• 0

Winkel in Belgie

Geachte HL leden,

 

Ik heb wat vragen betreft het openen van een winkel in Belgie.

Het gaat om een winkel die woonaccessoires zal verkopen. Ik heb op het internet gezocht naar de mogelijkheden maar ik kom er niet echt uit.

 

Is het mogelijk om in Belgie een zaak te openen en gewoon in Nederland te blijven wonen, en hoe zit het dan qua belasting ?

 

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

 

Sahil Jahangir

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat het om een nieuwe zaak in Belgie, of om een filiaal van een Nederlandse onderneming?

Je kan in België vrij makkelijk een BVBA (besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid) oprichten. Kapitaal dient steeds minimaal €18550 euro te bedragen waarvan 12400 te volstorten bij 1 oprichter (zgn EVBA of Eenpersoonsbvba) of 6400 bij meerdere oprichters. EVBA is overigens niet interessant omdat de oprichter hoofdelijk aansprakelijk blijft. Beter is dan een BVBA waarbij je iemand 1 aandeel geeft.

De bvba is een rechtspersoon die ook netjes vennootschapsbelasting betaalt. (in de regel 33.99 procent, tenzij de winst lager is dan 322500 euro) de BTW gebeurt ook gewoon in Belgie.

Mogelijk kan de 'Unie voor zelfstandige ondernemers' je goed op weg helpen. www.unizo.be

Link naar reactie
  • 0

Beste Sahil,

 

De Belastingdienst biedt informatie over sociale zekerheid en belasting bij grensoverschrijdend werken. Heb je hierover nog vragen, dan kun je terecht bij het Team Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen . En verder vind je hier nog meer informatie over het starten van een bedrijf in België.

 

Groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.