• 0

Bestelling wordt niet geleverd, wel al aanbetaling gedaan

Hoi allemaal!

 

Ik ben nieuw hier op het forum en (op aanraden van een mede ondernemer) wil ik hier mijn situatie voorleggen en eens kijken of jullie misschien nog wat nuttige tips voor mij hebben.

 

Het probleem:

 

Ik ben sinds augustus online met mijn webshop met honden- & kattenartikelen. Hartstikke leuk, want ik had aardig wat opstartproblemen gehad, dus nu kan ik eindelijk lekker aan de slag.

 

Afgelopen jaar had ik al een paar bestellingen gedaan bij een dame in Woerden. Ze levert leuke artikelen van diverse merken, waaronder artikelen van het merk Trixie uit Duitsland. De correspondentie was wel eens wat traag (soms kreeg ik pas na 2 of 3 dagen antwoord op mails), daar baalde ik van, maar dat nam ik maar voor lief omdat ik de producten nergens anders kon krijgen. Normaal haalde ik de producten bij haar op als de bestelling binnen was gekomen en betaalde dan ter plekke met de pin.

 

Een paar weken geleden deed ik weer een bestelling. Deze keer besloot ik om het te laten verzenden, aangezien ik deze keer niet zo makkelijk op en neer kon rijden naar Woerden. Omdat ik nog niet zo lang klant bij haar ben en ik het deze keer niet persoonlijk zou komen halen, stond ze erop dat ik het hele bedrag vooruit zou betalen. Op de factuur stond alleen dat het totaalbedrag binnen 7 dagen na levering van de bestelling pas betaald zou hoeven worden en daar wees ik haar op. Ze had de verkeerde opmaak gebruikt, maar omdat ze me toch al een paar keer in het echt had gezien, bood ze aan dat ik ook wel de helft over mocht maken en de andere helft na de levering. Dat leek me een mooie deal, ik had immers nog nooit problemen met haar gehad en ik moet wel vaker vooruit betalen als ik iets bestel dat niet standaard op voorraad is.

 

Na een paar dagen kreeg ik een mail van haar dat alles besteld was en dat de spullen in de loop van de volgende week (eerste week van oktober) binnen zouden komen. Ik was daar erg blij mee, want ik had tegen mijn klanten gezegd dat het wel even kon duren voor hun bestelling er zou zijn en nu zouden ze het al vrij snel krijgen!

 

De eerste week van oktober gebeurde er niets, dus heb ik op maandag 10 oktober een mail gestuurd, om te vragen wanneer alles binnen zou komen. Op haar website staat dat ze telefonisch slecht te bereiken is, maar de e-mails zouden minimaal 2x per dag worden gelezen en beantwoord. Helaas kreeg ik maandag geen antwoord, dus heb ik dinsdag 3x gebeld maar ik kreeg niemand te pakken. Dan maar weer een mailtje sturen, deze keer met een andere account om er zeker van te zijn dat het niet aan Outlook kon liggen! De hele week heb ik gemaild en gebeld, maar ik heb nergens reactie op gekregen. Normaal is ze wel traag, maar dit was toch wel erg raar en er bekroop me een naar gevoel....

 

Op zondag ben ik naar de Dibevo beurs geweest en daar zag ik een stand met Trixie spullen. Ik had gehoopt haar daar wellicht te zien, maar het bleek een ander bedrijf te zijn dat dezelfde spullen kon leveren. Uiteraard heb ik gelijk een kaartje meegenomen, het leek me mooi om over te stappen na deze bestelling. Bij de stand bleek ook dat er meerdere mensen klachten over de dame uit Woerden hadden en al snel waren overgestapt!

 

Vandaag heb ik contact opgenomen met Trixie in Duitsland, ik heb het verhaal daar voorgelegd en gevraagd of ze mij misschien konden vertellen of er überhaupt al spullen besteld waren. Er was inderdaad wel een bestelling gedaan, maar deze wordt voorlopig niet uitgeleverd ivm een betalingsachterstand. Bij Trixie proberen ze op het moment zelf ook in contact te komen met deze dame, maar tot op heden is het nog steeds niet gelukt. Geen goed nieuws dus!

 

Op aanraden van een juridisch adviseur van de KVK heb ik een ingebrekestelling verstuurd, waarin ik de overeenkomst ontbind ivm het niet nakomen van de afgesproken leveringstermijn en het verzoek om binnen 7 dagen mijn geld terug te storten. Ik denk dat hier geen reactie op zal komen, anders had ze al lang op mijn e-mails en telefoontjes gereageerd, maar ik heb nu in elk geval iets gedaan.

 

Edit door moderator: persoonsgegevens van derden zijn niet wenselijk in verband met indexering door zoekmachines als Google en om deze reden weggehaald.

 

Overigens heeft ze ook een webshop voor particulieren en ze promoot deze shop op Twitter. Haar laatste Twitter bericht is van 2 dagen geleden, ze is dus wel actief op internet maar weigert blijkbaar haar mail te beantwoorden. In haar webshop voor particulieren bied ze ook een hoop artikelen aan van het merk Trixie, ook dingen die ik bij haar besteld heb! Als ze mijn geld niet terug kan geven, zou ik het ook prima vinden om voor het openstaande bedrag een zwik spullen uit haar shop mee te nemen. Alles beter dan mijn geld kwijt zijn! Maarja, als je niet in contact kan komen, is het moeilijk afspraken maken....

 

Ik ben benieuwd of jullie nog tips voor me hebben om mijn geld terug te krijgen, of dat jullie haar wellicht kennen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar hebben wij ook al aan gedacht, maar je kunt alleen op afspraak langskomen, want ze is niet op vaste dagen of tijden aanwezig. Ze zit in een grote loods, waarbij je niet van buiten naar binnen kan kijken. Al zou ze aanwezig zijn, dan kan ze alsnog doen of ze er niet is.

 

Stel dat ze in het ziekenhuis ligt, als ze kan twitteren, kan ze ook haar e-mail lezen, of haar telefoon opnemen!

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel tijd kost het je om langs te rijden? Probeer het vervolgens eens bij de buren, naamgenoten in het regionale telefoonboek en haar lokale bankfiliaal om informatie in te winnen. Het lijkt me dat die bestelling in ieder geval niet spoedig uitgeleverd gaat worden en dat daar niet over gecommuniceerd wordt, voorspelt niet veel goeds.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net een mail terug gehad van de Dibevo (brancheorganisatie), daar had ik gister naartoe gemaild om te vragen of die misschien nog wat voor me konden betekenen, gezien ze bij hun aangesloten is. Een stukje uit de mail:

 

"Wat u in uw e-mail beschrijft is ons helaas vaker ten gehore gekomen. Wij hebben mevrouw D. hier meerdere keren op aangesproken waarbij zij beloofde op beterschap. Er hebben echter geen veranderingen bij haar plaats gevonden, waardoor wij genoodzaakt zijn haar als lid te royeren. Dit hebben wij bij ons hoofdbestuur voorgelegd en met ingang van 2012 is dit effectief. Het logo zal daarom per 1 januari van haar website verdwijnen."

 

Ook van de leverancier uit Duitsland heb ik vanochtend nog een mailtje ontvangen:

 

"We are very sorry but we do have the same problems right now! We have already tried to reach her for so many times. A few minutes ago we wrote a new email again. Right now we will not send any items to her!"

 

Dus die bestelling komt echt niet! Dat wist ik natuurlijk al, maar dit bevestigd het alleen maar meer. Vandaar dat ik gister ook een ingebrekestelling naar haar verstuurd heb. Maar daar krijg ik ongetwijfeld geen reactie op....

 

Iemand zei tegen me, kun je geen aangifte doen. Jullie enige idee of dat kan?

 

Edit: Ik zie dat jullie in het eerste bericht haar naam weg hebben gehaald, daarom zal ik hem uit dit bericht ook schrappen. Jammer, want ik had gehoopt hier misschien ook wat mensen tegen te komen die wellicht zaken met haar doen. Het zou erg fijn zijn als niemand meer de dupe van haar kan worden!

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk zou geen tijd aan aangifte willen besteden, bij particulier-zakelijke relatie maak je nog wat kans maar ik heb niet het idee dat de politie tijd zal stoppen in een zakelijke-zakelijke relatie, kijk maar hoe vaak je problemen ziet bij programma's zoals opgelicht waar de politie wegens tijdgebrek niet kon helpen.

 

Het is lastig wat het beste te doen. Ik weet niet om hoeveel geld het gaat? Ik persoonlijk zou de neiging hebben nog tijdje netjes te blijven omdat 'je met honing meer bereikt dan met azijn', maar daar is het nu al te laat voor.

Link naar reactie
  • 0

Dat gaat ook niet werken, dan kan ik tot in de eeuwigheid blijven wachten!

 

Het gaat om ruim € 200,- iets wat voor mij veel geld is, gezien ik alles opgezet heb met spaargeld en mijn buffer er helemaal doorheen is gevlogen door tegenslagen die ik eerder dit jaar heb gehad. Het geld kan ik dus eigenlijk niet missen...

Link naar reactie
  • 0

Dat gaat ook niet werken, dan kan ik tot in de eeuwigheid blijven wachten!

...

dat kun je niet 100% zeker weten, het kan ook om betalingsproblemen gaan waar ze bovenop probeert te komen zodat ze haar zaak goed kan krijgen. Ik wil het niet goed praten, maar het helpt niet om het goed af te laten lopen.

Link naar reactie
  • 0

Maar als je iets goed af wilt laten lopen, laat je niet 3 weken niets van je horen als je weet dat iemand op een bestelling van jou zit te wachten! En al helemaal niet als iemand al meerdere keren gemaild en gebeld heeft. Dat zou ik nu eens bij mijn klanten moeten doen....

 

Vergeet niet dat ze dit dus al langere tijd doet, bij meerdere mensen en nu zelfs ook niets meer van zich laat horen bij haar belangrijkste leverancier. Hoe kunnen wij afspraken met iemand maken die geen thuis geeft? Als je iets echt op wilt lossen, dan beantwoord je in elk geval je mail. Ze bezorgt mij nu ook een hoop problemen en dat is niet fair!

Link naar reactie
  • 0

Joyce, hier vind je de oplossing naar ik vrees niet. Het is heel vervelend voor je. Je hebt je frustratie hier kunnen uiten, maar je hebt ook zelf het risico genomen om iemand met deze reputatie aan te betalen. Jullie zijn op een steenworp afstand van elkaar gevestigd.

 

Bij die branche-organisatie zou ik met meerdere stakeholders wel op onmiddellijke royering aandringen als er meer, actuele klachten zijn. Kun je geen dealerschap van die Duitse firma verwerven?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik wist niet dat ze deze reputatie had, daarom wil ik ook graag in contact komen met andere gedupeerden, om te kijken of we de handen ineen kunnen slaan. Ik doe nu ongeveer een jaar zaken met haar en ondanks dat ze af en toe wat traag op mailtjes reageerde, heb ik nooit problemen met haar gehad! Anders had ik uberhaupt nooit wat bij haar besteld en al helemaal nooit wat aanbetaald...

 

Maar goed, ik had stiekem gehoopt dat ik hier mensen zou vinden die wellicht ooit in hetzelfde/vergelijkbaar schuitje hebben gezeten, of misschien dat iemand wat juridisch advies zou hebben.

 

Ik laat het er in elk geval niet bij zitten en ga kijken of ik nog wat met de Duitse firma kan regelen, al zit een dealerschap er niet in helaas ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik laat het er in elk geval niet bij zitten en ga kijken of ik nog wat met de Duitse firma kan regelen, al zit een dealerschap er niet in helaas ;)

 

Via hen kun je ongetwijfeld wel meer gedupeerden vinden verwacht ik.

 

Maar belangrijker nog: mag ik vragen of het om een groot bedrag gaat, is het een bedrag wat je als "zondegeld" kunt missen?

 

Niet dat ik het precies hoef te weten, maar ik bedoel te zeggen dat het soms beter is het hierbij te laten en je energie positiever te gaan richten (je gaf zelf al aan een ander bedrijf te hebben gevonden dat dezelfde spullen kon leveren). Het is zonde van je geld, maar er nog meer energie insteken is óók zonde (en kost uiteindelijk ook geld, namelijk aan 'opportuniteitskosten').

 

Het is soms even slikken, ik ken het. Wij hadden ooit een partner die veel geld heeft gekost. We hebben hem teveel vertrouwd en hij bleek ook een oplichter te zijn met een boel mooie praatjes die onwaar bleken te zijn en inmiddels een mooie lease-auto en een duur door ons bekostigd huurpand in hartje Den Haag, waar we nog máánden aan hebben moeten betalen terwijl het leegstond). Uiteindelijk hebben mijn partner en ik heel snel besloten daarmee te kappen, ons verlies te nemen en alles als leergeld te beschouwen, en ons op positiever zaken te richten. Waar we achteraf nog steeds héél blij mee zijn.

 

Edit: ik zie hier dat je het bedrag al genoemd hebt (dankjewel Highio voor de oplettendheid!). Ik zou het, hoe zuur het ook is, hier bij laten Joyce. Het gaat je alleen maar negatieve energie kosten, en daar moet je echt voor waken...

Link naar reactie
  • 0

Negatieve energie heeft het me helaas al gekost, dat is jammer, maar daar ontkom je niet aan in dit soort situaties. Het is gelukkig een relatief klein bedrag, maar voor mij op dit moment veel geld. Al heeft het natuurlijk geen zin om hier weken lang achteraan te gaan zitten. Ik heb nog 1 idee om wellicht wat terug te zien van mijn geld, dat ga ik nog proberen en anders moet ik idd mijn verlies maar nemen.

 

Ik ga in elk geval lekker verder met het andere bedrijf (daarom kan ik ook geen dealer worden, ze voorzien de BeNeLux), dan kan ik wellicht de schade bij mijn eigen klanten nog beperken, want uiteindelijk draait het allemaal om m'n klanten! Gelukkig heb ik ontzettende mazzel dat ik van begin af aan al een slag om de arm heb gehouden wat betreft de levertijd en heb ik op dit moment zeer geduldige klanten die mij ook de mogelijkheid geven om dit goed op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij namen bij N D spullen af van haar groothandel voor onze webwinkel wat een drama !

Deze dame heeft jammer genoeg zelf ook vele internet winkels en een vaste dieren winkel

 

Zeer gebrekkige communicatie, mails werden vaak niet of pas na lange tijd beantwoord, de implementatie van haar spullen in onze shop waarvoor we moesten betalen werkte na maanden en maanden nog steeds niet waardoor we vele problemen met klanten gehad hebben en elke dag uren zoet waren met problemen oplossen en aanpassingen , op afspraken werd steeds teruggekomen en dan moest het plots weer anders, als je je facturen niet nakeek kon je er donder op zeggen dat ze je teveel geld uit je zakken probeerde te jagen en na 1 klacht toen we erachter kwamen dat ze ons teveel liet betalen voor de spullen waren we ''plots heel toevallig'' geblokkeerd op de groothandels website en ga zo maar verder !

 

Wat ze ook doet is beloven dat spullen op voorraad zijn maar vervolgens blijkt dit meestal helemaal niet zo te zijn want ze heeft simpelweg het geld niet om serieuze dingen op voorraad te nemen en mag de klant rustig 3 weken wachten op zijn bestelling vervolgens mag je er zelf elke dag achter aan gaan mailen waar de bestelling blijft en word je gewoon aan het lijntje gehouden. Je wordt NOOIT op de hoogte gehouden van de status van je bestelling ALS de klant dan EINDELIJK zijn bestelling krijgt ontvangt deze vieze smoezelige spullen die zonder eerste te wassen onbruikbaar zijn en deze worden dan nog verzonden in een plastic grijze vuilzak ook !! Haar enige reactie is dan dat ze het niet begrijpt hoe dit zo kan, dat het vast een misverstand zal zijn (standaard antwoord op alles )maar ja dat de spullen dan ook nu eenmaal al 4 jaar in haar winkel liggen en daar moet je het dan maar mee doen nou ga dat maar eens vertellen aan je klanten !

Ook kwamen we er achter dat ze tegen de afspraken in HAAR factuur meestuurt naar onze klanten met al haar gegevens op EN met een prijssticker van zichzelf met goedkopere prijzen op dan dat het bij ons in de shop koste en dat terwijl wij zelf haar gegeven prijzen hanteerde in onze shop dus de prijzen zoals zij ze zelf had opgegeven lekkere sluikreclame voor zichzelf dus en zo kwamen klanten natuurlijk nooit meer terug bij ons !!

 

Je kan je voorstellen hoeveel problemen we door mevr D met onze klanten gehad hebben en tevens klanten die natuurlijk nooit meer terugkomen.

 

Als je haar aanspreekt op prolemen zijn er 3 opties of ze houd zich van de domme en begrijpt er zgn helemaal niks van, of ze komt met de mooiste smoezen of je krijgt nog een grote bek aan toe ook en dan is het allemaal je eigen schuld !

 

De moment we melden dat we definitief met haar stopte naar de zoveelste aanvaring begon ze nog te dreigen ook dat ze nog te versturen bestellingen dan wel zou achterhouden en EISTE ze dit en dat en zus en zo ook zouden we een incasso krijgen voor de nog te betalen restant van de implementatie die dus nooit gewerkt heeft nou we kijken er hartelijk naar uit ! We laten het gewoon tot een rechtzaak komen en kijken hoe een rechter over deze vuile bedriegster gaat oordelen

ze is verder ook al uit de branchevereniging divebo gegooid recent om dezelfde redenen omdat die ook niets meer met haar te maken wouden hebben.

 

Ik begrijp werkelijk waar niet hoe dom je moet zijn om jezelf zo in de vingers te snijden gezien we 2 winkels met haar spullen hadden en er nog een derde in de maak was waaruit ze nu dus ook al geen inkomen meer heeft maar uiteraard krijgt dit verhaal nog een staartje en laten we het hier niet bij !

Wat me zorgen baart is tevens dat in 1 van haar shops ze een deel van mijn assortiment heeft staan WAT ZE ZELF NIET HEEFT EN NIET KAN HEBBEN en deze dus allicht wel zal verkopen aan klanten maar uiteraard nooit levert. Dat zou ook verklaren waarom ze een ganse dag in mijn shop zit te neuzen tussen producten waar ze helemaal niets mee te maken heeft terwijl ze niks meer te zoeken heeft in onze shop.

(dit kunnen we gelukkig wel zien ad hand van haar ip adres )

 

Mensen kijk aub uit vooraleer je iets bij deze dame koopt want we hebben het zelf mogen ervaren, ze blijft ook maar winkel na winkel aanmaken onder diverse namen (zal ook niet zonder reden zijn )

 

LEES DE VELE REACTIES VAN SLACHTOFFERS OP DE ONDERTUSSEN VELE WEBSITES OP INTERNET

 

Helaas mogen hier geen naam gegevens bekend staat maar voor diegene die weten of willen weten over wie het gaat neem aub contact met me op zodat we samen stappen kunnen ondernemen !!

Link naar reactie
  • 0

Zo te horen hebben jullie veel meer gedoe met haar gehad dan ik! Wat dat betreft ben ik blij dat ik praktisch al mijn spullen uit eigen voorraad kan leveren (enkele exclusieve/dure producten daargelaten).

 

Ik heb uiteindelijk mijn laatste reddingsplan uitgevoerd, namelijk door mij voor te doen als een klant die wat wou kopen, maar die dit dan wil in de winkel op wou komen halen. Binnen enkele minuten had ik reactie terug! Wat weer erg "grappig" was, was dat de producten die ik in de webshop besteld had, niet eens allemaal op voorraad waren! Was ik dus een echte klant geweest die met iDeal had betaald, dan was ik m'n geld kwijt geweest aan producten die ze niet eens heeft. Zo werd voor mij nog eens extra bevestigd wat een oplichter het is.

 

Maar goed, ik ben dus langs gegaan met mijn vriend en ik heb mijn geld terug gevraagd. Ze deed heel zielig en hield zich van de domme, tot ik haar confronteerde met haar eigen uitspraken en alle feiten (had alles zwart op wit bij me). Uiteindelijk ging ze het geld pakken en zei ze dat ze niet het hele bedrag cash had, dus of ze de rest later over mocht maken. Overmaken is prima, maar dan wel hier en nu, want we waren niet van plan om nog een keer te gaan rijden voor de rest van het geld. Ze heeft het toen ter plekken overgemaakt en daarna heb ik nooit meer wat van haar gehoord. Uiteindelijk heb ik het hele verhaal ook nog hier en daar op internet geplaatst om andere mensen te waarschuwen, dus mochten jullie het hele verhaal willen horen dan kan ik wel even een link opzoeken.

 

Iedereen die met haar te maken krijgt wil ik veel succes wensen, vooral als je niet in de buurt woont ::)

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig hebben we ook zelf best wel wat op voorraad inderdaad maar evengoed hebben we nu circa 4000 producten minder in de shop van de ene op de andere dag, dat is natuurlijk een hele klap en komt je sales niet ten goede en wat te denken van de 4000 linken in Google die nog wel enige tijd blijven staan en waarbij bezoekers een 404 melding krijgen en dus ook nooit meer terugkomen...

 

Gelukkig hebben we de middelen om de shop weer aan te vullen met producten maar uiteraard is dat ook niet even in een dag gedaan en zijn we hier wel een paar weken zoet mee.En voor de echt luxe producten is het als beginnend ondernemer gewoon niet haalbaar om ook dat nog eens op voorraad te hebben zelf dan zouden we straks zelf een groothandel zijn ipv een webshop.

Gelukkig waren we hier reeds mee bezig omdat ik de bui al wel voelde aankomen we hadden nl al eerder problemen met haar gehad waarbij we ook pas reactie kregen toen de dreigden naar de politie te gaan. Uiteraard schrok ze zich rot en kwam ze met allerlei excuses en smoezen die aannemelijk hadden kunnen zijn dus omdat we van haar afhankelijk waren voor de echt exclusieve spullen besloten we haar nog een kans te geven 1 omdat we vinden dat iedereen een kans verdiend om zich te bewijzen en 2 omdat we ondertussen een 2de en maar liefst 3de website hadden gemaakt met delen van haar assortiment !

 

Die shops en daarmee de maanden werk hebben we nu natuurlijk ook moeten sluiten want ipv de beloofde beterschap en vertrouwen ging het enkel van kwaad naar heel veel erger !!

 

Helaas is ze zodanig dom om niet te beseffen dat haar praktijken altijd zullen uitkomen al was het enkel nog maar omdat klanten komen klagen .

En inderdaad bied ze producten aan die ze zelf niet heeft en zelfs nog nooit bij voorbaat gezien heeft die ze dan naar zichzelf laat dropshippen probleem is alleen dat de producten die ze dan zelf besteld meestal niet geleverd worden gezien haar eigen achterstand bij alle leveranciers.

 

Volgens mij heb ik je verhaal ook gelezen op checkwebwinkel kan dat kloppen ? Ja met even Googlen kom je ver en verbaas je je over de tientallen zo niet meer mensen die door haar gedupeerd zijn !!

 

Ik vind het dan ook zwaar knudde dat hier geen gegevens mogen geplaatst worden want zo gaat ze geheid nog veel meer slachtoffers maken ! ik snap ook werkelijk waar niet hoe deze ''dame'' haar zaken nog kan voeren...

 

Moest er verder nog iemand een BETROUWBARE dropshipper weten om onze shops weer verder mee aan te vullen hoor ik het ook HEEL graag !! Alles dat met dieren te maken heeft is welkom .Zoals gezegd hebben we best zelf wel wat op voorraad maar nog niet de middelen om zo ver uit te groeien dat we alles zelf aan kunnen kopen al helemaal niet meer gezien de orders en klanten die we door mevr N D zijn kwijtgeraakt en de vele vele maanden werk die nu voor niks geweest zijn...

Link naar reactie
  • 0
en wat te denken van de 4000 linken in Google die nog wel enige tijd blijven staan en waarbij bezoekers een 404 melding krijgen en dus ook nooit meer terugkomen...

Dat lijkt mij ook eeuwig zonde. Maar... waarom stuur je die bezoekers niet gewoon door naar je hoofdpagina of naar een speciale pagina met andere aanbiedingen. Als je toegang hebt tot je webserver kun je dit met 1 regel in .htaccess doen, bv. op deze manier:

ErrorDocument 404 /index.php

Een andere methode is een eigen 404-pagina maken. Vraag als je dit zelf niet kan je webdeveloper maar om hulp...

Link naar reactie
  • 0

Wat die zoekresultaten betreft, daar heb je als eigenaar van de site zelf ook invloed op. Ik weet niet precies hoe je structuur is maar je kunt resultaten uit Google's laten cache verwijderen: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=1663416

 

Mochten gebruikers toch op een niet bestaande pagina komen, dan zou ik eerder een custom '404' pagina maken dan dat ze automatisch op de hoofdpagina komen. Als ik zelf als bezoeker verwacht in één keer bij een artikel uit te komen maar in plaats daarvan verschijnt de hoofdpagina, dan druk ik al snel op backspace en kies een ander zoekresultaat. Als je deze bezoeker opvangt op een custom 404 pagina kun je hem overhalen om toch je site te doorzoeken door een korte uitleg (artikel bestaat niet meer, alternatief artikel in assortiment, oid.) en dan een zoekvenster of overzicht van de categorieën aan te bieden.

Link naar reactie
  • 0

en wat te denken van de 4000 linken in Google die nog wel enige tijd blijven staan en waarbij bezoekers een 404 melding krijgen en dus ook nooit meer terugkomen...

Dat lijkt mij ook eeuwig zonde. Maar... waarom stuur je die bezoekers niet gewoon door naar je hoofdpagina of naar een speciale pagina met andere aanbiedingen. Als je toegang hebt tot je webserver kun je dit met 1 regel in .htaccess doen, bv. op deze manier:

ErrorDocument 404 /index.php

Een andere methode is een eigen 404-pagina maken. Vraag als je dit zelf niet kan je webdeveloper maar om hulp...

 

Hoi,

 

Bij een 404 worden bezoekers ook automatisch terug naar de homepage gestuurd maar toch...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.