• 0

Te veel of te weinig informatie op mijn website?

Omschrijving van je concept:

Timemanagementtrainingen op basis van de "Getting Things Done" methode.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De trainingen lopen al langere tijd, maar niet zo lekker als ik wel zou willen. Mijn vorige trainingen kostten 3 halve dagdelen, en dat was voor veel mensen lastig in te plannen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een timemanagementmethode verspreiden die weliswaar praktisch is en blijft, maar dieper gaat dan de alledaagse "lifehacking" trucjes. Goed timemanagement is vooral een kwestie van inventariseren, organiseren en realiseren van je doelen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zoals bij zoveel aan te leren dingen is één trainingsmoment onvoldoende om je de GTD methode ook werkelijk eigen te maken. Je hoort het verhaal aan, probeert het eenmaal weer op de werkplek vervolgens uit, loopt tegen problemen aan en gooit het concept met een diepe zucht opzij: weer iets dat niet werkt.

 

Voorheen gaf ik de training in drie dagdelen, met minimaal een week tussenruimte. Dat blijkt voor veel organisaties lastig in te plannen. Nu doe ik één hele dag, met ter ondersteuning maandelijks telefonische seminars waarin specifieke onderwerpen worden uitgeplozen, en vragen worden beantwoord.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat ik me vooral afvraag is of ik bovenstaande redenering voldoende duidelijk weet te maken op mijn website. Is er niet te veel (of juist te weinig) uitleg? Is duidelijk welk probleem ik denk te helpen oplossen? Is duidelijk hoe ik dat doe?

 

Andere op- en aanmerkingen over mijn site neem ik natuurlijk ook graag mee!

 

-edit- Misschien wel handig om even de link toe te voegen: http://www.gripopjewerk.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Een cursus time-management voor mensen die tijd tekort komen, in drie halve dagdelen. Dat heeft iets komisch.

 

Net zo komisch als geld uitlenen aan bedrijven die geld tekort komen? Bedoel je daarmee te zeggen dat alleen mensen met genoeg tijd een timemanagement training zouden moeten volgen?

 

Volgens mij moet je de eerste les gratis weggeven. Op internet. Zodat ze tijd kunnen vrijmaken voor de rest.

 

De nieuwsbrief en de weblog bevatten hopen gratis materiaal. Maar dat doorlezen 'kost' ook tijd, natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met twabla eens wat betreft het vrijgeven van een eerste les, zo kan een potentiële klant duidelijk zien wat jij te bieden hebt.

 

Je website is opzicht oké, het enige dat mij stoort is dat er verschillende onderdelen zoals de agenda, nieuwsbrief en de zoekbalk niet afgekaderd zijn waardoor het lijkt of ze maar ergens neergeplant zijn. Ook zou ik 1 pagina uittrekken voor het uitleggen van je verhaal. Een potentiële klant is op de manier waarop de website nu is opgebouwt denkt ik snel afgeleid. Wat je aanbied is wat mij betreft duidelijk, maar ik zou er een commerciëlere tekst van maken zodat ik binnen een minuut weet dat ik bij JOU moet zijn om mijn time management probleem op te lossen!

 

succes

Succes maak je zelf.....

Link naar reactie
  • 0

 

Het mag van mij wel wat losser en directer. Geef meer weg. Tien Tips om Tijd te Winnen! Promoot het begrijp Tijdwinst. Of ROTI: Return On Time Invested. Geef het perspectief van de partner, van de kids, van vrienden. Maak de afwezige zichtbaar. De site informeert wel maar motiveert onvoldoende.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ongeacht de hoeveelheid text die er staat, vind ik de website niet uitnodigend. Enkele punten:

 

- De achtergrond is onscherp (of zelfs: geblurred) en dit creëert direct een negatieve indruk.

- Zoals door Syrus1 ook beschreven; de afkadering van de items rechts ontbreekt. Niet alleen verticaal maar ook horizontaal.

- Een zoekfunctie linksonderaan is ook totaal onverwacht - die staat praktisch altijd boven aan een website, meestal rechts.

- Op de homepage, waar naar alle waarschijnlijkheid de meeste mensen binnen komen, staat de minste content.

- Bij http://www.gripopjewerk.nl/training-grip-op-je-werk/ staat juist heel veel content. Het gebruik van bullet points helpt, probeer ook meer relevante afbeeldingen toe te voegen. Deze kun je vinden in stock databases als istock of shutterstock (betaald). In een ideale situatie illustreer je het proces zodat in één oogopslag duidelijk wordt hoe het proces in zijn werk gaat.

- Onderaan elke pagina lijkt de website ook onvolledig. Hier ontbreekt ook een vorm van afkadering. Overweeg het toevoegen van vakken en zet hier bijvoorbeeld je adresgegevens in.

 

Succes!

 

Ik geloof dat we elkaar horen te helpen. Met Cliendo maken wij het werk van coaches, zorg & hulpverleners makkelijker.

 

Ons doel is het maken van het makkelijkste online ECD / Cliëntvolgsysteem.

 

http://cliendo.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg het benauwd als ik naar je website kijk :-\. Misschien vanwege de achtergrond (grauw grijs). Ziet er heel erg druk en chaotisch uit terwijl er heel weinig op staat. Denk met een blanco (wit) Achtergrond de website meer rust zal uitstralen.

 

Denk dat de rechter Frame (kader) op je frontpage met de trainingsagenda niet doorzichtig te laten met je achtergrond, deze neemt de focus weg op de inhoud/Content. Dit geldt ook voor je droplist vanuit je menu Bar om deze ook niet doorzichtig te laten.

 

Als ik even een kijkje neem onder je content dan zie ik veel ongelijkheden mbt de ruimte die je laat tussen de contents..zoals onder Grip op je werk is geen ruimte/space gelaten tussen inhoud en blok 1, dit geldt ook voor de inhoud in blok 4.

 

Wat is het nut van de eerste 3 droplist van het kopje Trainingen als je constant dezelfde pagina open krijgt..Je zou op z'n minst bij het openen van de droplist dat je dan meteen gescrold wordt naar betreffende content ;D.

 

Bij je inschrijffromulier komt email nooit tussen naam & adres.

 

Waar blijft je algemene woorwaarden/privacy policy Dutch & English Version?

 

De Content van je Blog is een chaos als het gaat om indeling!

 

Op ja F.A.Q/veelgestelde vragen loopt je frame over je Facebook logo en je ziet maar de helft ervan.

 

Als ik op je English Version click kom ik daar Nederlandse woorden tegen, What's up With That!

 

Dit is wat ik voor nu kan vinden.

 

Gr,

 

Labs

Link naar reactie
  • 1

Beste bplat,

 

welkom op Higherlevel. Wat beperken de trainingen of workshops zich voor wat betreft locatie!

 

De tekst in de trainingsagenda mag groter.

 

De inhoud van de training en de 'wat levert de training op?' zou je logischerwijs kunnen omdraaien.

 

Zou je de cursus eenvoudigweg in dagdelen kunnen opsplitsen in wekelijkse onderwerpen

'inventariseren, organiseren en realiseren' en dat misschien in de avonduren?

 

Mogelijk dat je daarmee nog wat extra klanten onder zelfstandigen kunt aanspreken? Breng de blog (niet weblog) en nieuwbrief nog wat meer naar voren. Omkaderen is eerder genoemd.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. ondernemende mensen is een mooie omschrijving van ondernemers en managers van wie ondernemerschap wordt verwacht. Misschien moet je beide apart aanspreken. Het maak toch een verschil of een (middel)grote onderneming het cursusgeld betaalt vanuit algemene faciliteiten of dat je deze als ZZP-er zelf af moet tikken.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Bert,

 

Je site ziet er wel overzichtelijk uit, al zie ik op de pagina training-grip-op-je-werk veel vetgedrukte letters. Persoonlijk zou ik dit wat minderen. Het taalgebruik vind ik open en gemakkelijk toegangbaar. De achtergrond vind ik bovenaan (is al eerder gezegd, maar dit is ook mijn mening) afleidend door de struktuur. Verder zit het goed in elkaar.

Mod edit: eigen site beoordeling kan als nieuw topic gestart worden na tien inhoudelijke berichten

 

Ik zou graag jouw en ieders mening hierover willen horen. Voornamelijk of de site de doelgroep in vormgeving en content

aanspreekt.

 

Groet, CS01

Link naar reactie
  • 0

@Allen: dank voor de kritische blikken!

Ik zal niet alle voorstellen ter harte kunnen (of willen) nemen, maar ik heb ze wel allemaal genoteerd in de outline voor het eerstvolgende verbetertraject.

 

Nog wat specifieke reacties:

 

Voor wat betreft vrijgeven van een eerste les: voor zover ik de bezoeker-trails heb gevolgd bereiken jullie vrijwel niet de artikelen in de blog. Zoals eerder gemeld staat daar een hoop informatie in die ik ook tijdens de trainingen gebruik, maar dat moet ik kennelijk nog wat meer onder de aandacht brengen.

 

@Labs:

Druk en chaotisch? Dat hoor ik voor het eerst: de meeste mensen die ik tot dusver gesproken heb vinden dat het rust uitstraalt. Zo zie je maar weer dat smaken (en ervaringen) verschillen.

 

Wat is het nut van de eerste 3 droplist van het kopje Trainingen als je constant dezelfde pagina open krijgt..Je zou op z'n minst bij het openen van de droplist dat je dan meteen gescrold wordt naar betreffende content .

Euhm, bij mij ga je wel degelijk naar 3 verschillende pagina's toe?

 

Als ik op je English Version click kom ik daar Nederlandse woorden tegen, What's up With That!

De Engelstalige website loopt inderdaad nog achter; daar wil ik vandaag mee aan de slag.

 

De Content van je Blog is een chaos als het gaat om indeling!

Kun je wat specifieker zijn?

 

Overige items: check, dank.

 

@Highio:

Wat beperken de trainingen of workshops zich voor wat betreft locatie!

Zwolle, Utrecht en Klundert (tussen R'dam en Breda) zitten ook in de planning. Belangstelling? :-)

 

Zou je de cursus eenvoudigweg in dagdelen kunnen opsplitsen in wekelijkse onderwerpen

'inventariseren, organiseren en realiseren' en dat misschien in de avonduren? Mogelijk dat je daarmee nog wat extra klanten onder zelfstandigen kunt aanspreken?

Ik werk momenteel aan een webinar-variant waarin de cursus over enkele weken één avond per week wordt gegeven. Technisch gezien blijft dat nog wel een uitdaging (voor de cursisten, met name).

 

 

Nogmaals: allen, dank!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bert,

 

Een paar van de dingen die ik zie bij een snelle blik:

 

- door de gebruikte lettergrootte en de kleuren is de tekst rechts op je homepage nauwelijks te lezen

- wees duidelijk: ik lees "tot en met 18 oktober voor maar 395 euro", maar geldt dat dan voor trainingen t/m 18 oktober of wanneer je uiterlijk op 18 oktober inschrijft? vlak eronder staat "meer info", maar daar krijg ik niet meer info over je aanbieding (die overigens vanaf vandaag ook niet meer geldig is)

- als ik inschrijf voor een training, zou ik eerst je algemene voorwaarden willen zien, waar vind ik die?

- de foutmelding op je contactformulier noemt de button "verzend' maar die button heet "inzenden"

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.