Ik heb gewerkt (stukadoor) voor een klant. Offerte gemaakt, algemene voorwaarden van de branchevereniging verstrekt. De klant heeft de offerte ondertekend waarin staat dat hij het eens is met de offerte en de algemene voorwaarden.
Nu is het werk klaar en eist hij - voordat hij tot betaling overgaat - een garantie van de leverancier van het product. Deze wil geen garantie geven, want dan had deze firma ingeschakeld moeten worden voor een inspectie voor aanvang van de werkzaamheden. Dan nog had ik alleen maar een garantie gekregen op het product en niet op de werkzaamheden. In mijn algemene voorwaarden staat dat ik garantie op het werk/product geef, niet dat de leverancier ook garantie verstrekt.
Het probleem zit hem waarschijnlijk bij de schilder, die wil gaan verven met een product dat niet geschikt is voor de door mij aangebrachte ondergrond. De klant heeft de verf al aangeschaft en blijft met een kostenpost achter, die hij op deze manier op mij wil verhalen.
Er is van te voren op geen enkele manier gecommuniceerd dat er een garantie moest komen van de fabrikant. Verder is er ook geen overleg geweest over de afwerking van het product. Maar de klant blijft bij zijn eis en zolang de fabrikant de garantie niet verstrekt, krijg ik mijn geld niet. Kan dit zomaar, achteraf een garantie eisen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
drummer
drummer
Ik heb gewerkt (stukadoor) voor een klant. Offerte gemaakt, algemene voorwaarden van de branchevereniging verstrekt. De klant heeft de offerte ondertekend waarin staat dat hij het eens is met de offerte en de algemene voorwaarden.
Nu is het werk klaar en eist hij - voordat hij tot betaling overgaat - een garantie van de leverancier van het product. Deze wil geen garantie geven, want dan had deze firma ingeschakeld moeten worden voor een inspectie voor aanvang van de werkzaamheden. Dan nog had ik alleen maar een garantie gekregen op het product en niet op de werkzaamheden. In mijn algemene voorwaarden staat dat ik garantie op het werk/product geef, niet dat de leverancier ook garantie verstrekt.
Het probleem zit hem waarschijnlijk bij de schilder, die wil gaan verven met een product dat niet geschikt is voor de door mij aangebrachte ondergrond. De klant heeft de verf al aangeschaft en blijft met een kostenpost achter, die hij op deze manier op mij wil verhalen.
Er is van te voren op geen enkele manier gecommuniceerd dat er een garantie moest komen van de fabrikant. Verder is er ook geen overleg geweest over de afwerking van het product. Maar de klant blijft bij zijn eis en zolang de fabrikant de garantie niet verstrekt, krijg ik mijn geld niet. Kan dit zomaar, achteraf een garantie eisen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33894-klant-eist-extra-garantie-alvorens-tot-betaling-over-te-gaan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag