• 0

Middelen belasting over inkomen uit loondienst en eenmanszaak?

Hallo,

Ik heb een vraag over middelen.

Is het toegestaand bij de drie aaneen gesloten jaren bij middeling een jaar mee te nemen waarin ik in loondienst was?

Ik wil namelijk drie jaren middelen, 2007 als loondienst jaar en 2008 en 2009 als eenmanszaak.

Maar in 2007 heb ik veel minder belasting betaald, of mag dat niet?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil namelijk drie jaren middelen, 2007 als loondienst jaar en 2008 en 2009 als eenmanszaak.

 

Let wel op: je kunt middeling alleen aanvragen als de definitieve aanslag IB van het laatste jaar (hier dus 2009) waarmee je wilt middelen maximaal 1 jaar oud is!

 

Ik kan me zo indenken dat de aanslag 2009 al meer dan een jaar oud is, dan heb je dus pech. Check dit dus goed.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Ik kan bevestigen dat linkspoot12 gelijk heeft, het is inderdaad 36 maanden na de bezwaartermijn van 6 weken na de definitieve aanslag. Dit termijn geldt voor het laatste jaar van de drie aaneengesloten middelingsjaren. Je kan het berekenen met de eerder aangegeven link, zelf heb ik goede ervaring met

mod edit: SPAM verwijderd, zie huisregels. En ja, het zou ook wel gek zijn als je slechte ervaringen zou hebben met je eigen site

 

Succes met geld terugvragen!

Link naar reactie
  • 0

Sorry mensen :-[, ik weet ook niet waarom ik de termijn van 1 jaar in mijn hoofd had, maar 36 maanden is uiteraard inderdaad correct!

 

Gezien de hoeveelheid werk die jij verzet heeft een jaar bij jou waarschijnlijk 36 maanden ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.