Een kennis heeft zijn garage bij de eigen woning verbouwd tot kapsalon. Het geheel oogt als een zelfstandig, zakelijk deel met een eigen klanteningang. Echter er is geen toilet beschikbaar. Klanten van de kapsalon moeten dus, zo nodig, van het privétoilet gebruik maken.
Gevoelsmatig denk ik dat de kapsalon onder de noemer 'bouwkundig splitsbaar' valt maar dat weet ik niet zeker.
Mijn vraag is nu: moet de garage (inclusief verbouwing) opgevoerd worden als verplicht zakelijk vermogen? Dat is mij na het lezen van heel veel topics op Higher Level en op sites van KvK/Belastingdienst nog steeds niet duidelijk geworden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Robert Hoekstra
Robert Hoekstra
Een kennis heeft zijn garage bij de eigen woning verbouwd tot kapsalon. Het geheel oogt als een zelfstandig, zakelijk deel met een eigen klanteningang. Echter er is geen toilet beschikbaar. Klanten van de kapsalon moeten dus, zo nodig, van het privétoilet gebruik maken.
Gevoelsmatig denk ik dat de kapsalon onder de noemer 'bouwkundig splitsbaar' valt maar dat weet ik niet zeker.
Mijn vraag is nu: moet de garage (inclusief verbouwing) opgevoerd worden als verplicht zakelijk vermogen? Dat is mij na het lezen van heel veel topics op Higher Level en op sites van KvK/Belastingdienst nog steeds niet duidelijk geworden.
Ik ben heel benieuwd naar uw reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33974-kapsalon-zonder-sanitaire-voorz-in-garage-welgeen-verplicht-zakelijk-vermoge/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag