• 0

Goed idee maar hoe te starten?

Dag iedereen,

Ik heb een vraag ik ben bijna 18 heb mijn havo diploma en werk full time als verkoper bij mediamarkt dus heb geen school.

Ik heb veel ervaring op gebied van ict weet hoe je aan klanten kan komen en zou als ik dat willen mijn brood mee kunnen verdienen maar je weet maar nooit tijden kunnen veranderen.Ik vroeg mij af stel dat ik een pand wil huren spullen kopen etc. waar kan ik dan het best geld gaan lenen aangezien ik geen borg heb en jong ben is het lastig om een lening aan te vragen?en waar kan ik het beste een lening aanvragen bij welke bank en hoeveel kan ik max ongeveer lenen?

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Een pand(je) huren is natuurlijk mogelijk maar je moet dan zeker je ondernemingsplan goed hebben doorlopen om te kunnen beoordelen of je niet tegen onoverkomelijke problemen aan loopt.

Meestal moet je 3 maanden huur op voorhand betalen en ga je een huurcontract aan voor 5 jaar. Kijk goed om je heen, want een A-locatie is vaak aantrekkelijk maar de prijs per vierkante meter beduidend hoger dan andere locaties.

Voor jou zou het misschien mooi zijn om je te binden aan een gevestigde ondernemer (bijv in de telecom) die geen sterke reparatieafdeling heeft om zo een begin te kunnen maken zonder huurpand.

 

en mag ik vragen waarom veel mensen in hun naam hebben reus & kneus dit lijkt me toch niet logisch om in je naam te hebben of is het iets goeds?

Daarmee kun je de bewuste persoon een beoordeling geven.

Als je vindt dat iemand een erg goed antwoord heeft gegeven dan geef je hem/haar een "reus"

Vind je het nergens op slaan dan een "kneus"

Als je 1 van beiden uit deelt dan ook een beschrijving meegeven met de reden en het liefst ook je naam.

Spreekt verder voor zich. (Karma is de som van "reuzen" en "kneuzen" die iemand ontvangen heeft)

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring op ict gebied en wedesign en applicatie ontwikkeling is hoog vind ik zelf mijn mening.

Heb veel gewerkt bij verschillende computer zaken dus weet hoe ze werken en hoe ze aan klanten komen veel kleine zaken verdienen redelijk het is ook niet mijn bedoeling om er rijk mee te worden maar om van mijn hobby mijn eigen werk te maken eigen zaak als ik er maar van kan leven.Vandaar dat ik graag een eigen pand wil maar is het echt zo dat e bij elke pand 5 jaar vastzit is namelijk erg veel?

Link naar reactie
  • 0
Vandaar dat ik graag een eigen pand wil maar is het echt zo dat e bij elke pand 5 jaar vastzit is namelijk erg veel?

Niet iedere verhuurder trouwens, maar het is wel een algemene tendens.

Neem contact op met een bedrijfsmakelaar, leg je vraag voor en kijk welke mogelijkheden er voor jou zijn.

Link naar reactie
  • 0

Oke ik zal morgen even bellen met een makelaar die ik ken thanks.

Kijk probleem is ik kan naar de hbo ict gaan doen maar las paar weken terug een artikel op nu.nl dat er weinig vraag is naar mbo of hbo icters en mensen van de uni eerder worden aangenomen dan van hbo of mbo dus vandaar dat ik beter voor me zelf kan starten

Link naar reactie
  • 0

farao, doe nou maar gewoon de hbo ict zou ik zeggen als je die mogelijkheid hebt, dan kun je hopelijk ook nog even doorsparen.

HBO opleidingen (alle opleidingen trouwens) hebben in mijn optiek altijd toegevoegde waarde, zowel voor een ondernemer als voor een werknemer.

(niet dat ik je wil tegenhouden om ondernemer te worden hoor)

 

Link naar reactie
  • 0

Gefeliciteerd farao!!!

Niet om het een of ander, maar studie kan nooit kwaad, dat weet je...

Een garantie op een baan is er nooit maar je kansen zijn meestal hoger om een baan te krijgen als je (meer) opleidingen hebt gevolgd.

Je kunt je bedrijf er misschien ook naast doen of je vindt een studiegenoot waar je samen mee kunt starten.

Link naar reactie
  • 0

Met een opleiding krijg je meer kansen. In dit arbeidsmarktonderzoek van ECABO kun je oa. lezen dat een HBO-opleiding de beste kansen geeft. Het vertelt je vanalles over je kans op een baan.

 

Meer info vind je ook in b.v. de Automatiseringgids: Brancheorganisatie ICT~Office verwacht in 2011 een toename van 2 procent in de IT-bestedingen. De groei in de jaren daarna leidt in 2015 tot een tekort van 10.000 hoogopgeleide IT'ers.

 

Zonder opleiding een it-bedrijfje beginnen lijkt me zo'n beetje de slechtste keuze die je kan maken. Een goede opleiding zorgt voor meer kans op een baan, maar laat je later ook beter ondernemen. Het geeft je de benodigde kennis, maar je leert er ook beter na te denken. Daarnaast denk ik dat je als schoolverlater beter eerst bij een werkgever in dienst kan gaan omdat je dan nog meer leert en werkervaring opdoet (op kosten van de baas).

 

En is het zinvol om een opleiding te volgen aangezien ik de meeste over computers al weet en over netwerkbeheer.
Met een goede opleiding leer je beter kritisch nadenken, ook over je eigen kunnen. Als je op je 18e denkt het meeste al te weten, dan zal er een wereld voor je opengaan als je iets verder leert te kijken. Met overmatige bravoure kom je misschien een heel eind in je huidige omgeving, maar kan je als ondernemer toch hard op je bek gaan. Er zijn er bij die ook dat dan wijten aan externe omstandigheden, maar een goede ondernemer kent juist zijn beperkingen en tekortkomingen waardoor deze daar juist beter mee omgaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja maar hoeveel is de kans dat ik later een baan krijg?

En is het zinvol om een opleiding te volgen aangezien ik de meeste over computers al weet en over netwerkbeheer.

trouwens ben vandaag 18 geworden:)

 

En wat denk je allemaal al te weten dan ? Een computer verkopen bij de Media Markt is iets anders dan een IT'er zijn. Een Wordpress site opzetten en jezelf meteen webdesigner noemen is ook zoiets.

 

Lekker verder gaan studeren en daarbij een bedrijfje starten lijkt mij een veel beter idee.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Je weet niet wat je niet weet. Wellicht gaat er met zo'n HBO studie nog een wereld voor je open.

 

Je wil graag ondernemer worden, nou grijp je kans. Een hogeschool voor ondernemers is er niet, maar veel Hogescholen (ook technische) kennen specifieke leergangen, keuzevakken of aanvullende modules waarin je leert hoe je een bedrijf moet starten en wat de valkuilen zijn.

 

Veel ondernemers leren dit met vallen en opstaan en betalen daarvoor erg veel 'leergeld' met alle ellende van dien. Dus maak gebruik van het feit dat je nog jong bent en de kans hebt om een solide basis te leggen voor je toekomst.

 

Als ondernemen mislukt of gewoon niet jou ding blijkt te zijn, dan heb je tenminste wat achter de hand.

 

Gr

 

Devlinx.

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Het is ook logisch dat er geen opleiding voor ondernemer is. (hbo small business & retail management komt nog het meest in de buurt)

 

Maar je moet ook niet te veel willen leren eerst. Want je leert gewoon heel erg veel door het gewoon te gaan doen.

Dat betekend niet dat je je niet hoeft voor te bereiden. Maar je zal altijd een sprong maken. Je kunt je nooit helemaal voorbereiden. >

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je moslim bent wegens het verbod op rente bij lening.

In dat geval raad ik je aan om met een business plan naar de leiders van je moskee te gaan.

Zij zullen je beter kunnen adviseren kwa leningen.

 

 

Huizenmarkt gaat wel goed door die leningen die niet afbetaald worden :p

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ho wacht even.

 

Je betaalt de huur niet met geleend geld, maar uit je inkomen. Nou zal dat niet meteen op het juiste niveau zitten, maar als je jezelf een jaartje gunt om op stoom te komen, hoef je slechts een deel te overbruggen. Je hebt een goeie ruimte nodig voor wat opslag (niet teveel), een werkruimte en eventueel een verkoopruimte. Misschien is een grotere woning al voldoende.

 

Neem een parttime baan waar je reparatietalent benut wordt, Gebruik je inkomen om een eigen flat te huren en ga daar aan de slag. De oprichter van IKEA is in een schuurtje begonnen.

 

Kun je altijd nog in een piramide eindigen, ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk om bescheiden te starten, zonder pand te huren?

En het liefste je baan er bij aan houden.

Wat geld op zij zetten voor inventaris of als beginkapitaal.

Als je bewijs hebt dat je een klein bedrijf met succes al aan het runnen bent, is de kans groter dat een bank je een lening zou verstrekken voor het uitbreiden daarvan, dan dat ze nu al een fors bedrag zouden lenen, alleen op basis van een ondernemingsplan.

Ik zou gewoon klein beginnen, en als je een jaar of 20, 21 bent over een bedrijfspand gaan denken.

Ik weet niet of je nog bij je ouders woont, maar misschien zou het vinden van een pand met een beetje woonruimte, een geschikte moment wezen om uit huis te gaan.

Nog bij je ouders inwonen is vaak ook een ideale tijd om te sparen.

Link naar reactie
  • 0

Dag iedereen bedankt voor jullie reacties.

Thuis gaat niet lukken heb dit een tijdje gedaan maar voelt gewoon niet goed en tevens zijn we met zn 5en thuis dus gaat niet.

Vandaar dat ik een kleine pand wil beginnen 40m2 en een plek waar ik reparaties kan uitvoeren.

Ik heb trouwens 6k eigen kapitaal is dit denk je genoeg?

En trouwens ben ik van plan volgend jaar te beginnen met mijn opleiding die ik ga combineren met bedrijf beginnen.

Link naar reactie
  • 0

En ik weet zeker dat het kans van slagen heeft toen ik reparatie dienst thuis aanbod werd ik de hele dag door gebeld en kreeg tiental mailtjes kon makkelijk 30-40 reparaties per dag uitvoeren maar me ouders gaan dat niet tof vinden als er hele dag klanten naar binnen gaan etc.

Link naar reactie
  • 0

Trek niet te zwaar aan de borg die je wel of niet kunt bieden. Goede plannen met voor de bank relatief weinig risico kunnen door de bank (of andere financierders zoals Qcredits/IMK) echt wel gefinancierd worden.

 

Maak gewoon een goed businessplan en spring in het diepe is mijn advies ;-)

Link naar reactie
  • 0

Het moet wel een pand zijn aan de grond dus niet 2de verdieping en voor mij hoeft het niet op een a locatie te zijn en weet iemand een goede site waar ik winkelruimte of bedrijfspanden kan vinden

 

 

Neem contact op met een bedrijfsmakelaar, leg je vraag voor en kijk welke mogelijkheden er voor jou zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.