• 0

Nieuwsbrief voor consumenten en inschrijving concurrenten

Hallo allemaal,

 

ik zit in dubio, of beter gezegd, wat zouden jullie doen met de volgende situatie: ik verstuur een maandelijkse nieuwsbrief naar mijn particuliere klanten. De laatste tijd abonneren zich ook directe concurrenten op deze brief.

 

Versturen jullie jullie nieuwsbrieven gewoon blind, of schonen jullie het bestand bijvoorbeeld op, zodat deze niet naar concurrenten uitgaat? Gaan jullie uit van eigen kracht of zal ik proberen ze iets wind uit de zeilen te nemen? Ik heb bijvoorbeeld niet zoveel zin dat mijn november en december-acties direct gekopieerd of van een antwoord voorzien worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan ook een speciale editie naar concurrenten sturen. ;)

Op die manier daag je ze uit. Als ze daar achter komen zullen ze ook gelijk anoniem aanmelden en weet je helemaal niet wie je concurrent is in je mailing.

 

Maar ik neem toch aan dat de info die openbaar is (nieuwsbrief kun je als openbaar beschouwen) toch niet zo geheim moet zijn voor de concurrent. Je kan beter je tijd steken in het beter worden dan je concurrent. Dus uitgaande van dat ze alles weten wat ze kunnen weten. Anders heb je best een groot risico als je constant moet proberen je consumenten wel te informeren en die informatie weg probeert te houden bij je concurrent.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf volg nieuwsbrieven van concurrenten met een gmail.com adres (zodat het in een inbox komt die ik niet leeg hoeft te houden / niet in mailprogramma of mobiel heb ingesteld) dus is het ook 'n naam die zij niet kunnen herkennen. Dus ja, je kan ze wel eruit filteren maar als ze het echt willen lezen melden ze wel aan met 'n ander e-mailadres.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties en tips, al blijf ik benieuwd naar handelswijze van andere retailers.

 

Voor de concurrenten ga ik in ieder geval geen aparte (misleidende) brief maken. Misschien ga ik wel voor twee versies: één voor klanten die iets gekocht hebben of die een account (met diverse gegevens) hebben en één voor alleen nieuwsbriefinschrijvers van wie ik misschien minder weet.

 

Jullie hebben gelijk dat je nooit met 100% zekerheid kunt voorkomen, dat informatie onbedoeld direct elders belandt, maar ik ben het copy cat en steelwerk op diverse fronten tijdelijk even zat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

een oude garagist zei altijd:

 

Wanneer je tijd hebt om naar een ander te kijken, heb je zelf kennelijk niets beters te doen.

 

Ik hield me in het verleden ook nogal eens bezig met anderen qua prijs, aanbod etc.

 

Natuurlijk moet je wel om je heen kijken, maar benut liever de positieve energie.

 

Wat je al aangeeft 2 mailinglijsten. Eentje voor de warme en eentje voor de koude kant.

 

Zie het als een compliment dat ze interesse hebben. Schijnbaar zit jij wel op het goede spoor en hebben zij tijd om naar een ander te kijken....

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.