Ik heb het forum afgezocht, maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik 'm nu zelf stel:
Om behoorlijk idealistische redenen ben ik ooit gestart met het verlonen van artiesten conform de Artiestenregeling.
Dit had gevolgen voor de hoeveelheid BTW die door mij moet worden afgedragen en daardoor ook voor het wel of niet kunnen toepassen van de KOR.
Vanwege het eerder genoemde idealisme en het feit dat de BTW op artiestengages tot 1 juli van dit jaar 6% was, heb ik me er eerder (niet zo) druk over gemaakt. Zolang 't me per saldo maar niets kostte.
Sinds per 1 juli de BTW over gages naar 19% is gegaan, is het verhaal echter heel snel heel anders geworden!
De stand van zaken op dit moment:
BTW over mijn eigen verdiensten (de vergoeding voor de verloning): € 154,93
BTW over de gages van de artiesten: € 2.344,47
Aangezien de gages conform de Artiestenregeling worden uitbetaald (dus - hoe krom ook - onder de LH vallen), is er geen enkele 'inkoop-BTW' die ik hier tegenover kan stellen.
Bestaat er een margeregeling voor deze situatie?
Zoals de zaken er nu voor staan (ik ben maar een kleine ondernemer en zou zonder de BTW over de gages ruimschoots van de KOR gebruik kunnen maken), kost het verlonen me nu geld. Handenvol geld. En al mijn idealen ten spijt: mijn financiële positie staat dat helaas niet toe.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en/of het meedenken!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lyonesse
lyonesse
Ik heb het forum afgezocht, maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik 'm nu zelf stel:
Om behoorlijk idealistische redenen ben ik ooit gestart met het verlonen van artiesten conform de Artiestenregeling.
Dit had gevolgen voor de hoeveelheid BTW die door mij moet worden afgedragen en daardoor ook voor het wel of niet kunnen toepassen van de KOR.
Vanwege het eerder genoemde idealisme en het feit dat de BTW op artiestengages tot 1 juli van dit jaar 6% was, heb ik me er eerder (niet zo) druk over gemaakt. Zolang 't me per saldo maar niets kostte.
Sinds per 1 juli de BTW over gages naar 19% is gegaan, is het verhaal echter heel snel heel anders geworden!
De stand van zaken op dit moment:
BTW over mijn eigen verdiensten (de vergoeding voor de verloning): € 154,93
BTW over de gages van de artiesten: € 2.344,47
Aangezien de gages conform de Artiestenregeling worden uitbetaald (dus - hoe krom ook - onder de LH vallen), is er geen enkele 'inkoop-BTW' die ik hier tegenover kan stellen.
Bestaat er een margeregeling voor deze situatie?
Zoals de zaken er nu voor staan (ik ben maar een kleine ondernemer en zou zonder de BTW over de gages ruimschoots van de KOR gebruik kunnen maken), kost het verlonen me nu geld. Handenvol geld. En al mijn idealen ten spijt: mijn financiële positie staat dat helaas niet toe.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en/of het meedenken!
Groeten, Renée Daniëls
www.paarseolifant.nl | www.zzp-school.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33989-het-factureren-van-artiestengages-en-btw-afdracht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag