• 0

Hotchocspoon!

 

Op dit forum komen regelmatig nieuwe internetideeën voorbij, nieuwe formats voor televisieprogramma's of al-dan-niet patenteerbare uitvindingen. Prima, maar soms is een simpel idee ook prachtig. Ik weet niet of er een patent op zit, of het een geregistreerd merk is, of er zoiets als auteursrecht van toepassing is, maar ik vind de Hotchocspoon een briljant idee en een businessmodel op theelepelformaat.

 

Het werkt zo. Je koopt een hotchocspoon in een winkel of zelfs een cafe, dipt die in een mok hete melk en je krijgt een hete chocolademelk op maat. Of op smaak, want er zijn talloze varianten. Er staat inmiddels een fabriekje in Kerkrade, er zijn winkels (in wereldwijde franchise), er is een webshop en er is groothandel voor horeca. En het is een Nederduitse onderneming!

Hotchocspoon.thumb.jpg.ae5f695ac96aceb3ac7e0b87f7d20b97.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is wel een leuke idee, en het kan zijn dat er bepaalde elementen van hun product te beschermen zijn.

 

Maar ik heb zelf als kind hot chocolate spoons gemaakt als kerst cadeaus voor familie en vrienden, er staan er recepten voor overal op internet. (Tip: een aanrader voor knutselen thuis met de kids :-)) Dus is het idee zelf niet te beschermen.

 

Maar dat is toch geen bezwaar, zou ik denken.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Laplace verkoopt dit al zekere tijd op een stokje. Deze uitvoering met schep is natuurlijk geweldig. Duidelijk voorbeeld van: het gaat niet om het idee, maar om de uitwerking. Zie eens hoe alle varianten 'verpakt' worden!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

in 1 woord: briljant. Echt zo'n idee waarbij je denkt waarom heb ik het niet bedacht... :)

 

Nu alleen nog de webshop laten voldoen aan de wet- en regelgeving... das dan toch weer jammer...

 

ben heel benieuwd wat je bedoelt met 'voldoet niet aan wet- en regelgeving...

Wil je dit eens toelichten?

 

Natuurlijk wil ik dat... (thx TwaBla voor de headsup).

 

Het inlog en registreergedeelte heeft geen beveiligde verbinding.

De algemene voorwaarden zijn niet downloadbaar of makkelijk printbaar.

100% vooruit betaling word verplicht en dat mag niet.

 

Dat zijn de zaken die mij direct opvielen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • -1

 

Welkom op Higherlevel Jennie!

 

Waar slaat dit nu op ?? ??

 

Ik had in eerste instantie dezelfde gedachte, na het lezen van de 1e post van Jennie waarin ze aangeeft een webshop in chocolade te beginnen was mijn "educated guess' dat Jennie eigenaar is van de door Twabla aangehaalde webshop en dat Twabla en Jennie elkaar kennen... maar het blijft een gokje op basis van de beschikbare info.. ik kan er naast zitten..

 

En over het product hotchocospoon, ik vind ze heel leuk, mooi, creatief, maar toch persoonlijk toch net even te duur voor een kopje warme chocolademelk thuis.. in een horeca gelegenheid zou ik het misschien wel doen

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Goh, wat wantrouwend. Jennie heeft schijnbaar iets me die webshop te maken en komt nu vragen wat er volgens de critici aan mankeert. Dat is webcare en leerzaam voor iedereen. Vandaar dat ik haar welkom heet en eentje vraag zijn opmerking toe te lichten.

 

Da's ook moderatie. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Goh, wat wantrouwend.

 

 

Hmm, even iets rechtzetten want hier gaat iets mis.

Soms schrijf je iets wat een stuk harder/ongenuanceerder overkomt als het bedoeld is op dit forum met spam allergie. Ik had niets kwaads in de zin, want als ik vind dat er sprake was van een ongepaste bijdrage dan gebruik ik de meld moderator knop of pm-knop. Dat doe ik dan liever niet zelf in het topic omdat het alleen maar leid tot onnodige negativiteit.

 

Ik dacht echt niks meer als dat Twabla dit product op een beurs of ander event tegen was gekomen en daar enthousiast over was, ik zette er nog bij "edugated guess" en "ik kan er ook naast zitten" dus ja hoeveel nuance moet er nog bij..

 

Tot slot ook excuses aan Jennie, niet echt leuk om op een forum binnen te komen en gelijk onderwerp van discussie te zijn.

 

en om het topic weer een positieve wending te geven en terug on topic over een mooi product..

 

Ik ben benieuwd of op zijn minst mijn aanname dat het jou site is klopt? Ik ben heel enthousiast over zowel de vormgeving van de site als de producten. Ik heb altijd interesse gehad in chocolade en chocolade producten, tijdens mijn school- en studiejaren heb ik 8 jaar in een banketbakkerij gewerkt en ik vond het het leukst om samen met de chocolatier te werken, vooral om na de normale productie of op zondag te werken aan zijn creatieve creaties die hij maakte voor vakwedstrijden, ik heb heel wat nieuwe smaken (en vormen) zien ontstaan én mislukken :). Dus ik heb gisteren gelijk een bestelling geplaatst om een aantal van de bijzondere smaken te proberen

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Op dit forum komen regelmatig nieuwe internetideeën voorbij, nieuwe formats voor televisieprogramma's of al-dan-niet patenteerbare uitvindingen. Prima, maar soms is een simpel idee ook prachtig. Ik weet niet of er een patent op zit, of het een geregistreerd merk is, of er zoiets als auteursrecht van toepassing is, maar ik vind de Hotchocspoon een briljant idee en een businessmodel op theelepelformaat.

Het idee is leuk, maar zeker niet nieuw of uniek. Choc-au-lait bestaat al jaren, Spoonful of chocolate is een (bij ons) iets minder bekende variant en er zijn er nog een paar, waarvan de naam me nu even ontglipt. Verschillende supermarkten hebben ze ook in een huismerk.

Link naar reactie
  • 0

 

Het idee is leuk, maar zeker niet nieuw of uniek.

 

 

Nou krijgen we dus de discussie wie het eerste was. Het idee is simpel, maar de uitvoering verschilt nogal. Alle uitvoeringen zijn tamelijk makkelijk na te maken, dus over een jaartje staan die dingen waarschijnlijk voor dumpprijzen bij de supermarkt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Het idee is leuk, maar zeker niet nieuw of uniek.

 

 

Nou krijgen we dus de discussie wie het eerste was. Het idee is simpel, maar de uitvoering verschilt nogal. Alle uitvoeringen zijn tamelijk makkelijk na te maken, dus over een jaartje staan die dingen waarschijnlijk voor dumpprijzen bij de supermarkt.

 

Dat is dan weer jammer. Maar inderdaad, hoewel het een leuk product is, valt het idee waarschijnlijk niet te patenteren, en daarom zal het misschien geen megasucces worden. Een goede mogelijkheid is mijns inziens, om zo snel mogelijk zaken met de horeca te gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is dan weer jammer. Maar inderdaad, hoewel het een leuk product is, valt het idee waarschijnlijk niet te patenteren, en daarom zal het misschien geen megasucces worden.

 

Successen zijn niet per definitie afhankelijk van de mogelijkheid ze te patenteren gelukkig.

Ik ken een lampenfabrikant die per kwartaal zo'n 300(!) nieuwe modellen uitbrengt omdat de vorige collectie alweer in meer of mindere mate gekopieerd is.

 

Ze blijven onderscheidend door de snelheid waarmee ze op trends inspelen, constante innovatie en uitgekiende marketing.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is dan weer jammer. Maar inderdaad, hoewel het een leuk product is, valt het idee waarschijnlijk niet te patenteren, en daarom zal het misschien geen megasucces worden.

 

Successen zijn niet per definitie afhankelijk van de mogelijkheid ze te patenteren gelukkig.

Ik ken een lampenfabrikant die per kwartaal zo'n 300(!) nieuwe modellen uitbrengt omdat de vorige collectie alweer in meer of mindere mate gekopieerd is.

 

Ze blijven onderscheidend door de snelheid waarmee ze op trends inspelen, constante innovatie en uitgekiende marketing.

 

 

Inderdaad Frans, je hebt gelijk. Maar het is wel een stuk moeilijker op die manier.

Link naar reactie
  • 0

WOW! Ik vind het nu al leuk hier!

Dankje @TwaBla voor je welkom, ík vind het enig ;-)

En Roel, geen excuses maken ajb, ik vind t geen probleem om onderwerp van gesprek te zijn. Anders had ik me niet in deze discussie moeten mengen natuurlijk!

De webshop is inderdaad van mij en mijn compagnon. Superleuk dat je besteld hebt, ik zag m binnenkomen! Laat je me weten wat je ervan vindt?

@eentje je triggerde mij natuurlijk met je opmerking. Ik ga meteen aan de slag met die beveiligde verbinding waarover je het hebt. En ook de algemene voorwaarden downloadbaar/printbaar maken vind ik een goeie tip! Thanks!

100% vooruit betaling word verplicht en dat mag niet zeg je. Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat dit alleen verplicht is, wil je in aanmerking komen voor het thuiswinkel waarborg?

En voor de volledigheid: Chocolate Company bestaat al sinds 2004. Opgericht door Mirjam en Toussaint die de hotchocspoon hebben bedacht en ontwikkeld. "World's first and best hot chocolate on a spoon" is het credo. En inderdaad, het product wordt inmiddels wereldwijd gekopieerd in verschillende soorten en maten. Maar niet getreurd, met 9 brandstores in binnen- en buitenland en 30 verkooppunten wereldwijd zijn ze goed op weg een internationaal merk te worden. Wij hebben van Chocolate Company de exclusieve rechten verkregen om de producten online te verkopen en leverden sinds onze start in augustus dit jaar inmiddels in Nederland, Duitsland, Polen, Zwitserland, Engeland, USA, Australië en Frankrijk. Ben het zeker met jullie eens dat het een product is dat qua prijs hoog zit, maar de echte chocoholic heeft dit blijkbaar graag over voor een hoogstaande kwaliteit...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
100% vooruit betaling word verplicht en dat mag niet zeg je. Ik dacht, but correct me if I'm wrong, dat dit alleen verplicht is, wil je in aanmerking komen voor het thuiswinkel waarborg?

 

nee dat staat is de wet (weliswaar een wet die gemaakt is voordat internet in het geheel al bestond en dus verschikkelijk achterhaalde wet).

 

Maar heel veel bedrijven overtreden die wet, ik zelf overigens ook heel bewust omdat ik geen rembours wil aanbieden (kwam veel te veel van retour wat me meer koste als de rest opleverde) en betaling op factuur kreeg ik meer wanbetalers als wel betalende klanten.

Met paar maanden bied ik mogelijk weer zo een optie, maar tot die tijd heb ik maling aan die wet omdat ik me door die wet niet laat verplichten om in de financiele problemen te komen door wanbetalers.

 

Maar officieel moet iedere webshop dus aan die wet voldoen, of je nu wel of niet lid bent van thuiswinkel.org

Link naar reactie
  • 0

Aardige link in dit kader: Betalen bij afhalen

 

Voor particuliere klanten is betalen op rekening of betalen onder rembours hier mogelijk toch een optie zou je in stricte zin aan wetgeving willen voldoen, omdat volgens mij geen bedenktijd of retourrecht geldt voor levensmiddelen/drank.

 

Ik vind het daarentegen normaal dat dit soort artikelen direct afgerekend worden, uitspraken zijn er eenvoudigweg (nog) niet. Wet koop op afstand geldt verder niet voor zakelijke afnemers.

 

Kan ik ook een cadeaubon voor jullie webshop of filialen aan iemand geven?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.