• 0

Bordspel vanaf begin tot uitgewerkt in de winkel / webshop

Beste lezers, het volgende:

 

Samen met nog iemand ben ik bezig om een bierspel van de grond te krijgen.

het bierspel zullen enkele / velen van jullie wel kennen. hier hebben we een totaal nieuw concept op.

en heb daar een vraag over. ik zal even kort weergeven wat er op dit moment al aanwezig is:

 

- ontwerp van het spel: het speelbord zelf, de doos, regels, handleiding, lay out. alles er op en er aan.

- de nodige informatie om zelf een bedrijfje te starten. (kvk)

- de nodige informatie om een eigen merk te hebben.(www.boip.int)

- de nodige informatie om een eigen model te hebben. (www.boip.int)

- een prototype van het spel. zoals het door de leverancier daadwerklijk gemaakt word

(dit prototype is dus ook van hun uit afkomstig)

- de leverancier waarvan we de offertes al hebben ontvangen voor het produceren van enkele honderden spellen.

 

op dit moment is eigenlijk alles gereed om te beginnen. alleen missen we natuurlijk het belangrijkste middel, en dat is geld.

om enkele honderden spellen te laten maken ben je al snel €10.000 euro kwijt. nu zijn we natuurlijk nog studenten en zal het vrijwel onmogelijk worden om dit bedrag bij elkaar te krijgen. heeft iemand van jullie connecties of informatie waar je eventuele investeerders kan vinden. of hebben jullie misschien een ander idee hoe dit te verwezenlijken is.

 

graag hoor ik jullie reacties!

 

N. Zwanen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste higherlevelaars,

 

. kreeg een aantal tips voor het crowdfunding gebeuren. maar hier ben ik niet helemaal uit gekomen. kan iemand mij nog een goede tip geven? graag hoor ik meer van jullie en hoe jullie er op dit moment tegen aan kijken.

 

 

Waar kwam je niet uit? Kon je geen websites vinden? Werkte de methode niet voor jou?

 

 

Ik heb gezocht naar dergelijke websites voor ''crowd-funding'' en de enige die ik heb kunnen vinden was eigenlijk www.kickstarter.com hiernaast heb ik niet meer website kunnen vinden. ik heb gelezen hoe deze website werkt en dat is wel iets wat ons zeker kan helpen bij het produceren van de eerste lading spellen. zodra we wat meer informatie kunnen geven voor deze website gaan we ons daar zeker inschrijven en hopen op een goede eerste funding.

 

- kan iemand nog wat website noemen waar dit ook mogelijk is?!

 

deze week hebben we een vergadering betreft inschrijven bij kamer van koophandel. omdat we met 2 of 3 man zijn moeten we even kijken wat het beste is om te kiezen bij het inschrijven hiervan, maar dat moet wel goedkomen. ook gaan we ons merk laten registreren voor de benelux zodat alles in ieder geval goed geregelt is en dat we officieel het copyright teken mogen gebruiken.

 

ook zijn de plannen voor marketing campagnes al gemaakt en dit zal een grote stunt gaan worden, met hoogstwaarschijnlijk een klein plaatsje op de lokale tv zender. (omroep brabant)

 

verder zijn we nog aan het denken buiten het crowdfunding verhaal hoe we het kapitaal bij elkaar gaan krijgen voor de eerste productie van de spellen. we zaten te denken om bijvoorbeeld op onze website een reserveringslijst te maken. en dat bij 500 reserveringen het spel geproduceerd word. hebben juillie heir nog meerdere ideeen voor en wat vinden jullie daarvan?

 

hoor graag meer van jullie. groeten nick

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

om nog even op toe te voegen voor het crowdfunding aspect.

het gene wat ik gevonden had: www.kickstarter.com leek me een erg goede website

om het te posten. helaas is dat alleen mogelijk voor in de usa wonende ondernemers.

deze website valt dus af.

 

verder heb ik niet veel meer kunnen vinden dus ik hoop dat jullie hier goede tips voor hebben.

 

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Heb zoiets van jong ondernemers gehoord en die hadden als oplossing om i.p.v. het spel te bedrukken op karton het nu te laten bedrukken op een kleed van stof. Dit scheelde ze zo om en nabij de 15 euro per bord! Misschien een idee?

 

Wel rekening houdende met dat als men een pion verzet graag het geluid wil horen 'Tik, tik, tik, tik' en dat het liefste 6x of vaker natuurlijk. Maar ik weet niet precies wat het spel inhoud dus misschien is een stof kleed niet zo'n gek idee!

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Klink allemaal erg interessant. Toch zou ik de stap naar de bierbrouwers wagen. Voordeel is dat een aantal bierbrouwers over de gehele wereld verkoopt waardoor letterlijk een miljoenenpubliek ontstaat. De productiekosten van het spel zijn dan nog maar een fractie van de 20 euro die nu gevraagd wordt. De opbrengst kun je weer goed gebruiken als startkapitaal van de vele andere plannen die er al zijn of ongetwijfeld gaan komen.

 

Vroeger was ik ook iemand van alles voor mezelf houden (en dat is er nog steeds niet helemaal uit), maar gaandeweg ben ik gaan inzien dat allianties soms veel profijtelijker zijn.

]

Link naar reactie
  • 0

Klink allemaal erg interessant. Toch zou ik de stap naar de bierbrouwers wagen. Voordeel is dat een aantal bierbrouwers over de gehele wereld verkoopt waardoor letterlijk een miljoenenpubliek ontstaat. De productiekosten van het spel zijn dan nog maar een fractie van de 20 euro die nu gevraagd wordt. De opbrengst kun je weer goed gebruiken als startkapitaal van de vele andere plannen die er al zijn of ongetwijfeld gaan komen.

 

Vroeger was ik ook iemand van alles voor mezelf houden (en dat is er nog steeds niet helemaal uit), maar gaandeweg ben ik gaan inzien dat allianties soms veel profijtelijker zijn.

 

ik snap wat je bedoelt. alleen wat wij neer willen zetten is echt ''het'' merk voor nieuwe bierspellen.

dus niet 1 spel maken wat dan eenmalig is. maar vele verschillende soorten spellen van ons eigen merk ''deluxe-series''

(vanaf maandag 12-12-2011 officieel. (afgelopen vrijdag ingeschreven bij de kvk)

het bedrijf is er dus al! daar ben ik wel erg blij mee.

 

er is al een website. alleen die is nog under construction.

voor degene die wil kijken: KNIP Mod edit: verwijzingen naar eigen initiatieven in de handtekening

als je hebt gekeken. laat dan even een berichtje achter op dit forum wat je ervan vind.

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

In mijn vorige post heb ik jullie tips gevraagt voor het registeren van je eigen merk, waar rekening mee te houden bij een dergelijk idee en nog een aantal andere zaken. Al deze tips hebben wij gebruikt om alles te registeren en vast te leggen. als eerst zal ik jullie een update geven hoe we er op dit moment voor staan:

 

- officieel ingeschreven bij KVK onder naam: Deluxe series.

- officiele zakenrekening geopend met bijhorende bevoegdheden per persoon (zijn nu met 3 personen)

- werk / stappenplan voor het bedrijf.

- set up / handleidingen voor produceren van bordspel en app voor leveranciers.

- kostenplaatje voor productie bordspel zo goed als klaar (wacht nog op een paar offertes)

- app-bierspel word vanaf 19-12-2011 in productie genomen mits we het eens kunnen worden over de kosten hiervan.

- aantal marketing plannen hebben we al klaar liggen.

 

* we denken dat we genoeg informatie hebben (als we alle kosten / prijzen binnen hebben)

voor dergelijke investeerders. dat we hun in ieder geval genoeg kunnen laten zien over ons bedrijf.

HEBBEN JULLIE HIER NOG TIPS VOOR?

 

*heeft er iemand nog leuke / goede tips voor het bekendmaken van ons merk en website.

de taggs zodat google ons snel vind zijn allemaal al ingevoerd. maar voor naamsbekendheid in benelux zijn we nog op zoek naar meerdere campagne's.

 

* wat vinden jullie van het volgende plan:

als eerst willen we de app produceren (we gaan ervan uit dat we dit zelf kunnne bekostigen)

dit is onze eerste game die uitkomt en vanuit daar moet het balletje gaan rollen.

vervolgens hebben we ook een bordspel hiervan die ook te koop is op onze website

omdat wij de productie van het bordspel niet kunnen bekostigen zijn we nog steeds aan het bedenken hoe we dit gaan financieren.

crowdfunding werd ge-opperd, hebben we al wat mogelijkheden voor gevonden, investeerder vinden lijkt ons het fijnst zijn we ook nog mee bezig. nu zitten we te denken aan een reserverings lijst.

bijvoorbeeld bij 200 aanmeldingen gaat er nog een keer een mail rond dat bordspel geproduceerd gaat worden. en daarna kunnen ze geld overmaken ofzo dat ze het spel krijgen. (zijn we er zekerder van dat het verkocht gaat worden en de kansen zo klein mogelijk gemaakt dat het niet gaat werken) lijkt dit jullie een mogelijkheid?!

De app is er dus al vanuit hier gaat het bekend worden is in ieder geval de bedoeling en daar gaan we ook onze campagnes op uitvoeren. vervolgens een button op onze website met reserveringen voor bordspel. bij genoeg aanmeldingen in productie nemen.

zien we in ieder geval of er uberhaupt vraag naar is en uberhaupt wel zin heeft om het voor een eerste keer te produceren.

wat vinden jullie hiervan?! graag reacties!

 

hoop dat ik nog wat leuke tips kan ontvangen van jullie.

onze website is nog under construction, als je een nieuwsbrief wilt ontvangen kijk dan even op de website

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

 

ik zie dat absoluut niet als een bedreiging voor ons.

wij bieden het aan voor leeftijd 18+.

verkopen er idd ook geen bier of drank bij.

als ik ook de reacties lees onder het kranten berricht van de mensen zelf..

ik denk eerder dat er door zo'n berricht juist meer van gekocht gaat worden / eerder hype zal worden.

dus waarschijnlijk zijn we op het juiste moment in de markt gestapt, en eigenlijk nog iets te laat (had nu al klaar moetenz ijn)

 

maar goed. wel weer een erge toeval dit artikel, we zijn vanaf 12-12-2011 officieel en op 16-12-2011 word er zo'n bericht geplaatst.

ongeloofelijk.

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/12/drankspellen_uit_de_schappen.html

 

Wellicht relevant:

De minister van Volksgezondheid zei, voorafgaand aan de ministerraad, drankspelletjes sowieso "tamelijk walgelijk'' te vinden. "Gezellig een biertje op zijn tijd moet kunnen, maar dit zet aan tot drankmisbruik en dat moeten we niet willen", meldt BNR.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/12/drankspellen_uit_de_schappen.html

 

Wellicht relevant:

De minister van Volksgezondheid zei, voorafgaand aan de ministerraad, drankspelletjes sowieso "tamelijk walgelijk'' te vinden. "Gezellig een biertje op zijn tijd moet kunnen, maar dit zet aan tot drankmisbruik en dat moeten we niet willen", meldt BNR.

 

ja ik weet het, ik word vandaag echt door zo veel mensen benaderd. ook buiten dit forum (betekend natuurlijk wel dat er toch veel mensen mijn idee / concept neit vergeten zijn) het enige wat ik hiervan kan zeggen is dat dit tot nu toe alleen nog maar een speculatie is van de zovelen die er zijn. tot nu toe zie ik dit alleen maar als een goede reclame voor ons! ons spel is immers 18+ en het is absoluut geen coma spel omdat het niet oneindig door blijft gaan. je kan natuurlijk wel elke keer weer opnieuw een spelletje doen. maar net als de biertrechter spellen e.d dat is gewoon blijven gieten en is ook geen spel meer. bij ons heb je interactie tussen mensen en elke keer is erw eer een winnaar. dan d'r bij kan het ook met water en cola en NIET met bier en drank.

 

zeer tegenstrijdig:

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/12/drankspellen_uit_de_schappen.html

en dan:

KNIP Mod edit: verwijzingen naar eigen initiatieven in de handtekening

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers, ik heb weer even een update voor jullie:

 

de app ''path of the king'' is enige weken geleden in ontwikkeling genomen en het eerste exemplaar hiervan zal (als alles volgens plan verloopt) deze week uitkomen. we kunnen het eerste ontwerp in zien en alles naar ons eigen ontwerp zetten om dit tot een mooi eindproduct uit te laten komen. vervolgens zal deze te downloaden zijn voor iphones te downloade bij i-market en voor de android toestellen te downloaden zijn bij android market.

 

de website is in volle gang zodat we op het moment van lancering van de app ook meteen online kunnen. op deze website staat alle informatie van ons nieuwe bedrijf ''deluxe-series, beer games to the ultimate level'' en hier zal ook het eerste bordspel op komen te staan die je kan reserveren.

verder zijn we nog bezig met een aantal goodies om de website te vullen en voor het groter en bekender maken van ons eigen merk in drankspellen.

 

zodra het ontwerp van het bordspel helemaal klaar is laten we een paar prototypes maken, hiermee gaan we naar het hoofdkantoor van de ''expo'' en daar zullen we gaan onderhandelen over de verkoop van onze reeks nieuwe spellen en wat hier de inkoop/verkoopsprijs van zal gaan worden.

 

mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik dat graag, mochten jullig nog tips hebben hoor ik dat ook graag!

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben heel benieuwd naar je spel, zowel op de mid als op tafel. Hou ons op de hoogte.

 

ik ga jullie zeker op de hoogte houden!

de app komt eerst en hierna als we reserveringen krijgen / ja woord om het spel in de winkels te verkopen gaan we dat ook produceren.

we hebben al zeer veel concepten op de lijst staan om te produceren en om uiteindelijk een echt merk voor te stellen!

als we hier alles lopende hebben gaan we ook internationaal.

 

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Korte update:

 

Op het moment hebben we een deadline opgezet voor de lancering van onze website / webshop

(aangezien we een groot aantal facetten hebben uitgewerkt hebben we dus de lancering van de webshop kunnen bepalen)

 

Voor de mensen die een kijkje willen nemen de link: KNIP Mod edit: verwijzingen naar eigen initiatieven in de handtekening

 

Ook hebben we facebook en twitter accounts aangemaakt zodat mensen ons unieke merk kunnen volgen.

Hier zullen we vele nieuwtjes op posten en de laatste updates van ons als bedrijf zijnde.

Daarnaast hebben we een nieuwsbrief waarvan wij binnenkort de eerste versie rond zullen sturen.

Hierin staat uitgebreid beschreven waar we op het moment mee bezig zijn en wat er allemaal aan zit te komen.

 

Natuurlijk kunnen we niet met lege handen de website lanceren, daarom zal op deze datum de app worden gelanceerd.

 

Mocht er iemand nog leuke / interessante tips hebben voor ons, dan horen wij deze graag.

Stuur me hiervoor een pm.

 

bedankt alvast! groeten

 

 

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Misschien deze jongens eens een mailtje sturen?

 

www.999games.nl

 

 

 

dat is opzich een goed idee, alleen brengen wij drankspellen uit vanaf 16 / 18 + .. aangezien

999 games jeugd spellen uitbrengt zie ik ons eigen merk / spel er niet snel tussen staan..

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast hebben we een nieuwsbrief waarvan wij binnenkort de eerste versie rond zullen sturen.

 

Je weet dat je hiervoor uitdrukkelijke toestemming van de geadresseerde moet hebben, toch? (tenzij er sprake is van een eerdere klantrelatie)

 

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast hebben we een nieuwsbrief waarvan wij binnenkort de eerste versie rond zullen sturen.

 

Je weet dat je hiervoor uitdrukkelijke toestemming van de geadresseerde moet hebben, toch? (tenzij er sprake is van een eerdere klantrelatie)

 

 

Groet, Nynke

 

dat klopt, en daarom kunnen mensen zichzelf aan melden alvorens ze hebben gelezen wat het in houd. mensen sturen hun eigen email adres naar ons op het moment dat ze een nieuwsbrief willen ontvangen.

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Beste Lezers,

 

Even een up-date van onze vorderingen. de website KNIP Mod edit: verwijzingen naar eigen initiatieven in de handtekening is eindelijk online.

voor degene die willen kijk er even overheen en laat wat weten. we zijn erg benieuwd naar de reacties!

 

onze app is binnen 2 weken online in de appstore. alles loopt lekker verder! graag jullie reactie betreffende de website.

 

mvg nick

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Hou me op de hoogte. Als fervent bordspelspeler en liefhebber, heb ik wel interesse om het een keer te proberen.

 

Beste,

 

Zodra het spel klaar zou zijn had ik beloofd te reageren op je post.

Komende Maandag krijgen wij het eerste prototype ''path of the king'' by deluxe-series binnen.

Ik hoop dat dit er meteen goed uitziet zodat we meteen kunnen beginnen met het zoeken van klanten!

Op het moment dat het spel binnen is houden we met onze fotograaf een product-shoot zodat je vanaf dat moment alles netjes terug kan zien op onze website. De exemplaren om te verkopen aan onze eerste klanten zullen we bestellen op het moment dat we onze eerste bestellingen officieel hebben vanuit de winkels / webshops.

ik hou u op de hoogte!

 

mvg

N. Zwanen

Link naar reactie
  • 0

Nog even misschien een overbodige vraag: Is het de bedoeling dat er echt fysiek bier wordt gedronken tijdens het spel of gaat het spel alleen maar over bier? Dat komt bij mij namelijk niet zo duidelijk over als ik de website bekijk (of ik kijk niet goed).

 

Ik ben namelijk aan de ene kant wel een liefhebber van leuke strategiespellen, maar ik ben totaal geen alcoholdrinker (en veel van mijn vrienden ook niet).

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.