Ik ben nieuw hier op het forum en (op aanraden van een mede ondernemer) wil ik hier mijn situatie voorleggen en eens kijken of jullie misschien nog wat nuttige tips voor mij hebben.
Het probleem:
Ik ben sinds augustus online met mijn webshop met honden- & kattenartikelen. Hartstikke leuk, want ik had aardig wat opstartproblemen gehad, dus nu kan ik eindelijk lekker aan de slag.
Afgelopen jaar had ik al een paar bestellingen gedaan bij een dame in Woerden. Ze levert leuke artikelen van diverse merken, waaronder artikelen van het merk Trixie uit Duitsland. De correspondentie was wel eens wat traag (soms kreeg ik pas na 2 of 3 dagen antwoord op mails), daar baalde ik van, maar dat nam ik maar voor lief omdat ik de producten nergens anders kon krijgen. Normaal haalde ik de producten bij haar op als de bestelling binnen was gekomen en betaalde dan ter plekke met de pin.
Een paar weken geleden deed ik weer een bestelling. Deze keer besloot ik om het te laten verzenden, aangezien ik deze keer niet zo makkelijk op en neer kon rijden naar Woerden. Omdat ik nog niet zo lang klant bij haar ben en ik het deze keer niet persoonlijk zou komen halen, stond ze erop dat ik het hele bedrag vooruit zou betalen. Op de factuur stond alleen dat het totaalbedrag binnen 7 dagen na levering van de bestelling pas betaald zou hoeven worden en daar wees ik haar op. Ze had de verkeerde opmaak gebruikt, maar omdat ze me toch al een paar keer in het echt had gezien, bood ze aan dat ik ook wel de helft over mocht maken en de andere helft na de levering. Dat leek me een mooie deal, ik had immers nog nooit problemen met haar gehad en ik moet wel vaker vooruit betalen als ik iets bestel dat niet standaard op voorraad is.
Na een paar dagen kreeg ik een mail van haar dat alles besteld was en dat de spullen in de loop van de volgende week (eerste week van oktober) binnen zouden komen. Ik was daar erg blij mee, want ik had tegen mijn klanten gezegd dat het wel even kon duren voor hun bestelling er zou zijn en nu zouden ze het al vrij snel krijgen!
De eerste week van oktober gebeurde er niets, dus heb ik op maandag 10 oktober een mail gestuurd, om te vragen wanneer alles binnen zou komen. Op haar website staat dat ze telefonisch slecht te bereiken is, maar de e-mails zouden minimaal 2x per dag worden gelezen en beantwoord. Helaas kreeg ik maandag geen antwoord, dus heb ik dinsdag 3x gebeld maar ik kreeg niemand te pakken. Dan maar weer een mailtje sturen, deze keer met een andere account om er zeker van te zijn dat het niet aan Outlook kon liggen! De hele week heb ik gemaild en gebeld, maar ik heb nergens reactie op gekregen. Normaal is ze wel traag, maar dit was toch wel erg raar en er bekroop me een naar gevoel....
Op zondag ben ik naar de Dibevo beurs geweest en daar zag ik een stand met Trixie spullen. Ik had gehoopt haar daar wellicht te zien, maar het bleek een ander bedrijf te zijn dat dezelfde spullen kon leveren. Uiteraard heb ik gelijk een kaartje meegenomen, het leek me mooi om over te stappen na deze bestelling. Bij de stand bleek ook dat er meerdere mensen klachten over de dame uit Woerden hadden en al snel waren overgestapt!
Vandaag heb ik contact opgenomen met Trixie in Duitsland, ik heb het verhaal daar voorgelegd en gevraagd of ze mij misschien konden vertellen of er überhaupt al spullen besteld waren. Er was inderdaad wel een bestelling gedaan, maar deze wordt voorlopig niet uitgeleverd ivm een betalingsachterstand. Bij Trixie proberen ze op het moment zelf ook in contact te komen met deze dame, maar tot op heden is het nog steeds niet gelukt. Geen goed nieuws dus!
Op aanraden van een juridisch adviseur van de KVK heb ik een ingebrekestelling verstuurd, waarin ik de overeenkomst ontbind ivm het niet nakomen van de afgesproken leveringstermijn en het verzoek om binnen 7 dagen mijn geld terug te storten. Ik denk dat hier geen reactie op zal komen, anders had ze al lang op mijn e-mails en telefoontjes gereageerd, maar ik heb nu in elk geval iets gedaan.
Edit door moderator: persoonsgegevens van derden zijn niet wenselijk in verband met indexering door zoekmachines als Google en om deze reden weggehaald.
Overigens heeft ze ook een webshop voor particulieren en ze promoot deze shop op Twitter. Haar laatste Twitter bericht is van 2 dagen geleden, ze is dus wel actief op internet maar weigert blijkbaar haar mail te beantwoorden. In haar webshop voor particulieren bied ze ook een hoop artikelen aan van het merk Trixie, ook dingen die ik bij haar besteld heb! Als ze mijn geld niet terug kan geven, zou ik het ook prima vinden om voor het openstaande bedrag een zwik spullen uit haar shop mee te nemen. Alles beter dan mijn geld kwijt zijn! Maarja, als je niet in contact kan komen, is het moeilijk afspraken maken....
Ik ben benieuwd of jullie nog tips voor me hebben om mijn geld terug te krijgen, of dat jullie haar wellicht kennen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JustJoyce
JustJoyce
Hoi allemaal!
Ik ben nieuw hier op het forum en (op aanraden van een mede ondernemer) wil ik hier mijn situatie voorleggen en eens kijken of jullie misschien nog wat nuttige tips voor mij hebben.
Het probleem:
Ik ben sinds augustus online met mijn webshop met honden- & kattenartikelen. Hartstikke leuk, want ik had aardig wat opstartproblemen gehad, dus nu kan ik eindelijk lekker aan de slag.
Afgelopen jaar had ik al een paar bestellingen gedaan bij een dame in Woerden. Ze levert leuke artikelen van diverse merken, waaronder artikelen van het merk Trixie uit Duitsland. De correspondentie was wel eens wat traag (soms kreeg ik pas na 2 of 3 dagen antwoord op mails), daar baalde ik van, maar dat nam ik maar voor lief omdat ik de producten nergens anders kon krijgen. Normaal haalde ik de producten bij haar op als de bestelling binnen was gekomen en betaalde dan ter plekke met de pin.
Een paar weken geleden deed ik weer een bestelling. Deze keer besloot ik om het te laten verzenden, aangezien ik deze keer niet zo makkelijk op en neer kon rijden naar Woerden. Omdat ik nog niet zo lang klant bij haar ben en ik het deze keer niet persoonlijk zou komen halen, stond ze erop dat ik het hele bedrag vooruit zou betalen. Op de factuur stond alleen dat het totaalbedrag binnen 7 dagen na levering van de bestelling pas betaald zou hoeven worden en daar wees ik haar op. Ze had de verkeerde opmaak gebruikt, maar omdat ze me toch al een paar keer in het echt had gezien, bood ze aan dat ik ook wel de helft over mocht maken en de andere helft na de levering. Dat leek me een mooie deal, ik had immers nog nooit problemen met haar gehad en ik moet wel vaker vooruit betalen als ik iets bestel dat niet standaard op voorraad is.
Na een paar dagen kreeg ik een mail van haar dat alles besteld was en dat de spullen in de loop van de volgende week (eerste week van oktober) binnen zouden komen. Ik was daar erg blij mee, want ik had tegen mijn klanten gezegd dat het wel even kon duren voor hun bestelling er zou zijn en nu zouden ze het al vrij snel krijgen!
De eerste week van oktober gebeurde er niets, dus heb ik op maandag 10 oktober een mail gestuurd, om te vragen wanneer alles binnen zou komen. Op haar website staat dat ze telefonisch slecht te bereiken is, maar de e-mails zouden minimaal 2x per dag worden gelezen en beantwoord. Helaas kreeg ik maandag geen antwoord, dus heb ik dinsdag 3x gebeld maar ik kreeg niemand te pakken. Dan maar weer een mailtje sturen, deze keer met een andere account om er zeker van te zijn dat het niet aan Outlook kon liggen! De hele week heb ik gemaild en gebeld, maar ik heb nergens reactie op gekregen. Normaal is ze wel traag, maar dit was toch wel erg raar en er bekroop me een naar gevoel....
Op zondag ben ik naar de Dibevo beurs geweest en daar zag ik een stand met Trixie spullen. Ik had gehoopt haar daar wellicht te zien, maar het bleek een ander bedrijf te zijn dat dezelfde spullen kon leveren. Uiteraard heb ik gelijk een kaartje meegenomen, het leek me mooi om over te stappen na deze bestelling. Bij de stand bleek ook dat er meerdere mensen klachten over de dame uit Woerden hadden en al snel waren overgestapt!
Vandaag heb ik contact opgenomen met Trixie in Duitsland, ik heb het verhaal daar voorgelegd en gevraagd of ze mij misschien konden vertellen of er überhaupt al spullen besteld waren. Er was inderdaad wel een bestelling gedaan, maar deze wordt voorlopig niet uitgeleverd ivm een betalingsachterstand. Bij Trixie proberen ze op het moment zelf ook in contact te komen met deze dame, maar tot op heden is het nog steeds niet gelukt. Geen goed nieuws dus!
Op aanraden van een juridisch adviseur van de KVK heb ik een ingebrekestelling verstuurd, waarin ik de overeenkomst ontbind ivm het niet nakomen van de afgesproken leveringstermijn en het verzoek om binnen 7 dagen mijn geld terug te storten. Ik denk dat hier geen reactie op zal komen, anders had ze al lang op mijn e-mails en telefoontjes gereageerd, maar ik heb nu in elk geval iets gedaan.
Edit door moderator: persoonsgegevens van derden zijn niet wenselijk in verband met indexering door zoekmachines als Google en om deze reden weggehaald.
Overigens heeft ze ook een webshop voor particulieren en ze promoot deze shop op Twitter. Haar laatste Twitter bericht is van 2 dagen geleden, ze is dus wel actief op internet maar weigert blijkbaar haar mail te beantwoorden. In haar webshop voor particulieren bied ze ook een hoop artikelen aan van het merk Trixie, ook dingen die ik bij haar besteld heb! Als ze mijn geld niet terug kan geven, zou ik het ook prima vinden om voor het openstaande bedrag een zwik spullen uit haar shop mee te nemen. Alles beter dan mijn geld kwijt zijn! Maarja, als je niet in contact kan komen, is het moeilijk afspraken maken....
Ik ben benieuwd of jullie nog tips voor me hebben om mijn geld terug te krijgen, of dat jullie haar wellicht kennen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33826-bestelling-wordt-niet-geleverd-wel-al-aanbetaling-gedaan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag