• 0

Post.nl: pakketten kwijt, onbereikbaar non-service Team en onbetrouwbaar

Op 21-09-2011 breng ik een rolcontainer met (maar) 16 zendingen naar de Business Balie aan de Grote Wade 80 in NIEUWEGEIN. op 29-09-2011 wordt ik rond 14.00uur gebeld door een klant dat zijn Keukenmachine van €400 nog niet aangekomen is. Ga online en binnen 10 minuten blijkt de hele rolcontainer zoek te zijn (zie bijlage). ???

Het duurt tot 3 oktober tot 14 zendingen opeens opduiken. Vandaag is nog steeds een zending zoek, en ja je raadt het al, die keukenmachine.

Vanaf 29-09 heb ik vele uren besteed aan de telefoon met het zogenaamde "Service-Team". Niemand van POST.NL wil me helpen. Iedereen wijst naar iedereen. Spreek of mail ik eindelijk met iemand, dan wordt ik weer naar het begin verwezen. "bel het service-team op +31 (0)88 868 6868" krijg ik steeds als antwoord, terwijl ik daar elke keer begonnen ben. Dat heb ik nu al minimaal 3x gedaan met steeds weer het zelfde resultaat. Geen enkele oplossing. Niemand pakt het probleem op, iedereen wijst mij weer door naar een ander. Bij een gemiddeld gesprek krijg ik al snel tussen de 5 en 8 verschillende medewerkers die ik elke keer weer het hele verhaal kan uitleggen. Hierna wordt ik in de wacht gezet om vervolgens weer door verbonden te worden. Zo land ik meerdere keren weer terug bij het begin bij het non-service team die me dan weer opnieuw doorverbind met iemand die me na alles opnieuw uitleggen en in de wacht zetten, opnieuw naar het non-service-team doorverbind. etc etc Dit kun je met recht de "post nonservice carrousel" noemen.

 

NU het mooiste van alles. Ik heb al sinds 2008 een contract met Post.nl (voorheen TNT Post) en er staat letterlijk in mijn contract dat ik een accountmanager behoor te hebben. EN DIE HEB IK NIET, ook nooit nodig gehad, maar nu wel.

Als ik eindelijk een Tele Accountmanager van Postnl pakketten ene [xxxxxx] gevonden heb die zegt dat dit niet normaal is. Haakt die af en wil me uiteindelijk niet helpen. Verwijst me dan weer terug naar het service-team. Dus kan ik weer opnieuw beginnen. Nu bijna 6 weken verder en nog steeds worden mijn mailtjes en telefoontjes niet beantwoord en op klacht formulieren komt niets terug.

 

Inmiddels heb ik gisteren aangifte gedaan van ontvreemding, verduistering en diefstal.

Heb de Postwet uit 2009 en de AL (ALV) gelezen. Tevens heb ik elk Post.nl klachten formulieren, het Post.nl online klachten formulier en via E-mail en telefoon op alle sites meerdere keren gehad en ingevuld. Echter dat maakt mijn pakket niet gevonden.

Hoe kan Post.nl nu een Bruine kartonnen doos van ±10kg met "breekbaar" tape, afmetingen (HxLxD) ± 50x60x35 kwijtraken? Daar kan uiteindelijk maar een antwoord op gegeven worden, die staat ergens in het Utrechtse op een aanrecht.

 

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

 

[naam verwijderd uit bericht - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij moet je een vervoerder zoeken die niet zo log is. Met artikelen van dergelijk prijsniveau is kwaliteit bepalend en niet de prijs.

 

Verder zou ik, hoe zuur ook, mijn verlies pakken en me focussen op andere zaken. Zie het als winkeldiefstal. Je kan uren nadenken over een mogelijke dader, maar je krijgt je handel niet meer terug. Het kost je nu nog meer dan het ding zelf.

 

Tijd is ook wat waard.

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

het probleem is mij ook bekend.

Op het moment dat jij die pakketjes inleverd op het bussinesspoint worden deze nog niet geregistreerd.

Ze worden vanaf bussinesspoint eerst nog met een vrachtwagen vervoerd naar een andere locatie waar de pakjes pas geregistreerd worden.

Als iemadn op het bussinesspoint of tussen daar en scan locatie een pakje kwijtmaakt/steelt dan beweerd TNT/PostNL gewoon dat jij als klant die nooit afgeleverd hebt en ben jij een leugenaar.

 

Ze weigeren het risico te lopen vanaf het moment dat je het aan hun overdraagd maar vanaf dat moment is het wel onder hun controlle.

 

Heb overigens wel vaker stukjes gelezen over compleet verdwenen containers met pakjes die zelfs bij bedrijfspand werden opgehaald.

Bij mij ging het om losse zendingen, maar wel met honderden euro's waarde.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in het vervolg voor echte betrouwbare partijen gaan zoals DHL. Werken wij al jaren naar volle tevredenheid mee.

Nagenoeg alle bezorgingen worden daar tenminste door eigen mensen uitgevoerd en niet zoals bij TNT en zelfs GLS subcontractors.

 

Heb je geen bewijs dat je die pakketen daar gebracht hebt dan?

 

xxx

Sanne

Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Link naar reactie
  • 0

Je kan hier weinig aan doen dat is het hele probleem.

 

Zeker als er geen ontvangstbewijs is van de zending (dat PostNL de zending van jou heeft overgenomen), dan blijft het jou woord dat je de zending aangeboden hebt tegen dat van PostNL dat ze het pakket nooit in ontvangst genomen hebben.

 

Dat is 1 van de redenen dat ik zelf en ook veel van mijn klanten met DPD werken.

Goedkoper, pakketten worden opgehaald, incl. verzekering en tekenen bij ontvangst door klant.

Direct bij het ophalen worden de pakketten gescand of er word een dagjournaal ondertekend door de chauffeur.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een tijd geleden benaderd door post.nl of ik geen drukwerk via hen wilde bestellen.

De gratis drukproef die ik zou krijgen nooit ontvangen, nooit follow-up contact van hun kant.

 

Dat was bij mij meteen een zo'n rode vlag dat ik geen zaken ga doen met de post. Als ze zelfs zendingen / activiteiten die zijzelf initieren zo behandelen is dat geen goed teken voor hun klanten.

 

Als zij jou geen Account Manager hebben toegewezen, lijkt me dat een contractbreuk.

Ik denk dat het tijd word een oplossing te sommeren.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is 1 van de redenen dat ik zelf en ook veel van mijn klanten met DPD werken.

Goedkoper, pakketten worden opgehaald, incl. verzekering en tekenen bij ontvangst door klant.

Direct bij het ophalen worden de pakketten gescand of er word een dagjournaal ondertekend door de chauffeur.

 

En bij DPD gaat noooooit wat mis. Dat is de Brave Hendrik van de klas. ;)

Wij versturen ook met DPD en waar gehakt wordt, vallen spaanders. Gelukkig niet zoals bij TS hele balken...

 

Soms gaat er iets mis en ze hebben de Claimconstructie wel zodanig dat je je wel bedenkt voordat je claimt. Nu zijn de bedragen bij ons niet wereldschokkend. Postje breuk/ incourant in de boekhouding. C'est-ca

 

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen ook met DPD en waar gehakt wordt, vallen spaanders. Gelukkig niet zoals bij TS hele balken...

 

Dat er iets fout gaat oke (hoewel dat bij PostNL wel erg vaak is).

Het probleem ontstaat daarna pas echt doordat TNT/PostNL weigerd problemen op te lossen en klanten egwoon onbeschoft behandeld door ze gewoonweg voor leugenaar uit te maken en weigerd schades te vergoeden.

Ze zoeken egwoon net zolang tot ze een excuus gevonden hebben om niks te betalen.

 

en dat is nu net het probleem bij TNT/PostNL, fouten kan je maken maar los het dan tenminste fatsoenlijk op!

Link naar reactie
  • 0

Gaat bij DPD nooit wat mis, natuurlijk wel... alleen kan er nooit gezegd worden: wij hebben het pakket nooit van u gekregen.

 

Op 4000 zendingen 2 keer moeten claimen en op zich wat das appeltje eitje.

 

Getekend dagjournaal samen met klantfactuur en inkoopnota naar DPD en drie week later de inkoopprijs terug gestort op onze rekening.

 

De eerste keer probeerden ze nog wel het standaard argument dat het niet goed verpakt zat... maar de verpakking van die producten die verstuurt werden voldeden al aan die eisen, de doos was alleen maar bedoeld om het verzendetiket er op te kunnen plakken.

 

Tweede keer sprak de afdruk van een bandenprofiel voor zich. :)

 

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een tijd geleden benaderd door post.nl of ik geen drukwerk via hen wilde bestellen.

De gratis drukproef die ik zou krijgen nooit ontvangen, nooit follow-up contact van hun kant.

 

 

PostNL probeert een slaatje te slaan uit het feit dat internetdrukkers op komen rukken vanuit alle kanten. Gezien de postmarkt voor een groot gedeelte in handen is van PostNL willen ze met Directmailings & Variabel Data printing hun stukje op deze hoog concurrende markt veroveren. Het feit dat het verzenden voor hun de inkoopprijs is, zijn de marges aantrekkelijk om een extra zakcentje aan te verdienen. Drukwerk blijft voorlopig nog altijd nodig, waarbij ik zelf nog niet echt een geduchte concurrent voor losse verzendtarieven heb gezien.

 

Ik heb ooit een verjaardagskaart laten drukken voor mijn zoon. Finaal de mist in gegaan, scheurende snijranden, kleuren liepen door, wit was vlekkerig geworden. Als expert zijnde onacceptabel, als drukker ook onacceptabel. Supportticket ingevoerd, na 6 dagen nog geen antwoord. Zelf gemailed, weer geen antwoord. Gebeld, klacht aangemeld, nu 2 weken later nog geen antwoord. Heb het nu laten zitten, omdat mijn telefoontjes duurder zijn dan de kaart zelf.

 

De service van PostNL ben ik ook niet over te spreken. Het apparaat is te log en als je precies over drukwerkdetails gaat praten weet niemand raad. (ik kom zelf uit de reclame - heb dagelijks met drukwerk te maken).

 

Verbeter de service PostNL en schoenmaker hou je bij je leest, het is al lastig genoeg!.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien zie ik het allemaal niet scherp.

Als de hobbels zo groot zijn, waarom dan nog steeds die berg op?

 

Gewoon eromheen en naar een andere vervoerder wellicht. Als Post, TNT, TPG, PTT of hoe ze tegenwoordig ook al heten al goedkoper zijn, is het te overwegen of er daadwerkelijk voordeel in zit.

 

Misschien is uiteindelijk een duurdere vervoerder wel stukken goedkoper!

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me volledig bij Patrick aan. Je ziet zoveel van dit soort discussies over TNT, DHL, DPD, etc. Wanneer je voor deze grote en logge partijen kiest dan weet je dat er zo nu en dan wat mis gaat en dat er geen service is. Dit moet je incalculeren en accepteren want dat zal nooit anders worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me volledig bij Patrick aan. Je ziet zoveel van dit soort discussies over TNT, DHL, DPD, etc. Wanneer je voor deze grote en logge partijen kiest dan weet je dat er zo nu en dan wat mis gaat en dat er geen service is. Dit moet je incalculeren en accepteren want dat zal nooit anders worden.

 

Als dit waar is dan kun je incalculeren wat je wil....

Link naar reactie
  • 0

De laatste tijd krijg ik een steeds lagere dunk van PostNL om eerlijk te zijn. Heb het idee dat ze dat post er de laatste tijd nog maar een beetje bij doen. Zaken die ik afgelopen maanden tegen ben gekomen:

 

- Post laten verdwijnen

- Medewerker die grote aantallen post steelt/ kwijt maakt

- Post opsparen en laat bezorgen

- Post verkeerd bezorgen

 

Daarnaast het feit dat ze een bijzondere hoge druk op hun ingehuurde pakketbezorgers leggen.

 

- Als laatste weg bij distributiecentrum

- 2de keer aanbieden bij geen gehoor in eigen tijd en op eigen kosten

- Hoge werklast

 

Ik weet niet hoe het met DHL/UPS staat wat dat betreft, maar ik weet wel dat ik er niks van merk en hun vele malen meer vertrouw inmiddels.

 

Het is trouwens niet zo dat ze gewoon maar post kwijt kunnen maken en dat je als verzender je verlies maar moet accepteren. Je gelijk krijgen is dan wel weer een 2de. Zal me niks verbazen als het eindeloze doorsturen gewoon beleid is. Volgens mij heb je trouwens een geschillen college waar je je klachten kan indienen en waarover ze dan een uitspraak zullen doen.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Wij doen reeds 3 jaar zaken met TNT, PTT of PostNL. Ik moet toch zeggen dat er bij ons weinig mis gaat? Alles wat wij aan verlichting versturen doen we met verzekering. Die is tot €500 en daar heb ik al meerdere keren gebruik van gemaakt, voor een vermiste en wat kapotte lampen.

 

Je stuurt simpel een kopiefactuur van je aankoop in, en binnen twee weken staat het keurig op de rekening. Als de topicstarter daar interesse in heeft wil ik best mijn contactpersoon zijn mailadres even mailen?

 

Overigens is het sinds kort bij ons in Almere nu zo, dat er op de business points tot 18:30 iemand aanwezig is, die scant direct en je krijgt het bonnetje met track en tracé nummers mee. Dat is dus direct je bewijs.

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb laatst een pakketje opgestuurd met track & trace via postnl. Nu staat er op tracktrace.nl dat het pakketje is uitgereikt op het desbetreffende adres, maar mijn klant zegt dat hij nooit wat heeft ontvangen. Wat zal ik doen? Ik heb wel van een hoog persoon bij postnl gehoord dat er de laatste tijd heel veel verdwijnt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb laatst de chauffeur van PostNL gesproken.

 

Dinsdag zou pakket A bezorgd worden volgens mijnpakket.nl. De hele dag thuis geweest, geen bezorger, pakket of briefje in de bus, maar wel de status "De eerste bezorging is niet gelukt." De volgende dag zou ik niet thuis zijn, dus via de website gepland om dat donderdag te bezorgen. Op woensdag is hij toch weer langs geweest met pakket B (dat ook donderdag gepland was) en heeft een briefje achter gelaten met de 3S code van pakket A (later met hem overlegd - hij had pakket A nooit gezien). Uiteindelijk werd pakket B op donderdag bezorgd, en mocht ik pakket A bij de plaatselijke Bruna afhalen.

 

De conclusie van de bezorger was "Ja het is soms zo'n zooitje, daar kan ik ook niets aan doen". Hij heeft in beide gevallen gelijk.

Link naar reactie
  • 0

De conclusie van de bezorger was "Ja het is soms zo'n zooitje, daar kan ik ook niets aan doen". Hij heeft in beide gevallen gelijk.

Vorige week had ik een bezorger van postnl 3 keer op één dag aan de deur voor 3 pakketten. Hij gooide het ook op de interne puinhoop. Lijkt me frustrerend werken want volgens mij maken ze lange dagen voor een karig salaris.

 

Spreek zelf vaker met chauffeurs van een taxibedrijf dat ook poststukken voor TNT bezorgd. Bij grote drukte worden die chauffeurs ingezet om poststukken te bezorgen. Wel een grappig gezicht, net een exclusieve koerier met die stropdassen. Daar raken ze pakketten echter niet kwijt maar gooien ze pakketten bijna door midden zo lomp wordt ermee omgegaan.

 

ben wel erg offtopic aan het gaan ;) vind het alleen belachelijk dat dit soort praktijken blijkbaar geen incidenten meer zijn. Ik als buitenstaander krijg al genoeg verhalen mee, laat staan al die webwinkeliers die het dagelijks meemaken. Brieven worden gelukkig gewoon bezorgd. Ik bezorg ze dan ook zelf haha.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Brieven woden tegenwoordig ook niet nmeer op de juiste adres bezorgd.

maar wat wil je met partimers die maar een paar uur per dag werk.

Die hebben geen hart voor de zaak en krijgen er ook nooit een binding mee.

 

Als er van mij nu een pakket zoek raakt, ga ik er niet meer achteraan.

Alleen nog even kort bellen met track&trace, maar als hij echt zoek is stop ik ermee.

Het kost meestal meer tijd en energie en vooral ergenis, dat ik een gering verlies tegenwoordig incalculeer.

 

En dat verhaal van die accountmanager komt mij ook bekend voor. Ik verzend meer dan 1000 pakketten per jaar en zou een accountmanager moeten hebben volgens de mailings, maar ik heb nog nooit iemand gezien of gehoord.

 

Voor mij is Post.nl wel het enige bedrijf die veel volume met weing gewicht goedkoop kan verzenden.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ook een aantal jaar een contract gehad bij PostNL en ik herken de problemen. Pakket niet aangekomen...jammer dan. Niet verzekerd....jammer dan.

 

Nu heeft PostNL het businesspoint gesloten waar wij altijd de pakketten afleverde. Werkte erg goed, rolcontainer pakken, pakketjes inladen en afgeven. Nu is het een servicepunt geworden. Geen rolcontainers meteen beschikbaar dus achteraan in de rij aansluiten. Met als gevolg dat je een half uur staat te wachten. Voorheen was je in minder dan 5 minuten weer weg.

 

Wij hebben dus PostNL benadert met deze klacht en gevraagd of ze het op konden halen. Dat kon tegen veel te hoge tarieven!

Dus zijn wij eens gaan bellen. Uiteindelijk bij GLS terecht gekomen. Wij betalen nu gemiddeld €2,50 minder per pakket. Ze komen het dagelijks ophalen, standaard verzekerd en handtekening retour.

 

En van PostNL hebben wij niks meer gehoord nadat we contract opgezegd hebben.

 

De eerste ervaringen met GLS zijn tot nu toe positief (ondanks sommige verhalen op internet, maar die heb je ook over PostNL)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet je ook zeggen dat de TNT Post of PostNL, ben iedere keer met de divisies in de war er een zooitje van maakt de laatste tijd.

Brieven die verdwijnen of pakketjes die 3 dagen ergens blijven liggen en dan te bedenken dat de echte reorganisaties nog van start moeten gaan.

 

Een kameraad van mij heeft ik denk een jaar terug ooit ergens iets besteld en dan krijg je dus ook een track-en-trace code, het pakketje was netjes afgeleverd alleen dat is nooit goed in hun systeem verwerkt. Om de zoveel tijd krijgt hij dus maitjes dat het pakketje weer boven water is en zal worden aangeboden.. bijzonder!

 

Zelf heb ik wel eens gedacht aan Selekt Vracht, dat is een kleinere speler op de markt die volgens mij samenwerkt met DHL om een landelijke dekking te kunnen verzorgen. Misschien krijg je op zo'n manier een meer klantvriendelijke benadering.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben Belgische en ik heb voor de eerste, maar nu 1000% zeker ook de voor laatste keer, gebruik gemaakt van de koerierdienst van postnl. Ik had een pakketje met dure laarzen besteld bij een Nederlandse winkel, die het pakket dus naar mijn ouders opstuurde via postnl. Het pakketje is zogezegd afgeleverd en er is ook een handtekening gezet. Mijn ouders hebben geen pakket ontvangen, noch een handtekening gezet. Via track and trace kon ik de handtekening te zien krijgen. De naam die je kan lezen, gelijkt in de verste verte niet op de naam van mijn vader en dus ook niet op mijn achternaam. Ofwel loopt iemand anders nu met mijn laarzen rond (Sinterklaas komt wel heel erg vroeg dit jaar hé!) ofwel heeft die koerier zelf een handtekening verzonnen en het pakket achterovergeslagen. Ben ik dus, én mijn geld én mijn laarzen kwijt. Ik heb ook gebeld met postnl., maar daar ontkennen ze inderdaad alles (heel erg laks en laf) en schuiven ze de verantwoordelijkheid door naar de winkel. De betreffende winkel heeft nu een onderzoek ingesteld en stuurt nieuwe laarzen op. Hopelijk komen ze nu wel op het juiste adres (met de juiste handtekening) terecht. Misschien kan ik over enkele dagen (na heel wat telefoontjes en aangetekende brieven) zeggen: "Eind goed, al goed"?

Link naar reactie
  • 0

Als de handtekening niet gezet is door de rechtmatige ontvanger van het pakket, dan is Post.nl toch aansprakelijk? Die hebben het dan toch aantoonbaar verkeerd afgelever? Ik ben vorig jaar een pakket "misgelopen", toevallig van een leverancier die ik via HL ken. Uiteindelijk is de leverancier dan de dupe want die stuurt het opnieuw op, en slaagt er niet in om de schade van Post.nl vergoed te krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.