Ben nieuw op de forum en hoop hier hulp te vinden van mensen die ook in mijn situatie zitten c.q.hebben gezeten.
Ben ZZp;er in de mode door de crisis en vele andere omstandigheden heb ik achterstanden opgelopen met mijn betallingen, heb altijd goed contact hierover gehadmet alle leveranciers en dit gaat nu best goed. heb ook achterstand met de huur opgelopen en met de verhuurder hierover afspraken gemaakt mbt eeen huur korting en een achterstaand van 5 maanden die we dan van 1-12012 t/m 1-12-2012 mochten terug betalen (Dit alles in een alonge opgenomen), nou heeft deze verhuurder dit soort afspraken met vele van de winkelliers in dit centrum gemaakt.
Vanaf Mei had ik mijn eerste termijn huur weer moeten betalen, maar ook nu was de omzet niet voldoende om dit te kunnen doen en moest toen kiezen of de huur of mijn leveranciers.
Heb de keus laten vallen op de leveranciers daar ik anders niets had om te kunnen verkopen en dus helemaal geen huur zou kunnen betalen , ook dit heb ik aan de verhuurder doorgegeven.en afgespoken dat ik vanaf augustus de achterstand zou kunnen bijwerken. enwel als volgt: aug = aug
sept.= sept.+ mei
okt. = okt.=junie
nov. =nov+julli
Dec .= dec
Hiermee was ik dan weer bij met mijn betalingen, met als uitzondering dat ik sept niet heb kunnen halen omdat er toen twee weken heel mooi weer was en dus geen omzet. deze is nu weer toegenomen en alles zou dan nu allen een maand opschuiven.
Op 4 okt. is de verhuurder naar mij toegekomen met het verzoek of ik niet een deel van mijn winkel zou willen inleveren omdat het pand dat naast mij zit een gegadigde voor zou zijn maar deze heeft iets meer ruimte nodig.
Vervolgens zou hij nog met mij hierover contact opnemen na zijn vakantie.
Dit heeft hij nog niet gedaan,met tot mijn grote schrik ligt er vandaag een brief van hun jurist dat als ik niet binnen 8 dagen mijn totale achterstand incl. rente en incassokosten betaald zou hebben zij zonder bericht gerechtelijke stappen ondernemen.
Jullie begrijpen dat ik dit niet kan en vrees voor een faillissement aanvraag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rolu
rolu
hallo,
Ben nieuw op de forum en hoop hier hulp te vinden van mensen die ook in mijn situatie zitten c.q.hebben gezeten.
Ben ZZp;er in de mode door de crisis en vele andere omstandigheden heb ik achterstanden opgelopen met mijn betallingen, heb altijd goed contact hierover gehadmet alle leveranciers en dit gaat nu best goed. heb ook achterstand met de huur opgelopen en met de verhuurder hierover afspraken gemaakt mbt eeen huur korting en een achterstaand van 5 maanden die we dan van 1-12012 t/m 1-12-2012 mochten terug betalen (Dit alles in een alonge opgenomen), nou heeft deze verhuurder dit soort afspraken met vele van de winkelliers in dit centrum gemaakt.
Vanaf Mei had ik mijn eerste termijn huur weer moeten betalen, maar ook nu was de omzet niet voldoende om dit te kunnen doen en moest toen kiezen of de huur of mijn leveranciers.
Heb de keus laten vallen op de leveranciers daar ik anders niets had om te kunnen verkopen en dus helemaal geen huur zou kunnen betalen , ook dit heb ik aan de verhuurder doorgegeven.en afgespoken dat ik vanaf augustus de achterstand zou kunnen bijwerken. enwel als volgt: aug = aug
sept.= sept.+ mei
okt. = okt.=junie
nov. =nov+julli
Dec .= dec
Hiermee was ik dan weer bij met mijn betalingen, met als uitzondering dat ik sept niet heb kunnen halen omdat er toen twee weken heel mooi weer was en dus geen omzet. deze is nu weer toegenomen en alles zou dan nu allen een maand opschuiven.
Op 4 okt. is de verhuurder naar mij toegekomen met het verzoek of ik niet een deel van mijn winkel zou willen inleveren omdat het pand dat naast mij zit een gegadigde voor zou zijn maar deze heeft iets meer ruimte nodig.
Vervolgens zou hij nog met mij hierover contact opnemen na zijn vakantie.
Dit heeft hij nog niet gedaan,met tot mijn grote schrik ligt er vandaag een brief van hun jurist dat als ik niet binnen 8 dagen mijn totale achterstand incl. rente en incassokosten betaald zou hebben zij zonder bericht gerechtelijke stappen ondernemen.
Jullie begrijpen dat ik dit niet kan en vrees voor een faillissement aanvraag.
Wie weet er raad
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33806-dreiging-van-faillissement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag