• 0

Vreemde situatie contract / voorwaarden

Hallo beste Hl'ers,

 

Ik zit momenteel met een issue waar ik even geen raad mee weet, daarom post ik het even op dit forum.

 

Een klant van mij heeft een contract getekend met een bedrijf waar hij vanaf wil. Nu is het zo dat opdrachtnemer een contract heeft opgesteld van slechts 3 pagina's met op de tweede pagina een plek voor de handtekening terwijl er op de derde pagina in kleine letters staat dat de klant op de hoogte is van de gedeponeerde algemene voorwaarden.

 

Mijn klant heeft geen algemene voorwaarden gezien, noch getekend.

 

Ik weet dat alleen het vermelden van de deponering niet rechtsgeldig is maar hoe zit dat in dit geval? Mijn klant heeft het contract wel getekend maar dit is alleen op de tweede pagina, terwijl op de 3e pagina vermelding gemaakt wordt van de algemene voorwaarden.

 

Daarnaast geef de opdrachtnemer aan in hun algemene voorwaarden dat ze twee door hun getekende contracten versturen, waarvan er vervolgens één getekend teruggestuurd moet worden. In de praktijk is het nu zo dat de tegenpartij beschikt over tweevoudig getekend contract, maar mijn klant heeft een contract met alleen zijn eigen handtekening.

 

Verder staat er in de voorwaarden dat de opdrachtnemer alle verantwoordelijkheden van de hand doet en alle verwachte resultaten en prestaties zijn 'bij benadering'. Is dat niet onredelijk?

 

Misschien kan iemand van jullie hier meer over vertellen, ik ben even benieuwd of mijn klant hier nog wat tegen kan doen wat ze voelen zich behoorlijk genaaid.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je kunt niet zomaar af van een verplichting. Afhankelijk van de situatie kan je klant:

 

[*]de opdrachtnemer in gebreke stellen en naleving afdwingen, en/of

[*]de overeenkomst opzeggen

 

Wat de voorwaarden betreft kan je klant zich misschien op het standpunt stellen dat die niet ter hand zijn gesteld en daarom geen onderdeel uitmaken van de overeenkomst. Maar uit dit verhaal is me niet duidelijk of dat nodig is.

 

Alle verantwoordelijkheden van de hand doen in de voorwaarden houdt ongetwijfeld geen stand voor de rechter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.