• 0

Beste Mensen,

Ik bezit een jong bedrijf in de omgeving van eindhoven. We kopen partijen van Computers, Telecom, audio en TV's in.

Nou heb ik een aantal vragen, in duitsland worden retourgoederen verkocht van Mediamarkt en andere grote leveranciers.

Hebben julie enige idee waar dat is of uberhaupt een pagina bestaat met informatie hierover?

Weten julie ook zo of dat er een website is die informatie geeft over leveranciers uit Azie?

Alle ideeën en hulp zijn van harte welkom!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33975-goederen-uit-duitsland-en-buiten-de-eu/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo!

De retouren zullen niet zo snel naar Azië terug gaan (voor rma) maar blijven in europa

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Alle grote winkelketens en fabrikanten verkopen retourgoederen opnieuw. Daar hebben ze verschillende outletkanalen voor. Soms via aparte websites, some via eBay etc, soms via outlet stores, soms via bestaande winkels. Soms als nieuw, soms als refurbished.

Leveranciers uit Azië is een verhaal apart.

Overigens is nog maar de vraag of inkoop van retourgoederen goedkoper is dan inkoop van nieuw. De detailhandel probeert daar immers ook wat marge op te maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Mij lijkt dat die retourgoederen een reële waarde vertegenwoordigen. Een ongebruikt nieuw product dat niet meer in de originele verpakking zit, of in een geopende doos, zit dicht bij nieuwwaarde. Ik kom zo af en toe wel eens aanbiedingen tegen voor witgoed met een lichte schade (krasje, deukje) en de korting die je dan krijgt is dan 5% of zo iets.

Bij import van goederen van buiten de EU zijn invoerrechten betaald die in de verkoopprijs zitten verdiscontonteerd. Als je vervolgens die goederen weer exporteert naar buiten de EU krijg je (vrijwel nooit) die inklaringskosten terug. Daarmee kan het product voor niet-EU landen ineens een stuk duurder worden.

• 0

Alle grote winkelketens en fabrikanten verkopen retourgoederen opnieuw. Daar hebben ze verschillende outletkanalen voor. Soms via aparte websites, some via eBay etc, soms via outlet stores, soms via bestaande winkels. Soms als nieuw, soms als refurbished.

Leveranciers uit Azië is een verhaal apart.

Overigens is nog maar de vraag of inkoop van retourgoederen goedkoper is dan inkoop van nieuw. De detailhandel probeert daar immers ook wat marge op te maken.

99% gaat via derden en dan meestal ook niet vanuit de winkelketen maar via de importeurs... op I©T gebied is er ook een echte brokering site; http://www.thebrokersite.com/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Mij lijkt dat die retourgoederen een reële waarde vertegenwoordigen. Een ongebruikt nieuw product dat niet meer in de originele verpakking zit, of in een geopende doos, zit dicht bij nieuwwaarde. Ik kom zo af en toe wel eens aanbiedingen tegen voor witgoed met een lichte schade (krasje, deukje) en de korting die je dan krijgt is dan 5% of zo iets.

Bij import van goederen van buiten de EU zijn invoerrechten betaald die in de verkoopprijs zitten verdiscontonteerd. Als je vervolgens die goederen weer exporteert naar buiten de EU krijg je (vrijwel nooit) die inklaringskosten terug. Daarmee kan het product voor niet-EU landen ineens een stuk duurder worden.

Goederen hebben inderdaad waarde... maar kosten voor de retour logistiek / registratie en (merk) bescherming spelen ook mee....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar