• 0

Wat heb je de afgelopen maand anders gedaan?

Ondernemen is nadenken, groeien, inspelen op verandering, nieuwe dingen proberen, innovatie. Daarom dit topic, om te leren van elkaar en elkaar te inspireren! Eens zien of dat werkt :)

 

Het domste wat je kunt doen is andere uitkomsten verwachten als je altijd hetzelfde blijft doen (vrij naar Albert Einstein). Met andere woorden: wij als ondernemers doen als het goed is telkens dingen anders, brengen verbeteringen aan, testen, verbeteren, alles gericht op een beter resultaat dan hoe het voorheen ging.

 

Mijn concrete, simpele vraag daarom:

 

Wat heb je de afgelopen maand ánders gedaan dan hoe je het altijd deed, wat je succes heeft gebracht?

 

Ik hoop dat we een nieuw verzameltopic kunnen creëren, met inspirerende verbeterpunten die wellicht geleend kunnen worden, of op z'n minst anderen inspireren om eens anders naar de zaken te kijken.

 

Wie trapt af?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog vol van adrenaline door een ander draadje......

 

We hebben de laatste tijd het roer een beetje bijgedraaid.

 

Voorheen de voorraad niet altijd op peil, waardoor teveel druk op bestellen. Uren inkopen om de boel eruit te krijgen en ten kantore mailen naar (terecht) ontevreden klanten.

 

Nu we de boel wat beter up-to date houden en de voorraad aanvullen nog voordat het opraakt geeft dat heel veel rust.

 

Gevolg: minder uren inkopen, ontspannener werken, maar bovenal: tevreden klanten.

 

We gaan dit zeker uitbouwen, want het gaat niet in een paar dagen.

 

Moet er wel bij vermelden dat onze artikelen geen houdbaarheidsdatum of hype-gevoeligheid kennen, dus voor ons is de beste raad, voorraad. Voor electronica is dat uiteraard heel anders.

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Interessant topic vind ik.

Mijn verandering welke ik de laatste maanden heb doorgevoerd is mijn offertemail.

Ik had op zich een goede offertemail. Een tekst die ik vaak heb aangepast, die wel volgens het aida principe

in elkaar was gezet en waar ik eigenlijk veel succes mee heb gehad.

Toch heb ik een paar maanden geleden gevonden dat ik deze mail moest veranderen.

Ik vond dat deze een beetje achterbleef bij de ontwikkeling van het bedrijf.

Ik wilde dus professioneler en heb daarom ook bij een aantal mensen wat info ingewonnen en ben 2 maanden geleden met een nieuwe offertemail gestart

Nu vallen helaas de resultaten tegen...Ik had er meer van verwacht.

Om een of andere reden lijkt deze mail minder aan te zetten tot actie, wat ik enorm verrassend vind maar ook wel erg interessant.

Toch ben ik niet voornemens om terug te vallen op mijn eerdere succesvollere offertemail, maar blijf ik deze verbeteren tot het plaatje wel klopt.

 

Mooie uitdaging..

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben na aanleiding van een gesprek met een mede HL-lid meer gaan samenwerken met bedrijven die andere diensten leveren maar wel voor de zelfde opdrachtgever op hetzelfde moment noodzakelijk zijn.

 

Eerste contacten zijn gelegd nu zien dat we daar verder in groeien.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik had het er al maanden over dat ik flyers ging laten drukken. Nooit gedaan, denk dat ik het zo wel comfortabel vond. Ondertussen toch gedaan, en verspreid vorige week. Ik heb het nooit zo druk gehad. En ik hou ervan, en ik hou er iets aan over. Heerlijk.

 

Toch maar meer van dat soort beslissingen nemen, uit de comfort zone.

Link naar reactie
  • 1

Na een aantal jaren "Adwords Certified Compagny" te zijn geweest, hebben we de afgelopen maand hebben de knoop doorgehakt en hebben we besloten om voorlopig niet meer voor klanten te werken en al onze aandacht aan onze eigen websites te besteden.

 

Zo waren we tien jaar geleden ook begonnen en het is dus eigenlijk "back to the roots"

 

Voor onze klanten hebben we een passende oplossing gezocht (sommige naar een colega bedrijf, sommige doen het nu zelf en bellen als ze vragen hebben)

 

De reden hier van is dat onze eigen (afiliate) websites in verhouding tijd/winst veel rentabler zijn dan onze andere werkzaamheden. Ik heb nu veel meer vrije tijd en die besteed ik aan het zoeken van nieuwe business mogelijkheden. (heb je sugesties, stuur gerust een pm)

 

Een andere reden is de crisis hier in Spanje en de Spaanse mentaliteit, het is vaak echt **zelfcensuur*** om met Spaanse bedrijven samen tewerken. Dingen gaan hier langzaam en mensen zijn hier vaak bang om beslissingen tenemen.

 

Groeten

Joost

 

ps Leuke bijkomstigheid is dat ik gelijk ook weer veel lekkerder in m'n vel zit en meer energie heb.....

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Ik ben sinds plusminus twee weken vanuit thuiswerken verhuisd naar een kantoor. Ik moet zeggen dat het prima bevalt! Ik krijg meer gedaan op een dag en heb wat meer puf dan normaal. Vooral omdat er nu toch een mentale scheiding is tussen thuis en werk. Niet dat het erg is om thuis te werken, maar liefst alleen wanneer dat nodig is.

 

Nu kan ik een werkdag toch 'beginnen' en 'afsluiten'. Zelfs al zit ik om tien voor 1 alsnog mijn zakelijke e-mail te controleren en houd ik deze via mijn telefoon de hele avond gewoon in de gaten :P Toch scheelt het gewoon.

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie
  • 0

afgelopen maand ongeveer driekwart van de winkelindeling gewijzigd, twee extra zondagen werk met partner,

twee ladenblokken eruit en steigerhouten vlonders ervoor in de plaats gemaakt, meer ruimte voor productpresentatie waardoor de winkel zelf er ruimer uitziet.

ook nog een ander eiland besteld waarop we meer kunnen gaan presenteren, die komt volgende week.

 

voor sommige vaste klanten even wennen, maar het is gewoon logischer en beter werkbaar.

geeft weer een positieve boost en ik ben er nog steeds blij mee.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Nadat ik bijna het hele jaar wat gejakkerd heb ben ik de afgelopen maand meer gaan doen aan mijn eigen promotie. Dus netwerkbijeenkomsten bezocht, en in September twee dagen op een beurs gestaan. Het lijkt er op dat de boel nu wat begint te lopen. Leuke bijkomstigheid is dan ook nog dat het netwerken leuker is dan ik had verwacht. En zo kom ik ook nog eens buiten de deur :P.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
  • 1

Afgelopen maand de eerste keer een verhuizing gehad die heel ver uitliep. Waardoor er niets meer klopte van mijn prijsafspraak en ik uiteindelijk helemaal niets aan de dag heb verdiend. Bovendien kon de klant niet in één keer afrekenen (tegen de afspraak in).

 

Ik heb meteen mijn manier van prijsafspraken veranderd naar toekomstige klanten toe, de tarieven iets verhoogd en rechtsbijstand genomen. Zodat ik in de toekomst beter voorbereid ben op trammelant.

www.anverhuizers.nl De kwalitatieve budgetverhuizer met vele mogelijkheden

Link naar reactie
  • 0

Ongeveer maand geleden heb ik besloten om te stoppen met de website business en me volledig te richten op puur software ontwikkeling. Is denk ik wel mijn allerbeste beslissing sinds ik in 2005 ben begonnen als zelfstandige. Maar het even overdragen van de hele website handel brengt ook even een flinke berg werk met zich mee, zeg. Maar als dat eenmaal achter de rug is....

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Kantoor opgezegd, in tegenstelling tot de verwachtte mentale scheiding tussen werk en prive, werd de belasting alleen groter.

Toch weer vaak in de avond bezig of op zondag.

Dat blijft ook zo, maar ik hoef de deur niet meer uit.

Ook met het oog op de voortdurende recessie is de keuze verstandig.

Per 31 jan. is de huur beeindigd.

 

Voorts huurde ik nog een berging voor materiaal opslag, deze was vrij klein en moeilijk te bereiken.

In plaats daarvan een garage gehuurd, meer ruimte en ik kan de auto er voor rijden.

 

Dan komen er nog een aantal veranderingen, maar die volgen nog.

Link naar reactie
  • 0

In november hebben we het bedrijf gesplitst om marketingtechnische redenen en om focus te houden (Uitgelicht Taal & Communicatie, Uitgelicht Medezeggenschap en Uitgelicht Corporate Psychology). Ieder lid van ons team is vervolgens verantwoordelijk gemaakt voor een bedrijfsonderdeel.

 

De afgelopen maand zijn we ook begonnen met de voorbereidingen voor de ISO 9001-certificering. Dat doen we rustig aan, maar interessant en nuttig is het zeker.

 

Per markt zijn we nu nieuwe producten aan het ontwikkelen waarbij steeds een grote ICT-component aanwezig is. Daarvoor hebben we de stap naar Oekraine gemaakt, waar ik een goed netwerk heb. Met welke producten we bezig zijn, kan ik jammer genoeg niet zeggen op een openbaar forum.

 

 

]

Link naar reactie
  • 0

afgelopen week, mag dat ook?

3 oude plannen die in de kast zaten te wachten op 'gaan' afgestoft en nu druk bezig.... lijkt me mooi als er 1 of 2 al eind dit jaar Live zijn om zo het jaar nog beter af-te-sluiten....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.