het laten maken van posters. Bij mij gaat dan meteen de "kans" modus aan.

 

Het idee is om naast de productfolder ook A3 posters te laten drukken, met een zelf geschoten afbeelding, en deze gratis weg te geven bij aankoop van een Kemdirect product of voor een klein bedrag te verkopen aan mensen die niets nodig hebben.

 

Argumenten voor:

- je komt in gesprek met mensen die niet in eerste instantie interesse voor de producten hebben

- als mensen de poster ophangen draagt het bij aan de naamsbekendheid

- de klanten zien ook een andere kant van mij, de amateurfotograaf

 

Argumenten tegen:

- niemand zit te wachten op een poster met daarop reclame (hoe klein dan ook)

- het leidt af van de producten waar het eigenlijk om draait

- is dus weggegooid geld (50 - 70 cent per poster)

 

De poster is hieronder te bekijken.

 

 

 

KEMDIRECTPOSTERkolibri.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Argument van dat ze je andere kant als amateurfotograaf zien lijkt me onlogisch. Dat boeit een klant toch niet die toilet korrels wilt kopen?

 

De poster is opzich een mooie foto. Maar als je er reclame op wilt zetten, zou ik minimaal ook erbij zetten wat je dan bent. Want dat zit niet in de naam van je bedrijf.

Stel nu dat iemand je naam onthoud van de poster, en denkt ik wil ook een mooie poster. Komt hij opeens uit bij toilet korrels ???

 

Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel nut heeft. Poster heeft eigenlijk niks te maken met je bedrijf. (als ik het goed begrijp)

Zou lekker bij een drukker ergens 5 posters laten maken van je mooiste foto's en die zelf in je huis ophangen.

 

Of misschien als je veel leuke foto's hebt voor posters er een webshop voor maken ofzo :)

 

 

edit: ik moet zelf ook eigenlijk nooit in die promotieartikelen gidsen gaan kijken. Want dan wil ik gelijk heel veel kopen met logo enzo erop 8)

Link naar reactie
  • 0

Hans, ik ben het met mijn voorganger eens, ik zou het persoonlijk ook niet doen. Ondanks dat ik de foto echt mooi geschoten vind, maar dat staat hier los van. Het heeft indirect wat met het product te maken, maar heeft voor de klant weinig tot geen toegevoegde waarde tot je merk.

 

Uiteindelijk is het jouw keus, maar ik ken de doelgroep waarin je je begeeft niet zo goed. Als deze van dit soort beelden houden is het wel een goede (aan)trekker. Dan zou je het in overweging kunnen nemen om het te doen. Misschien beter als je zou kiezen voor een paar grote banners die je achter je stand hangt, dat maakt meer indruk.

 

Heb je een goed beeld van je doelgroep en de interesses? En hoe sta je op deze beurs, grote stand?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gecondenseerde vraag is: Doen of niet doen?

 

 

Ik zeg doen.. ik zou er geen 3000 laten drukken maar voor de prijs een visitekaartje zou ik het niet laten. Het is een mooie foto, door jezelf gemaakt.. altijd een leuk aanknopingspunt als je om een praatje zit verlegen en een leuke give-away voor een beurs.. iets lastiger wegstoppen als een visitekaartje maar ook minder makkelijk vergeten.

Ik denk dat de reclame klein genoeg is om je er niet aan te storen.. Ik ken genoeg mensen (wat oudere doelgroep) die allerlei platen aan de hebben hangen van reclamekalenders al dan niet uitgeknipt en gepoogd de reclame te verbergen..

 

Ik zou er niet direct hoog gespannen verwachtingen qua marketing effect van hebben, negatief zal het nooit zijn en je weet maar nooit, soms slaan dingen wel ineens aan. ik zou alleen in plaats van de bedrijfsnaam je url erop zetten dan heb je een wat directere link naar je product.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ken de doelgroep erg goed. Zit al heel lang in deze tak van sport. Maar of er meer dan gemiddelde interesse zou zijn voor een natuurfoto met een vogel durf ik niet te voorspellen. Dat is natuurlijk altijd het probleem bij vrijwel elke marketingactie. Je gaat uit van jezelf, beinvloed door je directe omgeving. Je vraagt je zo vaak af wat het nut is van een actie. Soms laat die zich meten maar heel vaak is het schieten met hagel in de lucht in de hoop dat er een eend opvliegt. Sta op de stand van een klant dus ruimte is (erg) beperkt.

 

Bedankt Roel. Nu sla ik weer aan het twijfelen. Wellicht even laten bezinken. URL is een goed idee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Laatst zag ik een kalendar hangen met een foto van een beeldschone dame. Ga ik googlen op het merk van die kalender kom ik op een site voor autobanden! Wat een teleurstelling :P

 

Het herhaaldelijk, wellicht niet eens bewust, zien van een (beeld)merk moet wel zinvol zijn gezien het aantal kalenders en agenda's dat bedrijven jaarlijks verspreiden. Geen idee of een poster hetzelfde effect heeft maar ik zou het doen. Kalenders zijn trouwens niet eens zo duur. Misschien wat voor je resellers. Wellicht ben je met een paar jaar de volgende Pirelli :)

Link naar reactie
  • 1

 

Doen. En als je schoonzus lekker jam maakt, heb je vast ook wel een plankje vrij in de kraam. Zou je het erg bezwaarlijk vinden om tevens wat folders uit te delen voor een goed doel? En ik ken wel iemand die 5 cent over heeft per adres van jouw vaste klantenlijst.

 

Dus toch maar beter niet.

 

Wel een prachtige foto. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Aha, door alle reacties snap ik je vraag.

 

Prachtige foto, hij zou hier heel mooi tussen passen http://www.birdpix.nl/portal.php

 

En zijn de korrels die je verkoopt milieubewust? Dan kun je de combi maken tussen milieu/vogels en je product.

Een pakkende tekst in combinatie met je webadres, zou dan op de poster gezet kunnen worden.

 

Ik ben benieuwd hoe je poster er dan uit komt te zien :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Doen. En als je schoonzus lekker jam maakt, heb je vast ook wel een plankje vrij in de kraam. Zou je het erg bezwaarlijk vinden om tevens wat folders uit te delen voor een goed doel? En ik ken wel iemand die 5 cent over heeft per adres van jouw vaste klantenlijst.

 

Dus toch maar beter niet.

 

Wel een prachtige foto. ;)

 

Heerlijk Twabla. Deze reactie had ik nodig. Ga maar een stukje fietsen. Veel te mooi weer om binnen te zitten.

Prettig weekend!

 

Link naar reactie
  • 0

Komen bij de beurs eindgebruikers of bedrijven? Als het eindgebruikers zijn zou het misschien 'n idee zijn 'n grappig klein tegeltje te hebben die leuk vlakbij de wc opgehangen kan worden....zodat het nog met dezelfde doel te maken heeft, maar ja, dan wordt het weer 'n stuk duurder. De poster is heel mooi maar is zoals al gezegd niet relevant genoeg. Zeepkettingen zou ook leuk cadeau kunnen zijn maar in hoeverre je die groot goedkoop kan inkopen....

Link naar reactie
  • 1

Als je dan toch iets weg wil geven en tevens aan bestaande klantenbinding wilt doen laat dan je klanten hun mooiste vakantiefoto insturen, met daarop natuurlijk hun caravan of camper en maak van de 12 mooiste een kalender die je aansluitend weer weg kan geven aan bestaande en nieuwe klanten.

 

De mooiste foto beloon je met een product pakket (of alle 12.....)

Link naar reactie
  • 0
Als je dan toch iets weg wil geven en tevens aan bestaande klantenbinding wilt doen laat dan je klanten hun mooiste vakantiefoto insturen, met daarop natuurlijk hun caravan of camper en maak van de 12 mooiste een kalender die je aansluitend weer weg kan geven aan bestaande en nieuwe klanten.

 

 

Leuk idee, ongetwijfeld zitten er onder al die kampeerders genoeg amateurs die een leuke (vakantie) foto kunnen schieten.

Maak er een wedstrijd van en vergeet dan niet in de voorwaarden op te nemen dat inzendingen gebruikt kunnen worden voor publicatie zonder dat je daar achteraf auteursrechten voor moet betalen. de profs hier kunnen dat vast wel beter formuleren.

 

Maak de kalender niet te groot, dan kan iedereen hem in zijn of haar camper/caravan ophangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.