Ik heb een voorstel gekregen van een goede vriend. Hij wilt namelijk een aandeel in zijn BV aanbieden aan mij, zonder dat ik ervoor hoef te betalen. Mag dit? of moet het een symbolische bedrag zijn van € 1,-
Zijn BV is tijdelijk getroffen door de financiele crisis dat hij nu zijn personeel een aandeel wilt geven in ruil voor steun (gewoon dat je weg gaat op naar een andere baan denk ik). Situatie is nu zo dat de BV genoeg geld heeft om een half jaar vol te houden, maar daarna is een ?.
De vraag is: Doen of niet? Zo ja op mn eigen naam moet laten zetten, of in een BV (dat ik dan nog moet oprichten).
Wat is de impact op belasting technisch of hoofdelijke aansprakelijkheid?
Hoe zit het met aangifte hiervan?
Moet ik de waarde ervan aangeven etc?
Kost me dit geld als ik de waarde moet opgeven?
Zoals je leest heel veel vragen waarmee ik zit. Ik wil heel graag mijn goede vriend helpen, maar ik wil ook niet met de gebakken peren zitten door mijn goedheid. Wie kan mij helpen,
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jaffang
jaffang
Beste Mensen,
Ik heb een voorstel gekregen van een goede vriend. Hij wilt namelijk een aandeel in zijn BV aanbieden aan mij, zonder dat ik ervoor hoef te betalen. Mag dit? of moet het een symbolische bedrag zijn van € 1,-
Zijn BV is tijdelijk getroffen door de financiele crisis dat hij nu zijn personeel een aandeel wilt geven in ruil voor steun (gewoon dat je weg gaat op naar een andere baan denk ik). Situatie is nu zo dat de BV genoeg geld heeft om een half jaar vol te houden, maar daarna is een ?.
De vraag is: Doen of niet? Zo ja op mn eigen naam moet laten zetten, of in een BV (dat ik dan nog moet oprichten).
Wat is de impact op belasting technisch of hoofdelijke aansprakelijkheid?
Hoe zit het met aangifte hiervan?
Moet ik de waarde ervan aangeven etc?
Kost me dit geld als ik de waarde moet opgeven?
Zoals je leest heel veel vragen waarmee ik zit. Ik wil heel graag mijn goede vriend helpen, maar ik wil ook niet met de gebakken peren zitten door mijn goedheid. Wie kan mij helpen,
Jaffang
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33869-aandelen-in-een-bv-dat-getroffen-is-door-de-financiele-crisis/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag