Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Gerard G

Welke ondernemer op HL heeft geen Facebook of Hyves account?

Recommended Posts

Ik heb een tijd gelegen nog een pdf geschreven over promoten met twitter.

Zeker ook handig voor mensen die nog niet zo thuis zijn in twitter.

 

Wie weet heeft iemand er nog wat aan :)

 

Prachtige tips! Ik heb je er een reus voor gegeven :)

 

En ik wil mensen adviseren om de tips te lezen. Je kunt er veel plezier van hebben.

 

Groeten van Hetty

social media/communicatietrainer

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dan toch Facebook zakelijk gebruikt, heb je op e.e.a. manier ( betaald of onbetaald ) inzicht in wat voor effect het zakelijk heeft ?

 

Ik kan me voorstellen dat als je een muziek business hebt, dat opinie en promotie, bv. via Facebook erg belangrijk is.

 

Ooit had ik Facebook, maar ik ergerde me er stierlijk aan dat als ik iets op Facebook had bezocht of ge-like-d, dat dat dan terug komt in Google ads en op andere plekken, ongewenst. Je merkt nu wel aan mobiele telecom aanbieders en auto fabrikanten dat ze eerder www.facebook/merknaam onder hun reclame en aftiteling neerzetten dan hun website. Bv. SBS Shownieuws, waar expliciet wordt gevraagd om hen te like'n via Facebook.


IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe er niet meer aan mee, heb geen Facebook of Hyves, doe niet aan twitter en laat me ook niet verleiden door ander sociale netwerken. De reden? Het kost me teveel tijd en het maakt me erg inproduktief.

 

Joost: ik ben het grotendeels met je eens. Ik heb ook het idee dat veel mensen 'veilig' achter de pc zitten en op die manier de deur niet uit hoeven. Maar in sommige gevallen is het natuurlijk wel een laagdrempelige manier om snel en vaak met je doelgroep (die uit zichzelf) jouw pagina hebben 'geliked'. Maar het is zeker niet voor ieder bedrijf geschikt. Je moet wel vaak wat te vertellen hebben vind ik. Bijvoorbeeld het nederlandse label topnotch doen het heel goed. Ze geven veel dingen weg, posten veel leuke linkjes en filpmjes en zijn niet TE actief maar wel aanwezig. Je ziet hun 'likes' zichtbaar stijgen. En hun reputatie wordt ook beter en vooral laagdrempeliger. Je kunt snel reageren en communiceren. Iets wat voorheen veel moeilijker was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik Twitter nu steeds meer en ik begin het best wel leuk te vinden. Maar Youtube vind ik nog het leukste, hoewel meer om filmpjes te uploaden, niet voor interactie.

 

In tegensteling tot vroeger begint Google het ook belangrijker te vinden om je site te waarderen en omdat ik meer dan 90 % van mijn verkeer via deze zoekamachine krijg moet ik er ook wel aan.

 

En bedankt Wouterjan voor je Twitter pdf. Ga het direct lezen.


Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie vaak de reden voorbij komen dat het erg veel tijd kost of je minder productief maakt. Ik ben er van overtuigd dat social media voor elke onderneming voordelen kan behalen.

 

Wanneer je dan denkt dat het teveel tijd kost dan ga je daar als ondernemer toch een oplossing voor zoeken? Er zijn zat manieren om met een minimale inspanning (maar wel een vaste planning) toch voordelen te behalen uit social media. Het is dan ook de kunst om dat sociale netwerk te zoeken waar jouw doelgroep zich bevindt.


Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

tel maar eens op, de tijd dat je er mee bezig bent, tel dan je uren x je uurloon ik ben gestopt :-\ :-\ :-\ :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

tel maar eens op, de tijd dat je er mee bezig bent, tel dan je uren x je uurloon ik ben gestopt :-\ :-\ :-\ :-\

Het hangt er erg van af wat voor bedrijf je hebt. Maar als je het op een goede manier gebruikt ben ik er van overtuigt dat het je meer kan opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie vaak de reden voorbij komen dat het erg veel tijd kost of je minder productief maakt. Ik ben er van overtuigd dat social media voor elke onderneming voordelen kan behalen.

 

en

 

Maar als je het op een goede manier gebruikt ben ik er van overtuigt dat het je meer kan opleveren.

 

Maar precies dat geldt ook zaken als financial engineering, CRM, enterprise resource planning, goede direct marketing, een commercieel beleid op basis van commercials, het opzetten van een salesforce van 25 man... Allemaal zaken waarmee, mits goed aangepakt, elke onderneming "voordelen kan behalen" en "meer kan opleveren".

 

Ondernemen is ook goed oog hebben voor je opportuniteitskosten. Je kunt nooit alles doen, dus je moet de keuzes maken die bij jou, je bedrijf, jouw visie, jouw mogelijkheden qua tijd en geld, jouw markt en jouw producten passen. Wat ik mis is vaak een echt goede strategie bij bedrjven die online actief zijn met dit soort zaken en gewoon maar doen "omdat anderen het ook doen", en feitelijk herhaalt het mantra van eind jaren negentig zich - iedereen die niet online is, is een dinosaurus en over een paar jaar verleden tijd. En kijk eens wat daar van gekomen is, zowel voor hen die niets deden als hen die voorop liepen.

 

Alles draait om een goed plan en een goede aanpak, niet om 'zomaar doen' in mijn ogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeroen bakker : las ik elders ook niet deze gevleugelde uitspraak?

 

Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the axe (aldus Abraham Lincoln)

 

Waarheid als een koe. Je zult wat moeite moeten doen voor een goed plan.

 

Wel jammer dat dergelijke campagnes meteen een aanslag op het saldo lijken te moeten zijn. Zulke 'specialisten' zijn blijkbaar schaars, gezien het tarief.

 

Weer on-topic: Ben van Hyves vertrokken omdat ook klanten ineens mijn 'vriend' wilden worden en ik bij krabbelen meteen jeuk krijg.


www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel jammer dat dergelijke campagnes meteen een aanslag op het saldo lijken te moeten zijn. Zulke 'specialisten' zijn blijkbaar schaars, gezien het tarief.

 

Niet per sé, het kan ook tijd kosten om goed te doen. Maar tijd is ook geld én betekent dat je niet aan andere zaken kunt werken, dus per definitie is het investeren. Alleen wil niemand zomaar een X bedrag investeren zonder dat men weet wat er uit gaat komen, maar opeens investeert men wel tijd zonder goed te weten of het wat op gaat leveren of überhaupt hoe men gaat proberen dat het iets op gaat leveren.

 

Ik ontken júist niet dat een goed plan belangrijk is (in lijn dus met mijn eerdere quote), ik vind juist dat dat veel te weinig gebeurt! Veel teveel bedrijven zetten het in en zullen er over een tijdje achterkomen dat het echt niets wezenlijks opgeleverd heeft. Tenzij je het goed doet, maar daarom benadruk ik dus graag dat je maar een paar dingen tegelijkertijd goed kunt doen (meer tijd/energie/aandacht heb je simpelweg niet) en je dus beter goede keuzes kunt maken i.p.v. met de laatste hype meegaan.

 

Mijn bericht is dus juist on-topic vind ik voor de duidelijkheid, en de reden waarom wij er dus vanuit strategisch oogpunt bewust tot nu toe weinig mee doen (al is één van de meest actieve Twitterzi binnen onze sector bij ons bedrijf werkzaam, wat indirect veel goodwill en contacten oplevert).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Maar tijd is ook geld én betekent dat je niet aan andere zaken kunt werken, dus per definitie is het investeren.

 

Ik begrijp je ook wel hoor! Maar ik heb iets meer moeite met geld uitgeven, dan met het lezen van fora (2 slechts) ;)

 

 

Alle waar naar zijn geld, alleen vind ik het een grijs gebied. Hoewel ik eerst ook sceptisch was over de Adwords campagne. Nu ik daar zelf het volume kan regelen door het budget, heb ik er meer vertrouwen in.

 

Kennelijk kost het mij, en blijkens dit draadje meer mensen, moeite om overtuigd te raken. Zal wel met kaf en koren te maken hebben. Het zijn ook niet allemaal boeven natuurlijk, maar ik ben altijd huiverig voor offertes met bedragen gebaseerd op het principe: Een riks contant en een riks per week. Die riks contant is geen probleem, maar die riks per week kan je heel snel opbreken. Hierbij opmerkend dat een riks staat voor X-euro allicht.

 

Feit is wel dat ik hier op HL meer rondkijk en binnenkort een gesprek heb met een Social Media specialist. Dus het leeft bij ons zeker!


www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 bedrijven. Beide hebben een facebookpagina met een stuk of 30 a 40 vrienden. Waar ik ook regelmatig dingen post, maar de reacties zijn minimaal. Maar vooral mijn moeder, vrouw en zusje vinden de foto's erg leuk. Maar ik hoop dat ik ooit wat meer volgers krijg. KLanten vinden het soms wel leuk om een foto van hun evenement terug te zien op facebook. Maar volgens mij delen ze het verder niet.

 

Hyves had ik ooit ook, maar was geen succes. Ik heb ook twitter voor beide bedrijven, maar geen volgers en eigenlijk deden we niet meer dan doorverwijzen naar facebook. Twitter heeft geen foto's en alleen hele korte berichten. Vooral leuk voor vrienden onderling om te vertellen dat wat ze gaan eten en wat ze nu weer gaan doen.

Ik lees het verder ook niet.

 

Ik heb wel al 2 jaar een persoonlijke linkin profiel, maar daar zie je alleen maar mensen die eindeloos vrienden met iedereen worden en heel af en toe iemand die een baan waar je totaal niet op zit te wachten aanbiedt. Een beetje een mislukt project als je het mij vraagt.

 

 

Het belachelijkste aan googleads vind ik trouwens dat het je geld kost om een beetje goede campagne te kunnen starten. Ik heb me er wel eens in verdiept en die 100 euro ingezet die je krijgt bij de kvk, maar die was binnen 2 dagen op en geen extra bezoekers. Schijnbaar iets verkeerds gedaan.

NOrmaal als je geld ergens voor uitgeeft krijg je wel wat hulp vanuit degene die eraan verdient, maar die hulp kon ik niet vinden. Uiteraard wel een heleboel zelfuitgeroepen experts die voor veel geld je wel willen helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Het is typisch voor marketinggerichten dat ze elke verzameling mensen als een potentiële reclameplek zien. Ze vergeten dan dat mensen niet altijd tijd en interesse voor reclame hebben. Als de roomskatholieke kerk net uitgevonden was, waren er nu vast een boel rk-commerce specialisten die manieren suggereerden om kerklame te maken. Vergeten wordt dat al die mensen met een heel andere bedoeling bij mekaar komen.

 

Social media hebben een social doel. Als je daar commercieel aan mee kan doen: prima. Maar don interrup!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasper, jammer dat je Facebook, Twitter of LinkedIn niet als instrumenten voor jouw bedrijfsvoering weet in te zetten. De locaties en evenementen die je bezoekt, maken die geen gebruik van Facebook en Twitter? En de mannen en vrouwen die die locaties exploiteren en evenementen mogelijk maken, zitten die niet met een zakelijke doelstelling op LinkedIn? Het lijkt me een structurele vijf minuten inspanning om dit per opdracht na te gaan en jezelf virtueel te verbinden aan deze partijen.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ik heb wel al 2 jaar een persoonlijke linkin profiel, ...

Een beetje een mislukt project als je het mij vraagt.

...

Ik neem aan dat je dat voor jou persoonlijk bedoelt, dat je niets aan linkedin heeft. Ik heb er ook niets aan maar ik weet zeker dat het in vele gevallen zeer nuttig is. 'n Vriend is wegens werk vriendin geëmigreerd naar Australie. Eenmaal daar had hij linkedin geupdate, dezelfde dag nog werd hij gebeld voor meerdere sollicatie gesprekken en binnen paar dagen had hij 'n baan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je dat voor jou persoonlijk bedoelt, dat je niets aan linkedin heeft. Ik heb er ook niets aan maar ik weet zeker dat het in vele gevallen zeer nuttig is. [..]

Het is bij LinkedIn en dergelijke alleen nogal lastig in te schatten in hoeveel gevallen het nou wel nuttig zou zijn, ik ken persoonlijk in mijn ondernemerskring geen succesverhalen over het binnenhalen van opdrachten via LinkedIn of Twitter. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel toevallig veel profijt van hun profiel hebben gehad, net zoals die er ook ongetwijfeld op YouTube en andere sites te vinden zullen zijn.

De vraag is een beetje of het ook geldt voor het gros van de gebruikers en het dus een zinvolle tijdsbesteding is uit zakelijk oogpunt, dat het leuk is een beetje op de hoogte te blijven van je kennissenkring is duidelijk natuurlijk ;).


Next Pulse

Freelance software engineer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik laatst een social media training heb gehad via de plaatselijke ondernemingsvereniging ben ik in gaan zien dat social media toch wel nuttig is voor een ondernemer. Daar werd gezegd dat je via deze media veel meer klanten kan vinden, maar dat je het effect pas na 6 maanden actief deelnemen kan waarnemen. Ook werd verteld dat het de nieuwe vorm van adverteren is en voor sommige bedrijven erg succesvol is bijv. KLM.

 

Zelf had ik al een linked-in pagina. Inmiddels heb ik een persoonlijke facebook pagina met daaronder een bedrijfspagina welke ik nog aan het opbouwen ben. Maar... hoe krijg ik voor die zakelijke pagina likers etc. Weet iemand een goede handleiding?

Op de social media training werd gezegd, dat je het gewoon zelf moet proberen. Maar ik zou toch graag handvaten van iemand met ervaring hierover krijgen.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 


www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yvette: op https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=37114;start=msg346007#msg346007 zijn allerlei tips te vinden over facebook. Wat volgers betreft: vermeld het op je website / nieuwsbrief / linkedin, langzaamaan krijg je dan meer leden. Je kan ook betalen voor bv 500 volgers, dat zijn dan willekeurige mensen waar je niets aan hebt, sommigen betalen daarvoor zodat de bedrijfspagina populairder gaat lijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn zoveel goede reacties.

Het beeld wat ik heb gekregen is dat er zo'n 3 groepen ondernemers zijn te onderscheiden:

 

1. Zij die gekeken hebben naar de Return On Investment (tijd, geld en opbrengst) om op Facebook/Hyves aanwezig te zijn en actueel/aantrekkelijk te blijven, en geconcludeerd hebben dat het hun bestaande marketing mix te weinig aanvult.

 

2. Zij die gekeken hebben naar de Return On Investment (tijd, geld en opbrengst) om op Facebook/Hyves aanwezig te zijn en actueel/aantrekkelijk te blijven, en geconcludeerd hebben dat het voor hun bestaande marketing mix wel genoeg aanvult.

 

3. Zij die erop aanwezig zijn vanuit het Me Too principe ;)

 

Zelf gebruik ik LinkedIn, Twitter en heb een eigen website. Dat vind ik (voorlopig) voldoende, ook qua tijd en moeite om het bij te houden. ;D,

Ik blijf wel kritisch kijken naar alle mogelijkheden en zich ontwikkelende nieuwe mogelijkheden op social media gebied, je weet immers nooit of zich daar nieuwe kansen en/of bedreigingen door voordoen. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij vooralsnog geen Facebook, Twitter enz.... Ook mij kost het teveel tijd, maar wie weet verandert het nog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik laatst een social media training heb gehad via de plaatselijke ondernemingsvereniging ben ik in gaan zien dat social media toch wel nuttig is voor een ondernemer. Daar werd gezegd dat je via deze media veel meer klanten kan vinden, maar dat je het effect pas na 6 maanden actief deelnemen kan waarnemen. Ook werd verteld dat het de nieuwe vorm van adverteren is en voor sommige bedrijven erg succesvol is bijv. KLM.

 

Zelf had ik al een linked-in pagina. Inmiddels heb ik een persoonlijke facebook pagina met daaronder een bedrijfspagina welke ik nog aan het opbouwen ben. Maar... hoe krijg ik voor die zakelijke pagina likers etc. Weet iemand een goede handleiding?

Op de social media training werd gezegd, dat je het gewoon zelf moet proberen. Maar ik zou toch graag handvaten van iemand met ervaring hierover krijgen.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

 

Volg, en zult gevolgd worden... ;D

Klinkt flauw, maar is in essentie wel een van de belangrijkste redenen waarom mensen (en bedrijven!) via Social Media contact met elkaar hebben.

Wat betekent dat voor jou? Bedenk wie je doelgroep is, en ga dat soort mensen en bedrijven volgen op Facebook/LinkedIn/Twitter. Reageer op wat ze melden, ga de interactie aan. Je zult zien dat ze dan ook jou gaan 'bekijken'.

 

Daar zit dan ook direct de volgende uitdaging. Het is net als met het verkopen van je huis. Als je het op Funda zet voordat je een goede tekst en knappe foto's hebt weet je eigenlijk al dat het niet gaat werken. Zo zwart-wit hoeft het in Social Media niet te zijn. Maar het is wel belangrijk dat je belangstellenden aan je weet te binden. Zorg voor updates. Die nieuwsbrief met tips is al een goeie start!

 

Overigens, dat geldt ook voor je LinkedIn profiel. Daar valt ook nog wel een en ander aan bij te schaven hoor. ;)

Uit je profiel blijkt nog niet duidelijk wat SKYB-Administraties precies doet, en voor wie. Maar ik vermoed toch wel dat jouw soort klanten -of het soort klanten dat je graag wilt- wèl op LinkedIn te vinden zijn. Daar zou ik zeker werk van maken!!

 


Netwerken met Social Media | Advies | Training | Workshop | 1 op 1

LinkedIn | Twitter | Facebook | Bloggen | Google+

Maatwerk | Praktisch | Enthousiast | Helder | Gedegen | Optimist | Vader | GTD | Zakelijke dienstverlening | MKB | Relatiebeheer |

 

http://about.me/antoineglerum

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ik heb wel al 2 jaar een persoonlijke linkin profiel, ...

Een beetje een mislukt project als je het mij vraagt.

...

Ik neem aan dat je dat voor jou persoonlijk bedoelt, dat je niets aan linkedin heeft. Ik heb er ook niets aan maar ik weet zeker dat het in vele gevallen zeer nuttig is. 'n Vriend is wegens werk vriendin geëmigreerd naar Australie. Eenmaal daar had hij linkedin geupdate, dezelfde dag nog werd hij gebeld voor meerdere sollicatie gesprekken en binnen paar dagen had hij 'n baan.

 

Je hebt gelijk, ik had het wat ongelukkig opgeschreven, voor mij is het inderdaad een mislukt project, ik ben vriendjes met managers van diverse locaties, leveranciers en klanten. Maar tot nu toe is iedereen alleen maar bezig vriendjes met elkaar te worden. Heel af en toe (lees minder dan 1 x per maand) post er eens iemand, maar daar reageerd dan weer niemand op.

 

Jasper, jammer dat je Facebook, Twitter of LinkedIn niet als instrumenten voor jouw bedrijfsvoering weet in te zetten. De locaties en evenementen die je bezoekt, maken die geen gebruik van Facebook en Twitter? En de mannen en vrouwen die die locaties exploiteren en evenementen mogelijk maken, zitten die niet met een zakelijke doelstelling op LinkedIn? Het lijkt me een structurele vijf minuten inspanning om dit per opdracht na te gaan en jezelf virtueel te verbinden aan deze partijen.

 

Groet,

 

Highio

Tot nu toe zitten de locaties niet of nauwelijks op facebook, twitter weet ik niet, want daar doe ik eigenlijk niks mee. (Het lukt me niet iets boeiends te zeggen of te lezen in 1 regel tekst). Linkin hebben de meeste managers wel en ik wordt meestal wel vriendjes als ik ze kan vinden, maar zoals hierboven al staat komt daar niets uit. Wie weet als iemand ooit google vergeet en via linkin gaat zoeken naar een bedrijf dat ze mij dan vinden. Maar verlopig richt ik mijn pijlen vooral op google.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 17 leden online en 456 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept