• 0

hallo,

Ben nieuw op de forum en hoop hier hulp te vinden van mensen die ook in mijn situatie zitten c.q.hebben gezeten.

Ben ZZp;er in de mode door de crisis en vele andere omstandigheden heb ik achterstanden opgelopen met mijn betallingen, heb altijd goed contact hierover gehadmet alle leveranciers en dit gaat nu best goed. heb ook achterstand met de huur opgelopen en met de verhuurder hierover afspraken gemaakt mbt eeen huur korting en een achterstaand van 5 maanden die we dan van 1-12012 t/m 1-12-2012 mochten terug betalen (Dit alles in een alonge opgenomen), nou heeft deze verhuurder dit soort afspraken met vele van de winkelliers in dit centrum gemaakt.

Vanaf Mei had ik mijn eerste termijn huur weer moeten betalen, maar ook nu was de omzet niet voldoende om dit te kunnen doen en moest toen kiezen of de huur of mijn leveranciers.

Heb de keus laten vallen op de leveranciers daar ik anders niets had om te kunnen verkopen en dus helemaal geen huur zou kunnen betalen , ook dit heb ik aan de verhuurder doorgegeven.en afgespoken dat ik vanaf augustus de achterstand zou kunnen bijwerken. enwel als volgt: aug = aug

sept.= sept.+ mei

okt. = okt.=junie

nov. =nov+julli

Dec .= dec

Hiermee was ik dan weer bij met mijn betalingen, met als uitzondering dat ik sept niet heb kunnen halen omdat er toen twee weken heel mooi weer was en dus geen omzet. deze is nu weer toegenomen en alles zou dan nu allen een maand opschuiven.

Op 4 okt. is de verhuurder naar mij toegekomen met het verzoek of ik niet een deel van mijn winkel zou willen inleveren omdat het pand dat naast mij zit een gegadigde voor zou zijn maar deze heeft iets meer ruimte nodig.

Vervolgens zou hij nog met mij hierover contact opnemen na zijn vakantie.

Dit heeft hij nog niet gedaan,met tot mijn grote schrik ligt er vandaag een brief van hun jurist dat als ik niet binnen 8 dagen mijn totale achterstand incl. rente en incassokosten betaald zou hebben zij zonder bericht gerechtelijke stappen ondernemen.

Jullie begrijpen dat ik dit niet kan en vrees voor een faillissement aanvraag.

Wie weet er raad

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33806-dreiging-van-faillissement/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

Als ik het goed begrijp heb je sinds begin dit jaar geen huur meer betaald. In september zou je mei extra bijbetalen, in oktober de maand juni en in november de maand juli. Het komend jaar zou je dan de ontbrekende vier maanden aanvullen. Maar in september bleek dat je wederom geen huur kon betalen.

Waar leef je in de tussentijd van?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Dag Rolu

Het verzoek van de verhuurder om een deel van de winkel af te staan, staat los van jouw plicht om gemaakte afspraken na te komen. Dus hoe zuur het ook lijkt, je bent in gebreke en dus is de vordering tot incasso van de gehele achterstand terecht.

Ga nogmaals met de verhuurder om tafel en herinner hem aan het idee om een deel van de winkel af te staan. Wellicht kan hij daar iets mee.

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Joost,

bedankt voor je reactie, dit heb ik al gedaan.

Nu is er meer te vertellen mbt dit winkel centrum,nl dat het een vinex wijk is en dat wij als ondernemers een totaal beeld zijn voorgeschoteld over hoe het winkelcentrum gebouwd zou worden, nu bijna 3 jaar later moet er nog steeds gestart worden

met de tweede fase welk al twee jaar geleden af had moeten zijn. hierdoor hebben wij een veel telage passanten stroom en begrijp je nu waarom deze regelingen met de winkeliers worden getroffen. Ik zeg niet dat ze dit niet kunnen c.q.mogen doen.

Het verbaast mij allen dat ik niet een van de minst betalende winkeliers ben maar de pech heb dat de winkel naast mij er twee weken geleden er van de een op de andere dag er mee op stopte zag het hier niet meer zitten.

Ben er nu van overtuigt dat er nu een gegadigde voor deze unit is met de wens om meer ruimte nodig te hebben en dat ik nu hierdoor de klos ben

• 0

dat in een vinexwijk de zaken anders lopen dan destijds gedacht, is geen raadsel (zie huizenmarktontwikkeling). Ik woon ook in een soort vinexwijk en we moeten hier met 4.000 bewoners elke zondag de C1000 door worstelen voor onze boodschappen. De C1000 doet goede zaken, de snackbar ernaast niet.

Je kunt hier geen beroep op doen. Tegenover mijn huis zou een bomenperk komen van 60 meter breed. Is nu een speeltuin met veel kids en dus veel herrie. Doe je niets aan.

Wellicht kun je een beroep doen op dwaling (ik had niet gehuurd als ik de waarheid destijds had geweten die ook toen al evident was), maar dan wordt het wel erg juridisch. Wacht even of ene StevenK ;) daar nog iets op te zeggen heeft.

Succes

Joost

• 0

Joost,

Bedankt voor je heldere taal,ik heb er niets aan als er naar mijn mond gepraat wordt.

En zie dit zelf ook, maar zoek naar een uitweg zoals je begrijpt.

will graag de consequenties overzien daar ik als eenmanszaak prive ook de gevolgen zal moeten dragen als het echt fout gaat.

• 0

,ik heb er niets aan als er naar mijn mond gepraat wordt.

Dat doe ik dus ook niet. Het ziet er gewoon slecht uit nu. Je hebt verplichtingen verzaakt tegenover de verhuurder ten gunste van je leveranciers. Dat pakte in september slecht uit waardoor nu de verhuurder een punt zet achter de gemaakte 'gunstige regeling'.

Dat er geen feedback is op zijn voorstel tot afstoting van een deel van jouw huurruimte, staat daar los van, maar is een kans om weer het gesprek aan te kunnen gaan.

In het ergste geval houdt de verhuurder je aan je verplichtingen tot einde contract. Daar draai je dus privé voor op als het tot een faillissement komt of als je eerder zelf besluit de stekker uit de winkel te trekken.

Optie is om een nieuwe huurder te zoeken die jouw huur en/of zaak overneemt. Dan zou een akte van indeplaatsstelling de uitkomst zijn (nieuwe huurder neemt jouw huur over)

groet

Joost

• 0

Zo te zien is het al een heel jaar einde oefening. Heb je in die tijd een dossier opgebouwd van correspondentie met je verhuurder die je nu kan gebruiken om tegen de huurschuld te argumenteren? Is er contact tussen (ex)huurders onderling?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Begrijp het,

hoop dat ene StevenK reageerd mogelijk dat hij mij kan helpen wat evt.mogelijkheden zijn zo niet wat en hoe ik moet handelen.

Ik neem aan dat je steven een pm gestuurd hebt met de vraag of hij tijd heeft even naar je topic te kijken?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar