• 0

Hoe kun je het beste , effectief + geconcentreerd + gedisciplineerd werken?

Stel je werkt 95% via internet , en je wilt per dag minimaal 8uur (precies te zijn 60x8=480min) producten zoeken. (ps als het nodig wil ik ook graag 12 uur of zelfs meer uurtjes per dag draaien.)

 

Dan is het zo dat je word afgeleid door het internet door forums te bezoeken nieuws te lezen en soms ook spelletjes te spelen etc.

 

Mijn vraag is aan jullie , hoe zorgen jullie ervoor dat jullie dus die 480 min halen? Hoe blijven jullie zo geconcentreerd? Mij lukt dat af en toe niet. Ik heb wel redelijk veel discipline en kracht om problemen zeer makkelijk op te lossen , mijn plan van aanpak is dus een stopwatch aan te schaffen waarbij ik direct op stop druk wanneer ik iets anders ga doen. Waardoor ik dus uiteindelijk die 480 min kan voltooien door die stopwatch te volgen.

 

Toen ik nog stage liep moest je werken anders werden ze boos etc. Maar nu is er niemand boven me hoofd die zegt doe dit of doe dat , dus het is toch wel iets anders.

 

Hoe pakken jullie dit soort dingen aan?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgezien van je discipline te oefenen, is het ook belangrijk om je redelijke grenzen te kennen. Ik heb mezelf jaren voor m'n kop geslagen dat ik geen 4 uur achter elkaar kon werken. (ik bouw websites) Ik had het idee (want zeker wist ik het niet) dat anderen dat wel deden. En dat ze daarom beter, slimmer en effectiever werkten dan ik.

 

Pas na jaren heb ik geaccepteerd dat mijn concentratieboog niet langer is dan twee uur. En dat ik daarin niet de enige ben. Ik concentreer me twee uur enorm intens, en daarna gaat het hard achteruit en ga ik fouten maken.

 

Ik zorg er dus voor dat ik na die tijd even wat anders ga doen. Soms even wandelen, soms een spelletje, even afwassen, wat dan ook. Niet langer dan 20 min., half uurtje. En daarna weer verder.

 

Nee, in loondienst hoef je dat niet te maken, maar effectief heb ik toch aan het eind van de dag meer werk verzet omdat ik mijn workflow aan mijn eigen behoeftes aan pas. En dat is het voordeel van zelfstandig werken.

Link naar reactie
  • 0

Dag Altan,

 

Volgens mij stel je jezelf een onmogelijke taak en het is dan ook niet vreemd dat het je niet lukt. Het is onmogelijk om 8 uur op een dag (en dat dagen achter elkaar) geconcentreerd met een taak bezig te zijn, daar zijn wij mensen gewoon niet op gemaakt. Onze spanningsboog (d.w.z. de tijd die wij geconcentreerd met een taak bezig kunnen zijn) is niet meer dan zo'n 30 to 45 minuten. Daarna kakken we in en gaat de aandacht afdwalen. Dat is dus niet jouw probleem, zo zitten wij mensen nu eenmaal in elkaar.

 

Maar ik denk dat de opdracht die je jezelf stelt niet de juiste is. Het gaat er niet om hoe lang je bezig bent met zoeken op internet, maar hoe efficiënt je zoekt op internet. Dus reken jezelf niet af op minuten maar op resultaten. Je kunt beter vier uur per dag geconcentreerd en efficiënt zoeken dan meer dan acht uur per dag met luciferhoutjes tussen je ogen zoeken naar aanbiedingen die je op deze manier toch niet vindt. Bovendien krijg je zo ook een soort van competitie met jezelf: lukt het mij weer om x producten te zoeken?

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen Bakker:

 

Dat verschilt per keer. De ene keer heb je binnen 1 min resultaat, de andere keer in 7-8 uur pas resultaat. En soms als je slecht werkt/zoekt dan heb je 2-3 dagen 0% resultaat. Maar ik geloof er wel in dat als je echt zo streng gaat werken dat je echt minimaal 8 uur of zelfs meer goed gaat werken dat je zo goed als iedere dag goede resultaat binnen zult brengen.

 

Nee elke seconde dat ik bijv HL ben noem ik geen werk. Dat is gewoon extra erbij zeg maar. Werk is meer dat je producten binnen sleept om je pand vol te stoppen. Het gaat om de cash dat weetje zelf ook :p

 

@Sabra

 

Wat jij zegt is meer dat het jou lukt om 2 uur achter elkaar te werken. Maar mij lukt het niet altijd om dat te doen. Soms krijg ik zin om playstation 3 te spelen. :p Maar als ik het met stopwatch bij houd , dan weet ik zeker dat ik genoeg uurtjes maak waarbij ik dus ook genoeg omzet kan binnenhalen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

@Dennis

 

Het efficiënt en snel kunnen zoeken heeft met ervaring te maken. Ik heb een vriend en hij vind ongeveer 5x zoveel producten op het internet terwijl wij het zelfde werk doen. Ik doe het sinds iets meer dan een jaar , en hij doet het al 6-7 jaar.

 

Ik moet daarom dus ook zoveel mogelijk uurtjes maken. Want hoe meer uren je maakt hoe meer producten je vind. Na een jaar of 5 zul je zoveel ervaring hebben dat je de uurtjes makkelijk kunt halveren door 2 of 3x.

 

En ik bedoel niet dat ik 8 uur achter elkaar wil gaan werken. Ik bedoel meer dat ik dus in 1 hele dag wel minimaal 8 uur producten heb gezocht. Dus in tijd periode van 15 uur , 8 uur vol zoeken zonder andere dingen te doen. En een stopwatch kan je daarbij goed helpen , denk ik.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zou absoluut niet kunnen werken als ik mijzelf een bepaalde tijd werken als doel zou opleggen. Ik weet meestal aan het begin van elke dag wat ik wil hebben gedaan die dag. Daar ben ik wel mee bezig, maar niet met hoelang ik bezig ben. Want dan ben je alleen bezig om tijd vol te maken volgens mij.

 

8 uur werken klinkt een beetje als een 9-5 mentaliteit.

Link naar reactie
  • 0
Het efficiënt en snel kunnen zoeken heeft met ervaring te maken. Ik heb een vriend en hij vind ongeveer 5x zoveel producten op het internet terwijl wij het zelfde werk doen. Ik doe het sinds iets meer dan een jaar , en hij doet het al 6-7 jaar.

Ervaring valt over te dragen, vaardigheden aan te leren of aan te scherpen. Jij hoeft er geen 5-6 jaar over te doen om op zijn niveau te komen, jij kunt direct van zijn expertise gebruik maken.

Mijn advies: besteed eens een paar uur (en wat geld voor een leuk cadeau voor hem) aan het achterhalen van wat hij anders en beter doet, of vraag hem om opbouwende kritiek te leveren op jouw manier.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

@ Altan: Wat je zegt over je playstation is herkenbaar. Ik heb een periode gehad dat ik me heel gemakkelijk liet verleiden om toch 'even' wat anders te doen. Ik heb toen een extra computer aangeschaft, zodat ik mijn werk en prive software/bestanden etc. kon scheiden. Zo was het net iets makkelijker om toch niet 'even' de Sims op te starten. :)

 

Mijn broer zet zijn playstation trouwens beneden in zijn berging als hij gaat werken. Da's d'r namelijk ook zo een. :P

Link naar reactie
  • 0

@Wouterjan

 

Bij mij werk is er geen tijd limiet. Hoe meer je tijd investeert hoe meer omzet je brengt.

 

@Norbert

 

Laat ik het zo zeggen , hij heeft een zeer groot horizon. Ik heb misschien rond de 100 auto's gehad , en hij heeft er meer dan 600 gehad. Daarom ziet hij meer dan mij. Hij ziet dingen die ik dus momenteel nog niet kan zien. En dat werkt in zijn voordeel. Dat komt doordat die veel ervaring heeft. En ik praat dagelijks alleen maar met handelaren. Om info binnen te halen.

 

@Sabra

 

Ik heb op me tel stopwatch en ik ben nu bijv bezig om die laatste uurtje te vervullen. Nu is er ongeveer 22 min voorbij , nog 38 min te gaan. Ik heb in die 20 min minimaal 5 mensen gemaild + 1 persoon opgebeld. Hoe meer tijd je erin besteed hoe meer mensen je kunt bellen en mailen. Hoe groter de kans wordt om iets te vinden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

@Wouterjan

 

Bij mij werk is er geen tijd limiet. Hoe meer je tijd investeert hoe meer omzet je brengt.

 

@Norbert

 

Laat ik het zo zeggen , hij heeft een zeer groot horizon. Ik heb misschien rond de 100 auto's gehad , en hij heeft er meer dan 600 gehad. Daarom ziet hij meer dan mij. Hij ziet dingen die ik dus momenteel nog niet kan zien. En dat werkt in zijn voordeel. Dat komt doordat die veel ervaring heeft. En ik praat dagelijks alleen maar met handelaren. Om info binnen te halen.

 

@Sabra

 

Ik heb op me tel stopwatch en ik ben nu bijv bezig om die laatste uurtje te vervullen. Nu is er ongeveer 22 min voorbij , nog 38 min te gaan. Ik heb in die 20 min minimaal 5 mensen gemaild + 1 persoon opgebeld. Hoe meer tijd je erin besteed hoe meer mensen je kunt bellen en mailen. Hoe groter de kans wordt om iets te vinden.

 

Maar als je nu een doel zou maken voor jezelf, bijv. ... mensen gemaild op die dag. Zou dat niet juist motiveren om beter en efficiënter te werken? Want ik zou zelf na 6 uur niet meer zo actief werken, en dan die laatste uren alleen maar beetje surfen en zoeken omdat het van mezelf moet.

Link naar reactie
  • 0

@Wouterjan

 

Bij mij werk is er geen tijd limiet. Hoe meer je tijd investeert hoe meer omzet je brengt.

 

 

Wordt dit nu weer zo'n typisch altan-topic waarin alles wat ervaren ondernemers zeggen door jou overboord wordt gegooid omdat je aan het eind van de dag toch vindt dat je zelf gelijk hebt?

 

Het is niet zo zwart-wit als tijd = geld. Velen zijn met een burn-out of erger onder uit gegaan door er dat soort bekrompen ideeen op na te houden.

Link naar reactie
  • 0

@Herman

 

Ik denk dat dat met werkervaring te maken heeft. Jij bent nu 57 jaar , ''jij'' klinkt een beetje onbeschoft omdat je 37 jaar ouder dan mij bent. Mja mijn vader zei dat ik nooit u moet zeggen bij het werk vloer tegen een medewerker. Maar dit is geen werk vloer vandaar dat ik u voortaan met u zal beantwoorden.

 

U heeft 37 jaar meer werk ervaring dan dat ik dat heb. Dus u heeft genoeg inzicht hoe u dingen moet aanpakken. Ik werk nu sinds 1 jaar , en die verschil is dus zo groot dat we elkaar misschien niet kunnen begrijpen.

 

Als ik mezelf niet aan mijn schema houd dan lijkt het wel alsof ik het niet serieus aanpak. Terwijl je ''of leven of dood'' mentaliteit moet hebben , vind ik.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is aan jullie , hoe zorgen jullie ervoor dat jullie dus die 480 min halen? Hoe blijven jullie zo geconcentreerd?

 

 

Ik denk dat je het antwoord op jouw vraag hebt: wij doen dat dus niet.

 

Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat wij gelijk hebben 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

@Dennis

 

Dat heeft te maken met de werk die je uitvoert. Daar zit de verschil. Als jij een werk doet waarbij je maar paar minuten moet werken , tja dat kan. Maar bij mij is dat het geval niet. Of je moet erg veel ervaring hebben , waarbij je dus alles heel makkelijk vind.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook gebruik maken van de Pomodoro techniek. Heel in het kort:

 

Pomodoro = (

Wekker zetten

25 minuten geconcentreerd werken

5 minuten pauze (kom achter die computer vandaan!)

)

 

Elke 4 pomodoro's neem je een langere pauze.

 

Kritische factor is wel de (keuken)wekker: als je 'm hoort tikken / ziet aftellen is het animo groter (a) om aan de taak te beginnen, en (b) om 'm af te maken.

 

Meer over de Pomodoro techniek kun je vinden op de website van de bedenker, Francesco Cirillo: http://www.pomodorotechnique.com/

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een soortgelijke vraag eens gesteld: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=38044;start=msg354007#msg354007

 

Komt er op neer dat iedereen een andere manier van werken heeft. Zelf probeer ik elke dag van 9 tot 5 te werken. In de praktijk lukt mij dit echter meestal niet. Komt ook bij dat ik, net als anderen voor mij al gezegd hebben, het mij ook niet lukt uren achtereen geconcentreerd te werken. Ik vang dat op door af en toe even naar beneden te lopen om wat drinken te pakken, de konijnen te voeren of met mijn dochter te spelen.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.