• 0

Lunch als kosten opvoeren.

Ik heb samen met mijn vriendin een V.O.F. Nu is 1 ding wat me echt niet duidelijk is hoe het werkt en dat is: eten/voeding.

Ik heb me al een keer eerder erin proberen te verdiepen, maar zag voornamelijk door allerlei verschillende regels door de jaren heen het niet meer helder.

 

We hebben de laatste tijd wat drukker en besluiten dan tijdens de lunch even bij de SUBWAY een broodje te halen en dan met een wandeling op te eten. Ik vraag dan ook voor Take-Out bon want ik herinner me nog dit topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=26491;start=0

 

Mijn eerste vraag kan ik dit gewoon als kosten opvoeren?

 

Zo ja, als ik in mijn boekhoudprogramma(reeleezee) de volgende post kies zit ik dan goed?

4015 kosten>personeelskosten>voeding/genot personeel

 

Verder lees ik vaak iets over de beperkt aftrekbaarheid, dus 75% ofzo (wat is het nu?) . Doet zo'n boekhoud programma dat automatisch of hoe moet ik dat dan invoeren?

 

mvg,

dfr0st

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hmmm volgens mij is het jullie eigen keuze om een broodje te halen tussen de middag en te gaan wandelen in plaats van een boterham te smeren en die tussen de bedrijven door op te eten. Ik zie het zakelijke karakter ervan eerlijk gezegd niet, wat mij betreft dus geen zakelijke kosten.

 

Wat je andere vragen betreft:

als je zakelijke lunchkosten boekt horen die niet thuis onder personeelskosten, je bent toch geen personeel van jezelf?

 

Er geldt een drempel voor de aftrek van dergelijke kosten, je mag 73,5% aftrekken. De beperkte aftrekbaarheid vul je in de aangifte IB in.

 

Een boekhoudprogramma doet overigens alleen automatisch waar je het voor geprogrammeerd/ingericht hebt.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.