• 0

Dropshipping betaling afwerken

Na enig onderzoek heb ik besloten om gebruik te maken van het dropshipping principe. Ik verkoop alleen de producten via mijn webwinkel en de leveranciers leveren het product en support.

 

Nu vroeg ik me alleen nog af hoe ik de betaling moet afronden qua administratie/belasting. Het betreft een eenmanszaak.

 

De situatie: Een bezoeker koopt een product via mijn webshop. Ik ontvang het geld daarvoor. Van dit bedrag stuur ik een deel naar de leverancier en het overige deel is van mij.

 

Via het internet werd ik niet veel wijzer dus vandaar mijn vraag. Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

lees inderdaad die column even, je hebt duidelijk nog geen idee wat dropshipping inhoud.

 

Heel kort:

 

JIJ verkoopt de producten en JIJ bent verandwoordelijk.

De klant betaald aan JOU.

JIJ besteld de producten bij JOUW leverancier en JIJ betaald daarvoor aan JOUW leverancier

JOUW leverancier stuur vervolgensde producten aan JOUW klant.

JOUW klant heeft niks te maken met JOUW leverancier.

 

Dropshipping is enkel een logistieke oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Hier nog wat meer informatie over wat ik precies in gedachte had.

 

De basis is dat ik een webshop heb waarin ik producten van derde partijen wil verkopen. Deze producten hoeven niet perse van een bestaande dropshipping leveranciers te zijn. Dropshipping leek mij het makkelijkste principe om geld te verdienen met een webshop aangezien ik zelf geen producten heb. Als iemand andere ideeën heeft over hoe je het best producten kan verkopen in een webshop hoor ik dat graag.

 

Ik wil bepaalde ondernemingen benaderen om ook als dropship leverancier te werken (die dit nu nog niet doe dus). Dit vanwege het feit dat ik opzoek ben naar specifieke producten voor mijn webshop. Als zo'n onderneming daarmee instemt zullen er duidelijke afspraken gemaakt worden over wie wat doet en waar de verantwoordelijkheden liggen.

 

Dat ik als verkoper de eindverantwoordelijkheid heb snap ik. Dat ik verantwoordelijk ben voor de support klopt ook. Maar het moet toch mogelijk zijn om met je dropship leverancier een afspraak te maken dat hij bij vragen of klachten van de koper met betrekking tot het product dit afhandeld? En dat je dit eventueel vermeld aan de koper. Voor vragen met betrekking tot het product bel nummer x en bij vragen met betrekking tot de betaling/overige bel y.

 

Nu ben ik alleen benieuwd hoe je de betaling/administratie moet regelen met zo'n constructie. Is dat simpelweg:

 

- Ik verkoop, maakt een factuur voor de klant en in het geld.

- De dropship leveranciers stuurt mij een factuur voor het product en die betaal ik.

 

Kan ik dan de 19% belasting terugvorderen omdat het een aankoop voor de onderneming is? Reacties zijn welkom.

 

(weinig verstand nog van financiën :P)

 

Groet

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je de column gelezen? Dropshipping is een manier van logistiek, geen "manier van geld verdienen" zoals jij het stelt. Begin, nadat je de column gelezen hebt, met het uitdenken van een goed ondernemingsplan. Want als je ook nog met de vraag zit of je de BTW voor inkopen kan terugvorderen zit dan vermoed ik dat je over talloze andere belangrijke dingen nog helemaal niet nagedacht hebt.

Link naar reactie
  • 0

Na enig onderzoek heb ik besloten om gebruik te maken van het dropshipping principe.

 

Via het internet werd ik niet veel wijzer dus vandaar mijn vraag. Alvast bedankt.

 

 

 

Wat heb je eigenlijk onderzocht?

 

Het enige wat ik lees dat je poogt uit te leggen dat je snel geld wilt verdienen middels dropshipping. De uitleg van Wouter Hol daaromtrent is IETS duidelijker.

 

Je wilt alles afschuiven op je leverancier. Wat is dan de toegevoegde waarde van jezelf? Waarom zou die leverancier jou die winstmarge gunnen?

Als je het al zou redden, is de leverancier na een jaar zeker van een leuk adressenbestand. Vertrouwen op en van de leverancier is er nog niet, omdat je nog zoekende bent. Het is voor hen dus wel erg makkelijk om jou dan opzij te zetten.

 

Veel succes!

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 1

Of ik heb een plank voor me hoofd of jullie begrijpen niet wat ik bedoel. Even voor de duidelijkheid. Ik heb een goed ondernemersplan voor een website. Deze website zal veel bezoekers trekken dus ik wil de website uitbreiden met een webshop voor extra inkomsten. Echter heb ik geen producten. Dropshipping lijkt me de oplossing hiervoor.

 

Heb je de column gelezen? Dropshipping is een manier van logistiek, geen "manier van geld verdienen" zoals jij het stelt. Begin, nadat je de column gelezen hebt, met het uitdenken van een goed ondernemingsplan. Want als je ook nog met de vraag zit of je de BTW voor inkopen kan terugvorderen zit dan vermoed ik dat je over talloze andere belangrijke dingen nog helemaal niet nagedacht hebt.

Wat is Dropshipping?

Dropshipping is een proces waarbij u als particulier of onderneming producten verkoopt voor Dropship.nl, zonder dat u zelf een voorraad heeft of aankoopt. U verkoopt de producten voor een door u vastgestelde prijs. Nadat de koper het produkt aan u betaald heeft, betaalt u Dropship.nl de prijs die hier op de site is vastgesteld. Ook zendt u Dropship.nl de adresgegevens van de koper. Dropship.nl zendt het product dan naar uw klant, zonder dat u er iets van voor hoeft te doen. Het verschil tussen de door u vastgestelde verkoopprijs en de Dropshipprijs is uw winst.

Bron: http://www.dropship.nl/catalog/conditions.php

 

Wanneer iemand via jouw webshop een product besteld ontvang jij de betaling en vervolgens stuur je de NAW gegevens van de klant door naar de leverancier. Eventuele inhoudelijke vragen van de klant over het product stuur je eveneens door naar de leverancier.

De leverancier levert het product en de daarbij behorende service en stuurt vervolgens elke maand een factuur naar jou waarmee jij je leverancier zijn gedeelte van de opbrengsten uit kunt betalen.

Bron: http://winst.nl/internet-marketing/dropshipping/wat-is-dropshipping/

 

Misschien niet de meest betrouwbare bronnen maar het komt wel overeen wat ze zeggen. Alleen staat er niet vermeld dat jij eindverantwoordelijk bent voor je verkoop.

 

Als ik dit lees zie ik dropshipping wél als een manier om geld te verdienen. Jij verkoopt producten van een dropshipleverancier aan een klant, stuurt de bestelling door en de dropshipleverancier levert het product.

 

De vraag over BTW ging specifiek over dropshipping omdat hier misschien uitzonderingen op zijn. Heb je alsnog antwoord hierop?

 

 

 

Direct link naar het PDF-Handboek ondernemen 2011 na de klik Je hebt inderdaad nog veel werk te doen voordat je je moet gaan afvragen hoe je je logistiek organiseert

 

Bedankt voor het handboek. Altijd handig als naslag werk. Wat moet ik mezelf nog afvragen qua organisatie voor de logistiek? Dropshipping is toch juist een oplossing voor de organisatie van je logistiek? Je besteed namelijk het hele logistieke vraagstuk uit (uiteraard wel duidelijke afspraken maken). Correct me if I’m wrong.

 

 

 

 

 

Wat heb je eigenlijk onderzocht?

Wat dropshipping is en hoe ik het eventueel kan implementeren in een onderneming.

 

Het enige wat ik lees dat je poogt uit te leggen dat je snel geld wilt verdienen middels dropshipping. De uitleg van Wouter Hol daaromtrent is IETS duidelijker.

Snel geld verdienen zou mooi zijn. Maar geld verdienen met dropshipping is wel de insteek ja. Waarom zou je anders dropshipping gebruiken? Uitleg van Wouter geeft goed aan waar je op moet letten. Staat alleen niks over hoe je de administratie van dropshipping moet doen en daar was ik wel nieuwschierig naar.

 

Je wilt alles afschuiven op je leverancier.

Ik wil inderdaad het liefst zoveel mogelijk afschuiven op de leverancier omdat het zijn producten zijn en koper dus beter te woord kan staan. Daarnaast, tijd = geld dus als ik dingen kan uitbesteden ben ik daar zeker een voorstander van.

 

Wat is dan de toegevoegde waarde van jezelf?

Ik verkoop voor de leverancier.

 

Waarom zou die leverancier jou die winstmarge gunnen?

Omdat hij ook geld eraan verdiend als ik zijn producten verkoop.

Als je het al zou redden, is de leverancier na een jaar zeker van een leuk adressenbestand.

Ja weinig aan te doen als je dropshipping gebruikt. Maar lig er niet wakker van aangezien de verkoop al rond is dan.

 

Vertrouwen op en van de leverancier is er nog niet, omdat je nog zoekende bent. Het is voor hen dus wel erg makkelijk om jou dan opzij te zetten.

Heb ik al leveranciers benaderd dan? Nee.

Inderdaad is het dropshipping me nog niet helemaal duidelijk. Vandaar dat ik hier vragen stel zodat ik goed geïnformeerd te werk kan gaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Reusje voor Ronald. Allemaal wijsneuzen die precies weten wat dropshipping wel en niet is.

 

Maar toch heeft ook Ronald gelijk. Als hij een website opent voor eenbenigen, kan hij een webshop toevoegen met een uitgebreid assortiment enkelsokken en enkelschoenen. Enkelski's. Enkelzwemvliezen! Enz.

 

Er zijn wellicht leveranciers die op basis van dropshipping willen samenwerken. Als Ronald een goede propositie heeft, willen ze vast wel praten en op basis van win-win een stuk marge gunnen voor de verkoopkracht van die website. In dat overleg kun je ook over service-levels praten. Garantie-afwikkeling en zo.

 

Dus dat kan allemaal best. Weet je wie zo begonnen is? Zappos!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als 'wijsneus' voel ik me aangesproken.

 

TS vraagt om uitleg mbt betaling/ factureren. Volgens mij is dat niets anders dan factuur sturen.

 

Verder wordt gevraagd naar evt. andere manieren om via een webshop te verkopen. Omdat het fysieke producten betreft en geen kennis, vallen opties als E-books af. Er zal dus echt wat moeten worden opgestuurd, met de gevolgen als creditering en retourgoederen.

 

Als ondernemer zul je toch een ietsiepietse risico moeten nemen. Meneer de Boer van Winst.nl heeft al veel mensen enthousiast weten te maken en verdient daar kennelijk zelf een aardige stuiver aan. Maar helemaal volledig is het niet (altijd).

 

Als het voor de TS geen probleem is wanneer een leverancier later zijn adressenbestrand gebruikt, is het wel erg korte termijn denken, maar past wel in de snel-geld gedachte. Vertrouwen van en voor een leverancier heb je niet na één gesprek.

 

Men vraagt om info en visie. Omdat we zowel voorraad als dropship gebruiken, meende ik iets toe te kunnen voegen. Kennelijk komt dit als betweterig over. Dit is geenszins de bedoeling.

 

Naar mijn idee is kritiek, net als een klacht een regelrechte kans. Af en toe moet je een schop tegen de schenen krijgen, maar dan wel een gemeende en geen gemene....

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Allereerst, laat je absoluut niet leiden door het advies wat wij hier geven. Het advies hier is geenszins bindend. Als je denkt dat de informatie van dropship.nl en winst.nl beter is dan het advies wat wij geven, laat je dan daar absoluut niet door mensen als ons tegen houden ;)

 

Vergelijk dropshipping het best met de keuze tussen TNT en DHL voor je verzending. Beide ook manieren van verzenden met voor-en nadelen. De manier van facturatie naar jouw klant veranderd er echter niet door. Dropshipping is en blijft (een onderdeel van) je logistiek, niet van je administratie.

 

Uiteraard ben je al op de hoogte van de wet verkoop op afstand en weet je wat je verantwoordelijkheden en plichten zijn als verkoper. Dat is wel zo goed voor het imago van de thuiswinkel branche in het algemeen en zo netjes naar je klanten toe ;)

 

@TWA Op zich aardig voorbeeld, maar Zappos had wel een iets groter budget dan TS.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.