Wat is de achterliggende gedachte van dit forum?

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

Nu ik dit forum wat onderzocht heb en de vele gestopte vragen zie vraag ik me af wat de meetwaarde is voor nieuwe initiatieven die nog in een ontwikkeling fase zijn en nog geen idee bescherming hebben aangevraagd..

 

Als ik mijn plan hier zou omschrijven in detail, wie loopt er dan mee weg?

 

Is het niet vanzelfsprekend dat wanneer men nog in een onderzoekende periode zit er een beetje om heen draait?

 

Maar ik lees een elke keer weer de antwoorden van moderatoren "dit is te vaag en daarom word deze topic gesloten"

 

Dus mijn straffe vraag is nu, zijn jullie hier om leuke ideeën te bemachtigen van onnozelen of om daadwerkelijk mensen op de juiste weg te helpen?

 

Vraag me af hoe lang dit hier blijft staan? met vriendelijke groeten van, niets voor niets Anoniem A.U.B.

Link naar reactie

Als ik mijn plan hier zou omschrijven in detail, wie loopt er dan mee weg?

Is het niet vanzelfsprekend dat wanneer men nog in een onderzoekende periode zit er een beetje om heen draait?

Maar ik lees een elke keer weer de antwoorden van moderatoren "dit is te vaag en daarom word deze topic gesloten"

 

We kunnen op een openbaar forum niets doen aan bescherming van iemands ideeën, dus wat verwacht je dan???

Kip en ei verhaal: iemand stelt vage vragen over een vaag plan omdat hij/zij niet te veel info wil prijsgeven.

Wij kunnen op HL niets met vage vragen en vage plannen om advies op te geven. Dus dan houdt het gewoon op en is HL blijkbaar voor die mensen die de info onder de pet moeten/willen houden geen geschikt medium.

 

Dus mijn straffe vraag is nu, zijn jullie hier om leuke ideeën te bemachtigen van onnozelen of om daadwerkelijk mensen op de juiste weg te helpen?

 

een beetje meer respectvol mag wel >;(

 

Je schrijft het zelf al: topics die onvoldoende concreet zijn, worden gesloten. Waarom denk je dan dat wij ideeën van onnozelen lopen in te pikken? Wat moeten wij met die onconcrete informatie?

 

En zoals geschreven: voor sommigen is dit niet het juiste medium en die mensen kunnen we dus niet op weg helpen hier.

Vraag me af hoe lang dit hier blijft staan?

 

Want ???

Als je idee van HL en haar mods is dat we alles onder het laken vegen en achter de schermen doen, dan druk ik je graag op het hart om goed te lezen op het forum. Alles gaat in het openbaar en we schuwen kritiek nooit. Maar het zou leuk zijn, als die kritiek dan ook terecht is.....

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Allereerst verplaats ik als moderator je topic graag naar het juiste board :)

 

Het doel van dit forum is om ondernemers te steunen, stimuleren, van informatie te voorzien en soms ook gewoon te vermaken (het ondernemerschap kan soms eenzaam zijn, hier zitten dus lotgenoten). De twee oorspronkelijke oprichters, beide ondernemers met een faillissement achter de rug en (tijdelijk) even in overheidsdienst, wilden een plek creëren waar ondernemers met elkaar en onder elkaar kunnen sparren, vragen kunnen stellen, elkaar kunnen inspireren en enthousiasmeren, en ook in slechtere tijden elkaar kunnen voorzien van raad en eventueel daad.

 

Omdat Nederland gebaat is bij meer ondernemerschap en meer innovatie, bij starten, groeien en je ambities waarmaken, is dat de focus van het forum. En een zeer belangrijk uitgangspunt: Higherlevel.nl is voor en door ondernemers. Niet voor de overheid, niet voor werknemers, niet voor studenten: puur voor hen die ondernemer zijn (rijp of groen) of daar serieus over nadenken.

 

Dat vraagt om een scherpe focus, want je kunt je voorstellen dat er heel veel mensen zijn die een graantje mee willen pikken. We hebben een groot aantal leden die soms lang of soms kort actief zijn, en die vrijwillig en vrijblijvend adviezen geven of meedenken bij uitdagingen of problemen. Dat trekt ook allerlei secundaire doelgroepen aan zoals studenten die een enquête moeten doen van hun studie, commerciële marktonderzoekers, adviseurs die ondernemers als doelgroep hebben, of mensen die alleen maar reclame willen maken. En soms ook simpelweg dromers. Nu is dromen niet erg, maar we hopen met z'n allen wel de link naar serieus ondernemerschap - naar simpelweg 'doen!' - in stand te houden, daarom worden sommige topics gesloten wegens 'te vaag'.

 

Al hoop ik dat we dat niet te vaak doen, eerlijk gezegd. Ook zelfredzaamheid - een belangrijke eigenschap voor ondernemers - wordt gestimuleerd, door topics die wel erg naar de bekende weg vragen of waarvoor de vraagsteller zelf weinig moeite heeft gedaan, te sluiten. Het 'gevaar' is anders dat interessantere discussies ondersneeuwen of mensen afhaken omdat telkens dezelfde soorten vragen aan bod komen, en dat zou zonde zijn. Vandaar dat de moderatoren, die overigens allemaal zelf ondernemer zijn en dit volledig op vrijwillige basis doen, soms wat streng overkomen. Dat is puur om te helpen van Higherlevel.nl een heel interessante kennis- en kennissenplek te maken en te houden .

 

Ik hoop dat je wat kunt met mijn reactie!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Wat een flauw antwoord is dit?

 

Heb het niet over een eerder gestelde vraag, maar over hoe en wat dit forum wil berijken, nadat ik heel aandachtig het forum heb nagezocht, iets wat jullie bemoedigen.

 

Ik heb de fout al eens gemaakt om mijn ideeën uit een te zetten, doe ik niet meer zo maar en wil eerst eens overtuigd worden van de meetwaarden en veiligheid, is dat een belediging?

 

Wel het soort antwoord dat ik verwachte trouwens.

Link naar reactie

We zijn gewoon een openbaar forum, dus nee, je ideëen zijn niet veilig als je ze hier plaatst. Ze staan dan namelijk online en worden binnen een paar minuten geindexeerd en daarnaast door honderden mensen of meer gelezen.

 

We willen ook niet bereiken dat jij hier je plannen tot in detail uiteenzet. We willen alleen de mogelijkheid bieden om te sparren met andere ondernemers, antwoord te krijgen op specifieke vragen of te leren van de ervaringen van anderen.

 

Laat ik de vraag eens omdraaien: Wat verwacht je van dit forum?

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Jeroen vind dat je een net antwoord heb gegeven en dat doet weer goed.

 

Toch blijf ik bij mijn feit dat echt vernieuwende onderwerpen hier niet veilig zijn.

Maar ja ik wens je veel sterkte en een mooie dag toe.

Link naar reactie

Wat een flauw antwoord is dit?

 

Ik heb de fout al eens gemaakt om mijn ideeën uit een te zetten, doe ik niet meer zo maar en wil eerst eens overtuigd worden van de meetwaarden en veiligheid, is dat een belediging?

 

Ik voel me zeker niet beledigd, maar waarom vind je mijn reactie flauw?

Jij vraagt naar de achterliggende gedachte van dit forum en richt je daarbij specifiek op vragen die gesloten worden omdat ze te vaag zijn. Ik geef mijn visie daarop (kip en ei vraagstuk) en dan is dat flauw?

Wat had je dan willen horen ???

 

Wel het soort antwoord dat ik verwachte trouwens.

 

Over flauwe reacties gesproken....

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Dus mijn straffe vraag is nu, zijn jullie hier om leuke ideeën te bemachtigen van onnozelen of om daadwerkelijk mensen op de juiste weg te helpen?

Dat laatste natuurlijk, alleen moet je je wel bedenken dat de leden van dit forum ondernemers zijn die niet de tijd hebben om de hele dag hier op HL vragen te beantwoorden.

 

Concrete vragen zullen dus, doordat ze relatief weinig tijd vergen, eerder reakties krijgen dan onderwerpen met vage plannen waar je eerst moet proberen om de informatie die je uberhaupt nodig hebt om wat zinnigs te kunnen zeggen eruit te peuteren.

 

HL is dus een forum waar je in antwoorden op vragen kunt krijgen, en geen denktank waar je een ballonnetje op kunt laten om te kijken of het wat wordt - daar hebben de meeste mensen domweg geen tijd voor en/of geen zin in.

Link naar reactie

...

 

Maar ik lees een elke keer weer de antwoorden van moderatoren "dit is te vaag en daarom word deze topic gesloten"

...

Meestal gaat het dan om berichten zoals 'ik wil een eigen zaak starten, wat moet ik daarvoor doen'. Ze kunnen niet verwachten dat alles hier voorgekauwd wordt. Het is wel de bedoeling dat er zelf al onderzoek is gedaan. Vooral bij zulke algemene vragen kun je geen advies geven, immers bij een eigen webwinkel komen hele andere dingen kijken dan bv bij een schoonmaakbedrijf. Je hoeft niet bang te zijn dat het forum bedoeld is om andermans ideeën te stelen, daarvoor hebben de moderators al veels te succesvolle eigen zaken.

Link naar reactie
Nou we zijn wakker geworden, en hoe snel.

 

Toch maar mijn profiel verwijderen, kan dat?

 

Tja, het zegt ook wat hoeveel Higherlevel.nl voor ons leeft :) Ik vind je reactie wel zonde, want de antwoorden zijn toch juist inzichtrijk over hoe je Higherlevel.nl kunt gebruiken (en hoe niet)?

 

Kort gezegd: nee, Higherlevel.nl is niet goed om geheime plannen op te delen. Het hele openbare internet is daar ongeschikt voor. En dat is ook nooit het doel geweest van het forum.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Nu ik dit forum wat onderzocht heb en de vele gestopte vragen zie vraag ik me af wat de meetwaarde is voor nieuwe initiatieven die nog in een ontwikkeling fase zijn en nog geen idee bescherming hebben aangevraagd..

 

Als ik mijn plan hier zou omschrijven in detail, wie loopt er dan mee weg?

 

Is het niet vanzelfsprekend dat wanneer men nog in een onderzoekende periode zit er een beetje om heen draait?

 

Maar ik lees een elke keer weer de antwoorden van moderatoren "dit is te vaag en daarom word deze topic gesloten"

 

Dus mijn straffe vraag is nu, zijn jullie hier om leuke ideeën te bemachtigen van onnozelen of om daadwerkelijk mensen op de juiste weg te helpen?

 

Vraag me af hoe lang dit hier blijft staan? met vriendelijke groeten van, niets voor niets Anoniem A.U.B.

 

 

Blijft lastig dat Nederlands ...

Link naar reactie

Nu ik dit forum wat onderzocht heb en de vele gestopte vragen zie vraag ik me af wat de meetwaarde is voor nieuwe initiatieven die nog in een ontwikkeling fase zijn en nog geen idee bescherming hebben aangevraagd..

 

Als ik mijn plan hier zou omschrijven in detail, wie loopt er dan mee weg?

 

Is het niet vanzelfsprekend dat wanneer men nog in een onderzoekende periode zit er een beetje om heen draait?

 

Maar ik lees een elke keer weer de antwoorden van moderatoren "dit is te vaag en daarom word deze topic gesloten"

 

Dus mijn straffe vraag is nu, zijn jullie hier om leuke ideeën te bemachtigen van onnozelen of om daadwerkelijk mensen op de juiste weg te helpen?

 

Vraag me af hoe lang dit hier blijft staan? met vriendelijke groeten van, niets voor niets Anoniem A.U.B.

 

Wat is dit nou weer voor een onzin?

 

HL is een forum met vele ondernemers waar ik een diep respect voor heb, ze helpen vrijwillig anderen en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze je eerder goede ideen kunnen aandragen dan dat ze van je zullen pikken.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik zie dat je in je andere topic gewoon 2 serieuze antwoorden krijgt en dan dit! Wat ben je voor een onbeschofte loser? Gepest op school vroeger? Ctrl -alt-del en dan geen hl meer intikken aub.

 

Danny

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

@Frans

 

 

Wat een vergelijking.....Huilen in een ander topic.....

 

Zijn jullie op oorlogspad? Houd de debielen binnen en jaag de betere reageerders de deur uit?

Link naar reactie

Zijn jullie op oorlogspad? Houd de debielen binnen en jaag de betere reageerders de deur uit?

 

"Jullie"?

 

Kneuzen geef ik op persoonlijke titel, daar komt geen 'jullie' aan te pas

 

Je kunt je afvragen of iemand die termen als 'debielen' , 'onbeschofte loser' , online gebruikt nou zo'n 'betere reageerder is'

 

En ja, ik waardeer 98% van je berichten heel erg, maar soms ga je, wellicht onbedoeld, in mijn ogen even wat te ver, en daar zeg ik dan wat van.

 

*disclaimer: dit bericht is op persoonlijke titel en verwoordt geen moderatorstandpunt in welke vorm dan ook*

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Zijn jullie op oorlogspad? Houd de debielen binnen en jaag de betere reageerders de deur uit?

 

"Jullie"?

 

Kneuzen geef ik op persoonlijke titel, daar komt geen 'jullie' aan te pas

 

Je kunt je afvragen of iemand die termen als 'debielen' , 'onbeschofte loser' , online gebruikt nou zo'n 'betere reageerder is'

 

En ja, ik waardeer 98% van je berichten heel erg, maar soms ga je, wellicht onbedoeld, in mijn ogen even wat te ver, en daar zeg ik dan wat van.

 

*disclaimer: dit bericht is op persoonlijke titel en verwoordt geen moderatorstandpunt in welke vorm dan ook*

 

GDV, een type als Altan is zo tenenkrommend denigrerend,van de hoerige Nederlandse vrouw tot aan het importeren van een vrouw uit de bergen, en dan twijfel je aan mij ''als betere reageerder.....

 

Maar gaat idd erg offtopic. Excuss daarvoor aan de geweldige topicstarter

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.